Siin aasta alguses esitles Kalle Klandorf oma ilukirjanduslikku teost "Jaht tuumakohvritele".
Elik, et siis järgmine vandenõuteooria ilukirjanduse n.ö. ulmeraamatu vormis.
Estonia Estoniaks ja raamat raamtuks, aga mis Klandorfi jutust raamatut tutvustades kõrvu jäi
oli järgmine jutt:
«Raamatus on kaks süžeed. Üks on salaviinakaubandus, mis lokkas Eestis 1990. aastatel, teine on Estonia huku üks versioone. Aga see on läbi uurimata versioon, see on täielik kõlakas. Ainus, mis selles versioonis kindlasti tõele vastab, on see, et 1990. aastatel pöördusid minu poole GRU ehk luure peavalitsuse ohvitserid ja rääkisid, et Nõukogude Liidus on kaduma läinud umbes sada tuumakohvrit ja on võimalik, et vähemalt osa neist püütakse Eesti kaudu välismaale toimetada, aga konkreetne süžee ja tegelased on välja mõeldud,»
Ma ei ole seda Klandorfi raamatut lugenud.
Küll aga on teada, et 1993 põgenes keegi vene asjapulk läände, kes oli vene nn "tuumakohvrite" väljatöötamise juures ja mingil kõrgemal tasemel spets.
Samuti on teada, et neid "tuumakohvreid" tõesti toodeti, jagati välja ja ladustati toona (1983 esimesed kohvrid, 1984/85 said oma kohvrid juba laiem ringkond -1994/95 võeti olemasolev kohvrisüsteem käibelt maha ja asendati uuega) mingi suurem hulk.
1983 lükati venes käima uus "tuumakohvri" projekt. Sellest kohvrist sai uue kontseptsiooni järgi tuumaarsenali (süsteem "Kazbek") "abonendi" juhtimisterminal "Tšeget", milliseid jagati teatud väeosade kõrgemale juhtkonnale + teatud hulk "varukohvreid" hoiustati teatud kindlates salajastes hoiukohtades. Pole teada, kas sama kohvriga saab kuidagi mõjutada ka süsteemi "Perimetr" (nn. Dead Hand).
Kuna teema on venes (ja üleüldse) ülisalajane, siis loomulikult pole mingeid avalikke dokumente ega häid viiteid jutupaunikutele kusagil. Seega tuleb rahulduda kildudest kokkupandud üldpildist.
Nii on nt. väidetud, et ühe kohvriga polnud 1983-1995 süsteemis teha midagi. Selleks, et süsteemi "Kazbek" saaks kuidagi juhtida, pidi olema vähemalt kaks sellist terminalikohvrit.
Nii on väidetud, et üks kohver kaalus ca 11kg.
On räägitud, et palja kohvri (kohvritega) pole/polnud teha midagi, peab olema ka pädev antennimajandus kohvri(te) ja süsteemi "Kazbek" teiste elementide vahel ühenduse loomiseks.
On väidetud, et kogu kohvri sisu koosnes vähemalt kuni 1994-95 eranditult kodumaise (elektroonika)tööstuse komponentidest (selline oli süsteemi loomise lähteülesanne ja üks nõue).
Ja on teada, et millegipärast ~1994/95 muudeti järsku uuesti kogu süsteemi ja kontseptsiooni, ning töötati välja uus, ning vana saadeti hingusele. Ametliku põhjusena toodi välja, et 10 aastaga on kohvrite tehniline seisukord niipalju halvenenud, et neid ei saa enam kasutada ("parim enne" sai läbi) ja .... kuna pole elus enam ühtegi spetsi, kes nende loomise kallal töötas, siis.. parammparaaaa - ei saa enam kohvris olevaid elemente vahetada ega asendada
Ma ei tea kuidas teistele, aga vähemalt minule tundub selline ametlik põhjus naeruväärne. Ehk siis tõenäoliselt IMHO oli olemasoleva "tuumakohvrisüsteemi" hingusele saatmise taga ilmselt seesama tõsiasi, et 1993 oli läände põgenenud keegi tuumakohvri spets (know how) + umbestäpselt samal ajal (~1994) oli kaduma läinud ka suurem kogus neidsamu kohvreid... ja ilmselt mitte lihtsalt läinud kaduma, vaid jõudnud ka arvatavasti kusagile n.ö. läände (neid ei oldud leitud ja/või oli leitud, kuid ei suudetud tagasi saada ja/või hävitada). See kehtib muidugi juhul, kui Klandorfi jutt GRU murest kadunud kohvrite kohta vastab tõele.... samas, miks ei peaks vastama....
Praegune süsteem VF-s väidetavalt on selline, et aktiivkasutuses (välja jagatud) on kolm sellist "tuumakohvrit" - presidendil, kaitseministril, peastaabi ülemal ja süsteemi käivitamiseks peavad korraga töös olema kõik kolm. samal ajal on neid hoiustatud (toodetud) siiski rohkem kui ainult need kolm kohvrit. Räägitakse, et alati on kohvrimehel kaasas ka dubleeriv varukohver + erikohver eriside tagamiseks (kohvrimehega peab pidevalt kaasas käima erisidetehnika (spetskohver, spetsmasinad, spetslennukid vms)).
All olevalt teiselt lingilt saab lugeda, et Jeltsinile olevat legendi kohaselt antud kohver, millel oli number 51....
Vene keelset lugemist venelaste "tuumakohvrist"
https://topwar.ru/14952-yadernyy-chemod ... eniya.html
https://topwar.ru/42361-sekret-yadernog ... chika.html
http://www.arms-expo.ru/news/polity/kak ... modanchik/
https://www.kompravda.eu/daily/26240/3122010/
Kas see betooniga katmine ei olnud peamiselt rootslaste poolt tulnud soov?
Jah oli küll.
30. apr 1996. Rootsi päevalehed Estonia vraki katmisest, Rootsi valitsus eeskirjadega vastuolus, Betoon või terasvõrk
http://www.postimees.ee/2475841/rootsi- ... -terasvork
20.06.1996. Rootsi valitsus lükkas Estonia katmise edasi
http://epl.delfi.ee/news/melu/rootsi-va ... d=50727797
WIKI
...betoneerimise plaanist loobuti, kuid laeva lähedusse viidi siiski liiva; firma, kellelt telliti betooniga katmine (Smit Tak AB), tegeles muuhulgas ka radioaktiivsete ainete kahjustamisega ning ajakirjanduse andmetel puistati liiva vrakist küllalt kaugel....
https://et.wikipedia.org/wiki/Estonia_katastroof
***
30.09.2014
Estonia katastroofi kohtuprotsessil Pariisis on 19 aasta järel jõutud sisuliste aruteludeni
http://www.err.ee/521247/estonia-katast ... ruteludeni
Teab keegi, mis seisus seal see protsess tänase seisuga on?