jah ei hakka siin väga targutama, aga huvitav kas siis oli ka juba väljatöötatud venelastel, et mitu minutit tanki lahingu eluiga on - külmasõjajal oli see vist 5 minutit Siis loeb küll,et mitu mürakat pauku suudab tank anda ja mida rohkem kolkse ise vastu peab seda parem - ei muidugi - surra ei tahtnud ju keegi. Aga ikka toodeti ju tanke kui lihtsalt ajutist "raudset rusikat" - siiani ju kild, et "tankist" ja nagu eriti irooniliselt öeldakse et "pannakse tanki ja luuk keevitatakse ka pealt kinni"
Paljud tahavad, et tõde oleks nende poolel, kuid ise ei taha olla tõe poolel.
Teine Maailmasõda kestis 1939 kuni 1945 ja otseselt on raske määrata parimat tanki.Kõik on suhteline.Mõned lääne ajaloolased pakuvad Pantrid kuid see ilmus alles 1943 ja on siiski kaheldava väärtusega.Kui saadi suurematest Pantri lastehaigustest üle näitaks kalender juba 1944!
Selleks ajaks oli NSV Liit suuteline vastu panema hulga suurepäraseid tanke:JS-II,t34/85 ja nende baasil olevad tankihävitajad.
Saksamaa lihtsalt ei kohanenud sõjaga idarindel ning oli liiga vaimustuses 1939-1941 aasta kergetest võitudest.
Kui jätta detailid välja siis NSV tankid olid tunduvalt vähem töömahukamad ja tänu nende lihtsale ehitusele kergesti parandatavad ka väliolukorras.Kõik see hoidis ka remondi ja ehituskulusid madalal.
Üldse on mõtetu NSV liidu tanke võrrelda mingi muu maa tankiga otseselt kuna tegu oli kvantiteediga.Kusagilt jäi kõrvu et mingi saksa soomusauto makis sama palju kui t-34.Nüüd otsustage ise kumb on tegelikult parem ja kasulikum!
Samuti puudus Sakslastel korralik tankimootor.300HP maybach oli küll enam vähem piisav panzer III kui panzer IV oli juba jõuetu.650 hiljem juba 700hp tiigri mootor oli ebavastupidav ning tarbis meeletult kütust.
Lisaks ei teinud Sakslased mitte ühtegi suuremat radikaalset muudatust tankide arengu juures.Tehti küll palju "labori rotte" kuid nende parktiline kasutegur puudus.
Mis puutub T-44 siis katse eksemplare toodeti juba 1944 ja 1945 saadeti mingi tankipolk(vms. ei tea täpselt) NSV liidu idapiirile jaapani vastu.
Kuskil 1950-1960 ehitati neid tanke ümber igaks otstarbeks.Mingil määral oli t-44 omal ajal sama radikaalne kui t-34.Lõpuks leiti et on vaja vähemalt 100mm kahurit ning orginaal torn on liiga väike panid uus pool muna kujuline ja ühtteist veel juurde ja nimetati t-54.Vägev,kas pole?
Ka peale viitküment aastat ikka mõni riik kasutab neid tanke sõjategevuses.
Maailmas peaks veel ümber tegemata kujul olema alles vähemalt 2 T-44 tanki.Mõlemad Venemaal.
Äitah lingi eest kuid mul endal on paar TankoMaster-it kus on pikalt juttu ja palju pilte T-44 kohta.Kahjuks ei saa midagi suuremat aru kuna ei oska Vene keelt.Üldse on see väga hea ajakiri.
IIMS parim tank on ilmselt siiski pärit saksamaalt. on see siis pz4, pz5 või pz6. tehnilisest küljest ilmselt pz6. samas, kui oleks see aur mis kulutati pz5 ja pz6 (jne) loomiseks/ehitamiseks kulutatud läinud pz4 tootmisele/arendamisele oleks sakslastel olnud suurem võimalus edu saavutmiseks sest nagu ajalugu näitas luges kvantieet rohkem kui kvaliteet.
discovery pealt näidatud sarjas tankidest toodi huvitav fakt: iga idas kaotatud tangi kohta kaotas vastane 7 tanki ja läänes 5 tanki. oleks need numbrid olnud 1/10 oleks saksamaa sõja võitnud (hoidku jumal selle eest).
kui rääkida sõda kõige rohkem mõjutanud tankidest siis neid on kaks: t34 ja sherman. mõlemaid toodeti 50 000+, mis on rohkem kui sakslased kõiki tanke kokku.
mis puudutab inglaste tanke, siis suure osa sõjast olid nad veidi rabas oma tankidega aga (kui ma nüüd valesti ei mäleta) sõja lõpu poole suudeti luua vist masin, mis oli võimeline pz6-e võitma - churchill mk VII (kui ma nüüd jälle ei eksi).
venelaste suurepärane is2 minu mälu järgi osales ainult berliini vallutamises ja seega sõda enam oluliselt ei mõjutanud ja imho selles mõttes ei peaks selles teemas käsitlemist leidma.
Selles suhtes on desert foxil õigus, et oleks sakslased uute tankide välja arendamise asemel suunanud jõud pz4-de tootmise peale oleks ehk sõjatulemus teine olnud. Samas ei osanud Hitler ka oma kõige hullemas unenäos näha, et jõudude vahekord nii katastroofiliselt sakslaste kahjuks kujuneb. Sellest hetkest, kui ´USA sõtta astus oli sõda kaotatud. Seda nägid ette enamvähem kõik Saksa ülemjuhatusest ja kindralitest. Seis muutus nii lootusetuks. Mina arvan, et ei oleks aidanud ka enam 5000 pz4 või pz5-te. Saksamaa üks põhjus, miks kaotas sõja ei olnud vähene tankide puudus vaid nafta puudus. 45a. oli ju tanke ja veoautosid veel küll aga puudus nafta. Selle pärast jäid ka paljud üksused nii ida, kui läänerindel õigeaegselt varustamata.
Kumbal olid paremad tankid kas sakslastel, venelastel või hoopis liitlastel, see on hea küsimus.
Liitlaste kohta ei oska suurt midagi arvata, välimuselt nende tankid usaldust ei äratanud.
Venelaste omadest nii palju, et Suvorov näiteks kiitis neid taevani. Samas olen rääkinud meestega, kes teenisid sõjalõppus ja peale sõda punaarmees ja räägivad, et vene tankid ei olnud ültse töökindlad. Tihti jäid nad ilma lahingutagi tee peale. Seda on kirjeltatud ka Eesti okupeerimisel. Kuigi 39a Eesti ei hakanud vastu, olid ometi tee ääred täis lagunenud vene tanke, mida punaarmeelased parandasid(seda ilma sõjata). ´
Venelaste suuri kaotusi ei oska ma teisiti seletada, et tankistide ettevalmistus ja veneülemjuhatuse juhtimine oli niivõrd vilets. Kui lasta suvaline traktorist praegu kõige mootsama USA tanki taha ei usu ma , et ta lahingus palju saavutab. Venelased ju ründasid tihti prutaalselt massiga. Sakslased oskasid oma väheseid tanke asja ette ära kasutada.
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
Täpsustaksin ,et IS-2 läks toomisse juba 1943 lõpul ja neid masinad kasutati ka Eestis 1944aastal , IS-3 sai valmis vahetult enne sõjalõppu .Ja neid ei jõutud kasutada Berliini vallutamises , vaid hoopis Jaapani vastu. Vaidleksin siin vastu pzkpfw III ja pzkpfw IV polnud enam vastast T-34 , ja nende edasi tootmine oli mõtetu , viga püüti ju küll parandada paksema soomusega ,aga kaalu tõusust tekkisid uued probleemid ( milleks oli nõrk mootor ,käigukast ja vedrustus . aga ka kitsad ja viletsad roomikud .Üks põhjusi oli ka ,et pzkpfw III ja pzkpfw IV vajasid erinevaid tagavara osi ,millest oli varustus raskused . Sellest tingituna alustati "Panthr" tanki projekteerimist .
9.mai puhul ilmus vene kanalitel robinal igasuguseid sõjateemalisi saateid.
Ukr. tv-kanalil "i" rääkis ühes sellises saatejuht, et mingi sks tuntud sõjategelase memuaaridest tuli välja, et "Tiger" oli valmis masstoodangus väljalaskmiseks juba suvel 1941... !
Karl Sollmann kirjutas:9.mai puhul ilmus vene kanalitel robinal igasuguseid sõjateemalisi saateid.
Ukr. tv-kanalil "i" rääkis ühes sellises saatejuht, et mingi sks tuntud sõjategelase memuaaridest tuli välja, et "Tiger" oli valmis masstoodangus väljalaskmiseks juba suvel 1941... !
Selle väitega on küll midagi väga valesti, otsus Tiiger-tanki väljatöötamiseks võeti vastu ju 1941.a mais ja esimest kahte prototüüpi demonstreeriti Hitlerile tema sünnipäeval 20.aprillil 1942.a!
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Täpsustuseks: kanali nimi siiski "i+".
Ja tanki kohta veel sihuke seik, et oli ta valmis justkui paberi peal ja tootmisliinidki juba ootasid, aga mis puudus, oli otsene vajadus tollal sellise rasketehnika järgi
See on küll JAMA, et sakslastel selline masin juba 1941 aastal paberil olemas oli. Hitler oli küll hull, aga arvata, et venemaale sisse tungides tal t-III ja T-IV-st paremaid tanke vaja pole, nii hull poleks isegi tema olnud. Kui neil oleks midagi paberil olnud oleks nad selle ka ehitanud. Sakslased arvasid, et nende kitsaste roomikute ja 50 mm kahurid on tehnika tipp. Alles venemaal nad nägid milline ÕIGE tank peab olema ja üritasid venkudelt maha viksida. Mis muide ka täitsa õnnestus võrreldes liitlaste tehnikaga.
troll kirjutas:Selle väitega on küll midagi väga valesti, otsus Tiiger-tanki väljatöötamiseks võeti vastu ju 1941.a mais ja esimest kahte prototüüpi demonstreeriti Hitlerile tema sünnipäeval 20.aprillil 1942.a!
eh, peaaegu õige 26.mail 1941.a. avaldas aadu soovi, et juba väljatöötatava tanki relvastuseks saaks hästi vinge tankitõrjekahur ja tugevdataks soomust.
Tiigri arendus läbis järgmise nimega masinaid:
Durchbruchwagen (DW), VK30.01, VK36.01
Tere!
Ei osanud seda linki, mujale lisada kui siia. Tegu on Histoy channel saatelõiguga, kui üks ütleme päris julge filmimees võttis üles ühe tankilahingu ja lisaks kommentaar siiani elava tankistiga. Kutt nagu ei hiilga sellega, et tiigri põlema lasi - väga vaoshoitud vend. Aga noh selline see sõda kord on, et kui ise ei tapa tapetakse sind