32. leht 109-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 03 Okt, 2021 11:47
Postitas Kilo Tango
Walter2 kirjutas:Kas rongijuhtidel pole mingit töö- ja puhkeaja reeglit?


Rong võib sõita kasvõi viie juhiga, ikkagi on palgakulud tonni kohta tühised rekkaga võrreldes.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 03 Okt, 2021 17:11
Postitas davidsoniharald
Rong võib sõita ilma juhita. Täisautomaatselt.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 03 Okt, 2021 20:32
Postitas maksipoiss
Olles viimased kuu aega iga tööpäev pendeldanud Treimani Pärnu vahel võin kinnitada ,et 60 rekat saab vabalt kokku juba Häädemeeste ja Pärnu vahelt :) . Ja seda ühel suunal, rekaliiklus Via Baltical on ikka meeletu

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 03 Okt, 2021 22:50
Postitas Kilo Tango
davidsoniharald kirjutas:Rong võib sõita ilma juhita. Täisautomaatselt.


Saab, mitte võib. AFAIK regulatsioon ei võimalda seda.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 04 Okt, 2021 21:50
Postitas parkija
Täna kella 16 ajal vikerraadio uudistesaates keegi RB teadja pajatas et RB valmimine venib , põhjuseid nimetas ka : Hispaania projekteerimisfirma venitab , Pärnumaa põhjaosas trassimuudatus , siis EU rahastus , seal on selline lugu et üks rahastusperiood lõppeb ja järgmine algab ja mingi kala seal rahadega on ning parimal juhul saab see RB valmis mitte enne 2028 aastat .

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 05 Okt, 2021 7:15
Postitas Kriku

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 05 Okt, 2021 9:40
Postitas nimetu
Mingist varasemast artiklist jäi justkui meelde, et tegelik tähtaeg (EL poolt) on 2030, kuid loodeti kiiremini valmis saada. Nüüd on asjad erinevatel põhjustel veninud. Tegelikult on see taoliste projektide puhul tavaline asi.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Okt, 2021 7:23
Postitas Dr.Sci
Täna siis Rail Baltic'u kohta eri lehtedes palju artikleid üldise negatiivse tooniga:
https://majandus.postimees.ee/7361840/r ... tkeseisust
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94858 ... aha-jaanud
https://www.err.ee/1608369606/riigikont ... astat-maas
https://www.aripaev.ee/uudised/2021/10/ ... suurenevad
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/94825 ... b-kordades
Viimasest: Rail Balticu hind muudkui kerkib, aga minister Aas eitab, et kallinemine tuleb kordades
Praegu 1,7 miljardit eurot
2007. aastal prognoositi Eu­roopa Komisjoni tellitud COWI uuringus uue Euroopa laiusega raudtee Eesti osa ehituse hinnaks 450 mln eurot. Sellest alates on plaanid muutunud uhkemaks ja ka eelarvenumber muudkui suurenenud. 2011. aastal hinnati AECOMi eelarves RB maksumus 1,1 miljardile (uuring, mille aluseks oli riikide kokkulepe uue kiire raudtee rajamiseks, mis vastab praegustele RB parameetritele).

Nüüdseks on ametlik prognoos tõusnud 1,7 miljardile eurole.
Aga:
Kahes viimases eelarves on detailselt kokku liidetud kõikvõimalikud kuluartiklid liipritest ja piirdetulpadest kuni Ülemiste ja Muuga terminalideni. Senised hanked näitavad aga, et sõlmitud ehituslepingud on ette nähtust oluliselt kulukamad.

Rail Baltic Estonia on sõlminud viimastel kuudel hulga viaduktide ja ökoduktide ehitamise lepinguid ning näiteks Kalevi ökodukti hind on kerkinud n-ö eelarveliselt 2,4 miljonilt eurolt hankes 4,55 miljoni euroni ja Urge liiklussõlme hind 2,45 miljonilt eurolt 4,76 miljonile.

Varasemast on teada, et Loone ökodukt ja Künka tee viadukt lähevad eelarvestatud 2,83 miljoni euro asemel maksma 5,3 miljonit, Tagadi tee viadukt aga 396 036 euro asemel hoopis 2,3 miljonit.

Ülemiste ja Pärnu terminali puhul on seni sõlmitud leping vaid projekteerimiseks, mis kallines kuus korda – 500 000 eurolt kolmele miljonile. Nende ehitus peaks eelarve järgi kokku maksma 40 miljonit. Samal ajal on juba teada, et Riia terminali ehitusleping sõlmiti 450 miljoni euroga.

Kuid
Taavi Aas, majandus- ja taristuminister:
Ajakirjaniku esitatud kuulujutt sai alguse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) vastusest riigikontrolli koostatud auditiaruande “Rail Balticu projekti rahastamine ja elluviimine Eestis aastatel 2014–2019”... jne
...Seega pole mingit põhjust siit intriigi üles tõmmata – RB ei lähe planeeritust mitu korda kallimaks, samuti pole seni üheski ametlikus dokumendis kaalutud laenurahaga RB valmisehitamist.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis Rail Balticu projekti koordineeriv Kristjan Kaunissaare ütles, et on kohatu võrrelda kümme ja enam aastat tagasi pakutud hindu praegustega. Üksikute objektide kallinemise ühe peamise põhjusena toob ta esile raudtee ehitamise kava ajas üha detailsemaks ja selle tõttu ka kallimaks muutumise.
Kaunissaare nimetas seda n-ö maksumuse evolutsiooniks :wall: , kus iga järgneva tööga on investeeringu tingimused, tehnilised lahendused ja maksumused läinud täpsemaks – alates 2011. aasta AECOMi hinnangust kuni eelprojektini.
Kopeerimiseks liiga pikk artikkel, lugege ise

Kuna omal ajal räägiti ka Rail Baltic'ust kui meie ühest julgeoleku garantiist kustkaudu kiiresti rasketehnikat sõja korral Eestisse tuuakse, äkki peaks sõjavägi kogu selle bardaki oma kontrolli alla võtma?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Okt, 2021 7:37
Postitas Walter2
Kuna omal ajal räägiti ka Rail Baltic'ust kui meie ühest julgeoleku garantiist kustkaudu kiiresti rasketehnikat sõja korral Eestisse tuuakse, äkki peaks sõjavägi kogu selle bardaki oma kontrolli alla võtma?

Vaadates kuskohast see rail läbi jooksma hakkab (Suwalki!) kahtlen sügavalt kriisi tekkides selle trassi olulisuses rasketehnika kohaletoimetamisel. Igasugune tehnika mida saaks kriisi korral Eestis kasutada peab sel hetkel juba siin kohapeal olema.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Okt, 2021 7:42
Postitas Kriku
Nii ja naa. Olukord ei tähenda tingimata seda, et vant juba Narvas. Täiesti mõeldav näiteks, et kui kuskil algavad õppused, veetakse Eestisse-Lätisse mõni soomuspataljon ning kui õppused läbi, siis jälle minema...

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Okt, 2021 8:54
Postitas AMvA
Dr.Sci kirjutas:
Kuna omal ajal räägiti ka Rail Baltic'ust kui meie ühest julgeoleku garantiist kustkaudu kiiresti rasketehnikat sõja korral Eestisse tuuakse, äkki peaks sõjavägi kogu selle bardaki oma kontrolli alla võtma?


Kuna üks selle "bardaki" põhjuseid on vajaliku maa kokkuostmise viibimine, siis mida see sõjavägi seal teha saaks? Laseb maaomanikud maha?

Ei ole hullemat rahavst oma maatüki pärast jauramas kui eestlased.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Okt, 2021 20:08
Postitas T-62
Huvitav, miks ma pean oma raha eest ostetud, mitte päranduseks saadud, maa olematu hinna eest ära müüma. Kes ei ole selle trassialuste maade omandamise protsessi lähemalt näinud, need arvavadki, et, mis vigised: lubatakse ju teatud protsent veel hindamisjärgsele summale peale maksta, tulumaksu ka ei rakendata. Uskuge pealegi sinisilmselt edasi, et riik maksab õiglast hinda.
Kui ma olen otsustanud elada kohas, kus võib nautida vaikust jalooduse hääli, siis miks ma pean olema vaimustatud puukuuri tagant läbiuhavatest rongidest.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Okt, 2021 20:26
Postitas AMvA
T-62 kirjutas:Huvitav, miks ma pean oma raha eest ostetud, mitte päranduseks saadud, maa olematu hinna eest ära müüma. Kes ei ole selle trassialuste maade omandamise protsessi lähemalt näinud, need arvavadki, et, mis vigised: lubatakse ju teatud protsent veel hindamisjärgsele summale peale maksta, tulumaksu ka ei rakendata. Uskuge pealegi sinisilmselt edasi, et riik maksab õiglast hinda.
Kui ma olen otsustanud elada kohas, kus võib nautida vaikust jalooduse hääli, siis miks ma pean olema vaimustatud puukuuri tagant läbiuhavatest rongidest.

Lõpuks jääd ikka ilma, aga madalama hinna eest.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Okt, 2021 21:17
Postitas Dr.Sci
AMvA kirjutas:
T-62 kirjutas:Huvitav, miks ma pean oma raha eest ostetud, mitte päranduseks saadud, maa olematu hinna eest ära müüma. Kes ei ole selle trassialuste maade omandamise protsessi lähemalt näinud, need arvavadki, et, mis vigised: lubatakse ju teatud protsent veel hindamisjärgsele summale peale maksta, tulumaksu ka ei rakendata. Uskuge pealegi sinisilmselt edasi, et riik maksab õiglast hinda.
Kui ma olen otsustanud elada kohas, kus võib nautida vaikust jalooduse hääli, siis miks ma pean olema vaimustatud puukuuri tagant läbiuhavatest rongidest.

Lõpuks jääd ikka ilma, aga madalama hinna eest.
Tundub et padusotsialistid pole meie hulgast kuskile kadunud... kommunistid muidugi võtaksid üldse ilma maksmata ja saadaksid lisaks Siberisse.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Okt, 2021 21:20
Postitas T-62
AMvA kirjutas:
T-62 kirjutas:Huvitav, miks ma pean oma raha eest ostetud, mitte päranduseks saadud, maa olematu hinna eest ära müüma. Kes ei ole selle trassialuste maade omandamise protsessi lähemalt näinud, need arvavadki, et, mis vigised: lubatakse ju teatud protsent veel hindamisjärgsele summale peale maksta, tulumaksu ka ei rakendata. Uskuge pealegi sinisilmselt edasi, et riik maksab õiglast hinda.
Kui ma olen otsustanud elada kohas, kus võib nautida vaikust jalooduse hääli, siis miks ma pean olema vaimustatud puukuuri tagant läbiuhavatest rongidest.

Lõpuks jääd ikka ilma, aga madalama hinna eest.

Kas nüüd tuleb hea uni, kui said väljendada eestlase tüüpilist kadedust?