ASJALIKUD küsimused med. komisjonist ning ajateenistusest
Re: NAKist põhikutse erialale
Ma soovitaks ikkagi ülemustega rääkida, nendelt saad tõenäoliselt kõige paremaid vastuseid selle kohta, mida sa saad ajateenistuses edasi teha. Siin asjade üle kurtmine ei lahenda probleeme.
Re: NAKist põhikutse erialale
Kui ajateenistusse minna ilma B-kati lubadetta siis ei ole lootust autojuhiks saada , sest sul peab olema kaks aastat juhi staazi , et C-katti saada . Nii ,et kaitseväel ei ole lihtsalt mõtet endale koolitada ja kalist raha maksta B ja C1 kategooriaga meeste eest.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Re: NAKist põhikutse erialale
Aastaid tagasi enda väeosas päris mitu said B. Ja said virgatsiks.Zuslik kirjutas:Kui ajateenistusse minna ilma B-kati lubadetta siis ei ole lootust autojuhiks saada , sest sul peab olema kaks aastat juhi staazi , et C-katti saada . Nii ,et kaitseväel ei ole lihtsalt mõtet endale koolitada ja kalist raha maksta B ja C1 kategooriaga meeste eest.
Re: NAKist põhikutse erialale
OT:"Aastaid" tagasi oli ka paragrahv 102 (kui ma ei eksi) mis võimaldas ilma 2 aastase staazhita omandada erinevaid juhilubade kategooriaid,kuid seda vaid teenistuses ajal ning kaitseväe sõidukite juhtimiseks.
Aga B-katti on ikka suht näpuotsaga jagatud.
Aga B-katti on ikka suht näpuotsaga jagatud.
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: NAKist põhikutse erialale
Mina arvan, et nende triipude sisu taipamine on Eesti tööandjatel alles ees, kuivõrd täna istub vastaval toolil põlvkond, kelle ajal osteti neid N armeest pudeli viinaga või kes pole üldse teemaga kokku puutunud. Soomes on paelad ja täpid mõnikord abiks olnud.Õigus on neil, kes ütlevad, et triipudest pole tulevases elus mingit kasu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: NAKist põhikutse erialale
Täpsustasin veel üle. Lisaks B-le said paar tükki ka C.
Minu mäletamist oli juhilubadel mingi lisamärge C-kategooria juures, et kehtib ainult KV-s. Tsiviilis pidid nad 2 aasta pärast vist load ringi vahetama, et C õigus tekiks.
Minu mäletamist oli juhilubadel mingi lisamärge C-kategooria juures, et kehtib ainult KV-s. Tsiviilis pidid nad 2 aasta pärast vist load ringi vahetama, et C õigus tekiks.
Re: NAKist põhikutse erialale
Vait olla ja edasi teenida !
Või siis avastada enda varjatud anded. Kaitsevägi toob kõik vajatud talendid inimeses esile ! Naki läbi ei tee, teed ise endal elu raskeks.
Jääd kapraliks või reameheks... teised mehed teavad üksuses paremini siis, kes oled...või ei ole.
Või siis avastada enda varjatud anded. Kaitsevägi toob kõik vajatud talendid inimeses esile ! Naki läbi ei tee, teed ise endal elu raskeks.
Jääd kapraliks või reameheks... teised mehed teavad üksuses paremini siis, kes oled...või ei ole.
Re: NAKist põhikutse erialale
"Parem tütar l*** kui poeg kapral!" - vana ütlus, mis kõlas just NAKi läbinud kapralite kohta.
Inimlikkus mõttes saan isegi aru probleemist, ka meil oli NAKi hulgas neid mehi, kes poleks pidanud seal olema või kes soovisid autojuhiks saada. Viimaste hulgas oli aga päris hea NAKi materjal
Hea ja halva sõduri valikus ühinen samas Hillart'ga, kuna alati ei saa ise valida ja mõnikord tuleb Sinu eest tehtud valikud ära teha - siis tee seda parem juba sirge seljaga ja anna endast parim.
Samuti nõustun Trummiga "pulkade" osas, et meil alles hakkab see aeg kätte jõudma, kus "pulkade" omamine loeb ka tsiviilis. Varem pässis seda oluliselt asjaolu, et haritum seltskond ka nihverdas või pääses ajateenistusest. Oli aegu, kus mitmetes väeosades oli suur asi see kui mingil osal ajateenijatel oli keskharidus. Nüüdseks on aga väga suur osa ajateenijaid ajateenistuse alguseks lõpetanud kõrgkooli või jätkanud ülikooliõpinguid magistratuuris.
See omakorda mõjutab seda, et nn. "otsustajate" sekka jõuab ka enam ajateenistuse läbinud mehi, kes juba ilmselgelt ajateenistuse kogemust eelistavad.
Aastaid hiljem on ajateenistuse läbinutel kka väga äge oma ajateenistuse kogemustest seltskonnas rääkida (kusjuures kõik halb ei tundugi enam halb, vaid kui väga hea kogemus), ja siis istuvad ajateenistuses mittekäinud vait...
Ilmselgelt mõjutab ajateenistuses käinud meeste populaarsust ühiskonnas ka julgeoleku paradigmade muutus, ja seda ei tasu alahinnata ka üksikisiku tasandil. Hiljem võid endale just tänu sellele mõne kobedama näitsiku hõlma alla saada
Inimlikkus mõttes saan isegi aru probleemist, ka meil oli NAKi hulgas neid mehi, kes poleks pidanud seal olema või kes soovisid autojuhiks saada. Viimaste hulgas oli aga päris hea NAKi materjal

Hea ja halva sõduri valikus ühinen samas Hillart'ga, kuna alati ei saa ise valida ja mõnikord tuleb Sinu eest tehtud valikud ära teha - siis tee seda parem juba sirge seljaga ja anna endast parim.
Samuti nõustun Trummiga "pulkade" osas, et meil alles hakkab see aeg kätte jõudma, kus "pulkade" omamine loeb ka tsiviilis. Varem pässis seda oluliselt asjaolu, et haritum seltskond ka nihverdas või pääses ajateenistusest. Oli aegu, kus mitmetes väeosades oli suur asi see kui mingil osal ajateenijatel oli keskharidus. Nüüdseks on aga väga suur osa ajateenijaid ajateenistuse alguseks lõpetanud kõrgkooli või jätkanud ülikooliõpinguid magistratuuris.
See omakorda mõjutab seda, et nn. "otsustajate" sekka jõuab ka enam ajateenistuse läbinud mehi, kes juba ilmselgelt ajateenistuse kogemust eelistavad.
Aastaid hiljem on ajateenistuse läbinutel kka väga äge oma ajateenistuse kogemustest seltskonnas rääkida (kusjuures kõik halb ei tundugi enam halb, vaid kui väga hea kogemus), ja siis istuvad ajateenistuses mittekäinud vait...
Ilmselgelt mõjutab ajateenistuses käinud meeste populaarsust ühiskonnas ka julgeoleku paradigmade muutus, ja seda ei tasu alahinnata ka üksikisiku tasandil. Hiljem võid endale just tänu sellele mõne kobedama näitsiku hõlma alla saada

-
- Liige
- Postitusi: 2495
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: NAKist põhikutse erialale
Tunnistan, et tegelikult on triipudest ja ka ajateenistusest üldiselt, on päris palju kasu. Ma võiksin seda kirjeldada paari leheküljega. Antud juhul ei pidanud ma seda tähtsaks, sest see mida sa ajateenistuses omandatust hiljem elus kasutad on kõrvalsaadus. Tulenevalt rahuajast isegi suurem kui põhisaadus, kuid siis kõrval ... väärtus.
Re: NAKist põhikutse erialale
Ühinen eelkõnelejatega,vägagi positiivne jutt. Lisaksin vaid omapoolse vildaka-puuduliku meenutuse kolonel Ermuse lausest milles ta mainis ,et sõjakoolis õpetatakse kõigele lisaks ka inimesi juhtima.(vihjega tsiviilis vajalikule kogemusele) Ilmselgelt ei tohiks ma näppu m.....a (piiks-piiks ,censored ,censura ,censurado, tsensuur) võrrelda aga ikkagi.
Käi see NAK ära ja püüa omandada võimalikult palju
,lihtne.
Käi see NAK ära ja püüa omandada võimalikult palju

See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Re: NAKist põhikutse erialale
Ma tean, et see praegu ei lohuta, aga ka mul oli jaoülem, kellest lausa pritsis välja see, et ta kohe mitte kuidagi ei tahtnud seal olla ja seda kõike teha. Samuti oli ta ajateenistusse tulles väga tagasihoidlik, ei rääkinud väga paljudega jne. Ja mul olid kokkuvõttes nii kõvad ülemad, et vahetult enne Kevadtormi pidin nentima, et sellest tüübist on täitsa asja saanud (ise olin autojuht). Mis sellest, et temast kiirgas kuni viimase ajateenistuse päevani seda, kui paha tal on olla, asjad said ikkagi aetud, jagu sai juhitud ja asi tegelikult toimis. Ma usun, et sellest oli talle ka edaspidises elus kõvasti kasu, ta sai julgust ja enesekindlust jne. Okei, naaberjaos oli ka vastupidine juhtum: kõva "jaoülem" oli küll, aga pidevalt oli tulemuseks bardakk.
Muide, jaanuaris pärast allüksustesse jaotamist sain mina vastavalt oma soovitud erialale rühma vahetatud. Tuli ülematega viisakalt rääkida ja põhjendada, miks nii ja miks naa ja oligi korras. Ei olnud ma teab mis oivik või aktivist, aga kuna mul on iseloom selline, et ma üritan igast hetkest võtta maksimumi (sh SBK n*ss), siis oli vist ülematel mingi usaldus tekkinud ning nii mulle vastu tuldigi. Muide, asja korraldas ära selline RÜ, kes muu kaadri jutu järgi pidi olema "hea ja normaalne mees", aga mina nägin seda "head ja normaalset" ajateenistuse jooksul täpselt ühe korra (edit: ja üldse mitte selle üleviimisega seoses). Muide, see, et KVs on inimesi, kellega on raske ühist keelt leida, on päris kena kool: ei maksa arvata, et neid mujal töökollektiivides ei ole. Aga kõik asjad peavad ju lõpuks tehtud saama, või mis?
Ajateenistuse läbinud autojuhtide kõrgelt hindamisest ei maksa omale illusioone luua. Olen transpordisektoriga mõnevõrra tuttav ning julgen üldistada, et vähemalt neljal juhul viiest tuleb alustada mõne prügikala juurest, kes roobitseb turult kokku teistest ülejäänud töid. Kui selle juures aastakene ära kannatada, siis võib minna järgmise kategooria tegija juurde uksele kopsima. Ma rõhutan uksele kopsimist selle pärast, et mudaliigast järgmisel ja ülejärgmisel tasemel mängijad üldjuhul ei taha omale kogemusteta tegelasi ning töökuulutusi nad ka välja ei pane. Okei, olen näinud mõlemast reeglist mõnd erandit, aga neid on võrdlemisi harva ning sellele ei tasu lootma jääda.
Muide, jaanuaris pärast allüksustesse jaotamist sain mina vastavalt oma soovitud erialale rühma vahetatud. Tuli ülematega viisakalt rääkida ja põhjendada, miks nii ja miks naa ja oligi korras. Ei olnud ma teab mis oivik või aktivist, aga kuna mul on iseloom selline, et ma üritan igast hetkest võtta maksimumi (sh SBK n*ss), siis oli vist ülematel mingi usaldus tekkinud ning nii mulle vastu tuldigi. Muide, asja korraldas ära selline RÜ, kes muu kaadri jutu järgi pidi olema "hea ja normaalne mees", aga mina nägin seda "head ja normaalset" ajateenistuse jooksul täpselt ühe korra (edit: ja üldse mitte selle üleviimisega seoses). Muide, see, et KVs on inimesi, kellega on raske ühist keelt leida, on päris kena kool: ei maksa arvata, et neid mujal töökollektiivides ei ole. Aga kõik asjad peavad ju lõpuks tehtud saama, või mis?
Ajateenistuse läbinud autojuhtide kõrgelt hindamisest ei maksa omale illusioone luua. Olen transpordisektoriga mõnevõrra tuttav ning julgen üldistada, et vähemalt neljal juhul viiest tuleb alustada mõne prügikala juurest, kes roobitseb turult kokku teistest ülejäänud töid. Kui selle juures aastakene ära kannatada, siis võib minna järgmise kategooria tegija juurde uksele kopsima. Ma rõhutan uksele kopsimist selle pärast, et mudaliigast järgmisel ja ülejärgmisel tasemel mängijad üldjuhul ei taha omale kogemusteta tegelasi ning töökuulutusi nad ka välja ei pane. Okei, olen näinud mõlemast reeglist mõnd erandit, aga neid on võrdlemisi harva ning sellele ei tasu lootma jääda.
Re: NAKist põhikutse erialale
Uurisin eile eesti.ee saidilt oma AK-s tehtud testi tulemusi ja need olid täiesti usutavad. Jaoülem - 3; autojuht - 5. Vähemalt mõistan nüüd, et tegemist on lihtsalt tuima otsusega ja minu arvamustest ei hoolita siin.
-
- Liige
- Postitusi: 2495
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: NAKist põhikutse erialale
Tuim otsus? Võib olla hoopis väga kaalutletud.
Testis 5 või 4 punkti saanud inimesed ei jõuagi alati teenistusse. Paratamatult tuleb jaoülemate komplekteerimisel valida inimesi ka 3 punkti saanute hulgast.
Autojuhi osas on kindlasti küsimus raha-aeg-kvaliteet kombinatsioonis. Nullist C kategooria tegemine läheb kalliks, võtab rohkem aega ja pole üldsegi kindel, et inimene autoga töötada suudab.
Nii et äkki: Valiti sind jaoülemaks parimana kehvemate hulgast ja autojuhi koha kaotasid sa lubadega meestele, kelle testi tulemus autojuhi kutseks ei olnud alla 3-e.
Testis 5 või 4 punkti saanud inimesed ei jõuagi alati teenistusse. Paratamatult tuleb jaoülemate komplekteerimisel valida inimesi ka 3 punkti saanute hulgast.
Autojuhi osas on kindlasti küsimus raha-aeg-kvaliteet kombinatsioonis. Nullist C kategooria tegemine läheb kalliks, võtab rohkem aega ja pole üldsegi kindel, et inimene autoga töötada suudab.
Nii et äkki: Valiti sind jaoülemaks parimana kehvemate hulgast ja autojuhi koha kaotasid sa lubadega meestele, kelle testi tulemus autojuhi kutseks ei olnud alla 3-e.
Re: NAKist põhikutse erialale
Kasvata endale munad ja mine räägi ülemustega, siin kurtmine ei anna su küsimustele ammendavaid vastuseid.
Re: NAKist põhikutse erialale
Sind on siin valgustanud - julgustanud "tervelt kolonel" nii et ... 

See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline