
CO2 tõus ja C13 osakaalu langus alates mingist 8000 või nii aastat tagasi langevad kokku (ja väga järsk CO2 tõus ning C13 langus viimasel ajal).
Mulle on ka isotoopkoostise võrdlemise meetod uus, ma ei ole kliimateadlane. Huvitav lugemine.
Nii palju, kui ma siit aru saan, siis on artikli peamine fookus paljasseemnetaimede (näiteks männid-kuused) https://et.wikipedia.org/wiki/Paljasseemnetaimed ja katteseemnetaimede (kõik õielised - kaasaarvatud teraviljad-riisid) https://et.wikipedia.org/wiki/Katteseemnetaimed C - 13 isotoobi erineval kukkumisel Holotseenis. Ehk siis see ei ole päris see, mida ma lugesin. Aga ma lugesin ka lihtsalt viidet, et selline vastuolu (merefloora/maafloora) justkui on, mitte eellingitud artikliga võrreldavat artiklit. Ma ei saanud praegu isegi aru, kuidas nad (sinu viidatud Nature artikkel) seda erinevust (paljasseemnetaimed/katteseemnetaimed) tuvastasid. Tuli see jäämullide osarõhkude kõrvutamisest maismaalt leitud Holotseeni bioloogiliste näidistega?Kriku kirjutas:See inkvisitsiooniajakirja "Nature" artikkel (Hare et al. 2018) on vist kõige parem: https://www.nature.com/articles/s41467-017-02691-x
Maismaataimi jaotatakse fotosünteesi radade järgi erinevatesse mudelitesse, mille süsiniku fraktsioneerimine erineb (C3, C4, CAM). Nende erinevuste põhjused tulenevad kasvukoha erinevustest. Mereplanktoni jaoks on aga peamiseks teguriks, mis määrab isotoopkoostise, CO2 lahustumine merevees, mis toob kaasa suurema C13 sisalduse maismaataimede suhtes. See avaldub ka merelise toitumisega loomades ning seda arvestatakse ka C14 meetodil dateerimise juures, kui mereloomade konte dateeritakse. Seda ma teadsin varem ka, aga isotoopkoostise erinevuse rakendamisega CO2 jt. kasvuhoonegaaside emissiooni allikate uurimiseks ei olnud kursis.Avatar kirjutas:Ma tahaks ka väga näha selgeid ja üheselt tõlgendatavaid andmeid, mis vaese neoliitilise põllumehe toonase atmosfääri CO2 taseme tõstjaks teevad.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fractio ... osynthesisIn contrast to terrestrial plants, where CO2 diffusion in air is relatively fast and typically not limiting, diffusion of dissolved CO2 in water is considerably slower and can often limit carbon fixation in phytoplankton.[5] As gaseous CO2(g) is dissolved into aqueous CO2(aq), it is fractionated by both kinetic and equilibrium effects that are temperature-dependent.[32] Relative to plants, the dissolved CO2 source for phytoplankton can be enriched in 13C by about 8‰ from atmospheric CO2.[33]
See on kahjuks üks aspektidest, mis jäetakse sihilikult tähelepanuta. Uute elektriautode müügiargumendid sõidavad praeguse "rohelise" laine peal, mis põhineb suuresti ainult CO2 emissioonide vähendamisel, kuid tervest elutsüklist ei julgeta väga rääkida. Parimal juhul mainitakse, et kui akud ei kõlba enam autode jaoks, siis on neid võimalik mujal kasutada. Kui elektriautode tootmismahud kasvavad märkimisväärselt, siis mina küll ei kujuta ette, kes kõiki neid kulunud akusid hakkab tahtma. Hilisemat ümbertöötlemist ei puuduta keegi. Metallist kütusepaagiga on vähemalt suhteliselt lihtne - sulatad üles ja teed sellest mida iganes. Lisaks ei ole siiani mingit asendust diislit rüüpavale rasketehnikale. Akud lihtsalt ei sobi selleks otstarbeks. Kõige suuremad elektrisõidukid mis reaalselt kasutusse tulevad on lühemateks linnasõitudeks mõeldud veokid (prügiautod, postiautod ja kauplustele tavaari vedavad masinad).Sealhulgas 100% "rohelisel elektrit" kasutavatel elektriautodel. Nende taaskasutamisega seotud probleeme;
Ja jällegi, kõige taga on lihtsalt BIG money. True believers, püha Grete kummardajad sellistest asjadest ei räägi, nad ei julge mõteldagi sellest.nimetu kirjutas: Uute elektriautode müügiargumendid sõidavad praeguse "rohelise" laine peal, mis põhineb suuresti ainult CO2 emissioonide vähendamisel, kuid tervest elutsüklist ei julgeta väga rääkida.
Huvitav kas akudest liitiumi kättesaamine oleks keerulisem kui selle kaevandamine Hiinast või L-Ameerikast? Prügimäel põlevad need jah hästi ja ka mujal, kui aku kahjustatud saab. Põhimõtteliselt on meist enamusel pisike pomm taskus tänapäeval.nimetu kirjutas:Tõsised probleemid hakkavad tekkima siis kui neid kõlbmatuid akusid tekib rohkem. Neid ei saa niisama kusagil prügimäel lageda taeva all hoida, sest nad võivad mingil hetkel lihtsalt põlema süttida ja siis põleb kogu mant sellise leegiga mida naljalt enam ära ei kustuta.
Näide sellest probleemist:
https://www.youtube.com/watch?v=M5MHhAscP28
Arvutuse eelduseks siis on, et akude tootmine toimub fossiilseid kütuseid põletades. Kui see toimub näiteks tuumaenergiaga, siis on tulemus teine.For perspective, the average German car owner could drive a gas-guzzling vehicle for three and a half years, or more than 50,000 kilometers, before a Nissan Leaf with a 30 kWh battery would beat it on carbon-dioxide emissions in a coal-heavy country, Berylls estimates show.
Ka arvestuslik emissiooni hulk sõltub sellest, mis elektriga neid sõidukeid laaditakse. Kalifornia osariigis on see elekter kindlasti suhteliselt roheline, kuid meie põlevkivil põhineva ja ka imporditud elektri puhul on see näitaja viletsam. Tähendab, ühe malliga ei saa siin väga lüüa, sest igas maailmanurgas on olukord erinev. Seetõttu ei saa elektriautosid tingimata CO2 hulga vähendamise vastuseks pidada. Kõige parem oleks tegelikult see kui inimesed üldse vähem sõidaksid, kuid seda on keeruline nõuda. Alati võib muidugi sõitmise kulukust tõsta läbi igasuguste auto-, tee- ja heitmemaksude. Iseasi kas sellise asja läbi surunud valitsus suudaks kaua kesta.Arvutuse eelduseks siis on, et akude tootmine toimub fossiilseid kütuseid põletades. Kui see toimub näiteks tuumaenergiaga, siis on tulemus teine.
Muuseas, selle Nissan Leafiga on omaette nali, mis seondub akude elueaga. Nimelt kuluvad nende akud üsna kiiresti ära (kusagil 6-7 aastaga), sest puuduvad osad aku eluiga pikendavad mehhanismid (näiteks akude soojendamine). Sellega hoiti autode hinda madalana. Uus aku aga maksvat tohutu summa (ligikaudu 25 000 dollarit). Nissan pakub ka taastatud akusid, kuid need maksavad samuti mitmeid tuhandeid.Nissan "Leaf" ja keskmise Saksa sõiduauto võrdluses pidavat see vahe tasanduma pärast 50 000 km läbimist sisepõlemismootoriga auto poolt:
See muidugi on masendav jama, et mitte öelda ilge s*tt.nimetu kirjutas:Muuseas, selle Nissan Leafiga on omaette nali, mis seondub akude elueaga. Nimelt kuluvad nende akud üsna kiiresti ära (kusagil 6-7 aastaga), sest puuduvad osad aku eluiga pikendavad mehhanismid (näiteks akude soojendamine). Sellega hoiti autode hinda madalana.
Jah, see on roheliste töövõit...nimetu kirjutas:Üheks probleemiks on see, et hetkel on mitmed suurriigid tuumaenergeetika oma pikaajalistest plaanidest välja heitnud. Näiteks sakslased ei taha tuumajaamadest kuuldagi.
Kõiki keskkonnaprobleeme kindlasti mitte. Ülal on jutt ainult CO2 emissioonist, st. kliimamuutustest.nimetu kirjutas:Lisaks, elektriautode massidesse toomine ei lahenda minu arvates keskkonnaprobleeme.
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline