30. leht 73-st
Re: Õhutõrje
Postitatud: 05 Veebr, 2015 22:04
Postitas pagan
Kas nii?

Re: Õhutõrje
Postitatud: 05 Veebr, 2015 22:15
Postitas Smith
Braavo!
See oleks tase.

Re: Õhutõrje
Postitatud: 05 Veebr, 2015 22:25
Postitas Smith
http://www.auto24.ee/used/1624138
Mattvärviga kirjuks , pagana tuuning ja käru asemel
selline poiss sappa

Re: Õhutõrje
Postitatud: 06 Veebr, 2015 11:59
Postitas hummel
Välimus seksikas, aga kasutegur mitte niivõrd. Selline sõiduauto ja ka B-kat pick-up sobib rohkem ISIS-e stiilis piki kõrbe serva, maanteed või peatänavat maamärkide mõjutamiseks ja kõvatamiseks, kus automaadiga või RPG-ga välja ei lase ja kellelgi midagi paremat tavaliselt vastu ka panna pole.
Konventsionaalses sõjas meie poolkinnisel maastikul, kus sipsivad ringi ka soomustransportöörid, lahingumasinad ja tankid, võib sellise sõjaka eesmärgiga, kuid üsna kaitsetu sõiduauto esinemine eesliinil suht ruttu ja kurvasti lõppeda.
Probleem on ka
ad hoc 360-kraadise suunamise ja sihtimise võimaluse puudumine taolise kitsa sõiduauto peale monteerituna ja just sellpärast on vajalik C1 kastikas. Kui kompanii kolonn on näiteks rännakul, peaks paar meest istuma (ohutus) pidevalt kastis õhu-kattesuunda vaatava RKP kõrval valmisolekus ja rännakupeatusel peaks üks olema koguaeg puldis. Kui kompanii paikneb maastikule koondumisalale või lahingurivistusse (näit kaitse, rünnaku lähtepositsioon), tõstetakse õhuvaatluseks (ja teiste RKP-dega kokku õhutõrjesüsteemiks) sobivas kohas RKP kastist maha, auto tagurdatakse kuhugi lähedale võpsi ja krempel maskeeritakse. Neljast üks jääb näit valvesse relva, auto ja raadio kõrvale, üks lähikaitsesse. Samas, kui positsioon on kuskil head maskeerumist võimaldavas kohas, saab RKP ka äkki kasti jätta.
Kui tuleb aga jalaväe lahingut toetama hakata, siis autoga eesiilnile võimalikult lähedale, relv, madal kolmjalg ja laskemoon kaasa (+ ehk paar mõttetumat venda kuskilt abiks tassima) ja ... uhhh!

Re: Õhutõrje
Postitatud: 06 Veebr, 2015 13:11
Postitas Smith
hummel kirjutas:Välimus seksikas, aga kasutegur mitte niivõrd. Selline sõiduauto ja ka B-kat pick-up sobib rohkem ISIS-e stiilis piki kõrbe serva, maanteed või peatänavat maamärkide mõjutamiseks ja kõvatamiseks, kus automaadiga või RPG-ga välja ei lase ja kellelgi midagi paremat tavaliselt vastu ka panna pole.
Konventsionaalses sõjas meie poolkinnisel maastikul, kus sipsivad ringi ka soomustransportöörid, lahingumasinad ja tankid, võib sellise sõjaka eesmärgiga, kuid üsna kaitsetu sõiduauto esinemine eesliinil suht ruttu ja kurvasti lõppeda.
Probleem on ka
ad hoc 360-kraadise suunamise ja sihtimise võimaluse puudumine taolise kitsa sõiduauto peale monteerituna ja just sellpärast on vajalik C1 kastikas. Kui kompanii kolonn on näiteks rännakul, peaks paar meest istuma (ohutus) pidevalt kastis õhu-kattesuunda vaatava RKP kõrval valmisolekus ja rännakupeatusel peaks üks olema koguaeg puldis. Kui kompanii paikneb maastikule koondumisalale või lahingurivistusse (näit kaitse, rünnaku lähtepositsioon), tõstetakse õhuvaatluseks (ja teiste RKP-dega kokku õhutõrjesüsteemiks) sobivas kohas RKP kastist maha, auto tagurdatakse kuhugi lähedale võpsi ja krempel maskeeritakse. Neljast üks jääb näit valvesse relva, auto ja raadio kõrvale, üks lähikaitsesse. Samas, kui positsioon on kuskil head maskeerumist võimaldavas kohas, saab RKP ka äkki kasti jätta.
Kui tuleb aga jalaväe lahingut toetama hakata, siis autoga eesiilnile võimalikult lähedale, relv, madal kolmjalg ja laskemoon kaasa (+ ehk paar mõttetumat venda kuskilt abiks tassima) ja ... uhhh!

See mõttelend oli pigem alternatiiviks sellele 16 000.- ATV-le.
Soome snaiprid kimavad ringi kahekohalise kastiga ATV-ga, mis maksab samuti ca. 16 000.-
Olen sõitnud maastikul mõlemaga.
Soomes palju kaljut ja püstloodis ronimist. Selle mõttega need masinad ka soetati.
Meil sarnastel eesmärkidel sobiks niva väga hästi - Kaljusid pole.
Kandvõime suurem ja tegevuraadius pikem
Re: Õhutõrje
Postitatud: 06 Veebr, 2015 17:36
Postitas Juhani Putkinen
Pooletolline kuulipilduja on hea asi sõidukitel liikuvatele üksustele.
Minu seisukoht on aga, et kaitseliitlased üldiselt peaksid liikuma väikeste gruppidena ilma masinadeta. Sellesse taktikasse pooletolline ei sobi, aga Stingerid küll.
Re: Õhutõrje
Postitatud: 06 Veebr, 2015 18:10
Postitas Smith
hummel kirjutas:Välimus seksikas, aga kasutegur mitte niivõrd. Selline sõiduauto ja ka B-kat pick-up sobib rohkem ISIS-e stiilis piki kõrbe serva, maanteed või peatänavat maamärkide mõjutamiseks ja kõvatamiseks, kus automaadiga või RPG-ga välja ei lase ja kellelgi midagi paremat tavaliselt vastu ka panna pole.
Konventsionaalses sõjas meie poolkinnisel maastikul, kus sipsivad ringi ka soomustransportöörid, lahingumasinad ja tankid, võib sellise sõjaka eesmärgiga, kuid üsna kaitsetu sõiduauto esinemine eesliinil suht ruttu ja kurvasti lõppeda.
Just. Ja Unimogide ning DAFide eelis seisneb selles , et tabamuse/kuulipilduja tule korral on terve jagu/rühm
ilusti ühel taldrikul ?

Re: Õhutõrje
Postitatud: 07 Veebr, 2015 12:08
Postitas hummel
Ja Unimogide ning DAFide eelis seisneb selles , et tabamuse/kuulipilduja tule korral on terve jagu/rühm
ilusti ühel taldrikul ?
Jalaväe taktikalised veoautod on lahinguväliseks transpordiks ja muuks logistikaks väljaspool otselaskerelvade vaatlust ja võimalusel ka väljaspool käsitulirelvade laskeulatust. Kaitsetute veoautodega teatavasti kergejalavägi otse eesliinile lahingusse siiski ei sõida.
Või käib see tõesti mõnes KL malevas nii?
Minu seisukoht on aga, et kaitseliitlased üldiselt peaksid liikuma väikeste gruppidena ilma masinadeta. Sellesse taktikasse pooletolline ei sobi, aga Stingerid küll.
MANPADS-e vist kardetavalt lähiaegadel kaitseliitlastele ei jagata (isegi KV-l pole neid hetkel teadaolevalt näha), aga 12,7 võiks olla minu hinnangul esialgu
üsna reaalne võimalus hetkel absoluutse õhukaitsetuse parandamiseks.
Re: Õhutõrje
Postitatud: 07 Veebr, 2015 15:41
Postitas pagan
hummel kirjutas:
Või käib see tõesti mõnes KL malevas nii?
Räägi siis meile sellest soomustehnikast mis enamusel on ja "mõnes malevas ei ole".
"Eesliin", kiir-reageeriv KL ja rahulik unine tagala ... mõelda vaid...
Re: Õhutõrje
Postitatud: 17 Veebr, 2015 12:04
Postitas pagan
Tundub, et mingi võimas relv + bagi kombod koguvad populaarsust.
http://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=32790
Re: Õhutõrje
Postitatud: 20 Veebr, 2015 18:19
Postitas Smith
https://vimeo.com/114064597
Tuleb nõustuda.
Lausa oma nimi - ATTV - All Terain Tactical Vehicle

Re: Õhutõrje
Postitatud: 05 Mär, 2015 20:43
Postitas Kapten Trumm
Jalaväe taktikalised veoautod on lahinguväliseks transpordiks ja muuks logistikaks väljaspool otselaskerelvade vaatlust ja võimalusel ka väljaspool käsitulirelvade laskeulatust. Kaitsetute veoautodega teatavasti kergejalavägi otse eesliinile lahingusse siiski ei sõida.
Või käib see tõesti mõnes KL malevas nii?
Mis saab siis, kui liikuv rühm oma nelja veoautoga satub kohta, kus teeäärses võssis passib Pihkva meeste (või Narva rahvavabariigi) luuregrupike varitsuses, esimese auto all lõhkeb miin ja ülejäänud kamp satub kahe PKM-i risttulle?
Ukrainas oli päris ilmekaid hoiatavaid näiteid, kus nt rekvireeritud tsiviiltranspordiga lahingupiirkonda sõitnud UKR allüksus sattus sepakate käsirelvadega varitsusele (kus polnud isegi RPG-sid) ja piltlikult öeldes tulistati buss koos seesolijatega kuupildujatest täiesti sõelaks, sest KP tulistab ühe auto suuruse objekti märksa kiiremimi sõelapõhjaks kui seal olev kamp jõuab sealt väljuda, rääkimata vastutule avamisest.
Soomuki puhul tõmmatakse pearelv kohe varitsuse suunas, 12,7 või 14,5 surub isegi kaevunud PKMi pesa väga kiirelt maha ja selle katte all saavad osalised masinast väljuda ning tegevusse asuda. Soomustamata veoauto kabiini "tornis" olev kuulipildur ehk 50% jao tulejõust tõmmatakse sealt esimese valanguga läbi kabiini alla (paljunäinud instrukturid ei soovitagi seda paraadipositsiooni kuulipilduriga asustada, kontakti korral ei saa sealt minema). 7,62@100 m kaitsev odavsoomuki parras saab seal paljudele meestele elupäästjaks.
Re: Õhutõrje
Postitatud: 06 Mär, 2015 14:05
Postitas Smith
Kas mitte Unimogi ei olnud miinide vastu siiski mingil määral kaitstud ?
Tenti peal olla ei tohi sõja ajal , ongi mõeldud , et lendad kastist minema.
Loomulikult tahaks soomukis sõita rindele.
Samas mina olen aru saanud , et russid sõidavad soomuki/tanki katusel
erinevatel põhjustel. Suvel pidi olema nii kuradima palav, et ei kannata olla ja
samas kumulatiivlasu tabamuse korral on lootust ellu jääda.
Rahvasoomuki saabumisele mina küll panuseid ei teeks.
Väikemalevate lihtliikmed paarutavad aastaid edasi oma veokitega.
Mina parem liigukski hajutatult Nivade või muude väikesõidukitega.
Saab üks kuskil laksu ära - sitt päev, aga teised jõuavad midagi ette võtta.
Aga nende veoautodega "vainlase vasta " paraadrivis minemine tuleks ära unustada.
Re: Õhutõrje
Postitatud: 06 Mär, 2015 14:43
Postitas Juhani Putkinen
Smith kirjutas:Aga nende veoautodega "vainlase vasta " paraadrivis minemine tuleks ära unustada.
Kahjuks tava kaitseliitlane ei taha kuuldagi, et jalutaks. Ikka sõidetakse MANnide, Daffide ja Mersudega. Kui sellega harjub rahuajal, ...
Re: Õhutõrje
Postitatud: 09 Mär, 2015 15:46
Postitas Kapten Trumm
Kas mitte Unimogi ei olnud miinide vastu siiski mingil määral kaitstud ?
Tenti peal olla ei tohi sõja ajal , ongi mõeldud , et lendad kastist minema.
Unimogi kogu "miinikaitse" on lihtsalt kasti ja kabiini kõrgus maapinnast.
Kasti tendi raam on seal päris kapitaalne konstruktsioon, seda vist ei saagi niisama eemaldada (on mõeldud turvavarustusena üle kuudi sõitmise puhuks).
Venelaste põhilistel jalaväe vedamiseks mõeldud veokatel on loobutud buldog-kabiinist, kuna tankimiinile sõites käib pauk otse kabiinis olijate all (fataalne).
Kui tähele paned, siis ka jänkide MRAP-id on tehtud "ninaga" kabiinidega veokatest.
Minul on õnnestunud taktikalise veokaga kraavis kummuli ära käia, tänaksin siinkohal neidsamu raame ja kommet sõita kastis alati kiiver peas.
Muide selle õhutõrje Niva juurde - mõelge läbi, kuidas te kuulipildujat seniiti keerate, 12,7ga ÕT tule andmiseks peab kuulipilduril päris suur tantsuplats olema.
Umbes Unimogi kasti suurume. Teiseks ma arvan, et Niva pole 12,7 laskmiseks piisavalt stabiilne positsioon, tagasiöökide mõjul hakkab hüppama ja täpsust pole.
See mida Liibüa kodusõjas tehti, pole alati tehniliselt põhjendatud.