4. leht 4-st
Re: Raudteerööpad...
Postitatud: 14 Aug, 2024 6:51
Postitas Kriku
Miks küll head materjali vanarauda viia...?
Re: Raudteerööpad...
Postitatud: 14 Aug, 2024 8:52
Postitas Castellum
ekacariya kirjutas: ↑13 Aug, 2024 22:45kitsarööpaliselt raudteelt
Kitsarööpmeliselt raudteelt!
Mitte rööbas pole kitsas, vaid rööbe (rööbaste vahe) on kitsas (<1435 mm)!
Re: Raudteerööpad...
Postitatud: 14 Aug, 2024 9:01
Postitas Castellum
Siin:
viewtopic.php?p=337137
on teema juba arutatud läbi, lühendid ka seletatud lahti.
Ehk siis tegu algselt juurdeveoraudteedega. Eesti alal tollal siis Valga - Mõisaküla (Pärnu) - Viljandi - Türi (Paide) - Tallinn-Väike raudteega. Nagu ksf Manurhin juba seletas, võidi hiljem rööpaid kusiganes tarvitada. Vaevalt et PSM jaoks neid suht äsjavalminud juurdeveoraudteelt võeti...
Re: Raudteerööpad...
Postitatud: 14 Aug, 2024 10:34
Postitas retti
Võib vabalt olla ka metsaveoraudteelt.Need likvideeriti enne 1965 aaastat.
Re: Raudteerööpad...
Postitatud: 14 Aug, 2024 11:30
Postitas Castellum
retti kirjutas: ↑14 Aug, 2024 10:34
Võib vabalt olla ka metsaveoraudteelt.Need likvideeriti enne 1965 aaastat.Laeva esimene metsaveoraudtee.png
Mida puutub siia "Laeva esimene metsaveoraudtee"?
Re: Raudteerööpad...
Postitatud: 14 Aug, 2024 20:59
Postitas parkija
Ma omast lapsepõlvest mäletan et raudteerööbastel olid ka markeeringud kui mitu kilo meeter rööbast / relssi kaalub , kitsarööpmelisel oli mõnel pool 27 kilo meeter , ilmselt määras see ka raudtee kandevõime , laiarööpmelisel pidi meeter relssi kaaluma üle saja kilo , nii on raudteel tööd teinud tööliste jutust meelde jäänud .
Re: Raudteerööpad...
Postitatud: 14 Aug, 2024 21:48
Postitas vanahalb
Alla saja kilo ikka. Nõukogude ja vist ka tänapäeva Venemaa relsid olid tähistusega P (vene R, relss) ja mingi number mis tähendas meetri kaalu kilodes.
P75 oli tänapäevane relss aga laiarööpmelistel oli ka P50 ja P55.
P43 olid pigem mõnel haruteel või tehase territooriumil , muidu samuti laia rööpavahega.
(Kunagi hakkisime ja sorteerimine neid relsse. Saadeti merekonteineritega Indiasse kus nad ahjus kuumaks lasti ja uueks relsiks valtsiti. Hindud tahtsid et ühes konteineris oleks ühesuguse profiiliga relsid)