29. leht 61-st

Postitatud: 09 Mai, 2009 9:39
Postitas varing
Aga veel on selguseta, millise mootoriga algselt tegemist oli :?:

Postitatud: 09 Mai, 2009 11:31
Postitas onu juulius
Pilt

Need silindriaukude kaantega kombineeritud tugikäpad panevad ka natuke kukalt sügama, kuna piltidelt jääb mulje, et need ongi valmistatud ühes tükis. Oletan, et toorikuna on kasutatud mingit sobiva suuruse ja kujuga kuumvaltsitud terasprofiili, millest siis detail on välja freesitud. Tugipinda on ka õhemaks töödeldud, et teda saaks pisut painutada. Üksik- või väikeseeriatootmise korral oleks olnud palju lihtsam see detail lihtsalt kahest tükist kokku keevitada. Ilmselt olid siis sellised tööpingid käes, et lihtsuse üle ei tarvitsenud väga pead vaevata.

Postitatud: 09 Mai, 2009 23:12
Postitas uusmario
Kas väntvõlli teistes kepsu pesades ja selle ümber oli jälgi, nagu seal oleks kunagi keps ja kepsu sõrm olnud? Samuti võiks vaadata, et ega silindri pesades pole jälgi mis vihaks sellele, nagu oleks seal kunagi silinder sees olnud.

Postitatud: 10 Mai, 2009 10:44
Postitas Manurhin
Vabandan väikese offtopicu pärast, aga mis puutub külaseppadesse ja kolhoosi mehhaanikutesse, siis mul üks töökaaslane rääkis, kuidas tal üks tuttav "vana" ehitas omale sügaval nõukaajal aiatraktorit. Traktorile iseenesest mõista muidugi mootorit ka vaja. Mingit standardmootorit, ütleme, Pobeda või Mosse oma, mees sinna peale ei pannud. Kas polnud neid siis lihtsalt eriti saada või olid nad antud traktori jaoks suure- ja raskevõitu või tahtis mees just ekstra originaalsusega silma paista - kes seda nüüd täpselt teab. See külasepp võttis GAZ 51 mootori, lõikas selle pooleks ja ehitas traktori tarvis sedasi 3-silindrilise mootori, mis tõepoolest ka tööle hakkas ja kes teab, võibolla töötab kuskil veel siiamaani. Vot oli mees. Tehke järgi 8).

Postitatud: 10 Mai, 2009 18:04
Postitas T-62
Tundub, et silindrite avasid katvad plaadid pole kinnitatud päris hariliku seeriatoodangu mutritega. paistavad teised pisut omapärased olevat. Kas külasepp tegi selliseid ise või tellis?

Postitatud: 10 Mai, 2009 20:20
Postitas Soobel
...ja miks mitte ei võiks suured mootoritehased peale sõja lõppu, kui viletsus majas ja lennukimootoreid enam piisavalt palju ei tellitud, proovida olemasolevatest juppidest teha muid väiksemiad mootoreid igasugu saekaatritele, paatidele ja millele veel?

Postitatud: 10 Mai, 2009 20:23
Postitas uusmario
Võimalik, et originaal silindri poldid

Postitatud: 11 Mai, 2009 12:12
Postitas varing
Üks tähelepanek veel.
Mootoril on 7 silindrine plokk ja 14 silindrilise nukkvõlli korpus.
Tehasest tulnud mootoril peaks algselt olema 7ja 7 või 14 ja 14
Pildil enamvähem sama Piaggio P VII mis oli omakorda sarnane Gnome-Rhone 7K Titan Majoriga sest tulid samast tehasest.
Pilt
Pilt
Pilt
Link ka http://www.cmpr.it/Motori/index.htm
Siia veel siis võrdluseks 14 silindrine Gnome-Rhone
Pilt
Võimalik et sobitatigi kokku tehasest sõjasaagiks saadud erinevate mootorite detailidest :?:

Postitatud: 17 Mai, 2009 8:18
Postitas varing
Keegi kes suhtleb vene foorumites võiks torgata sinna ka mõne pildi ja uuriks asja, äkki leidub teadjaid?

Millega tegu?

Postitatud: 07 Juun, 2009 18:03
Postitas finncat
Tere

Leidsin pööningult mõned detailid, ehk keegi oskab täpsemini öelda millega tegemist ja mis lennukile võiks kuuluda:

Pilt

Kaetud sellise riide või nahasarnase materjaliga, ise arvan, et ehk mingi purilennuki tiiva tüür vms? :roll:

Ja teised asjad mis huvi pakuks (ei tea muidugi kas seotud üldse lennundusega :D ) olid sellised:

Pilt
Pilt

Re: Millega tegu?

Postitatud: 07 Juun, 2009 22:10
Postitas Kilo Tango
finncat kirjutas:Tere

Leidsin pööningult mõned detailid, ehk keegi oskab täpsemini öelda millega tegemist ja mis lennukile võiks kuuluda:

Pilt

Kaetud sellise riide või nahasarnase materjaliga, ise arvan, et ehk mingi purilennuki tiiva tüür vms? :roll:

Ja teised asjad mis huvi pakuks (ei tea muidugi kas seotud üldse lennundusega :D ) olid sellised:

Pilt
Pilt
Hoi!

Selle uduse pildi järgi ei oska hästi hinnata, kuid paistab olevat mingi tüürpind. Ebasümmeetrilisuse tõttu pakun, et kas kaldtüür või tagatiib. Kui saaks paremad pildid (pealt ja otsast), siis teaks midagi targemat öelda. Mis kell see sul seal laual on? Paistab olevat kõrgusmõõtja. Mis maa oma ja mis sinna peale on kirjutet?

Teised on kas mingite rakettide ninakoonused või lennuki lisakütusepaagi poolikud. Kus need asjad asuvad?

Postitatud: 08 Juun, 2009 8:47
Postitas finncat
Näiduk siis natuke täpsemalt näeb välja selline:

Pilt

Kahjuks ei vaadanud täpsemat marki, praegu hetkel ei ole ka võimalik täpsustada. Need koonused asuvad samuti antud kuuri juures suuremad ca. 1,7-1,8 m kõrged.

Veel oli pööningul selline raadio kast, millega täpsemalt tegu??

Pilt

Postitatud: 08 Juun, 2009 9:26
Postitas Kilo Tango
finncat kirjutas:Näiduk siis natuke täpsemalt näeb välja selline:

Pilt

Kahjuks ei vaadanud täpsemat marki, praegu hetkel ei ole ka võimalik täpsustada. Need koonused asuvad samuti antud kuuri juures suuremad ca. 1,7-1,8 m kõrged.

Veel oli pööningul selline raadio kast, millega täpsemalt tegu??
Hoopis pööretemõõtja on. Kasti kohta ei oska midagi arvata. Tee sellest tüürpinnast veel pilte otsast ja pealt kui saad. Miskipärast oletan, et pööretemõõtja ja tüürpind on Jak-12 oma aga nii uduste piltide järgi ei saa midagi täpsemat öelda.

Postitatud: 08 Juun, 2009 10:54
Postitas finncat
Proovin sellest tüürpinnast lähiajal veel pilte tekitada, kokku vedeleb neid jah 3-4 tki pööningul. Omal ajal olid veel pööningul ka arvatasti vene hävituslennukile kuuluvaid sabatiibasi duralumiiniumist (ca. 2,5-3m) ning helikopteri tiiviku labad pikas kastis (ca. 5-6 m) aga vanaisa kui omal ajal oma teise helikopteri raami maha müüs siis andis ostjale kogu kupatuse kaasa.

Postitatud: 09 Juun, 2009 6:40
Postitas EOD
See näidik paistab olema hoopis kõrgusmõõtja, tahhomeetril on üks osuti. Sihverplaadil peaks olema referentsrõhu aknake numbritega 760-st mõlemale poole ja seadenupp. taga kaks tutsi voolikute ühendamiseks.
Katsu paremad pildid teha, selliste järgi on raske midagi tuvastada.