Jalaväesoomuk Pasi XA-180
Mul on taas heameel tõdeda, et ükskõik, millise rubriigi alt see teema tõstetakse, on see oma olemuselt vajalik.
XA188 hange Hollandist sellises väljareklaamitud koguses ja hinnaga on kergelt öeldes vaimustav ja ütleks, et isegi "tervendav" - siiani teatav haiglane poliit-taust, kus ka naaberriik ilma klauslita ei müü (Soome, lubas anda näpuotsaga vaid juhul kui soomukid vabariigi piirist üle ei sõida/liigu vms). Lisaks see maagiline 100 ühikut kodumaa tarbeks saab soomustransportööride osas vist ka ületatud tulevase Hollandi hankega. Arvata võib, et teema kerkib üles sic! Soome sisepoliitilisel areenil, kasvõi korraks. Kui, siis paras.
Kui ka 7-10 aasta pärast on Rootsi ja Norra XA200 seeria saadaval (erinevalt Soomest, kus läheb endilgi vaja) siis tuleb ka tulevased hanked teha, olenemata "moraalselt" vms kõlbmatuse ilmingutega väidetest. Lihtsalt on ka tulevikus vaja.
Vaid sel juhul saame joone alla tõmmata ja öelda, poisid, tegeleme millegi targemaga. Kui see aga pole nii kindel, tuleb jätkata võimlemisharjutustega.
tervit,
XA188 hange Hollandist sellises väljareklaamitud koguses ja hinnaga on kergelt öeldes vaimustav ja ütleks, et isegi "tervendav" - siiani teatav haiglane poliit-taust, kus ka naaberriik ilma klauslita ei müü (Soome, lubas anda näpuotsaga vaid juhul kui soomukid vabariigi piirist üle ei sõida/liigu vms). Lisaks see maagiline 100 ühikut kodumaa tarbeks saab soomustransportööride osas vist ka ületatud tulevase Hollandi hankega. Arvata võib, et teema kerkib üles sic! Soome sisepoliitilisel areenil, kasvõi korraks. Kui, siis paras.
Kui ka 7-10 aasta pärast on Rootsi ja Norra XA200 seeria saadaval (erinevalt Soomest, kus läheb endilgi vaja) siis tuleb ka tulevased hanked teha, olenemata "moraalselt" vms kõlbmatuse ilmingutega väidetest. Lihtsalt on ka tulevikus vaja.
Vaid sel juhul saame joone alla tõmmata ja öelda, poisid, tegeleme millegi targemaga. Kui see aga pole nii kindel, tuleb jätkata võimlemisharjutustega.
tervit,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Minu isiklik nägemus on, et nende uute XA-188 tega soomustatakse siis Scoutspataljon, mis annab oma vanad XA-180 ned Kalevi pataljonile ja lisaks saab üht-teist uutest brigaadi juhtimisseltskond. 188 ülejäägid lähevad aga Araabia rindele ja tagavaraks.
Kui arvestusi teha, siis miski 10+ masinat peaks stabiilselt afgaanis olema, mis tähendab, et kodumaal peaks olema nii 40 korras isendit XA-180. 3 peaks olema esialgsest 60-nest kindlasti hävinenud. 2 põletasid taliibid treiladel ära ja 1 muutus kõlbmatuks, kui plahvatuses hukkus 2 pioneeri. Eks pihta ole saanud veel mõned, kuid enamus mitte nii kapitaalselt.
Arvestuslikult saab koguarv olema siis ~55 + ~85 = 140, millest kodumaal u 125. Neist u 50 scoutsile, u 50 kalevile ja u 25 brigaadi juhtimisallüksustele ja tagavaraks. Selline siis minu isiklik arvamus.
Ja lisaks on minuarust kahtlane äri, kus osa brigaadi pataljone on ühesuguse motomehhaniseerituse astme ja taktikaga ja osa teistsugusega...
No mulle meeldib kõiki soomustransportööride asju arvutada ringi "MT-LB-desse"
Ütleme, et kui hollandlastelt oleks ostetud u 55 masinat 200 miljoni EEK eest, siis ülejäänud 100 miljoni EEK eest oleks saanud vähemasti 750 MT-LB-d Sellest oleks aga piisanud 15 pataljoni soomustamiseks, ehk... 
Kui arvestusi teha, siis miski 10+ masinat peaks stabiilselt afgaanis olema, mis tähendab, et kodumaal peaks olema nii 40 korras isendit XA-180. 3 peaks olema esialgsest 60-nest kindlasti hävinenud. 2 põletasid taliibid treiladel ära ja 1 muutus kõlbmatuks, kui plahvatuses hukkus 2 pioneeri. Eks pihta ole saanud veel mõned, kuid enamus mitte nii kapitaalselt.
Arvestuslikult saab koguarv olema siis ~55 + ~85 = 140, millest kodumaal u 125. Neist u 50 scoutsile, u 50 kalevile ja u 25 brigaadi juhtimisallüksustele ja tagavaraks. Selline siis minu isiklik arvamus.
Ja lisaks on minuarust kahtlane äri, kus osa brigaadi pataljone on ühesuguse motomehhaniseerituse astme ja taktikaga ja osa teistsugusega...
No mulle meeldib kõiki soomustransportööride asju arvutada ringi "MT-LB-desse"


MT-LB on kahtlemata hea masin, kuid... Vat need "kuid" ongi väga sitt värk. Pasi, vaatamata oma puudustele on tuttav masin.
Viimati muutis man21, 28 Aug, 2010 23:31, muudetud 1 kord kokku.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Hea on see, et midagi tehakse, kaki on jällegi see, et plaanitakse kõrbes sõdida (aga see pole teps meie kodumaa pinas). Hea võrdlus muidugi, läbivus nagu Leol, üks on raskelt soomustatud ja relvastatud tank, teine aga plekkpuur (mis on ilma arvestatava relvastuseta). Ma loodan, et suured juhid ja õpetajad loevad minu postitust, olen ligemale 20 aastat tegelenud raskesti läbipääsetaval maastikul, ja siin ei ole ratasmasinatega mitte s.ttagi teha. Aga Eesti piir käib vastu Hiina müüri!
Ju siis Eestit tuleb kaitsta kusagil mujal.
Ps. kui kellegil piisavalt huvi (ka KM ametnikel), siis õnnestuks vast 1 demo organiseerida, sama apustraat lintidega ja ilma (meil on päälik suht arusaaja, tõenäoliselt saaksime kaubale).
Minu jaoks on fakt, et ratasmasinad on meie tingimustes hardcore pornograafia.

Ju siis Eestit tuleb kaitsta kusagil mujal.
Ps. kui kellegil piisavalt huvi (ka KM ametnikel), siis õnnestuks vast 1 demo organiseerida, sama apustraat lintidega ja ilma (meil on päälik suht arusaaja, tõenäoliselt saaksime kaubale).
Minu jaoks on fakt, et ratasmasinad on meie tingimustes hardcore pornograafia.
sitt päev, kellele kurdad
Mulle jälle tundub, Jack, et tänapäeva konfliktides on võimalus hakkama saada üliraskel maastikul vähemtähtis, kui näiteks mobiilsus, ehk siis näiteks, pärast tulekontakti võimekus tunni aja pärast astuda lahingusse juba 30-40 km. eemal....jackpuuk kirjutas: Ma loodan, et suured juhid ja õpetajad loevad minu postitust, olen ligemale 20 aastat tegelenud raskesti läbipääsetaval maastikul, ja siin ei ole ratasmasinatega mitte s.ttagi teha. Aga Eesti piir käib vastu Hiina müüri!![]()
Ju siis Eestit tuleb kaitsta kusagil mujal.
Ps. kui kellegil piisavalt huvi (ka KM ametnikel), siis õnnestuks vast 1 demo organiseerida, sama apustraat lintidega ja ilma (meil on päälik suht arusaaja, tõenäoliselt saaksime kaubale).
Minu jaoks on fakt, et ratasmasinad on meie tingimustes hardcore pornograafia.
Mitte et ma roomikuid kasutuks peaks, ei mitte.
Küll tulevad ka need...
Misasja demoda mõtled, et ta kord roomikutega ja siis ilma sõidab?Ps. kui kellegil piisavalt huvi (ka KM ametnikel), siis õnnestuks vast 1 demo organiseerida, sama apustraat lintidega ja ilma

Ma ei teinud oma postituses maha uute Paside ostu, kuid ma oleks ostnud neid 1/3 võrra vähem ja selle asemel lisaks ka midagi brigaadi tavalistele üksustele ja massiliselt. Meie aga muretseme soomukeid vaid demo- ja missiooniüksustele. 25 miljoni eest juba saaks kogu brigaadi ära soomustada. Ütleme, et kui maksta 200 masina eest 50 milli, saaks juba ka kapremondi jms.
Maastikuläbivus pole meie tingimustes ikkagi täitsa tähtsuseta omadus. Mobiilsus on küll tore, aga kui kord tuleb (näiteks mitte omal soovil, näiteks õhuhäire puhul) teelt maha keerata, on pekkis kah. Aga pärissõjas ei pruugi loodushoidjad, metsnikud ja maaomanikud sõjameestel teelt maha keeramist ja vagude tegemist mitte ära keelata nagu see on Kevadtormil. Et siis võidakse sõdida elusid, mitte rohukõrsi kokku lugedes ja need ratasmasinad võivad sinna mutta ka jääda, kui nendega mingit manöövrit teha üritatakse, kusjuures ei saa ka õppust seisma jätta ja evakueerimismasinat tellida... Kevadtormidel on tehnika kinnijäämine sage lugu.
Demoksin tsiviiltehnikat, mille kaal koormamata on 16 tonni ja millele on võimalik linte ratastele tõmmata. Muidu hummeli jutuga täpselt nõus, tuleb õhurünnak, ratastel plekkvannid jäävad teelt kõrvale pöörates kinni, ning väljatõmbamiseks ei pruugi meie sõdalased aega saadagi.
Tommy, ka mina loodan, et roomiksoomukeid tuleb sama palju kui Pasisid, kui see nii oleks, siis kattuks see vist meie enamiku nägemusega. Kahjuks on see vist utoopiline. Hmm. roomiksoomukite reaalne kiirus ei jää tegelikult ratassoomukitele alla (maastikul kindlasti mitte).
Isiklikult oleksin näinud, et pool summast oleks kulutatud roomikmasinatele, kuid tundub, et nendele isegi ei mõelda meil.
Samas on mõneti oponentidel õigus, Eesti on nii tihedalt teedevõrgustikuga kaetud, et minu nägemus võib olla täiesti vale. Küll aga tuleb meelde möödunud talv, sõjaolukorras vaevalt teid lahti lükatakse, selles valguses ei tundu roomikud sugugi overkill.
Mis siin ikka joriseda, vähemalt midagigi tehakse, elik Tootsi moodi:"Hää, et niigi läits".
Tommy, ka mina loodan, et roomiksoomukeid tuleb sama palju kui Pasisid, kui see nii oleks, siis kattuks see vist meie enamiku nägemusega. Kahjuks on see vist utoopiline. Hmm. roomiksoomukite reaalne kiirus ei jää tegelikult ratassoomukitele alla (maastikul kindlasti mitte).
Isiklikult oleksin näinud, et pool summast oleks kulutatud roomikmasinatele, kuid tundub, et nendele isegi ei mõelda meil.
Samas on mõneti oponentidel õigus, Eesti on nii tihedalt teedevõrgustikuga kaetud, et minu nägemus võib olla täiesti vale. Küll aga tuleb meelde möödunud talv, sõjaolukorras vaevalt teid lahti lükatakse, selles valguses ei tundu roomikud sugugi overkill.
Mis siin ikka joriseda, vähemalt midagigi tehakse, elik Tootsi moodi:"Hää, et niigi läits".
sitt päev, kellele kurdad
Kah õige....Ehkki mitte alati ei jää meie maastikul teekõrval või metsa all kinni....Sõltub konkreetsest olukorrast.hummel kirjutas: Maastikuläbivus pole meie tingimustes ikkagi täitsa tähtsuseta omadus. Mobiilsus on küll tore, aga kui kord tuleb (näiteks mitte omal soovil, näiteks õhuhäire puhul) teelt maha keerata, on pekkis kah. Kevadtormidel on tehnika kinnijäämine sage lugu.
Lihtsalt, taktikalisi situatsioone võib ette tulla igasuguseid, kus saab eelise roomiktehnika, kus ratastel masinad.
Leian lihtsalt, et ratastel on tänapäeval rohkemates ettetulla võivates olukordades eeliseid.
/segane lause, aga ehk jõudis mõte kohale/
Vähe vale mu meelest. Kust läheb läbi ratas, sealt läheb läbi ka roomik. Kust läheb läbi roomik, ei lähe alati ratas mitte läbi. Niisama lihtne see ongi...Pole sel rattal mingit eelist sõjapidamises. Kui, siis ainult kütusekulus.Leian lihtsalt, et ratastel on tänapäeval rohkemates ettetulla võivates olukordades eeliseid
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Läheb läbi, ei lähe....Kirjutasin ju...Lemet kirjutas:Vähe vale mu meelest. Kust läheb läbi ratas, sealt läheb läbi ka roomik. Kust läheb läbi roomik, ei lähe alati ratas mitte läbi. Niisama lihtne see ongi...Pole sel rattal mingit eelist sõjapidamises. Kui, siis ainult kütusekulus.
....."tänapäeva konfliktides on võimalus hakkama saada üliraskel maastikul vähemtähtis, kui näiteks mobiilsus, ehk siis näiteks, pärast tulekontakti võimekus tunni aja pärast astuda lahingusse juba 30-40 km. eemal.... "
Kaevikusõjad on tänapäevaks möödas. Usun et asi hakkab tänapäeval toimuma manööverlahingutes maastikul ja linnalahingutes...
Pealegi, kütusekulu ja hoolduse/logistika lihtsus pole meie oludes sugugi mitte tähtsusetu.
Pigem on minu arust roomiku eelis selles, et ei pea teed mööda vaenlase tankidele vastu sõitma, vaid kannatab vaenlase kolonnile ligi hiilida mööda metsa või võsastunud maastikku ja anda löök küljelt.
Näiteks BMD 2-el olid PTUR-sid peal+ AGS+ 30 mm. paugurauaga 2А42.
Ärge mind maha laskma tõtake, kuid AGS oli vist siiski BMP-2 peal.
Mida on BTR-il või Susil vastu panna (kogu selle kaalu juures)?
Aga veelkord, hea et midagigi tehakse!
Tommyle, see mobiilsus on 0, kui masin mudas vedeleb.
Näiteks BMD 2-el olid PTUR-sid peal+ AGS+ 30 mm. paugurauaga 2А42.
Ärge mind maha laskma tõtake, kuid AGS oli vist siiski BMP-2 peal.
Mida on BTR-il või Susil vastu panna (kogu selle kaalu juures)?
Aga veelkord, hea et midagigi tehakse!
Tommyle, see mobiilsus on 0, kui masin mudas vedeleb.
sitt päev, kellele kurdad
kindlasti on roomik maastikul parem, kuid ui lähtuda siinkohal võimalustest (jättes vahele kahtlasevõitu 25mln eest brigaadi jagu nt. MT-LB-si), siis on tegu hetkel tehinguga, mille üle meil ei tohiks väga palju nurinat jaguda. Liigume siiski vähemalt kogu 1.Br soomustatuse poole, mis kvalitatiivses mõttes on siiski tugev samm edasi.
Kuigi ma ei pea end off-roadi asjatundjaks, siis kevadiste kogemuste põhjal, kus oma 10-15 DAFidga (6x6), mis pole paljude militaristide pehmelt öeldes "lemmikuks" ning millest enne kokkupuudet olin kuulnud vaid negatiivset, said maastikul kehvades oludes isegi väga kenasti hakkama. Koht, kus vastavat harjutust läbi viisime, oli ikka piisavalt märg ja "ekstreemne".
Tihti polnud vaja isegi difrilukkusi ja muid "vilesi" tööle panna.
Seega olen arvamusel, et kui sellised "maanteemasinad" hakkama said, siis miks ei peaks saama üldiselt hakkama ka soomustransportöör. Kindlasti on olukordi, kus jääb ratasmasinaga jänni, kuid usun, et suures osas on see üle dramatiseeritud.
Tuleb küll püüelda ideaalsuse poole, kuid samas jääda realistlikuks.
MT-LB jutu kohta ütlen seda, et isiklikult lihtsalt enam ei usu, et sellistes kogustes partiid veel kuskil nii väga saada on, ja et nad oleksid sarnases seisukorras kui hangitavad Pasid.
Ja usutavasti tulevad siiski ka roomikmasinad (pean silmas IFV), ise eeldan, et saadakse kaubale rootslastega ja muide koos Rootsi Leodega, mille toetuseks võib kasutada kasvõi tänast uudist C.Bildti avaldusest.
Kuigi ma ei pea end off-roadi asjatundjaks, siis kevadiste kogemuste põhjal, kus oma 10-15 DAFidga (6x6), mis pole paljude militaristide pehmelt öeldes "lemmikuks" ning millest enne kokkupuudet olin kuulnud vaid negatiivset, said maastikul kehvades oludes isegi väga kenasti hakkama. Koht, kus vastavat harjutust läbi viisime, oli ikka piisavalt märg ja "ekstreemne".
Tihti polnud vaja isegi difrilukkusi ja muid "vilesi" tööle panna.
Seega olen arvamusel, et kui sellised "maanteemasinad" hakkama said, siis miks ei peaks saama üldiselt hakkama ka soomustransportöör. Kindlasti on olukordi, kus jääb ratasmasinaga jänni, kuid usun, et suures osas on see üle dramatiseeritud.
Tuleb küll püüelda ideaalsuse poole, kuid samas jääda realistlikuks.
MT-LB jutu kohta ütlen seda, et isiklikult lihtsalt enam ei usu, et sellistes kogustes partiid veel kuskil nii väga saada on, ja et nad oleksid sarnases seisukorras kui hangitavad Pasid.
Ja usutavasti tulevad siiski ka roomikmasinad (pean silmas IFV), ise eeldan, et saadakse kaubale rootslastega ja muide koos Rootsi Leodega, mille toetuseks võib kasutada kasvõi tänast uudist C.Bildti avaldusest.
Aga, ka roomikmasina kasutegur on 0, kui masin lihtsalt vajalikul hetkel lahingusse kohale ei jõua, või kusagil remondidepoos vedeleb....jackpuuk kirjutas:Tommyle, see mobiilsus on 0, kui masin mudas vedeleb.
Nagu ütlesin, võime me siia tuua erinevaid olukordi ja situatsioone, nii ühe tüübi toetuseks kui ka vastu...
Mina lihtsalt arvan, et meil ette tulla võivates asjades oleks lihtsalt rohkem plusse ratastel masinatel......loomulikult tuleb ka olukordi kus roomik "ruulib".
Kui sina arvad teisiti, siis okey...
Nüüd, mis puutub roomikute(IFV) hankimisse ja selle võimalikusesse, siis aeg näitab.
Mina ei oska hetkel kummalegi poole panust teha..
Roomiku ja ratta suhet demonstreeris minu arust kõige näitlikumalt ka siin foorumis kirgi tekitanud talvine sündmus Ülemiste järvel. Linnakeskkond, hea teedevõrk, aga ilma sahkade ja roomikuteta olid ratasmasinad omadega suhteliselt ühel pool...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist