Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Lugupeetav on vast nii lahke ja valgustab ülejäänuid sest imelisest marsruudist, mida mööda ida ja lõunasuunal toimuva lahingutegevuse puhkemise korral "20 tunniga Euroopasse" jõuda kavatseb. Jeesukese kombel vett mööda?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Mis see jaanipäev siia puutub? Kirjutasin "Suvila pole veel koht kuhu minna(võrreldes II MS aegadega)." meelega, võrdle II MS aegset maamaja ja praegust keskmist maamaja. Üks oli täiesti isemajandav üksus, mis suutis vastu võtta pluss 5 - 10 inimest, teine on koht, kus isegi omaniku perel on keerukas pikka aega vastu pidada, ilma, et peaks sealt lahkuma.AKM kirjutas: Kui Jaanilaupäeval Tallinas jalutada, siis jääb küll vastupidine mulje.
Aga see Trummi väide et rahvas kõik suurlinna pressima hakkab ei ole küll mitte millegagi põhjendatud.
Trummi väide ... minu meelest on inimesed läbi aegade liikunud rindest eemale, mitte aga selle suunas. Meie tingimustes on see liikumine pealinna ja lääneranniku suunas(kui võtta aluseks Võru ja Narva suunad). Eks see sõltub ka muidugi ründe olemusest(II MS stiil vs Jõhvi ja Narva Rahvavabariikide väljakuulutamine).
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Huvitav, kuidas need eestlased 1944 rootsi jõudsid? Või käis tollel aastal lahingutegevus lääne ja põhjasuunal?Lemet kirjutas:Lugupeetav on vast nii lahke ja valgustab ülejäänuid sest imelisest marsruudist, mida mööda ida ja lõunasuunal toimuva lahingutegevuse puhkemise korral "20 tunniga Euroopasse" jõuda kavatseb. Jeesukese kombel vett mööda?
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Täpselt nii, nagu ma kirjeldasin- Kas Tallinnast või Paldiskist laevaga või läänerannikult paadiga. Või on austet AKM kaasfoorumlase Pilgrimiga üht meelt, et võimaliku sõjategevuse korral lõunasuunal vuravad autod sujuvalt ikka Euroopasse. Pisut sinisilmne ei tundu?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Palju neid laevu 1944-dal Tallinnast (!) ja Paldiskist Rootsi läks?Lemet kirjutas:Täpselt nii, nagu ma kirjeldasin- Kas Tallinnast või Paldiskist laevaga või läänerannikult paadiga. Või on austet AKM kaasfoorumlase Pilgrimiga üht meelt, et võimaliku sõjategevuse korral lõunasuunal vuravad autod sujuvalt ikka Euroopasse. Pisut sinisilmne ei tundu?

Mõnda näidet oskad ka tuua (neid laevapõgenike memuaare on päris palju saada).
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Laevadega seilati küll valdavalt Saksamaale, aga ka Rootsi. "Selma" näiteks. Küll aga jääb ebaselgeks lugupeetava teemaarenduse eesmärk. Üritada iga hinna eest tõestada, et sõjategevuse korral ei toimu mingit elanikkonna liikumist? Liiati võttis Rootsi ikka lugupeetav ise teemaks, mina rääkisin rohkem nagu Euroopast. Mis on pisut laiem kui vaid Rootsi. Ja laevade arv Paldiskist ja Tallinnast(ning inimeste arv pardal) oli päris suur. Meenutage või "Moerot" oma ligi 3000 hukkunuga, mis samuti Tallinnast lahkus. Ainuüksi selles transpordis liikusid veel kaks suuremat larva, Lappland ja baaslaev. Muideks, rahvast(valdavalt ingerlasi) evakueeriti laevadega ka Paldiskist Soome ("Aranda", "Suomi").
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Miks toimub sõja tegevus mõne arvates ainult mandril. Või loodetakse et meie merevägi oma paatidega suudab midagi korda saata?
Ja mitut põhjalastud laeva on vaja et, laevaliiklus tänapäval seisata. Ukraine lennuki näitel ei lenda sõjategevus piirkonnas ükski lennuk. Piisab 1 allvee laeva näitamisest soome lahes ning motte üks ametnik ei julge võtta seda vastutust et saadab vällja laeva 100 või 1000 reisiaga pardal.
Ja mitut põhjalastud laeva on vaja et, laevaliiklus tänapäval seisata. Ukraine lennuki näitel ei lenda sõjategevus piirkonnas ükski lennuk. Piisab 1 allvee laeva näitamisest soome lahes ning motte üks ametnik ei julge võtta seda vastutust et saadab vällja laeva 100 või 1000 reisiaga pardal.
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Ilmselt pole isegi allveepaati vaja, laevaliiklus seisab nii ehk naa. Mitte et see kuidagi rahva liikumist limiteeriks, "avos" on inimloomusesse sisse kodeeritud
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Suht off-topic juba, aga ma arvan, et eeldus, et Tallinnasse tormavad meeletud põgenikevood on tuulest tõmmatud väide.Lemet kirjutas:Laevadega seilati küll valdavalt Saksamaale, aga ka Rootsi. "Selma" näiteks. Küll aga jääb ebaselgeks lugupeetava teemaarenduse eesmärk. Üritada iga hinna eest tõestada, et sõjategevuse korral ei toimu mingit elanikkonna liikumist? Liiati võttis Rootsi ikka lugupeetav ise teemaks, mina rääkisin rohkem nagu Euroopast. Mis on pisut laiem kui vaid Rootsi. Ja laevade arv Paldiskist ja Tallinnast(ning inimeste arv pardal) oli päris suur. Meenutage või "Moerot" oma ligi 3000 hukkunuga, mis samuti Tallinnast lahkus. Ainuüksi selles transpordis liikusid veel kaks suuremat larva, Lappland ja baaslaev. Muideks, rahvast(valdavalt ingerlasi) evakueeriti laevadega ka Paldiskist Soome ("Aranda", "Suomi").
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Ma ei mõista, kuidas saab sakslaste 1944.a. Tallinnast evakueerumisel laevadele pandud isikute arvu põhjal tõestada, et põgenikevoorid Tallinna peale liikusid?
Mulle on seni jäänud mulje, et tavalisi põgenikke võeti laevadele kõige viimases järjekorras ja seega laevadele võetud põgenike arvu ja Tallinna põgenejate arvu vahel puudub seos.
Ning kuidas 1944.a. lõpulahingute ajal mandril asjad saksa paberite põhjal käisid, saab lugeda siit: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... 16#p208616
Mulle on seni jäänud mulje, et tavalisi põgenikke võeti laevadele kõige viimases järjekorras ja seega laevadele võetud põgenike arvu ja Tallinna põgenejate arvu vahel puudub seos.
Ning kuidas 1944.a. lõpulahingute ajal mandril asjad saksa paberite põhjal käisid, saab lugeda siit: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... 16#p208616
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Üldiselt on juttu ikkagi tänapäevast. II MS on, minu arusaamist mööda, ikkagi vaid näitena sisse toodud.andrus kirjutas:Ma ei mõista, kuidas saab sakslaste 1944.a. Tallinnast evakueerumisel laevadele pandud isikute arvu põhjal tõestada, et põgenikevoorid Tallinna peale liikusid?
Mulle on seni jäänud mulje, et tavalisi põgenikke võeti laevadele kõige viimases järjekorras ja seega laevadele võetud põgenike arvu ja Tallinna põgenejate arvu vahel puudub seos.
Ning kuidas 1944.a. lõpulahingute ajal mandril asjad saksa paberite põhjal käisid, saab lugeda siit: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... 16#p208616
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Kas näide, et põgenikevoogu saab sõjaolukorras ka suunata, selmet neid ilma varjenditeta suurematesse linnadesse kokku koondada / lasta koonduda, on tänapäeval kehtivuse kaotanud?mutionu kirjutas:Üldiselt on juttu ikkagi tänapäevast. II MS on, minu arusaamist mööda, ikkagi vaid näitena sisse toodud.
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Eks praktika saab tõe kriteerium olema. Huvitav oleks lugeda, kas millekski selliseks nagu põgenikevoo suunamine, nende majutamine, varustamine ja toitlustamine ka mingeid plaane-ettevalmistusi-praktilisi harjutusi on tehtud. Või piirdub see kõik taas vaid valveoptimistide kinnitustega, et kõik on parimas korras ja spetsialistid on juba aastaid kõige selle eest hoolt kandnud, kõik läbi mänginud ja iga pere jaoks on transport ja majutuskoht juba olemas. Midagi selles stiilis, nagu põhjanaabritel ca 70 aastat tagasi Karjalast lahkudes.
Täpselt sama kehtib ka vastupidise väite kohta, vähemalt seni, kuni pole läbi töötatud eelpool kirjeldatud variant. Ehk pole loodud süsteemi inimeste Tallinnast kõrvale suunamiseks.Suht off-topic juba, aga ma arvan, et eeldus, et Tallinnasse tormavad meeletud põgenikevood on tuulest tõmmatud väide.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Ei taha hästi uskuda, et see niisama lihtne on. Inimesed liiguvad ikka sinna, kus on ohutum ja/või võimalus põgenemiseks. Põgenemisvõimalused on Tallinnas vist parimad(võibolla on mu arvamus väär, kuid mööda maad Poola jõuda tundub keerulisem kui Soome/Rootsi suund laevaga). Süüajuua võiks kah pealinnas rohkem olla kui Pärnus. Kaitstakse Tallinnat ka paremini kui mõnda muud asulat.andrus kirjutas:Kas näide, et põgenikevoogu saab sõjaolukorras ka suunata, selmet neid ilma varjenditeta suurematesse linnadesse kokku koondada / lasta koonduda, on tänapäeval kehtivuse kaotanud?mutionu kirjutas:Üldiselt on juttu ikkagi tänapäevast. II MS on, minu arusaamist mööda, ikkagi vaid näitena sisse toodud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44035
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eestis puuduvad pommivarjendid!!!
Eestis pole selleks valmistutud, kuna riiklike hädaolukordade hulka sõjategevus ei kuulunud ega kuulu ka praegu.Eks praktika saab tõe kriteerium olema. Huvitav oleks lugeda, kas millekski selliseks nagu põgenikevoo suunamine, nende majutamine, varustamine ja toitlustamine ka mingeid plaane-ettevalmistusi-praktilisi harjutusi on tehtud. Või piirdub see kõik taas vaid valveoptimistide kinnitustega, et kõik on parimas korras ja spetsialistid on juba aastaid kõige selle eest hoolt kandnud, kõik läbi mänginud ja iga pere jaoks on transport ja majutuskoht juba olemas. Midagi selles stiilis, nagu põhjanaabritel ca 70 aastat tagasi Karjalast lahkudes.
Hädaolukorra seaduse § 1 ütleb sellise asja kohta ühemõtteliselt, et
Muud seadust, mis paneks osapooltele kohustused tsiviilteemalisi sõjalisi hädaolukordi lahendada ja selleks valmistuda, pole.(3) Käesolev seadus ei reguleeri sõjalisest ohust tingitud hädaolukorraks valmistumist ja hädaolukorra lahendamist.
Loomulikult, jama tekkides saab improviseerida ja käigult leiutada, ometi meil nt mobiliseerimist ei kavatse keegi improvisatsiooniga lahendada. See käib ikka kindlate plaanide alusel.
Miks? Sest taolistel protsessidel olukorras, kus jama on alanud, aga pooled ei tea oma kohta ja ülesandeid, on kalduvus juhitamatuks kaoseks muutuda.
ENSV perioodil (sellega tegeles ENSV tsiviilkaitse staap, mis ühte otsa pidi allus Balti SRK-le ja teist otsa pidi ENSV MN-ile) olid selleks koostatud detailsed plaanid, asjaosalised olid kurssi viidud ja selle kohta oli maha peetud hulgaliselt staabiõppusi (füüsilist evakuatsiooni õppuse käigus ma ei tea et oleks olnud). Taolises süsteemis võttis aega Pripjati linna evakueerimine käsu andmisest kuni viimase inimese äraviimiseni mõningad tunnid. Selline kiirus on võimalik vaid siis, kui kõik osapooled teadsid oma ülesandeid, meenutame et siis polnud veel mobiilsidet ja lauatelefon oli mitme pere peale. NB! Nende tundide sisse mahtus ka ca 1200 autobussi rekvireerimine mitme oblasti ulatuses.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline