291. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Aug, 2023 20:27
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: ↑09 Aug, 2023 19:18
... Ford Sierra kasutas parimal juhul suht ürgset Motronicu pritset, millel oli kogu pritse ja süüte tabel jäigalt kivile kirjutatud, mis nagu elu näitab, säilib ka siis kui see aju mõned aastad riiulis seisab (proovitud).
Mul on alles hoitud (muude 80-90 aastate autode tehniliste andmete ja skeemide hulgas) Fordi esinduse, Fordide hooldusteatmikud, kus on näha, et Sierradel kasutati 28 erinevat 2.0L bensiinimootorit ja seega ei maksa oma "Ühe masina memuaare" tervele tooteperekonnale omistada.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Aug, 2023 21:08
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑09 Aug, 2023 20:27
Kapten Trumm kirjutas: ↑09 Aug, 2023 19:18
... Ford Sierra kasutas parimal juhul suht ürgset Motronicu pritset, millel oli kogu pritse ja süüte tabel jäigalt kivile kirjutatud, mis nagu elu näitab, säilib ka siis kui see aju mõned aastad riiulis seisab (proovitud).
Mul on alles hoitud (muude 80-90 aastate autode tehniliste andmete ja skeemide hulgas) Fordi esinduse, Fordide hooldusteatmikud, kus on näha, et Sierradel kasutati 28 erinevat 2.0L bensiinimootorit ja seega ei maksa oma "Ühe masina memuaare" tervele tooteperekonnale omistada.
Igal mootoril on oma kood. Palun need 28 siis lahkelt siia kirja panna.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Aug, 2023 8:56
Postitas Kapten Trumm
Olavi, jäta oma elektriteooriatest vähemalt need autod välja, millel pritse-süütetabel oli kivi peale kirjutatud ja mingit "iseõppimist" ei toimunud.
Seal ei toimu massi väljavõtmisega kohe mitte midagi kahjulikku. Kõige keerukam pritse-süütesüsteem Sierral oli mingi algeline Motronic, mis juhtis pritset ja süütenurka. 80ndatel olid veel karpad ja L-jetronicud.
Ahjaa paranudus ka, 94 mersu originaalraadio (Blaupunkt Frankfurt) ei unusta ära raadio seadeid, kui mass väljas on. Bassi ja treble setingud püsivad ka ületalve. Kas need kirjutatakse kuskile kivile või on seal mingid ekstra vinged akud, ei tea. Aku kindlasti voolu alla ei jää, aku miinusest tuleb üksainus juhe ja seal on mul lüliti vahel.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Aug, 2023 8:58
Postitas Kapten Trumm
Trummi mainitud tava et tavaliselt katkestatakse (esimesena) miinusjuhe on
- sellist lülitit on lihtsam teha. Mu plusside-vaheline lüliti maksis paadipoes oma 30-40 raha.
- kui hakata akult kõigepealt plussjuhet maha võtma ja mutrivõtmega kogemata keresse sattuda saab tulevärki. Sama viga miinusjuhtmega on ohutu.
Akut peale pannes vastupidi - kõigepealt pluss külje ja siis miinus.
Mul on ka plastikpaadil massilüliti, kuid ma katkestan ikkagi massi (antud juhul tegelikult miinust). Lihtsalt paadis tuleb miinus eraldi kohale viia. Kuna ma elektrisüsteemi ehitasin nullist ise, siis nurki lõikasin ainult armatuurlauaga, mis on alumiiniumist ja seisab nelikandist tehtud postamendil. Seal ma tõesti lahendasin asja massiga, ei viitsinud topelt juhtmetega mässata.
Selliseks ehituseks on tänuväärt abiline Tööriistamarket, kust sain vajalikud lülitid, kaitsmekarbi, pilsipumba, signaalipasuna ja muu elektritööde pudipadi. Topitule sain ka sealt, selle rohe-punase kombotule pidin siiski paadipoest hankima. Ja nii väiksel alusel ahtrituld ei pea olema. Ahjaa, juhi istme ja akukasti sain ka sealt. Hiljem kahetsesin, et võtsin odava (murutraktori oma), oleks pidanud võtma kalli ja popi, õhkamordiga traktori oma.
Vähevõitu on praegu juba neid poode, kust isenokitseja midagi osta saab. Peale Tööriistamarketi veel Autovärvid.ee Kadaka teel ning AVSK Valdeku tänaval. Ülejäänu tuleb netist otsida.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Aug, 2023 10:13
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Aug, 2023 8:56
Ahjaa parandus ka, 94 mersu originaalraadio (Blaupunkt Frankfurt) ei unusta ära raadio seadeid, kui mass väljas on. Bassi ja treble setingud püsivad ka ületalve. Kas need kirjutatakse kuskile kivile või on seal mingid ekstra vinged akud, ei tea. Aku kindlasti voolu alla ei jää, aku miinusest tuleb üksainus juhe ja seal on mul lüliti vahel.
OE raadiod lähevad üldjuhul koodi alla toite katkemisel (kui raadiot pole häkitud). 30+ vanusel autol ei aita pahatihti ka esindus koodi teadasaamisel (kui koodikaarti pole).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Aug, 2023 10:17
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑09 Aug, 2023 21:08
OLAVI kirjutas: ↑09 Aug, 2023 20:27
Kapten Trumm kirjutas: ↑09 Aug, 2023 19:18
... Ford Sierra kasutas parimal juhul suht ürgset Motronicu pritset, millel oli kogu pritse ja süüte tabel jäigalt kivile kirjutatud, mis nagu elu näitab, säilib ka siis kui see aju mõned aastad riiulis seisab (proovitud).
Mul on alles hoitud (muude 80-90 aastate autode tehniliste andmete ja skeemide hulgas) Fordi esinduse, Fordide hooldusteatmikud, kus on näha, et Sierradel kasutati 28 erinevat 2.0L bensiinimootorit ja seega ei maksa oma "Ühe masina memuaare" tervele tooteperekonnale omistada.
Igal mootoril on oma kood. Palun need 28 siis lahkelt siia kirja panna.
Mul on lihtsam oma raamatust teha pildid ja sealt saab vajadusel ülelugeda, kui et hakata nimekirja ringitoksima.
Palun väga:
82-87a 27B+1D mootorit
87-92a. 32B+4D mootorit
Olen säilitanud "ajaloo jaoks" erinevat tehnilist kirjandust paberkandjal, sest netist kaovad sellised asjad ajapikku ära.
(Kui kellelgi on vaja, siis on mul ka enamuse eelmise sajandi lõpul, Euroopas sõitnud autode mootorite elektriskeemid paberil olemas. Ja ka osaliselt mootorite diagnoosimise juhendid.)
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Aug, 2023 11:08
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑10 Aug, 2023 10:13
Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Aug, 2023 8:56
Ahjaa parandus ka, 94 mersu originaalraadio (Blaupunkt Frankfurt) ei unusta ära raadio seadeid, kui mass väljas on. Bassi ja treble setingud püsivad ka ületalve. Kas need kirjutatakse kuskile kivile või on seal mingid ekstra vinged akud, ei tea. Aku kindlasti voolu alla ei jää, aku miinusest tuleb üksainus juhe ja seal on mul lüliti vahel.
OE raadiod lähevad üldjuhul koodi alla toite katkemisel (kui raadiot pole häkitud). 30+ vanusel autol ei aita pahatihti ka esindus koodi teadasaamisel (kui koodikaarti pole).
Antud blaupunktil on selline turvakaart õnneks, mitte kood. Sestap, kui kaart on olemas, saab neid ka suht julgelt osta, minu oma tuli e-bay kaudu Horvaatiast ja hakkas igatahes probleemita tööle. Vähemalt oma elektriteadmistega sain selle tööle, ainult see funktsioon, mis paneb heli valjemaks, kui auto kiirus kasvab (saab signaali spido andurist) ei saanud korda - kuna antud sõiduki juhtmekimbus puudus vajalik juhe lihtsalt. Niiet tuleb käsitsi valjemaks saada.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Aug, 2023 11:12
Postitas Kapten Trumm
Palun väga:
82-87a 27B+1D mootorit
Taoline näiliselt suur arv tuleb sellest, et eri riikide turgudel kehtisid vanasti erinevad nõuded ja mootorite spetsifikatsioon oli natuke erinev seetõttu.
Mitte sellest, et Sierra pakkus tohutut arvu mootorivariante. Tollal, kui Sierra aktuaalne auto oli, oli tavaliselt kaks põhivarianti - katalüsaatoriga ja ilma. Siis olid karpamootorid ja pritsemootorid. Mingid Sveitsi ja Itaalia variandid jne. Igast mootorist võis seal 3-4 eri versiooni olla ja nii saadaksegi mõnest põhimootorist arutu arv versioone.
Lisaks püsis Sierra tootmises umbes 10 aastat, mis tähendas, et selle aja sisse mahtus vähemalt kaks mudeliuuendust, mis tõid jällegi uusi mootoreid.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 11 Aug, 2023 20:01
Postitas kaupo51
Akujuhtme eemaldamisest. Mul on mõned hobiautod ja nende puhul ei juhtu midagi, kui pool aastat akujuhe maas on. Üks karburaatoriga Mercedes, üks KE Jetronicuga Mercedes ja üks Magneti Marelli mootorijuhtimisega VW Golf. Isegi selle viimasega ei juhtunud midagi, auto on ca 20 aastat vana, Raadio kood on ainuke mis tahab uuesti sisestamist.
Paberi kujul elektriskeemide säilitamine on loomulikult üks võimalus, aga tänapäeval on palju asju ka digitaliseeritud. Boschil olid näiteks kunagi elektriskeemid mikrokaartidel, aga tänaseks on need digitaliseeritud. Kui omad vastavat programmi ESItronic, siis selle üks lisa on C arhiiviketas ja seal on vanemate autode elektriskeemid. Iseasi on see, et kui palju tänapäevastel remondimeestel neil praktilises elus vaja läheb.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 11 Aug, 2023 21:00
Postitas OLAVI
kaupo51 kirjutas: ↑11 Aug, 2023 20:01
... Kui omad vastavat programmi ESItronic, siis selle üks lisa on C arhiiviketas ja seal on vanemate autode elektriskeemid. Iseasi on see, et kui palju tänapäevastel remondimeestel neil praktilises elus vaja läheb.
Esitronicu kettad, mida igaüks võib netist osta, on tänaseks juba 10 aasta vanused ja kui palju neid arvuteidki on enam töökorras, millel need töötavad.
Tänapäeva remondimeestel pole nendega suurt midagi teha, sest selline materjal on rohkem vanatehnikahuvilistele.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Aug, 2023 21:00
Postitas kaupo51
OLAVI kirjutas: ↑11 Aug, 2023 21:00
kaupo51 kirjutas: ↑11 Aug, 2023 20:01
... Kui omad vastavat programmi ESItronic, siis selle üks lisa on C arhiiviketas ja seal on vanemate autode elektriskeemid. Iseasi on see, et kui palju tänapäevastel remondimeestel neil praktilises elus vaja läheb.
Esitronicu kettad, mida igaüks võib netist osta, on tänaseks juba 10 aasta vanused ja kui palju neid arvuteidki on enam töökorras, millel need töötavad.
Tänapäeva remondimeestel pole nendega suurt midagi teha, sest selline materjal on rohkem vanatehnikahuvilistele.
Sa erinevalt minust ei ole vist kunagi ESItronicut kasutanud? C arhviiv on olemas dvd kettal, aga kuna põhimõtteliselt saab täna ESItronicut alla laadida ka internetist, siis füüsilist ketast vaja ei ole. C arhiivis olev materjal on täna pigem vanatehnikaga tegelejatele. Uute autode elektriskeemid on ESItronicul kõik onlines saadaval, ei pea arhiiviga mässama. Tegelikult on programm ESItronic mõeldud töötama Boschi diagnostikatestriga KTS. Tegemist ei ole vabavaraga, vaid tasulise programmiga, tuleb osta litsents, et kasutada saaks.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Aug, 2023 23:48
Postitas OLAVI
kaupo51 kirjutas: ↑13 Aug, 2023 21:00
OLAVI kirjutas: ↑11 Aug, 2023 21:00
kaupo51 kirjutas: ↑11 Aug, 2023 20:01
... Kui omad vastavat programmi ESItronic, siis selle üks lisa on C arhiiviketas ja seal on vanemate autode elektriskeemid. Iseasi on see, et kui palju tänapäevastel remondimeestel neil praktilises elus vaja läheb.
Esitronicu kettad, mida igaüks võib netist osta, on tänaseks juba 10 aasta vanused ja kui palju neid arvuteidki on enam töökorras, millel need töötavad.
Tänapäeva remondimeestel pole nendega suurt midagi teha, sest selline materjal on rohkem vanatehnikahuvilistele.
Sa erinevalt minust ei ole vist kunagi ESItronicut kasutanud? C arhviiv on olemas dvd kettal, aga kuna põhimõtteliselt saab täna ESItronicut alla laadida ka internetist, siis füüsilist ketast vaja ei ole. C arhiivis olev materjal on täna pigem vanatehnikaga tegelejatele. Uute autode elektriskeemid on ESItronicul kõik onlines saadaval, ei pea arhiiviga mässama. Tegelikult on programm ESItronic mõeldud töötama Boschi diagnostikatestriga KTS. Tegemist ei ole vabavaraga, vaid tasulise programmiga, tuleb osta litsents, et kasutada saaks.
Kui ütlen, et mul on kapis 78rpm grammofoniplaat ja ühes autos kassettmakk ning 5 kassetti, kas siis hakkad mulle tutvustama kaasaegseid muusikakuulamise võimalusi?
Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 15:24
Postitas Kapten Trumm
Erinevates piirkondades on erinevad nõuded rehvidele ja meil pole suurt mitte midagi teha Soome puhtal talveteel -25C testitud rehvimustriga, kui meie linnades on sõita vaja tegelikult -3C 5cm paksuses lumepudrus.
See jutt ei maksa midagi. Need talverehvid, mis tulevad soome taliteel -25ga toime, tulevad ka lumepudrus. Nokian Hakkapelita 8 näiteks. Ostes tuleb vaadata ja mitte osta liiga "lamelle", lumepudrus töötamiseks peab mustrit ka olema ja suuremad tühimikud mustri klotside vahel. Tõsi, taoline rehv teeb asfaldil rohkem häält. Vastasti oli kaks normaalset talverehvi, Gislaved ja Nokian. Peale seda kui esimene hakkas lamellilaadseid tootma, jäi Nokian. Rasketes oludes näiteks Hakkapelita 4 on ikka tegija.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 15:38
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑14 Aug, 2023 13:40
Vahemere äärsetes mägistes piirkondades on tekkinud meie mail veel väga võõras probleem, kus tavaautodest raskemad elektriautod ei suuda maaalustest parklatest, halva ilmaga (vihm, lumi) välja sõita, sest rehvil pole vajalikku haakumist märja kaldtee sileda pinnaga.
Nii et autoomanikud ei saa kasutada oma isiklikku parkimiskohta maja all vaid peavad halva ilma puhul parkima autosid tänaval.
Ise kah aru saad, et see on umbluu jutt?
Eelmise põlvkonna (kuni 2022) 7-seeria BMW tühikaal on suht täpselt sama, mis S klassi Teslal. Kogu aeg on olnud raskemaid ja kergemaid autosid ja see probleem oleks pidanud siis juba ammu olemas olema.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 15:59
Postitas Kapten Trumm
Äkki on asi selles, et BMW, omades aastakümnete pikkust kogemust autode loomisel ja edulugusid võidusõidus, suudab jõu paremini maha panna kui põhimõtteliselt eile autosid ehitama hakanud Tesla?