Kriku kirjutas: ↑16 Dets, 2023 11:36
OLAVI kirjutas: ↑16 Dets, 2023 10:27Laevade omanikele on jäetud valik kas purjekad või mõni muu taastuvenergialiik
Palun täpset viidet sellele.
Kas Euroopaliidu nõukogu asjakohane pressiteade, milles on toodud välja asjakohased lingid, sobib?
https://www.consilium.europa.eu/et/pres ... me-sector/
Uue õigusakti eesmärk on viia meretranspordisektor kooskõlla ELi 2030. ja 2050. aasta kliimaeesmärkidega ning sellel peaks olema oluline roll Euroopa kliimamääruse elluviimisel.
Meetmed, millega tagatakse, et laevandussektoris kasutatavate kütuste kasvuhoonegaaside heitemahukus väheneb aja jooksul järk-järgult 2% võrra 2025. aastal kuni 80%-ni 2050. aastaks
Määrus ise uurimiseks:
https://data.consilium.europa.eu/doc/do ... NIT/et/pdf
EUROOPA PARLAMENDI JA NÕUKOGU MÄÄRUS (EL) 2023/…, …,
mis käsitleb taastuvkütuste ja vähese süsinikuheitega kütuste kasutamist
meretranspordis ning millega muudetakse direktiivi 2009/16/EÜ
(EMPs kohaldatav tekst)
(11) Käesolevas määruses sätestatud norme tuleks kohaldada mittediskrimineerival viisil
laevade suhtes nende lipuriigist olenemata. Selleks et tagada kooskõla liidu ja
rahvusvaheliste meretranspordinormidega ning vähendada halduskoormust, tuleks
käesolevat määrust kohaldada üle 5000 kogumahutavusega laevade suhtes, kuid seda ei
tuleks kohaldada sõjalaevade, mereväe abilaevade, kalalaevade ja kalatöötlemislaevade,
lihtsa ehitusega puitlaevade, mehaanilise jõuajamita laevade ega mitteärilistel eesmärkidel
kasutatavate riiklike laevade suhtes. Kuigi laevad kogumahutavusega üle 5000
moodustavad vaid ligikaudu 55 % kõigist laevadest, mis külastavad sadamaid vastavalt
Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EL) 2015/7572
, langeb nende arvele ligikaudu
90 % meretranspordisektori CO2 heitest. Komisjon peaks olukorda korrapäraselt uuesti
hindama, et laiendada käesoleva määruse kohaldamisala ka laevadele, mille
kogumahutavus on alla 5000.
Rootslased juba ehitavad kaubaveopurjekat:
https://thred.com/change/new-swedish-oc ... ea-travel/
Rootsi konsortsium projekteerib ja ehitab uut alust, mis võib merenduses lõpuks asjad paika loksutada. Varem Wind Powered Car Carrier (wPCC) ja nüüd ametliku nimega Oceanbird suudab see uus purjelaev vedada kuni 7000 sõidukit ja vähendab heitkoguseid kuni 90% võrreldes praeguste sõidukitega.
Oceanbird on metsaline, mille pikkus on 200 meetrit ja laius 40 meetrit. Purjed on kaks korda kõrgemad kui praegusel kõrgeimal olemasoleval purjelaeval (80 meetrit), mis teeb sellest maailma suurima purjelaeva. Ütleme nii, et sellest on raske mööda vaadata, kui vaatate üle silmapiiri.
Ainus konks on see, et sadamatesse pääsemiseks ja reisijate ohutuse tagamiseks, kui tuul transiidi ajal vaibub, tuleb paigaldada puhtal energial töötavad varumootorid. See läbib ka Atlandi-ülese teekonna aeglasemalt kui praegustel laevadel, kuludes tavapärase seitsme päeva asemel kaksteist päeva, kuid see on väärt ohver kogu selle alternatiivse rohelise energia hüve eest.
Selle aasta alguses toimus merekatse, et testida raskuskeset disaini, tüüride ja motoorsete funktsioonide osas. Wallenius Marine ütleb, et 2024. aastaks on Oceanbird täielikult välja töötatud ja töökorras, millel võib olla põnev mõju tulevikule.
Euroopa kliimamäärus:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 19&from=ET
EUROOPA PARLAMENDI JA NÕUKOGU MÄÄRUS (EL) 2021/1119,
30. juuni 2021,
millega kehtestatakse kliimaneutraalsuse saavutamise raamistik ning muudetakse määruseid (EÜ) nr 401/2009 ja (EL) 2018/1999 (Euroopa kliimamäärus)
Isegi Hiinalsed teavad ja
meil ei tea keegi mitte midagi või ei julge rääkida?.
Kui keegi teaks, siis oleks ju võinud ise siia viite anda.
"Alates 2024. aasta algusest maksustatakse heitkoguste pealt kõik laevad, mis veavad kaupu ELi ja sealt tagasi – olenemata lipust, mille lipu all nad sõidavad."
https://chinadialogueocean.net/en/clima ... -for-1-5c/
https://chinadialogue.net/en/transport/ ... emissions/
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.