30. leht 113-st

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 13:56
Postitas Kapten Trumm
Alustab sellest, et tsiklid sõidavad valgusfoori taga seisma jäänud autodest rahulikult mööda ja siis jõuab 200 km/h sõitvate tsikliteni. Kõik argumendid ja võtted sobivad, et enda õigsust tõestada. Hale.
Hale on hoopiski taara.
Ei alustanud sellest, alustasin sellest, et pööretel tuleb reastuda oma sõiduraja vastava ääre juurde. Kuigi seda seadus kohustab, on seda teha ka soovitav, et mõni tark ei roniks vahele. Loe eemises postis olevat liiklusseaduse väljavõtet. Kui sinu ajumaht ei võimalda seda taibata, siis tõesti, lõika oma load parem pooleks.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:04
Postitas Lemet
Ja miks sa politseisse ei helista? Telefoni ei ole või?
Ja mida ma politsule ütlen? Et kihutavad, sunnikud? Nagu politsei seda ise ei teaks... lugupeetaval on hirmus tahtmine U-duurist puukuurini targutada...

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:08
Postitas davidsoniharald
Lemet kirjutas: 11 Juul, 2023 14:04
Ja miks sa politseisse ei helista? Telefoni ei ole või?
Ja mida ma politsule ütlen? Et kihutavad, sunnikud? Nagu politsei seda ise ei teaks... lugupeetaval on hirmus tahtmine U-duurist puukuurini targutada...
A mille alusel siis sinu arvates Politsei reageerib, plaanib patrullide maršuute jne?

Ikka inimeste kaebuste alusel. Veissbukis või mil.netis halamine nendeni ei jõua.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:16
Postitas Lemet
Kuulge, koomik- olles paaril korral minevikus üritanud politseid välja kutsuda olen saanud aru ürituse mõttetusest. Rikkumisi toimub sedavõrd palju, et vähesed patrullid lihtsalt ei jõua kohale. Ei tunni, ei kahega. Avariikohale tuli neid oodata poolteist tundi, mida kf davidson võiks arvata- milline saab olema sedasorti tsiklistide kiirusületamisele reageerimise kiirus. Kui seda ülepea olema saab. Ja mitmendat korda needsinased tsiklistid sel ajal kodus külge keeravad. Trummiga siinkohal täiesti sama meelt- pole mõtet darwinlikul valikul segada valimast. Inimesi kes uut organit vajavad, on piisavalt palju.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:17
Postitas Some
Just oli Kose teel huvitav juhus, seal kergliiklustee tuleb põõsaste vahelt otse vöötrajale. Tuli nii 12a tüdruk oma elektritõuksiga (ja kiivriga!) ja jäi vöötraja ette seisma nagu peab, et mind mööda lasta ja siis vupsab põõsastest nii 40-50a ülekaalus naisterahvas jalgrattaga ja kohe kiirust maha võtmata vöötrajale. Eks tuli pidurit tallata ja lasin siis juba ka tubli tütarlapse üle tee...
Mul kaherattaliste vastu pole midagi, minu poolest sõitku minust ummikus mööda kui nad suudavad seda ohutult teha. Ainult palun tehke seda nii, et autojuht näeks sind ja suudaks su liikumist ette aimata! Selles osas mootorratturid enamasti tublid, et kui nad tagant tulles näitavad enne manöövrit mingi hetke ennast autole peeglitesse ja ootavad kuni ma sobiva vahe teen. Ma ei ole kade. Aga erandeid on ka muidugi.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:20
Postitas Kilo Tango
Some kirjutas: 11 Juul, 2023 14:17 Just oli Kose teel huvitav juhus, seal kergliiklustee tuleb põõsaste vahelt otse vöötrajale. Tuli nii 12a tüdruk oma elektritõuksiga (ja kiivriga!) ja jäi vöötraja ette seisma nagu peab, et mind mööda lasta ja siis vupsab põõsastest nii 40-50a ülekaalus naisterahvas jalgrattaga ja kohe kiirust maha võtmata vöötrajale. Eks tuli pidurit tallata ja lasin siis juba ka tubli tütarlapse üle tee...
...
Vean kihla, et kui see rattur oleks sõitnud sõiduteel, oleks olnud teie kohtumine märksa vähem erutav mõlemale osapoolele.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:29
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas: 11 Juul, 2023 14:16 Kuulge, koomik- olles paaril korral minevikus üritanud politseid välja kutsuda olen saanud aru ürituse mõttetusest. Rikkumisi toimub sedavõrd palju, et vähesed patrullid lihtsalt ei jõua kohale. Ei tunni, ei kahega. Avariikohale tuli neid oodata poolteist tundi, mida kf davidson võiks arvata- milline saab olema sedasorti tsiklistide kiirusületamisele reageerimise kiirus. Kui seda ülepea olema saab. Ja mitmendat korda needsinased tsiklistid sel ajal kodus külge keeravad. Trummiga siinkohal täiesti sama meelt- pole mõtet darwinlikul valikul segada valimast. Inimesi kes uut organit vajavad, on piisavalt palju.
Nõrk. Olen politseisse helistanud korduvalt erinevatel põhjustel. Ka päästeametisse ja kiirabisse. See on nende ametite asi, kuidas nad oma väljakutseid prioritiseerivad. Üldiselt Eestis on täiesti võimalik plekimõlkimised ära klaarida ilma politseita ja seda üldiselt politse ka eeldab. Ilma kannatanuteta avarii on nende prioriteetide nimekirja üsna lõpus. Kui on ikkagi inimelule ohtlik olukord, kus saab priskete trahvidega täiendada riigikassat, on nad kohal nagu naksti.

Üleüldse olen ma Eesti politseist väga heal arvamisel. Enamasti teevad nad tubli tööd, on viisakad, korrektsed ja üdini professionaalsed.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:31
Postitas Some
Kilo Tango kirjutas: 11 Juul, 2023 14:20
Some kirjutas: 11 Juul, 2023 14:17 Just oli Kose teel huvitav juhus, seal kergliiklustee tuleb põõsaste vahelt otse vöötrajale. Tuli nii 12a tüdruk oma elektritõuksiga (ja kiivriga!) ja jäi vöötraja ette seisma nagu peab, et mind mööda lasta ja siis vupsab põõsastest nii 40-50a ülekaalus naisterahvas jalgrattaga ja kohe kiirust maha võtmata vöötrajale. Eks tuli pidurit tallata ja lasin siis juba ka tubli tütarlapse üle tee...
...
Vean kihla, et kui see rattur oleks sõitnud sõiduteel, oleks olnud teie kohtumine märksa vähem erutav mõlemale osapoolele.
Tee kõrval poleks ta muidugi häirinud. Probleem ikka nähtavuses, põõsastest väljaastuvale jalakäijale jõuad reageerida, kiirelt liikuvale jalgratturile mitte. Mu naise päästis korra samas olukorras ja samas kohas Subaru Eyesight, ta ise ei jõudnudki reageerida. Pärast värises hulk aega. Õnneks seal 40km/h piirang, plokkis pidurid peatavad suht kiirelt.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:34
Postitas 2korda2
Kapten Trumm kirjutas: 10 Juul, 2023 10:41 Lycras trollid mölisemas....?
Enamikel automeestel, sh minul on ratas samuti olemas ja ikka üle keskmise.
Trumm teeb siin nüüd seda, mida ta juba miljon korda teinud on - varustab oma väite adekvaatse viitega.
Vähemasti sama amüsantne oleks lugeda Trummi tõlgendust "üle keskmisest rattast".
Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 12:36 No shit, foori taga peatunud auto ja äärekivi vahele 140 kmh laekumine lõpeb ilmselt õnnetusega, küll aga võidakse sind linnasõidus taolise kiiruse möödudes üllatada/ehmatada, isegi niipalju, et teedki rooliga vale liigutuse. On nüüd arusaadav?
Ma saan aru küll, et seda on äärmiselt keeruline tõestada aga ma oleks ülimalt üllatunud, kui siin foorumis peale Trummi veel kellelgi oleks terve elu jooksul selline sündmus kasvõi kordki aset leidnud. Õigupoolest ma sügavalt kahtlen, kas seda Trummilgi juhtunud on.

Minul on puhkus. Liiklesin Ida- ja Lääne-Virumaal, Jõgevamaal, Tartumaal. Sattusin paari kohta kuhu vaatamata igasuvistele ringidele polnud veel sattunudki (näiteks Endla maastikukaitsealal mõned allikad). Enamus kõrvalteedel, tihti kruusal. Tagasi koju jõudes näitas mu 14 aastat vana 1,9TDI kütusekuluks 3,2l/100. Kogemuse järgi nii 10% optimistlik hinnang. Kulu oli väike, sest ei põrutanud kõikjal piirkiirusega (või isegi pisut üle, nagu siin üks arvas kõikse ohutumaks olevat) - töristasin kõrvalteedel 5. käiguga @70 (kindel mootori surm, nagu siitsamast lugeda on olnud) kui oli vaja sõites aega parajaks teha (kas oli muuseum veel kinni või vajas pesamuna pikemat und või polnud lõunapakkumine veel jõus). Tšill reisike oli - matkamist, ronimist, SPA. Soovitan kõigile juhtidele, kel närvid põhiteedel võitlemisest krussis.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:39
Postitas Lemet
Nõrk. Olen politseisse helistanud korduvalt erinevatel põhjustel. Ka päästeametisse ja kiirabisse. See on nende ametite asi, kuidas nad oma väljakutseid prioritiseerivad. Üldiselt Eestis on täiesti võimalik plekimõlkimised ära klaarida ilma politseita ja seda üldiselt politse ka eeldab. Ilma kannatanuteta avarii on nende prioriteetide nimekirja üsna lõpus. Kui on ikkagi inimelule ohtlik olukord, kus saab priskete trahvidega täiendada riigikassat, on nad kohal nagu naksti.

Üleüldse olen ma Eesti politseist väga heal arvamisel. Enamasti teevad nad tubli tööd, on viisakad, korrektsed ja üdini professionaalsed.
Irw...tunnistada minu postitus nõrgaks, et siis ise täpselt sama juttu ajada...vaat see on tõepoolest nõrk ja nõdra. Ja ega ikka ei ole võimalik plekimõlkimisi koha peal ära klaarida, kui teine pool on tume kui tökatipudel, ei valda liiklusseadust ega tunnista oma süüd. Ja minu üllatuseks selgub, et sedasorti seltskonda näikse ka siinsamal foorumil omajagu olevat ja oma asja jämmust tõestamas...peaasi, et saaks kaptenisaksale pasunasse sõita. Pisut piinlik võiks olla.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:46
Postitas Kapten Trumm
Seda, et parempöördel sõiduraja paremale serva ja vasakpöördel vasakule serva reastumist nõuab lausa liiklusseadus, tuli siin paarile liikluseksperdile vist suure üllatusena.

Ja see teoretiseerimine, kuidas politsei tormab sellise kõne peale kohale, kuulub mõnda teise riiki vist. Meil järgneb sellele kõnele mämmutamine juhtimiskeskuse poolt, kas üldse on vaja kohale tulla või mille järgi sa ütled, et kiirust ületas ja parimal juhul tuleb auto tunnikese jooksul (kui kogemata lähikonnas ei juhtu olema). Olen Paldiski maanteel imeasju nähes paar korda sedasi helistanud ja mingit reaktsiooni ei järgnenud (peale selle, et tänati kõne eest.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:49
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas: 11 Juul, 2023 14:39
... Ilma kannatanuteta avarii on nende prioriteetide nimekirja üsna lõpus. Kui on ikkagi inimelule ohtlik olukord, kus saab priskete trahvidega täiendada riigikassat, on nad kohal nagu naksti.

....
Irw...tunnistada minu postitus nõrgaks, et siis ise täpselt sama juttu ajada...vaat see on tõepoolest nõrk ja nõdra. Ja ega ikka ei ole võimalik plekimõlkimisi koha peal ära klaarida, kui teine pool on tume kui tökatipudel, ei valda liiklusseadust ega tunnista oma süüd. Ja minu üllatuseks selgub, et sedasorti seltskonda näikse ka siinsamal foorumil omajagu olevat ja oma asja jämmust tõestamas...peaasi, et saaks kaptenisaksale pasunasse sõita. Pisut piinlik võiks olla.
Ei ajanud sama jutt. Sul on funktsionaalse lugemiseg amingi probleem? Tõin üleval olulise tsitaadi eraldi välja. Kuna 200km/h kihutavad tsiklimehed on selge oht kaaskodanike elule ja tervisele (ning potentsiaalne sissetulekuallikas riigikassale) julgen kihla veda, et politsei on kohal märksa kiiremini, kui tavalise plekimõlkimise puhul. MOTT.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:52
Postitas Kriku
Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 14:46Seda, et parempöördel sõiduraja paremale serva ja vasakpöördel vasakule serva reastumist nõuab lausa liiklusseadus, tuli siin paarile liikluseksperdile vist suure üllatusena.
Ma olen seni arvanud, et see nõue on võimalikult väikese raadiusega pöörde kindlustamiseks ja selleks, et ei pöörataks üle mitme sõiduraja. Ma ei tea, kas "aegsasti" tähendab lausa hetke, kui foori taga peatuvate autode rivi lõppu jõutakse. Kui jah, milleks siis ikkagi § 32 lg. 9, küsin uuesti?

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:53
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 14:46 Seda, et parempöördel sõiduraja paremale serva ja vasakpöördel vasakule serva reastumist nõuab lausa liiklusseadus, tuli siin paarile liikluseksperdile vist suure üllatusena.
Selle vastu ei vaidle keegi. Sellega on kõik korras. Ise sa aga tunnistasid, et blokeerid meelega, kui näed mootorratturit tulemas. SEE on vale. Hakata tegema liikuva mootorratta ees mingeid ootamatuid manöövreid ei ole kuskilt otsast vastuvõetav tegevus. Eriti kui sellega kaasneb selline hoolimatus inimelu suhtes, mida sa siin korduvalt väljendanud oled.
Kapten Trumm kirjutas: 11 Juul, 2023 14:46 Ja see teoretiseerimine, kuidas politsei tormab sellise kõne peale kohale, kuulub mõnda teise riiki vist. Meil järgneb sellele kõnele mämmutamine juhtimiskeskuse poolt, kas üldse on vaja kohale tulla või mille järgi sa ütled, et kiirust ületas ja parimal juhul tuleb auto tunnikese jooksul (kui kogemata lähikonnas ei juhtu olema).
Ju me elame siis erinevates Eestides.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Juul, 2023 14:59
Postitas Kapten Trumm
Mitte mina pole inimelu vastu hoolimatu, vaid seda on ikka füüsikaseadused ja karmite ratturite napp sõiduoskus. Ma saan suurepäraselt aru, et kõige parem avarii on välditud avarii. Ja raja sulgemisest ma rääkisin siiski pöörde kontekstis. Ja selleks tulebki ülearune läbipääs sulgeda, et ei tekiks mingid ohtlikke olukordi.

Liiklus ei ole nii mustvalge, et ratturid sõidavad muudkui rahulikult seisvate autode vahelt läbi ette, vaid nad sõidavad sedasi ka liikuvate autode vahelt läbi ja ka pööravate autode vahelt. Ja sõidavad ka suure kiirusevahega, kus üks vääratus või kogemata suunamuutus toob kaasa katastroofi. Sedavõrd väikse sõidupraktikaga, millega meil lubasid jaotatakse, pole tõepoolest võimalik avariisid vältivat sõitu selgeks saada. Minu kogemuse kohaselt (nii ise õpitu kui laste õpetamine) läheb elementaarse ohutuse rutiiniks harjutamisega juba sõidutunde kolmekohaline arv, mingi 40 või mis veel hullem, 20 (vahepeal oli) on täitsa nali.