Venemaa majandus ja sanktsioonid I

Kõik käimasolevast sõjast
Suletud
kuido20
Liige
Postitusi: 3422
Liitunud: 06 Jaan, 2004 10:56
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas kuido20 »

Põleng Venemaa psühhoneuroloogia haiglas tuli sellele asutusele ainult kasuks
http://www.novayagazeta.ru/photos/71150.html
Kasutaja avatar
MMX
Liige
Postitusi: 676
Liitunud: 14 Juun, 2014 13:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas MMX »

Esimene "Siiditee" rong jõudis Gruusiasse, st on valmis rongiühendus Hiina - Kasahstan - Azerbaidžaan - Gruusia - Türgi - Euroopa. Venemaa jäi kõrvale...
Вчера, 14:15 Елизавета Фохт
Первый поезд по новому «Шелковому пути» в обход России прибыл в Грузию

Первый поезд, отправленный в рамках нового «Шелкового пути» по территории Казахстана и Азербайджана в обход России, прибыл из Китая в Грузию. Маршрут должен значительно удешевить перевозки грузов из Китая в Европу

​Из Китая в Грузию прибыл первый состав, отправленный в рамках международного проекта нового «Шелкового пути». Транзитный поезд с контейнерным грузом в ближайшее время продолжит путь в Турцию по трансазиатско-кавказскому транспортному коридору, передает «Грузия Online».

Премьер Грузии Ираклий Гарибашвили встретил состав на станции Тбилиси-Централь. «Я рад, что символически наш поезд украшен флагами Грузии, Азербайджана, Турции, Казахстана и ЕС. Мы можем в беспрецедентно короткие сроки, за 8–10 дней, принять грузы в Грузии, затем за 3–5 дней — в разных странах Европы», — заявил премьер.

Гарибашвили отметил, что до сегодняшнего дня транспортировка грузов из Китая в Европу осуществлялась морским путем. На это уходило около 40 дней. По его словам, перевозки станут значительно короче и дешевле благодаря сотрудничеству стран, которые расположены вдоль «Шелкового пути». Речь идет о маршруте через Казахстан, Азербайджан и Грузию в обход России.

Подробнее на РБК:
http://www.rbc.ru/business/13/12/2015/5 ... 2274a8feec
Lahtiseletatult...
Ехидные Новости
1 tund ·

Только что, на ваших глазах, завершилась хитрая десятилетняя многоходовочка, в результате которой Россия потеряет полвека процветания и примерно два триллиона долларов прямых и косвенных доходов. Китай, утомлённый бесконечными обещаниями и вороватостью Кремля, оставил Россию не у дел в величайшем экономическом проекте века – Новом Шёлковом Пути (http://www.rbc.ru/busine…/…/12/2015/566 ... 2274a8feec).

Коротко – что такое Новый Шёлковый Путь? Китай ежегодно экспортирует в Европу товаров на 600-800 млрд.$. Эти товары вплоть до последнего времени приходилось везти морем – в течение 40 дней. Это большие транспортные и финансовые издержки, делающие китайскую продукцию менее конкурентоспособной. Гораздо выгоднее везти товары сухопутным путём – по железной либо автомобильной дороге. Этот путь может занимать всего 3-5 дней. Но есть препятствие – отсутствие нормальных дорог и многочисленные границы, разделяющие Китай и Европу. Каждая граница – это сборы и пошлины, которые нужно платить за транзит товара.

Лет десять назад товарищ Ху Цзиньтао, тогдашний генсек Китая, задался вместе с другими высокопоставленными товарищами вопросом – как возить товары в Европу по суше и экономить в год до 50 млрд.$? На ум пришло три очевидных решения:

1) Сложное – строить железные дороги и порты в Казахстане, Туркменистане, Азербайджане, Грузии, Турции и этим неудобным, загогулистым путём, на семи оленях, платя пошлины семи странам, продираться в Европу.

2) Лёгкое – договориться с Россией и построить дороги там. Граница всего одна (Беларусь не в счёт), транзитная пошлина всего одна. Дешёво, быстро, удобно!

3) Самое лёгкое – захватить Россию и никому не платить вообще (шутка).

Первым делом китайская делегация поехала в Москву. В Кремле китайских товарищей с радостью приняли, налили им водочки, наложили икорки и рябчиков, и повели, судырь ты мой, задушевную беседу: давайте не только строить дорогу, давайте вместе с вами дружить против Штатов! А надо сказать, что в это время баррель нефти как раз начал карабкаться ввысь, Сечин на волне успеха родил концепцию «энергетической сверхдержавы» (Зюганов в 1996-м называл это «сырьевой придаток капиталистических стран», но тогда баррель стоил 10$) – одним словом, в Кремле подумали, что ухватили Бога за борогу: они не только Европу будут на газовой трубе вертеть, к ним ещё и Китай на поклон приехал!

Китайцы долго пытались объяснить кремлёвским, что они не хотят ссориться со Штатами, что их интересует экономика и благосостояние собственного населения, что они не планируют ставить на колени Азию, что вообще их вполне устраивает роль США во главе мировой политики и культуры – уже хотя бы по той причине, что китайский язык и уклад почти невозможно понять европейцу, американцу и африканцу, и, следовательно, в мире никогда не появится, скажем, китайский Голливуд etc. – всё было тщетно. В Кремле подумали, что это китайцы так по-восточному хитрят: на самом деле это всё часть большого политического плана: они хотят не просто построить в Сибири дорогу, а ещё и завезти по обеим сторонам дороги 10-20 миллионов китайцев, а там и до аннексии недалеко.

В итоге, китайцам дали несколько расплывчатых обещаний, и те уехали. Уехали искать счастья в Казахстане, Азербайджане и Туркмении. И китайцы его там нашли. Назарбаев, говорят, чуть ли не по ночам лично звонил в Пекин, выясняя, как ещё можно облегчить, упростить, ускорить работу над проектом. Строительство порта в Атырау было ускорено вдвое под личным контролем казахского президента. Приглашённые китайские специалисты усиленно работали в стране, помогая улучшать инфраструктуру. То же происходило и в Азербайджане, и в Узбекистане.

В 2012 году, когда отношения с Европой и США стали окончательно портиться, а рост экономики замедлился, в Кремле, наконец, поняли, что мимо их носа уплывают огромные – и, главное, не зависящие от капризной цены на нефть – деньги. Теперь уже Кремль стал выяснять в Пекине – нельзя ли как-то активно поучаствовать в проекте Нового Шёлкового Пути? Китайцы ответили – можно, постройте нормальную дорогу от Москвы до Маньчжурии, будем разговаривать. В Кремле сказали: мы готовы, да у нас денег нет, давайте вскладчину дорогу строить – мы половину заплатим, и вы половину. Китайцы сказали – ну, хорошо, сделайте смету проекта, мы посмотрим. Кремль три месяца готовил смету, а когда передал в Пекин, выяснилось – дорога будет стоить 14 трлн. рублей. Ну, то есть, китайцы должны были заплатить 7 трлн., а сколько заплатит Кремль – это только Кремль будет знать, дорога же на его территории. Китайцы, посмотрев на эту чудо-смету, мило заулыбались (восточное гостеприимство, нельзя просто так морду бить), и вежливо сообщили в Кремль, что, по их подсчётам, произошла небольшая ошибка – это вся дорога должна стоить 7 трлн. рублей, а китайская половина – только 3,5 трлн. В Кремле, получив китайский ответ, сообщили, что да, действительно, ошибка – дорога стоит всего 7 триллионов.

После этого Кремль предложил Китаю пока не строить всю магистраль Москва-Пекин, а строить только участок Москва-Казань. Китайцы сказали – ну, хорошо, готовьте смету (а дороги в Казахстане и Узбекистане уже строились, уже вовсю строились). В Кремле подготовили смету – выяснилось, что магистраль Москва-Казань обойдётся в триллион с небольшим. Китайцы предложили: ладно, но только давайте мы будем сами контролировать процесс строительства – у нас и опыта побольше, и деньги будут целее. Надо ли говорить, что в Кремле отказались.

Теперь на дворе декабрь 2015-го.
Китай пускает первые составы по Новому Шёлковому Пути в обход России. Страны Центральной Азии, Грузия и Азербайджан благодаря ему сказочно обогатятся.
Кремль до сих пор не начал строить даже магистраль Москва-Казань.
Как раз на этой неделе цена на нефть упала до 37$ за баррель.

Как это приятно, когда государством управляют дальновидные и компетентные люди, правда?

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 5314303917
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23192
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas ruger »

Venemaalt jookseb endiselt raha välja
Venemaa aktsiatesse investeerivatest fondidest voolas 9.detsembriga lõppenud nädalaga välja 38,4 miljonit eurot, selgub Emerging Portfolio Fund Researchi (EPFR) andmetest.

Nädal varem oli fondidesse sisse voolanud 106,5 miljonit dollarit, kirjutab Vedomosti.

Sberbank Investment Researchi andmetel kadus vaid Venemaa aktsiatesse investeerivatest fondidest 11,8 miljonit dollarit. Nädal varem oli nendesse fondidesse lisandunud 109,8 miljonit dollarit.
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/na ... d=73180257
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
PaganHorde
Liige
Postitusi: 4393
Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
Asukoht: www
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas PaganHorde »

http://majandus24.postimees.ee/3434281/ ... eksportima

Huvitav kuidas selline asjaolu võiks nafta hinnale mõjuda?
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Svejk »

PaganHorde kirjutas:http://majandus24.postimees.ee/3434281/ ... eksportima

Huvitav kuidas selline asjaolu võiks nafta hinnale mõjuda?
Pakuvad, et kukub kahe kümpsi peale:

Обама подарит миру нефть по 20 долларов после Нового Года
http://rusjev.net/2015/12/13/obama-poda ... vogo-goda/
В Кушинге, штат Оклахома, главном центре торговли нефтью WTI, загрузка нефтехранилищ, по данным EIA, превышает 80% (максимум более чем за 80 лет). В Западной Европе этот показатель еще выше – 97%, а в Салданье-Бей в ЮАР, одном из крупнейших центров по хранению нефти в мире, хранилища уже загружены полностью, по данным Citigroup.

«Уровень запасов может еще раз заставить всех осознать реальность. В 2016 г. они продолжат расти, и на рынок будет давить огромное количество нефти»
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Svejk »

MMX kirjutas:Esimene "Siiditee" rong jõudis Gruusiasse, st on valmis rongiühendus Hiina - Kasahstan - Azerbaidžaan - Gruusia - Türgi - Euroopa. Venemaa jäi kõrvale...

1) Сложное – строить железные дороги и порты в Казахстане, Туркменистане, Азербайджане, Грузии, Турции и этим неудобным, загогулистым путём, на семи оленях, платя пошлины семи странам, продираться в Европу.

2) Лёгкое – договориться с Россией и построить дороги там. Граница всего одна (Беларусь не в счёт), транзитная пошлина всего одна. Дешёво, быстро, удобно!

...В Кремле китайских товарищей с радостью приняли, налили им водочки, наложили икорки и рябчиков, и повели, судырь ты мой, задушевную беседу: давайте не только строить дорогу, давайте вместе с вами дружить против Штатов!

.....В итоге, китайцам дали несколько расплывчатых обещаний, и те уехали. Уехали искать счастья в Казахстане, Азербайджане и Туркмении. И китайцы его там нашли. Назарбаев, говорят, чуть ли не по ночам лично звонил в Пекин, выясняя, как ещё можно облегчить, упростить, ускорить работу над проектом. Строительство порта в Атырау было ускорено вдвое под личным контролем казахского президента. Приглашённые китайские специалисты усиленно работали в стране, помогая улучшать инфраструктуру. То же происходило и в Азербайджане, и в Узбекистане.

....Китайцы сказали – ну, хорошо, сделайте смету проекта, мы посмотрим. Кремль три месяца готовил смету, а когда передал в Пекин, выяснилось – дорога будет стоить 14 трлн. рублей. Ну, то есть, китайцы должны были заплатить 7 трлн., а сколько заплатит Кремль – это только Кремль будет знать, дорога же на его территории. Китайцы, посмотрев на эту чудо-смету, мило заулыбались (восточное гостеприимство, нельзя просто так морду бить), и вежливо сообщили в Кремль, что, по их подсчётам, произошла небольшая ошибка – это вся дорога должна стоить 7 трлн. рублей, а китайская половина – только 3,5 трлн. В Кремле, получив китайский ответ, сообщили, что да, действительно, ошибка – дорога стоит всего 7 триллионов
:mrgreen:

Pilt kah juurde:
Pilt
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7853
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Väga hea intervjuu seal Kukus,olen mõlemat,nii Luike,kui Varet heaks Venemaa spetsialistiks pidanud.Mõlemad on selle riigi elu näinud ja Varer,tänu isale,ka selgus,kuidas võim Venemaal töötab.
See paanika selle nafta hinna üle pakun veel suureneb 1 jaanuarist,kui Iraan turule tuleb.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

kaugeltuuriv kirjutas:See paanika selle nafta hinna üle pakun veel suureneb 1 jaanuarist,kui Iraan turule tuleb.
..kõrvalteemast käiski ju läbi, et rašša valmistab JUST JAANUARIKS ette uut pealetungi dombabves :|

Elik siis jumalamuidu ei situ varblane ka.....
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas 2korda2 »

Paar märkust
1. Kütus ei ole 2008 põhja lähedal... meie jaoks, sest EUR/USD kurss on praegu midagi hoopis muud.
2. Tuumajaamade kiirel arengul oli ehk kõige mõjusam tõuge ikka puhas militaaria. Lisaks elektrile ja soojusele tuli esimestest jaamadest veel üht-teist ihaldatut, mida teised energiatootjad pakkuda ei suutnud ;)
3. See sakslaste värk on pehmelt öeldes alfatesti staatuses. Läheb 10 aastat enne kui selle jaama (positiivsete) testide tulemusena saab hakata projekteerima esimest kommertsjaama. Sealt veel 10 aastat ja võib see jaam valmis olla (positiivse stsenaariumi korral). Üks jaam ei muuda mitte halligi naftaturu mahtude juures. Kui energiajulgeoleku mõtlemises olulist nihet ei teki (umbes nagu omal ajal Apollo programmiga), siis läheb 30 aastat, et stellaraatorid/tokamakid hakkaksid reaalselt nafta hinda mõjutama.
Kui Hiinas sudu ikka regulaarselt elu seisma paneb, siis ehk ainult hiinlastel oleks mastaapi ja võimalust oluliselt selle protsessi kiirust mõjutada. Pariisi lepe tekkis nüüd ka aga ma selles osas väga paljule ei loodaks - vahtu rohkem, tegusid vähem.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42800
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kriku »

isakene kirjutas:Ei pea Putinikene nii kaua pukis vastu, kui stellaraatorid reaalselt toimetama hakkavad. No ei pea...
Jah. Pigem võib uus Pariisi kliimalepe veel tema ajal naftahinda allapoole suruda. Seda polegi ülal mainitud.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7853
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Nendel uutel tehnoloogiatel,mis energeetikas on tekkinud ja tekkimas on kindlasti nafta hinda alla suruv mõju,nii vähemalt arvavad Norra naftaspetsid.
Selle Pariisi leppega on nagu on aga huvitav on see,et lepet enne ei sündinud,kui Hiina ja USA otse sellega tegelema ei hakanud.Arvan just,et Hiina mängib muutuvas energiamaastikus tulevikus suurt rolli,sest riik kellel ei ole eriliselt energiakandjaid,v.a kivisüsi.Sudu aga on kivisõe otsene tulem ja seda ei saa isegi Hiina kommunist-kapitalistid eitada.
Ja see süsivesikute kauplemine ei too kindlasti riikidele,kes sellega tegeleb tulevikus enam nii palju sisse.
Millises seisus siis oleme.
autod-võiks ütelda,et akudega on tekkinud juba märkimisväärne teadmistepagas ja need muutuvad järjest efektiivsemaks.Lisaks suurte sammudega aretatakse ka vesinikmootorit.Nissan plaanib järgmisest aastast alustada mudelite massitootmist.
Ei imestaks,kui hübriidajamiga+akudel+vesinimootoriga(eelkõige bussid ja veokid) omavad 10 aasta pärast 30-40% turuosa.
Energeetika:ei mataks maha seda sakslaste tehnolooguaarendust tuumavallas,ka prantslased on sellelaadse reaktoriga tõsisemalt tegelenud.
Päikesepaneelid ja tuuleveskid kindlasti suurendavad oma osakaalu,kindlasti väheneb soojuselektrijaamade osakaal(mis muideks puudutab ka meid,olen siin Mõisa arvamusega nõus,et 15 aasta perspektiivis tuleb meil põlevkivienergeetika unustada).Päikesepaneelide suurenemine seostub mulle eelkõige Hiinaga,samuti tuuleveskite poolt toodetud energia on tõusvas trendis Hiinas,kuhu neid agaralt pidavat lagedatele kõrbealadele püsti panema.
Gaas:mingi ajani on seegi haru tõusvas joones,oma väiksema CO2 panusega atmosfääri.
Kütteelemendid:sellealased uurimised on hakanud natuke vilja looma,britid näiteks promosid paar kuud tagasi esimest sellelaadset toodet kodumajapidamistele.Tõsi,kõik on veel algusfaasis aga sama oli ka sisepõlemismootori ja aurumasinaga.
Mis ma tahan õelda on see,et naftatootjaid on palju ja enamus diktaatoririikides,kelle juhtidel on pappi vaja,seega müüakse lähiaastatel naftat madala hinnaga.Mis nende riikide elanikud sellest arvavad on igasugu eluaegsetel emiiridel,presidentidel ja imaamidel kamm kaks.Peaasi,et enda taskud täis.
Ja see puudutab otseselt meie naabrit,sest vaata nii ja naa,riikides kus kontrollitakse inimesi ei arene eriti uusi tehnoloogijaid.Nad võivad küll varastada seda,nagu Nõuka riik tegi aga edasiarendusi või lausa midagi uut selle baasil....no ei teki.
Seega on Venemaa tõsisemate probleemide ees,mida vahest meie ette ei kujutagi,arvestades Venemaa suurust.Aga ajalugu on näidanud,et rahvast tõsistest probleemidest eemal hoida,siis tuleb leida vaenlasi.Hetkel siis top 3 on USA,Ukraina ja Süüria mässulised,puhutakse üles siseopositsooni suhtes vaenulikust.See aga ei tähenda,et ühel momendil Baltikumi sinna nimekirja ei panda.Tuleb olla tähelepanelik,teha enda kodutööd hästi(mis puudutab riske ja nende ellimineerimist) ja leida raha meiegi teadlastele,kes aretavad uusi tehnoloogijaid,et me ei oleks ühel momendil silmitsi kriisiga Kirde-Eesti,kui tuleb hakata põlevkivi asju üle vaatama.
Kasutaja avatar
PaganHorde
Liige
Postitusi: 4393
Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
Asukoht: www
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas PaganHorde »

http://www.schenker.nu/upload/attachmen ... /14-15.pdf

Mingis vanemas versioonis oli Venemaa veel siiditee osa.


Krt ma ei leia enam üles mingit analoogset artiklit kus arvati et nafta hind võibki alla jääda kuna uued tehnoloogiad tungivad peale. Samas nagu otseselt neist kuskil näha kuulda pole. Igatahes tundub et too Rockefellerite family kellest oli teade mingid kuud tagasi et müüsid kõik naftaga seotud aktsiad maha, olid vist küll selgeltnägijad. Eriti arvestades nafta praegust olukorda. Või teavad nad miskit enamat.
Isiklikult tasandil loomulikult loodan et hind jääbki alla. Putlerile mõjub ka hästi. Alles see oli kui 130 taala peal nii karuke kui kalasilm huilgasid et mitte miski pole neile enam võimatu. Nüüd on juba teine laul.
soul
Liige
Postitusi: 2898
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas soul »

Demura paneb hästi, 2016 aasta lõpuks saab dollari eest 200 rubla. :shock:
Ja ise ta on riigi "alustalade" kõigutamise eest uurimise all. :)
https://www.youtube.com/watch?v=38vws3V ... youtu.be&a
ДЕМУРА - 200 рублей за доллар уже к концу 2016 года
Alan Vaht: kütuseturul käib verine kurnamissõda.
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/al ... d=73197055
Puurija
Liige
Postitusi: 1686
Liitunud: 01 Mai, 2014 11:20
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Puurija »

Vene president Vladimir Putin: ,,Väga tähtis asi on Venemaa seaduseandjate otsus anda põhiseaduskohtule õigus mitte selgitada, vaid otsustada Euroopa Inimõiguse Kohtu otsuste üle osas, mis puudutavad Venemaad ja Vene seadusandlust. Need on erakordselt tähtsad asjad. Meie teiega teame, et siin ei ole midagi uut välja mõeldud, paljud Euroopa riigid lähevad tegelikult sedasama teed. Tahaksin teilt täna üksikasjalikumalt kuulda, kuidas see kohtumine läks, mida arutati ja milliste ühiste otsuste või järeldusteni te Euroopa ametivendadega selle käigus jõudsite."
http://maailm.postimees.ee/3435377/puti ... uste-kohut
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ottojama ja 6 külalist