4. leht 7-st
Postitatud: 10 Veebr, 2005 8:28
Postitas oliver
Kas võib üldse uskuda mingi vene polgu arhiivi? Ja seda veel sõja algusest kui oma kaotusi püüti võimalikult vähendada ja vastase omi suurendada.
Püüan vastata kõigidele
Postitatud: 10 Veebr, 2005 11:04
Postitas denis23
Vene polku arhiive võib uskuda kõikides küsimustes mis puudutasid seda polkus toimuvat. Allalastud vaenlaste lennukite arvud on muidugi nende "boevyh donesenijah" on reeglina laest võetud, aga omad olid suhteliselt objektiivselt kajastatud.
Ei kavatse väga vaielda sellel teemal, kuid esitan lühikese küsimuse:
kuidas on võimalik varjata omad kaotused? kuidas sa pärast seletad kuhu kõik su lennukid on läinud. Just omad kaotused venelastel reeglina suhteliselt ausalt kajastatud ja arifmeetika täiesti korras. Isegi suhteliselt palju katastroofe on ka lahingukaotuste hulka liigitatud.
Lugupeetud, Anton, vastan sinu küsimusele. YAK-1 oli de facto kõige kiirem vene lennuk (nendel kõrgustel) sõja alguses. Selle relvastuse hulka kuulusid 20 mm. mootor-kahur ShVAK ja 2 Skas tüüpi 7.62 kuulipildujat. Mootor oli palju võimsam kui I-16 ja I-153
YAK-1 tüüpi sakslased pole "claiminud" sellepärast et need ei teadnud seda tüüpi. Sama moodi, ei taotlenud endale võite ka näiteks La 5 ja La 7 üle praktiliselt sõja lõpuni, nimetades neid igat moodi (LaGG-5 näiteks)
Olen vaadanud läbi kõik saksa "claimid" - nii 41 kui ka 42 aastal pole kuskil YAK 1, ainult erinevad I-d ja teised olendid.
Meenutan seda et Novotny tema sõnul võitles müütiliste Curtisstega-P ning üks neist mida ta eksklikult tunnistas teiseks Bf-109-ks lähenes talle ning tulistas alla. Ma arvan et kui teie natukene uurite mis tüüpi
Curtisse sakslased teadnud, kuna need on olnud nende vastased nii Prantsusmaal kui ka Inglismaa kohal siis saate aru. Loomulikult, tulid need seal albumitesse ning sellest ka nägid neid hilem sasklased igal pool. Sama moodi nägid (ning tulistasid oma paberites alla) venelased igal pool ainult paberi peal eksisteerivad He-113 seni kui lõpude lõpuks selgus et tegemist on Bf-109F jne jne
Kui keegi kahtleb, mõelge, mis lennuk on ikka rohkem sarnane Curtiss-ega (olgu P-36 või P 40) Tchaika või Yak.
Postitatud: 10 Veebr, 2005 11:31
Postitas nublu
Hm, sellest Curtiss ning Boeing lennukite nimedest oli üks post sama thread'i algusest. Aga nagu juba enne mindki on öeldud - ennast kordamast ei väsi
Sakslased nimetasid juba Hispaania kodusõja ajal sinna ilmunud vene lennukeid ameerika nimedega. Ilmselt uskumatusest et venelased ise midagi sellist võiksid välja töötada. Siis nimetati SB pommituslennuk Martin Bomber'iks, I-16 sai Boeing'u hävituslennuki tiitli ning I-15 Curtiss hävituslennukiks.
Samad nimed jäid kasutusse ka edaspidi, kui nende õiged lennukitüübid olid sakslastele juba teada. Vähemasti lendurite keelepruuki, kui mitte päris dokumentidesse...
Seega - lähim sugulane sakslaste jaoks "Curtiss'ele" oli just biplaan I-153. Nende baseerumine Saaremaal on üldteada ning ilmselt just nendega pidas Nowotny ka lahingut.
Samas - nagu ma samuti juba ühes teises oma eelmises postis kirjutasin - on väga raske uskuda, et seda tüüpi lennukit vähegi mõistlikust kaugusest vaadates oleks Nowotny segi ajanud Me 109-ga. Kui venelastel tõesti oli aga samal ajal kusagil seal kandis ka Jak-1, siis mõne sellisega oleks ta võinud küll, kuna see on Me 109 vägagi sarnane. Ja eriti lihtne oleks tal seda viga teha siis, kui ta enne pidas lahingut I-153-dega.
Kõige selle juures ona aga üks väike aga - tõesti pole kohanud kusagil raamatuis ega dokumentides mingit infi Jak-1 tegutsemisest Eestis 1941. a. 100% seda muidugi välistada ei saa, aga...
Ning rääkides Saaremaal paiknenud üksuste staapidest ning dokumentidest - need üksused jäid teatavasti kõik kotti ning hävisid seal. Berliini pommitanud DB-3 said sealt lennata ära Leningradi alla lennuväljadele. Aga kardan, et hävituslennukeil selleks lennuulatust ei jätkunud. Ning kui jätkuski, kas siis jätkus neis kohta staabidokumentidele. Või põlesid need kõik kuskil kadakate vahel lõkkes ära...
Tahaks tõesti kuulda, mis dokumendid ning inf see on mille põhjal nii sentsatsioonilisi avastusi tehakse...
Ei oska siin öelda.
Postitatud: 10 Veebr, 2005 11:44
Postitas denis23
Martin-bomberid ma olen microfilmide failides näinud, kuid I-15 ja I-16 ikka olid oma nimede all. I-16 on ka "ratad", La-5 "neue rata" jne. Yak, Mig, Lagg on enamasti I-17,18,19,22 jne jne
Räägin Curtiss-P on Curtiss P-40 mis oli neile ka tuntud.
Ja YAKi lennukaugus oli ca 650 km, sellega on kuidagi arusaamatu mis tehniliselt segas neile lennata Saaremaalt Leningradi (teoreetiliselt vähemalt) .
Ma olen küsinud seda, kellel võisid Yakid olla 1941 Saaremaa piirkonnas. Ootan vastust.
Re: Püüan vastata kõigidele
Postitatud: 10 Veebr, 2005 12:29
Postitas PriitP
denis23 kirjutas:üks neist mida ta eksklikult tunnistas teiseks Bf-109-ks lähenes talle ning tulistas alla.
See seletab küll ideaalselt, kuidas punalendur ässa vastu üldse laskepositsioonile sai. Nowotny ilmselt võttis tuurid maha, et paarilist järgi oodata, kuid see pani tina!
to: Nublu
Postitatud: 10 Veebr, 2005 12:42
Postitas denis23
Andmed on pärit Gatchinas asuvas Laevastiku arhiivist
Re: Ei oska siin öelda.
Postitatud: 10 Veebr, 2005 12:58
Postitas nublu
denis23 kirjutas:Räägin Curtiss-P on Curtiss P-40 mis oli neile ka tuntud.
No ega ikka ei olnud küll
P-40 hakkas kusagil teisel pool ookeani juunis 1940 jõudma USA relvastusse. Ühtegi saksa lendurit seal neid imetlemas polnud.
Inglased said esimese Tomahawk I lennuki kätte septembris 1940. Seda testiti Inglismaal ning leiti olevat lahingus kasutuskõlbmatu. (Tomahawk I valmis tegelikult prantslaste tellimusel, kuid peale Prantsusmaa kapituleerumist pakkusid ameeriklased neid lennukeid ingalstele. Kõlbmatuks tunnistati lennukid peamiselt igasuguse soomustuse ning bensiinipaakide protektori puudumise tõttu). Seetõttu suunati kogu Tomahawk I partii treeningüksustesse. Ning sakslastel oli nende kohtamisega sama suured raskused, kui ameerika P-40-gi.
Tomahawk II jõudis lennuüksustesse küll, aga seda juba 1941. a. teises pooles. Samast partiist said oma esimesed Tomahawk'id ka venelased (ning Stalin nurises et neile saadetakse vana rämpsu). Ning sellest hetkest peale võisid ka sakslased neid kohata ning "ära tunda".
Mis puutub sellesse, et sakslased ei nimetanud I-16 ja I-15 Boeing'uks ning Curtiss'eks - otsin siis mõned teosed, kus sellest kirjutatud on ning postitan need tsitaadid siin hiljem...
denis23 kirjutas:Ma olen küsinud seda, kellel võisid Yakid olla 1941 Saaremaa piirkonnas. Ootan vastust.
Tore oleks tõesti kuulda..
Postitatud: 10 Veebr, 2005 13:14
Postitas FW Anton
Toetan siin Nublu mõttekäiku. Sageli kiputakse hüüdnimed analoogsete nimedega lennukitega sassi ajama. Aga huvitav oleks ikkagi teada kas Jak 1 oli siis Sõrve kohal ja kust see tuli.
Postitatud: 10 Veebr, 2005 13:30
Postitas nublu
Praegu kiire webi otsinguga leidsin järgmise tsitaadi, aga neid on seal webis rohkemgi. Tee otsing
curtiss fighter spain ning kliki tulemusel, sama aitab ka
boeing fighter spain ning muude huvi pakkuvate mudelite puhul
When the Russian Polikarpov I-15 (see the aircraft that participated page) first appeared in Spain, it was a largely unknown aircraft in the west, and was misidentified as an American "Curtiss" fighter. This name was used by the Nationalists for this type for much of the war, and reports even appeared in the American press describing how American fighters were proving so effective in Spain. Pre-war visits by Curtiss Hawk II fighters to Spain may have been the origin of the original misidentifications.
Postitatud: 10 Veebr, 2005 13:44
Postitas denis23
OK, tunnistan et minul ei olnud päris õigust selles osas.
Curtissest olid kindlasti sakslaste teada Hawk-75 tüüpi monoplaanid, prantsusmaalt pärit. Aga ilmselt, tunnistan, et Curtisse all siin mõeldi siiski I-15.
Aga kainelt mõeldes, siis mis moodi I-153 võis Bf-109 järele jõudma, ning veel niimodi et sakslane pidas teda teiseks Bf-109-ks. Ilmselt see on suhteliselt vähetõenäoline.
Postitatud: 10 Veebr, 2005 14:15
Postitas nublu
denis23 kirjutas:
Aga kainelt mõeldes, siis mis moodi I-153 võis Bf-109 järele jõudma, ning veel niimodi et sakslane pidas teda teiseks Bf-109-ks. Ilmselt see on suhteliselt vähetõenäoline.
Point siin on. Tuletaks meelde veelkord juba samas teemas jälle iseenda kirjutatut
Ja siis see viimane osa - tagasipöördumine ning allatulistamine. Siin eksis Nowotny kohe kindlasti ühe aabitsareegli vastu - kuni sa pole kindel et võõras lennuk on oma - suhtu sellesse kui vaenlasesse.
Nagu öeldud - I-153 oli üle 100 km/h aeglasem. Horisontaallennus lihtsalt niisama poleks ta iial suutnud Nowotny lennukit kinni püüda. Peale selle on ta välimuselt Me-109 absoluutselt erinev - kahepinnaline, tömbi ninaga, ka mõõtmetelt pisut väiksem. Seega sai Nowotny teda omaks pidada ainult selliselt vahemaalt, kus lennuki kuju polnud võimalik eraldada. Ta pidi ise kiiruse maha võtma ning lennuki endale ligi laskma. Hästi ei usu, et ta lennuki päris ringi oleks pööranud ning sama lennuki poole tagasi lennanud. Esiteks ei loe seda kirjeldusest kusagil välja. Teiseks oleks ta siis peagi aru saanud, et tegemist on vastase lennukiga.
Ju ta võttis kiiruse maha, kõigutas oma lennukit tiivalt tiivale (nagu kirjelduses öeldud), ehk tegi ka mõne väiksema kaare, et kadunud "sõber" talle kiiremini järele jõuaks. Aga ei jälginud piisavalt tähelepanelikult, kas tulija ikka oli sõber. Ning sai seepeale ise tina.
Aga seal on liiga palju sees oletusining küsitavusi.
Kui Saaremaal tõesti oleks kusagil ka Jak-1 pesitsenud, siis oleks neid märksa vähem. Kuid horisontaalkiirus on ka Jak'il sama või väiksem kui Me 109E-7 (millel Nowotny tookord olevat lennanud). Nii et ta pidi igal juhul ise vastase omale ligi laskma. Mille eest sai oma õiglase karistuse...
Samas - seni pole kusagil kohanud infot Jak-1 paiknemise kohta Eestis üldse, Saaremaast eraldi võetuna rääkimata. Kui kusagilt sellist infi tuleks, siis oleks see tõsine uudis...
Postitatud: 10 Veebr, 2005 14:36
Postitas denis23
Kurat, see vend kes seda raamatut kirjutab ka ei viitsi eriti mulle oma kaarte lahti teha, on ju see tema leib
Olen tema käest küsinud:
vopros: gde byli YAK-1 letom 41 goda v Estonii
otvet: Только в Эзельской авиагруппе КБФ.
Ilmselt, vastus on piisavalt selge
Postitatud: 10 Veebr, 2005 14:57
Postitas nublu
denis23 kirjutas:Olen tema käest küsinud:
vopros: gde byli YAK-1 letom 41 goda v Estonii
otvet: Только в Эзельской авиагруппе КБФ.
Ilmselt, vastus on piisavalt selge
Siiski mitte
Vähemasti minu jaoks
Ühes teises teemas sai üles loetud need üksused, mis minu teadmist mööda seisuga (umbes) 7. august 1941 asusid Saaremaal.
Nüüd siis Saaremaal olnud üksused. Seal asusid 12. üksik hävituslennuväe eskadrill (baseerus Kogula lennuväljal), 71. hävituslennuväe polgu 3. eskadrill (komandör kapten I I Gorbatšov), ning 57. pommituslennuväe polgu 2. eskadrill (komandör A V Kožin). Kihelkonna lennusadamas asusid 15. üksik mereluurelennuväe eskadrill (komandör major Gorošenkov) ning 85. eskadrill (komandör kapten M I Gorbatš). Kokku oli Saaremaal 110 lennukit, neist 72 olid hävituslennukid, 24 MBR-2 luurelennukid, 9 SB pommituslennukid ning 5 Il-2 ründelennukid.
Augustis saabusid Saaremaale siis veel DB-3 lennukite koondeskadrillid, mis käisid sealt Berliini pommitamas. Kogulas baseerusid 1. Miini-Torpeedolennuväe polgu lennukid, Astes Kaugtegevuslennuväe mitmest polgust kokku korjatud lenduritest loodud üksus.
12. eskadrill oli relvastatud I-153 hävituslennukitega, 72. polgu 3. eskadrilli lennukeid ma ei tea, kuid polk oli relvastatud I-16 ning I-153 tüüpi lennukitega. Niisiis - ilmselt emb kumb neist.
Lisaks oli tol ajal venelastel tavaks "uued" lennukitüübid loeteludes eraldi välja tuua. Antud juhul seda tehtud pole. Ning selliste lennukite saabumine ühte või teise üksusesse või kuhugi lennuväljale oli 1941. a. suvel suur sündmus, mis enamasti kusagil ära märkimist on leidnud.
ОК
Postitatud: 10 Veebr, 2005 15:04
Postitas denis23
OK, siis on enam vähem vastus olemas
71 ИАП ВВС КБФ
sai esimesed YAK-1 tüüpi lennukid 06.1941
http://avia-hobby.ru/publ/soviaps/iap_vmf.html
Postitatud: 10 Veebr, 2005 15:26
Postitas nublu
71. polgu eskadrillid paiknesid sel ajal Leningradist kuni Saaremaani, pikki kogu laevastiku baseerumist. Millegi pärast ma kahtlen, et need Jak'id sealt kohe Saaremaale jõudsid. Aga tänud ikka vihje eest. Katsun nüüd veidi keskenduda 71. polgu eskadrillidel, paiknemisel ja relvastusel
