4. leht 11-st
Re: Norra allveelaevad
Postitatud: 13 Dets, 2011 22:01
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:Kui merekaarte vaadata, siis Mistral pääseb igal pool peale Väinamere ikka kaldale üsna ligidale.
Asi pole nii lihtne. Pealegi mainiti siin randatulekut. Aga nii või teisiti on siin tähenärimisega piisavalt tegeletud. Arusaadav, mida silmas peeti. Kui merekaarte vaadata, siis on Eesti kaldameri üsna kiva, madalikke jms. mudru täis. Mistõttu sedavõrd suure laevaga nii väga ligidale ei pääsegi.
Re: Norra allveelaevad
Postitatud: 14 Dets, 2011 13:36
Postitas Kapten Trumm
Mul pole praegu muid sobivaid kaarte käepärast, aga nt Tallinna lahes võib 6 meetrise süvisega pea igal pool vähemalt miili kaugusele kaldast tulla, ma ei räägi laevateedest, vaid lihtsalt mererannast. Näiteks Kakumäel on on kolmveerand miili kaldast sügavus juba 21 meetrit. Aegna saarele saaks tulla juba tükati lausa 400 meetrit rannast. Aegna saare ja Naissaare vahel Keskmadala ja Silligrundi vahel on juba 89-82 meetrit sügav. Seal, kus nt Rootsi laev läbi sõidab, pole kuskil alla 10 meetri. Pärnus võiks ta pea muulini välja tulla.
Kiva täis ja madal on põhiliselt Väinameri ja Lääne-Eesti saarestiku idakülg. Nt Saaremaa läänerannikul on miil kaldast juba 20 meetrit sügav. Niiet pääseb küll kui natuke otsida.
Re: Veidi neljanda ja viienda põlvkonna tavalaevadest.
Postitatud: 04 Mai, 2012 15:40
Postitas Lemet
Iisrael sai sakslastelt kätte neljanda allveelaeva, mille nimeks saab "Tanin"(Alligaator) ja mis on ehitatud Type 209 modifitseeritud projekti järgi. Ligikaudu kolmandik laeva maksumusest on kaetud Saksamaa patukahetsusega holokausti eest...Kokku on Iisrael plaaninud kuute laeva. Alligaator läheb laevastiku koosseisu 2013 aastal, enne seda toimuvad katsetused ja osalemine erinavatel õppustel.
Dolfiin-tüüpi allveelaevu toodab ettevõte Howaldtswerke-Deutsche Werft. Veeväljasurve on 57 meetri pikkusel ja 6,8 meetri laiusel laeval 1900 tonni. Kiirust on laev suuteline arendama kuni 20 sõlme, sukeldumissügavuseks on antud 200 meetrit, tegevuskauguseks 14 800 kilomeetrit. Autonoomsus 30 päeva. Diisel-elektrilise allveelaeva relvastuseks on kuus 533 mm ja neli 650 mm torpeedoaparaati.
Kinnitamata andmetel on allveelaevad suutelised laskma välja ka Iisraeli tiibrakette, mis on varustatud tuumalõhkepeadega. Sellised raketid on suutelised tabama kuni 1500 km kauguselt.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-d ... y-1.428039
Re: Veidi neljanda ja viienda põlvkonna tavalaevadest.
Postitatud: 04 Mai, 2012 16:36
Postitas Kapten Trumm
Kolm korda võite arvata, miks selliste rakettidega allveelaeva vaja on.
Järgmisel hommikul laiutan Netanyahu ajakirjanike ees käsi, ei tea, kes neid Iraani tuumaobjekte öösel ründas, tegu on kahetsusväärne ja Iisrael ei tolereeri seda......
Tallinnas ehitatud vene tsaaririigi allveelaevad !!!
Postitatud: 30 Mai, 2012 12:43
Postitas Seersant Steiner
Kas kuskil on nende allveelaevade jooniseid, mis Tallinnas ehitati? Oleks väga tänulik!!!
Re: Tallinnas ehitatud vene tsaaririigi allveelaevad !!!
Postitatud: 30 Mai, 2012 13:37
Postitas Lemet
Roosad näpud tagumiku alt välja ja

. Võtmesõnaks Noblessneri tehas
Re: Tallinnas ehitatud vene tsaaririigi allveelaevad !!!
Postitatud: 30 Mai, 2012 19:21
Postitas Seersant Steiner
ÄITÄHH
aga kas meeremuuseumi tegelastelt võib saada infot ja jooniseid tallinas ehitatud allveelaevade kohta
Iisraeli tuumarelvadega allveelaevad
Postitatud: 03 Juun, 2012 15:58
Postitas kordo
Israel Deploys Nuclear Weapons on German-Built Submarines
http://www.spiegel.de/international/wor ... 36671.html
Teoreetiliselt annab see võimaluse tuua iga Euroopa pealinn ühe suhteliselt närvilise väikeriigi löögiulatusse.
Re: Iisraeli tuumarelvadega allveelaevad
Postitatud: 03 Juun, 2012 23:51
Postitas TheCorruptedOne
Teoorias tõepoolest, kuid Iisraelil on oma kapsaaias hoopis enam tegemist.
Re: Iisraeli tuumarelvadega allveelaevad
Postitatud: 04 Juun, 2012 7:50
Postitas Kapten Trumm
Ajatollad juba vahutavad rahvusvahelises meedias Allahi raevust.
Iraanil on põhjust muret tunda (õigemini vähem tilliga vehkida).
Re: Iisraeli tuumarelvadega allveelaevad
Postitatud: 04 Juun, 2012 8:31
Postitas Kilo Tango
Imho on Iisraelil see võimekus olemas sõltumata allveelaevadest. Jeeriko II lennuulatus on 7,800 km ja Jeeriko III lennuulatus on hinnanguliselt 4,800 kuni 11,500 km
Re: Iisraeli tuumarelvadega allveelaevad
Postitatud: 04 Juun, 2012 9:19
Postitas Kapten Trumm
Need jeerikud on (arvatavasti kindlustatud) punktshtmärkide vastu tõhusad üksnes tuumalõhkepeaga koos kõigi kaasnevate tagajärgedega. Nii mõnigi asula aurustatakse kõrvalkahjuna ära ja Hiroshima oleks tagajärgede mõttes nagu laste ilutulestik. Kindlustatud märkide vastu kasutatakse maapealseid tuumaplahvatusi, mis toodavad tohutu koguse radioaktiivset tolmu, mis läheb allatuult kurat teab kuhu.
Sedasorti allveelaevad koos Tomahawk-malli suure lennukaugusega land-attack tiibrakettidega võimaldavad anda Iraani tuumarajatiste pihta täppislöögi stiilis nagu sai osaks Iraagile.
Seejuures ei saa Iraan mingit eelhoiatust ja löögi andmiseks pole vaja läbida teiste riikide õhuruume (nii lennukite avastamine kui läbilennud oleks probleemiks lennuväe konventsionaalse täppisrünnaguga). Kui on piisavalt head raketid, siis pole ka vaja trügida sinna Hormuzi väina, kus avastamise risk suurem.
Järgmine uudis, millest kuuleme, on see, et Iisrael katsetas edukalt 1500 km lennukaugusega tiibraketti, mida saab lasta allveelaevalt. Arvestades sidemeid ameeriklastega ning kohaliku aerospace tööstuse taset, on see vägagi võimalik neil luua.
Kena vaadata, tüübid tegelevad aktiivselt probleemi lahendamisega.
Põhja-Korea poolallveelaev
Postitatud: 12 Juun, 2012 7:41
Postitas Castellum
Re: Põhja-Korea poolallveelaev
Postitatud: 14 Juun, 2012 16:45
Postitas piirivalvur
Kiirus ja tegevuskaugus vihjavad vesinikperoksiidil töötavatele mootoritele. Tõenäoliselt on sisepäramootorite käiguosade taga deforsseeritud vene torpeedomootorid.
Re: Põhja-Korea poolallveelaev
Postitatud: 14 Juun, 2012 17:32
Postitas andrus
piirivalvur kirjutas:Kiirus ja tegevuskaugus vihjavad vesinikperoksiidil töötavatele mootoritele.
Selles mõttes, et atmosfääriõhu kasutamisel oleks kiirus ja tegevuskaugus suuremad, kuna ei tuleks hapendajat kaasas vedada?