29. leht 44-st

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 07 Sept, 2020 19:23
Postitas Martin Herem
Hea teada et tankurlennuk ebaprofessionaalses kontaktis kahe hävitajaga lendas päevasel ajal üle asustamata punkti nimega Mustamäe,
- mis asi on "ebaprofessionaalne kontakt"? Ja vaevalt et Tallinna kohal lendamine suvaline treeninglend on. Enamasti on see seotud lennujaamaga või ongi sihipärane demo.
Minu hinnangul veel madalamalt lendab tsiviillennundus igapäevaselt linna kohal enne maandumist Tallinna Lennujaamas :dont_know:

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 07 Sept, 2020 19:55
Postitas Dr.Sci
Ma nüüd vabandan siiralt kõigi ees keda mu eelnev postitus häiris (pidigi häirima), ma üritasin välja tuua kahepalgelisuse ja selle et üks asi on see mida näevad silmad taevas, teine see mida me loeme meie omast vabast meediast. Kuhugi on paraku kadunud ajakirjanikud, kes oleks sellest demost kiire positiivse uudise kirjutanud :( . Rutiinne nupuke õppuste teemal oli ikka väga OUT kui noortepäraselt väljenduda, iseasi, paljud seda taevast tähele üldse panid (enamusel ninad nutikates), paljudel kes nägid tekkis küsimusi, aga tõenäoliselt oleks saanud tekitada palju parema propaganda aktsiooni. Minu poolt teema (loodetavasti) lõpetatud, ja avalikult võivad nüüd teised diskuteerida kui soovivad.

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 07 Sept, 2020 20:32
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
Martin Herem kirjutas:
Hea teada et tankurlennuk ebaprofessionaalses kontaktis kahe hävitajaga lendas päevasel ajal üle asustamata punkti nimega Mustamäe,
- mis asi on "ebaprofessionaalne kontakt"? Ja vaevalt et Tallinna kohal lendamine suvaline treeninglend on. Enamasti on see seotud lennujaamaga või ongi sihipärane demo.
Minu hinnangul veel madalamalt lendab tsiviillennundus igapäevaselt linna kohal enne maandumist Tallinna Lennujaamas :dont_know:
Täiesti ebaprofessionaane ja eksitav on antud juhul KVPS teavitajate mõttetult sisutühi (ning tegelikkusele mittevastav) "standardsõnum" a la "lennatakse eelistatult asustatud punktidest eemal" :|

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 07 Sept, 2020 21:12
Postitas blueant
Nii on. Kui õhuvägi teeb pressiteate, et harjutatakse madallennualadel, siis ühtegi teist lendu sel nädalal teha ei tohi.

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 07 Sept, 2020 22:00
Postitas London Bridge
Sekundeerin. Olgu flight plan'id ja käsud edaspidi meile ka edastatud. Vähemaga ei lepi. Ikkagi minu õhuruum ka ju ja aitab sest kodanike eksistamisest juba.

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 08 Sept, 2020 8:24
Postitas Martin Herem

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 08 Sept, 2020 10:31
Postitas HeiniR
Kell 11:30 lendasid tankerlennuk ja kaks Eurofighterit (väga lähestikku) madalalt üle Pärnu mnt :twisted:

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 08 Sept, 2020 14:33
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
..samal ajal sama sats ka üle SIILI - suunaga idast läände.

Typhoon-kutsikad hängisid ikka väga mõnuga oma "ematankuri" sabas - minu arust nad vahetasid isegi omavahel kohti. Lärm oli ka kõvasti üle keskmise :|

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 11 Sept, 2020 10:58
Postitas Hydrazine
Et siin keegi küsis, et kas on tõusude/maandumiste kohta infot. See asi ei käi niimoodi. Kui on avalikult väljakuulutatud õppus, paraad, lennushow, siis sa võid umbes aimata, mis kell tõusud maandumised toimuvad ja siis sa ka ei saa olla kindel, kuskohas need toimuvad ja kuskaudu tullakse. Lennushow on selles suhtes kindel, et seal on teada, et puhas demolendamine ja programm ja kellaajad on paigas/kirjas ja kus toimub. Aga kui on relvadega patrullvalve ja siis korraga, et "kontakt", hops õhku vaatama, mis seal lendab/toimub, siis selle kohta ei pasunda sulle keegi lennuplaani internetti ega üldse kuhugile. Kui järeltulev põlv tahab sõjalennukit näha, siis soovitan Eesti Lennundusmuuseumi Tartu külje all https://www.lennundusmuuseum.ee/ seal saab isegi oma käega asja katsuda ja tunnetada natuke ja seal on üsnagi põnevaid eksponaate. Tõsi, need pole küll kõige moodsamad enam, sest tegu on muuseumiga aga ega viimase top-notch tehnika ligi ei laseks sind niiehknaa mitte keegi.

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 22 Sept, 2020 14:55
Postitas HeiniR
Just, 15:52 paiku startis TLM lennuväljalt miski AWACS 4 mootoriga reaktiiv suunaga läände (üle Pärnu mnt).

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 22 Sept, 2020 14:59
Postitas laikar
Just, 15:52 paiku startis TLM lennuväljalt miski AWACS 4 mootoriga reaktiiv suunaga läände (üle Pärnu mnt).
https://www.radarbox.com/flight/NATO01
Harjutas lähenemist

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 22 Sept, 2020 15:12
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
HeiniR kirjutas:Just, 15:52 paiku startis TLM lennuväljalt miski AWACS 4 mootoriga reaktiiv suunaga läände (üle Pärnu mnt).
..läks hea mürinaga üle SIILI kandi ka - vaatsin aknast välja, kesse rsk seal nõnda müristab - suur valkjashall AWACS täies ilus :P

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 07 Okt, 2020 17:23
Postitas Kapten Trumm
E-3 Sentry põhineb veel Boeing 707-l, mida ainult vanemad inimesed mäletavad ja see kasutab samu mootoreid, mis B-52, eks sellest ka taoline kära lendamisel. Tsiviillennundusest on taolised mootorid ammuilma kadunud, asendunud vaiksemate ja vähem tossavatega.

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 09 Okt, 2020 8:39
Postitas AMvA
Viimasel ajal on Typhoonid päris palju teinud Ämaris järgmist harjutust: tõus stardirajalt, tagasippöre 180 kraadi, tagasipööre 180 kraadi, maandumine (või siis lihtsalt väga madalalt ülelenda stardirajast, ei näe kahjuks, mets jääb ette) ja uuesti tõus. Ja seda umbes 4-5 korda järejest terve kolmese pundina.

Miks selline harjutus hea on?

Re: Baltic Air Policing

Postitatud: 09 Okt, 2020 21:50
Postitas jannor
AMvA kirjutas:Viimasel ajal on Typhoonid päris palju teinud Ämaris järgmist harjutust: tõus stardirajalt, tagasippöre 180 kraadi, tagasipööre 180 kraadi, maandumine (või siis lihtsalt väga madalalt ülelenda stardirajast, ei näe kahjuks, mets jääb ette) ja uuesti tõus. Ja seda umbes 4-5 korda järejest terve kolmese pundina.

Miks selline harjutus hea on?
Seda harjutust teevad kõik, isegi tuvastuslennult tulevad lennukid, vahel oma 5-6 ringi, maandumisharjutus on ilmselt vajalik nii lendurile kui ka juhtimistornile.
Treeninglennud on enamasti suht samal ajal kõikidel, aga sõltub muidugi valves olevast riigist.
Meil aastatega juba välja kujunenud harjumus, et kui saad teada milline uus riik tuleb järgmisena valvesse, siis juba kohe tead, et kas lendavad vähe või palju, näiteks sakslased on suurel säästudieedil ja nendega on alati hea rahulik periood, eriti siis, kui neil lisapaagi kinnitus puruks läks. Siis ei lennanud pikalt keegi. Aga USAkad selle eest vist käivad maal WCs ainult.
Tuvastuslennu suuna järgi tead juba ette, et kus venkud jälle lolli mängivad.
Vahel harva näed ilusa ilmaga vägevat showd, mõned ikka teevad väga hulle trikke taevas, eriti äge oli sel ajal kui nad lennushowks harjutasid.
Vahel lendavad mitu korda üle teatud nurga all ja möödudes nad näevad sind ning lapsed lehvitavad neile, siis nii mõnigi laperdab tiibadega tervituseks vastu, siis on lastel rõõmu palju, eriti õuepidude ajal saad külalistele nn. tellitud ülelennu showd näidata.
Kui Reaperid tiirutasid, siis oli küll natuke kõhe tunne, et millal nüüd keegi su juuksekarvade arvu kokku peas loeb. Aga lõpeks ikkagi USA koptereid on kõige ägedamad vaadata.

PS Kui suvel tahad näha lennukeid, siis mine Tänavjärve äärde suvitama ja näed sealt pikalt ülelende.