4. leht 4-st

Postitatud: 18 Nov, 2009 20:56
Postitas gruppen
Ja ära nüüd palun ise kah siis nutma hakka kui inimesed Sinu tundub, et Napoleoni kompleksi vms. peale kaasa jooksma ei hakka. Ju Sul ei ole seda karismat, et kõik kohe Jaaa, sul on õigus, karjuksid... Mina olen sellega ammu leppinud, lepi Sina ka.

Postitatud: 18 Nov, 2009 21:24
Postitas Anonymus
corvus kirjutas: Sest vaatamata sellele, et Anonymus ei saa aru kuidas perekonnaseisuamet siia puutub, pädeb siiski minu ennist piltlikult öeldud arvamus, et vähemalt Tallinna büroos saab asjad aetud enamasti 20 min. (2 x 20 minutit).
Kursavend vast peaks mäletama et ma abiellusin teise kursuse ajal, kuid tänaseks olen lahutatud. Seda kuidas perekonnaseisuametis asjad käivad on mul selged.

Toomas palun pane teema lukku.

Postitatud: 18 Nov, 2009 21:40
Postitas gvardimatros
tore, et eesti sõduril on mure, mis vajab arutamist, lahendamist

tegelikult ei peaks ju sellised teemad üldsegi arutusele tulema
seadused ja kõiksugu ülemad peaksid välistama nurisemise

milles asi, kas keegi ei saa hakkama oma tööga

Postitatud: 18 Nov, 2009 22:23
Postitas Lemet
Aga rohkem ma sulle sellest ei räägi.
Polegi vaja, kilukool ilmselt. Või miilits. :lol: Mis kohe mitte kõige parema tahtmise juures ei kvalifitseeru sõjaväe alla. Mitte halva mõttes, aga sõjaväest ei tea sa linnuke sel juhul küll suurt midagi.

Postitatud: 18 Nov, 2009 23:14
Postitas Lemet
Kõnekas seegi...

Postitatud: 19 Nov, 2009 0:10
Postitas John
Oh kui hea on teada, et nii kirglikult otsitakse lahendust sõdurite muredele... :roll:


Kogu selle verbaalse p*** ja hülgemöla taustal käisid siin siiski läbi ka asjalikke seisukohti. Teen siin kokkuvõtte nii kuidas mulle disskusioonist mulje jäi:

Probleem
COY-8 traagilise juhtumi probleemi põhiolemus pole mitte antud juhus vaid asjaolu, et tegelikult pole paljud KV-lased oma elukaaslasega ametlikult seotud. St ka, et märkimisväärne osa missioonikutest on vabaabielus.

Kamina lahendus
Antud seaduse muudatus teeks võimalikuks sõduril ise määrata kes saab POOL hüvitisest. Praeguse korra järgi jaotatakse hüvitis võrdselt laste, vanemate, lese ja muud perekonnaseaduse alusel ülalpidamist saavate isikute vahel. Uue korra järgi tekiks olukord kus laste ja vanemate ning elukaaslase olemasolu korral jagatakse pool võrdselt laste ja vanemate vahel ning poole saaks elukaaslane (kui sõdur on ta saajaks määranud). Samas ei ole saajate ringi seaduses määratud kellele tohib poole hüvitisest määrata. Kaitstud saaks nii laste, vanemate/sugulaste huvid kui ka elukaaslase omad.

Nimetatud muudatust oleks võimalik viia läbi nii et, antud punkt puudutab ainult KV-d (nagu siit ennem läbi käis: lisades vajalikesse seadustesse erandit võimaldav paragrahv ja viia siis erand Kaitseväeteenistuse seadusesse sisse. Nagu Töö- ja Puhkeaja seadusega on tehtud).
Sotsiaalministeerium on rohkem mures võimaliku nö ahelreaktsiooni pärast, mis võib tekkida toitjakaotuspensioniga seoses. Nende lahendus oleks teha justiitsministeeriumile ettepanek perekonnaseaduse muutmise või partnerlusseaduse loomise kohta, mis võib ikka ropult aega (ja poliitilist ora/tahet) võtta, mida ei ole (kuid vaadata mis Helmandis toimub).

Alternatiiv/vastuargumendid
Alternatiivlahendusena käis ka läbi riigi loobumise kindlustaja rollist ja kohustulikus korras elukindlustuspoliisi kindlaks määratud summale, mille kulud maksab riik vähempakkumise korras valitud kindlustusseltsile. Poliisi vormistab KV-ne ise ja seal ta saab ise otsustada, kelle ta sinna paneb. Vajaduse korral on võimalik lihtsalt ümber muuta hüvitise saajat.
Sellise lahenduse takerdub aga eelkõige kindlustusseltside ettevaatlikusele antud territooriumiga kui ka suurte füürerite kartuste taha, et sõdur hakkab oma elu hinnaga kellelegi kingitust tegema...:roll:

Pealmise argumendina on ka läbi käinud, et miks siis ennast ametlikult ei seota? Vastus on olnud, et põhjusi on samapalju kui inimesi: kes ettevaatlikusest, kes ka lihtlabasest laiskusest AGA enamasti on põhjused olnud seotud eelkõige missiväljaõppe (ja üldiselt kogu KV) ebakindlusest tuleviku suhtes. Töögraafik ei aita ka kaasa suuremat sorti ettevõtmiste aretamisse töö kõrvalt.


Järeldus: on õige, et ilmselt tuleks muuta rohkem seadusi kui kaitseväeteenistuse oma (pidades silmas muidki elualasid kus riik hüvitist maksab töötaja hukkumise korral) aga kuna KV on suurema riskiastmega ja ka oluliselt priskem ülejäänud seltskonnast, siis on vaja lahendus leida. Kasvõi ajutine.

Antud lahenduse kasuks räägib ka, et tegemist ei ole Põhiseaduse muudatusega vaid teatavate korrektiivide viimiseni KV puudutavatesse seadustesse. Vastavad korrektiive saab ka sisse viia Päästeametit, politseid ja piirivalvureid puudutavatesse andlustesse.

Mis pealmine, praeguse olukorraga on tegelikult tähtis, et KaMin on ilmutanud initsatiivi olukorrale lahenduse leidmiseks. Nagu siit läbi on käinud, on see probleem tegelikult olnud aastaid aktuaalne KV-s. Alles nüüd kus veri taga on sellele laiem seltskond hakanud tähelepanu pöörama.

Nagu ma teema algatuses ütlesin, on tegelikult küsimus elementaarsete sotsiaaltagatiste paika panemises... mis on igas arenenud ühiskonnas üks esimesi asju mis tööandja/võtja suhtes paika pannakse.



See arutelu on ennast ammendanud, teen ettepaneku moderaatorile teema lukkupanemiseks.

Postitatud: 19 Nov, 2009 0:22
Postitas Anonymus
Nojah vabandan oma ärritumise eest. perekonnaseisu ametis minimaalne aeg nii abielu registreerimise ja lahutuse puhul on reeglina üks kuu. Ehk näiteks: 1. kuupäeval viid paberid sisse ja 30. kuupäeval toimub siis kas abielu registreerimine või lahutuse lõplik vormistamine. Kuid mõlemad inimesed peavad ka kohal olema, kuid on ka erandid. Reeglina üle 30 min ei lähe, juhul kui ei ole tegemist suve alguse perioodiga.
Minu puhul aktsepteeriti ka notariaalset allkirja, kuna viibisin lahutuse vormistamise hetkel ajateenistuses. Taotluse viisime 8. juunil ja jõustamiseks vajalikud allkirjad tuli anda 10. juulil.

muide ma lugesin kogu selle teema läbi, aga mis teed kui mingi mees kümne minuti tagant oma poste muudab ja siis valdab sind siuke tunne :wall: .... aga nevermind........

Postitatud: 19 Nov, 2009 0:39
Postitas Shiim
John kirjutas: See teema on ennast ammendanud, teen ettepaneku moderaatorile teema lukkupanemiseks.
Esialgu tuleb hoiatus, aga kui teemaväline jutt jätkub, läheb lukku!

Postitatud: 22 Nov, 2009 10:49
Postitas Lemet
Jaak Aaviksoo: Hukkumishüvitise probleem lahenemas

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/a ... =fpOpinion

Postitatud: 22 Nov, 2009 21:07
Postitas Kapten Trumm
Kui nüüd lahenemas oleva probleemi lahenemise põhjuseid otsida, siis tasub ära märkida

1. asi tuli aktuaalseks alles siis, kui esimene "laks" oli ära käinud - nagu paljud meie asjad. Kuhu jäid siis tuhanded tublid kaitseväelased-ametnikud, kes kõike ette planeerivad-analüüsivad? OK, vastu võib öelda, et lollikindlat seadust pole olemas.

2. asjaga hakati jõuliselt tegema, kuna tekkis avalik kisa - palli lükkas veerema Pealtnägija.

Mida sellest järeldada?

1. kui tunnete mingit probleemi, mille lahendamiseks midagi ei tehta - tehke kisa. Manipuleerige ajakirjanikega. Eesmärk pühendab abinõu.

2. avalik surve on suurem mõjutaja kui arvatakse. Näiteid ei pea tooma. Järelikult tegelege selle "avalikkusega".

Ehk - Kunnase strateegia tegelikult töötab.

Postitatud: 22 Nov, 2009 21:30
Postitas B2 Spirit
1. punkt ei ole õige - Tikko ei olnud esimene, kelle elukaaslane kõigest ilma jäi. Esimene kord ei kaasnenud nii suurt meediahuvi lihtsalt.

Muus osas - nii on. Nii kahju, kui sellest ka ei ole...