Re: Väliraudtee
Postitatud: 05 Veebr, 2014 22:45
Kurtna ehk Kurtna-Lager, Gut Kurtna ehk Bf.Kurtna. Wasawerel pole eelnimetatud trajektooriga mingit pistmist, kaart näitab teisejärgulist ühendusteed. Desinformatsioon või?
See muudetud nimekiri on täiesti reaalne ja lahendab minu jaoks nii mõnegi küsimuse.Jutt käib Gleisdreiecki ja Allensteini vahelisest lõigust.Algselt liikvel olnud info põhjal pidi seal olema jaamad Dreitannen ja Birkenholz.Olen selle lõigu läbi käinud ja tulutult otsinud neid kahte jaama.Selle koha peal kus peaks asuma Birkenholz on laus vesine maa kus viis meetrit raudtee tammist eemal hakkavad jalad maa sisse vajuma.Ei ole mitte ühtegi jälge mingist inimtegevusest selle koha peal.Ja selle koha peal kus peaks asuma jaam Dreitannen ei ole üldse looduses olemas selliseid pinnavorme nagu seda on fotodel kus antud jaam peal on.Vaatan et on tekkinud uus jaama nimi mida enne pole kuulnud Einsiedel.Sellel kaardil on ilmselt sama koht ära märgitud http://www.wwii-photos-maps.com/prewarm ... -32-C.html. Mis on ka täiesti reaalne.Selle koha peal ületab raudtee Dobrina kraavi.Tänaseni on veel säilinud silla jäänused ja veest välja ulatuv kõver raudtee rööbas.Kuna sildasid valvati siis ilmselt oli see peatus just selle tarbeks.Nüüd tekib küsimus kus kohas asus siis lõpuks jaam Birkenholz?Peab minema nüüd uut oletatavat Dreitanne asukohta kontrollima.Siiani olen seda jaama korduvalt ja tulemusteta otsinud!istorik kirjutas:Uut infot väliraudtee jaamadest:
1)Ahtmest kuni Wihtseni (Jaamaküla):
-Mannheim (Ahtme)
-Lubja
-Kurtna
-Cannstadt (Raudi)
-Feuerbach (Kuremäe)
-Ulm (Kuremäe ja Kivinõmme vahel)
-Dreitannen (Kivinõmme)
-Gleisdreieck (Dobrina)
-Gleisdreieck- Süd (Dobrinast veidi lõunas)
-Esslingen (Dobrina ja Agusalu vahel)
-Tübingen (Agusalu)
-Vaihingen (Judenlager)- Permisküla teerist
-Ludwigsburg (enne Wihtset/Jaamaküla)
2)Auverest kuni Gorodenkani:
-Auvere
-Grünwald (Porkoja/Kalmupõllu)
-Giesing (Uhe- ja Kärekonna vahel)
-Nymhenburg (Mitretski)
-Putki/Lalli
-Schwabing
-Bogenhausen
-Sendling
-Lötzen
-Owintschi
-Heilenberg (Gorodenka)
3)hilisem, u.15km pikkune vahelõik Dobrinast Porunini:
-Gleisdreieck
-Einsiedel
-Allenstein
-Lötzen
Aga tee ettepanek Muinsuskaitseametile, kohalikule omavalitsusele ja omanikule, võtta kaitse alla. Aga ürita ikka põhjendada Eesti kultuuri seisukohalt ka, miks peaks kaitse alla võtma ühe Saksa tankitõrjekraavi...kirsa710 kirjutas:Asja teeb huvitavaks selle ees olev tankitõrjekraav. Ta on hästi säilinud ja tasuks tingimata militaarse ajaloo-objektina kaitse alla võtta. Sügavust on ca. 4 meetrit. Üks pool asub Agusalu looduskaitsealal, teisel pool teed tee mis tahad. Kuigi ei aita ka looduskaitseala, tehakse ka seal lageraiet. Imede maa ikka see riigikene!
Mis point siis kaitse alla võtul oleks? Sinu silmis arusaadav, aga riigiametitele nii ütledki?kirsa710 kirjutas:Mis tähtsust sellel on kes ta kaevas või mis see kultuur siia puutub?