4. leht 93-st

Postitatud: 12 Apr, 2007 19:21
Postitas Fuchs
Kapten Trumm kirjutas:
F-15 on paremad radarid, alati on nad esimesena saanud uued relvad, moderniseerimised. F-15 lendab kaugemale/kauem, kuid kannab samapalju rakette. Ja lendab kiiremini.
Mul on ammu meeles mõlukund küsimus, miks kasutas IAF Iraagi tuumaprojekti vastu F16 lennukeid, IMHO oleks igas mõttes paremini selleks sobinud F15 - suudab kanda rohkem moona, lendab kaugemale, radar avastab vaenlase kaugemalt.
Kui õieti mäletan siis eelmisel aastal TM-s selleteemalises artikklis oli põhjenduseks toodud just F16 suurem lennukaugus :roll:

Postitatud: 12 Apr, 2007 21:48
Postitas Kapten Trumm
F-15A omas tollal null õhk-maa võimekust. F-15C-le pidi saama üht-teist lihtsamat külge panna, kuid ei panda, kuna pole vaja.

F-15 õhkmaa variant F-15E Strike Eagle on aga vähe erinev lennumasin ning see sai lahinguküpseks alles napilt enne 1991 Lahesõda.

Iisraeli õhkmaa variant F-15I (F15E analoog) tuli alles 1998.

Osiraki lendasid F-16-d, keda ülevalt katsid F-15-d.

Lennukauguse jutt TM-s ei päde (seal ei päde paljud sõjalennunduse asjad muide)

F-16A maksimaalne lennukaugus (ferry range) - 3800 km
F-15A maksimaalne lennukagus - 5500 km

(praktilised kaugused on enamasti samas vahekorras).

Postitatud: 13 Apr, 2007 9:21
Postitas Kapten Trumm
Lisaks annavad need moekad asjad mitte vähe kaalu ja tükk tegu on teha kerge kiiver

on suur vahe, kas kaelalihastega 9G manöövri all kangutada 30 kg või 60 kg...see on lausa elu ja surma küsimus

Postitatud: 14 Apr, 2007 10:10
Postitas Kruuda
Kapten Trumm kirjutas:Muide F-16 üritati suruda ka tekilennukiks (oli isegi üks prototüüp), kuid merevägi vajas a) kahte mootorit b)väikest minimaalkiirust.

F-18 suudab teha uskumatuid manöövreid kiirusel, mil teised lennukid (sh F-16) juhitamatuks muutuvad. Ta on optimeeritud madalatele kiirustele - väikese noolsusega tiib ja tugevalt arendatud LERX.
Aeglaste kiiruste kohta niipalju, et Mattias Metsa raamat annab maandumis kiiruseks F16-nel 226km/h ja F18-nel 248km/h. Kuidagi ebaloogiline tundub, et väiksema maandumis kiirusega lennuk ei ole võimeline lendama aeglasemalt kui suurema maandumis kiirusega masin.

Kapten Trumm, sul jutt jookseb ja lennundus teadmisi varrukast võtta. Ehk seletad lennukite kiirus erinevusi erinevatel kõrgustel. Võimalik, et ainult mina olen sellel ajal koolist poppi teinud kui füüsikas seda käsitleti aga kui vaadata hävitajate kiirusi maapinnal ja maksimum kiirusi siis ei ole see päris arusaadav. Ma nagu mäletan, et energia vajadus on ruut sõltuvuses ehk siis 8,5 korda hõredamas õhus (~15000m kõrgusel) peaks sama lennuk olema 2,91 korda kiirem.

Postitatud: 14 Apr, 2007 15:42
Postitas Kapten Trumm
Enamike sõjalennukite maksimaalkiirus saavutatakse siiski 10 000 - 13 000 meetri vahepeal, kuigi lennulagi küünib tavaliselt 18 000 kanti. Tuleb see sellest, et siis on õhutakistuse/õhu hapnikusisalduse suhe on optimaalne - st õhutakistus on vähenenud, kuid õhu vähenenud hapnikusisaldus ei vähenda veel oluliselt mootori võimsust. Ka reisilennukid lendavad 10-11 000 meetri kõrgusel.

F-16 ja co kohta - F-18 on sellele kiirusele liginedes oluliselt stabiilsem ja ei kaota nii kergesti tasakaalu, F-16-ga on aeglane lend nagu jalgrattaga paigal seismine. See tähendab, et 300 kmh saab F-18ga teha üsna järske manöövreid (kriitiline kohtumisnurk on suurem), aga F-16ga mitte. F-16 on optimeeritud kiirusele 450 mph, sellel kiirusel ei saa talle järgi ei MiG-29 9-12/13 ega Su-27.

Postitatud: 23 Apr, 2007 14:14
Postitas matiair
tore vidin aga kui see üle 5 kg kaalub siis hakkavad lendurid seda vihkama. Krt 6G ja ilma eri elektroonikata tavaline vene kiiver koos maskiga kaalub palju - ei kujuta hästi ette kui kiiver kaaluks 10 kg, sellega peaks 2 tundi miskis õhuruumis patrullima ja siis selle lõpetusegs veel mõni manööver a 6 - 8 G . . . karm

Postitatud: 12 Nov, 2007 8:51
Postitas kaur3

Postitatud: 29 Nov, 2007 19:05
Postitas gans
http://rnd.cnews.ru/army/news/top/index ... /12/274310
Selle lingi järgi on kiiver pisut teistsugune.

F-35C esmalend

Postitatud: 08 Juun, 2010 11:27
Postitas Lemet
...toimus siis 6 juunil. Lend kestis 57 minutit. Lennukid peavad asendama praegu relvastuses olevad F/A-18, kokku planeeritakse osta 680 lennukit kahes versioonis, STOVL ja lennukikandjate jaoks F-35C.
The Marine Corps is scheduled to begin flying the F-35B operationally by 2012, while the Navy is listing its initial operational capability date for the F-35C at 2016. The F-35B will enter service with the Block II software package, while the Navy jet will be equipped with Block III software.
http://www.defensenews.com/story.php?i= ... =AME&s=AIR

Kuuenda põlvkonna hävitajad 2030 aastaks.

Postitatud: 08 Nov, 2010 14:13
Postitas Lemet
http://www.militaryparitet.com/perevodn ... dnie/1168/
05.11.10



С 2030 года F-22 начнут уступать место истребителям шестого поколения

5 ноября 2010 г.


Pilt





;Военный Паритет». Сегодня Центр авиационных систем (Aeronautical System Center) министерства обороны США на базе ВВС Райт-Паттерсон (Огайо) объявил запрос о предоставлении информации (CRFI - capability request for information) по разработке истребителя шестого поколения. Концепции от разработчиков должны быть предоставлены до 17 декабря.



Базовая оценка (CBA - Capability Based Assessment) истребителей шестого поколения предусматривает возможность достижения первоначальной оперативной готовности новых самолетов к 2030 году. Это будет первый шаг к замене истребителей пятого поколения F-22 Raptor. Предусматривается замена только этого самолета.



В запросе о предоставлении информации говорится, что истребитель нового поколения должен иметь комплексные наступательные и оборонительные возможности, иметь множество функций, таких как возможность выполнять задачи ПВО и ПРО (IAMD - Integrated Air and Missile Defense), осуществлять непосредственную авиационную поддержку (CAS - Close Air Support), перехват воздушных целей (AI - Air Interdiction). Самолет должен иметь возможность в полной мере выполнять задачи РЭБ и способность вести разведку.



Перспективная машина должна иметь передовые системы электронной борьбы, сложные интегрированные системы ПВО, обнаруживать противника в пассивном режиме работы датчиков, комплексную систему самообороны, оружие направленной энергии и выполнять кибер-атаки. Истребитель должен иметь возможность действовать в районах, имеющих сильную ПВО, которые могут быть созданы в 2030-2050 годах.



Также сообщается, что правительство США желает узнать больше о возможности создания некинетического оружия, вспомогательных источниках энергии, более эффективной системе отвода тепла от поверхности самолета и о концепции опционально пилотируемой машины (optionally manned systems).

Postitatud: 08 Nov, 2010 14:47
Postitas Kilo Tango
И латинскими буквами:

http://defensetech.org/2010/11/05/air-f ... n-fighter/
The primary mission in the future Next Gen TACAIR definition is Offensive and Defensive Counterair to include subset missions including Integrated Air and Missile Defense (IAMD), Close Air Support (CAS) and Air Interdiction (AI). It may also fulfill airborne electronic attack and intelligence-surveillance-reconnaissance capabilities. This is not an all-inclusive list and the Next Gen TACAIR definition will mature and sharpen as the market research and Capabilities Based Assessment (CBA) unfold.

Postitatud: 08 Nov, 2010 16:47
Postitas Drax
Kilo Tango kirjutas:И латинскими буквами
Nemetskimi :)

Postitatud: 08 Nov, 2010 17:04
Postitas Kilo Tango
Drax kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:И латинскими буквами
Nemetskimi :)
"Хотели как лучше, а получилось как всегда" (Ви́ктор Степа́нович Черномы́рдин)

Postitatud: 08 Nov, 2010 17:16
Postitas Soobel
...nagu viiks teema link sujuvalt kuhugi vene foorumisse...

Postitatud: 09 Dets, 2010 17:04
Postitas Kilo Tango
Paistab, et relvastusse jõuavadki A ja C versioon. Inglased on juba teatanud, et asendavad B versiooni C-ga, USA-s sahistatakse, et Gates on sama meelt. Nüüd ütlevad "pikaronisööjad" (uudissõna), et kui eelpoolmainitutele ei kõlba, siis me kah ei taha.


http://defensetech.org/2010/12/08/italy ... -purchase/

Üldiselt tundub see ka eemalt vaadates arukas otsus olevat.