32. leht 96-st
Postitatud: 04 Dets, 2008 15:46
Postitas Arf
See pole küll otseselt tehniline kurioosum, aga ikkagi. Tegu peaks olema siis miski India võitlejaga (äkki isegi spessial voorses). Pilt tehtud Mumbai mäsu ajal.
Jummala eest, andke vaesele poisile üks relvarihm

.

Postitatud: 04 Dets, 2008 17:57
Postitas Toddie
SVD, kuri indialane ja jupp nööri. Üks ohtlikemaid kombinatsioone maailmas

Postitatud: 11 Dets, 2008 22:10
Postitas Karuke
Siit käis ennist läbi üks võltsing mis kujutas „ühemehetanki“
http://lh6.ggpht.com/_hVOW2U7K4-M/SQ08d ... rtyjty.jpg
Tegelikult on selliseid vigureid ka tõepoolest üritatud ehitada – ju siis nii suure hirmu ajasid I MS kuulipildujad militaarmeestele nahka.
Vaadeldav objekt siis midagi tanketi ja „soomustatud jalaväelase“ vahepealset.
Tankett
„Carden Loyd“ Mk 1.
Ehitatud 1925 , kuulsa Ford T lähisugulane – kuna kasutas viimase 17 hj mootorit.
Tonniraskune masin, 2,2 m pikk.
Maksimaalne kiirus 32 km /h, käiguvaru tankimata teoreetiliselt 120 km
Soomus – 4 – 9 mm kaitses vaid sõjamehe „esikülge“
Relvastus – Lewise sõjafilmidest suht hästituntud kuulipilduja
Mk1* edasiarendusele lisati lisaks roomikutele veel ka rattad.
Kõik oli tore kuid asja sellest projektist ei saanud.
Põhiline puudus – asjaolu, et tanketti juhtida ja tulistada üheaegselt oli ühele inimesele selgelt ülejõu käiv ülesanne. Peatumine lahinguväljal tulistamiseks, tähendanuks aga nii nõrgalt kaitstud masinale ja selle juhile kindlat hukku.
Ühemehetanki idee oli oma ajast ees – tänapäeval teeks selle töö robot ja sõjamees-tankijuht võib kenasti ohutusse kohta jääda
allikas
http://community.livejournal.com/shushp ... tml#cutid1
Postitatud: 12 Dets, 2008 11:01
Postitas Karuke
Veel üks riistapuu mille koht on ärateenitult kurioosumite hulgas.
Kui ennist oli juttu ühemehetanketi üheaegsest tulistamis-juhtimis probleemist – siis selle masinaga üritati nimetatud puudujääki korvata.
Tankett „Sabathe“ (Prantsuse 1929)
Riistapuu oli 3,2 meetrit pikk kuid vaid 90 sentimeetrit kõrge – mis on muidugi suurepärane tankitõrjerelvade eest varjumiseks.
Arusaadavalt pidi juht-sõjamees sellise tanketi konfiguratsiooni juures tegema oma tööd lamades.
Masinat juhiti pedaalidega, mis vabastas käed kuulipilduja käsitsemiseks. Oli veel ka teine komplekt pedaale mis võimaldas juhtida sõidukit väljaspool lahinguolukorda istudes.
Tanketi esiosa oli kaitstud soliidse, 11 mm soomusega, ülejäänud osas oli masin kaitstud 4 mm terasega.
Jah kuid…
Edasi tulevad ainult puudused.
Et 2,3 tonni kaaluvall tanketil oli vaid 18 hj mootor – siis suutis see aparaat arendada kiirust vaid 8 km/h ja omas käiguvaru kõigest 32 kilomeetrit.
Mis muidugi tähendaks, et masinavärki tulnuks lahingukohale treileriga vedada.
Ehitatud ühes eksemplaris.
„Õhukese“ „lamava“ tanki idee on iseenesest sümpaatne – kuid jõuallika valik ja ülearune mass (võrdle Carden Loyd poole kergema masinaga) ajasid sellegi leiduse päästmatult hukka
Allikas
http://community.livejournal.com/shushp ... 1%8B%D0%B5
Postitatud: 12 Dets, 2008 11:18
Postitas Soobel
Tänapäeval teeks sellise riista ehk äragi, seda toru ja tanki üheaegset juhtimist annaks tänapäeva tehnika ja elektroonikaga ju ühitada umbes nagu telekaameratel. Umbes et nagu liigutaksid ainult toru, tank tuleb intelligentselt ise kaasa.
Iseasi muidugi, kas sellisel jurakal tänapäeva sõjas enam tolku on...
Postitatud: 12 Dets, 2008 11:49
Postitas Karuke
Jah.
Või nagu lendurikiivril, et kuhu vaatad sinna ka toru sihib...
Postitatud: 12 Dets, 2008 12:23
Postitas Karuke
Aga siis pisut miinide traalimisest lahinguväljal.
Kanada 1946
Idee – rakett või reaktiivmootorite kuumutatud õhujoaga teha läbipääsud miinitõketesse.
Ja rakendus – kaks reaktiivmootorit on kinnitatud tankile düüsidega „ettepoole“ et sundida plahvatama seadme teele jäävad miinid.
Tulemuseks saadi koletu tolmu ja sodipilv milles lendlesid ja lõhkesid kaootiliselt teelt puhutud miinid. Kõik see saadetud reaktiivmootorite põrgumüraga – mis pidi küll vist panema nii oma kui vaenlase sõjamehed uskuma viimsepäeva ennetähtaegset saabumist…
Sarnase seadme kasutamisest lahinguolukorras minul isiklikult infot ei ole – ju vist jäi seegi idee vaid katsetuseks.
(Kuid tsiviilis on see tehnika edukalt kasutuses lumetõrjeks – näiteks lennuväljadel)
Inglise II MS aeg...
Teine variant kasutada samal eesmärgil tahkekütusega rakettmootoreid. Viimaste kasutamine küll pole täpselt teada fotol võivad olla ka näiteks vedelkütusel töötavad põletid.
Väga kahtlen selle süsteemi toimivuses.
Tahkekütusega kiirendite puhul ehk toimiks küll – kuid ainult niikaua kuniks „laengut“ jätkub…

Allikas
http://community.livejournal.com/shushp ... 76116.html
Postitatud: 12 Dets, 2008 12:54
Postitas Kilo Tango
Karuke kirjutas:Aga siis pisut miinide traalimisest lahinguväljal.
Kanada 1946
Idee – rakett või reaktiivmootorite kuumutatud õhujoaga teha läbipääsud miinitõketesse.
Sarnase seadme kasutamisest lahinguolukorras minul isiklikult infot ei ole – ju vist jäi seegi idee vaid katsetuseks.
(Kuid tsiviilis on see tehnika edukalt kasutuses lumetõrjeks – näiteks lennuväljadel)
Kasutatakse ka suurte tulekahjude kustutamisel (näiteks Iraagi pooldt süüdatud Kuveidi naftapuuraukude kustutamisel)
Postitatud: 12 Dets, 2008 14:36
Postitas Faust
Selle Kuveidi naftapuuraukude kustutamisega seoses kuskil dokumentaalis läbi jooksnud T-34, millelt torn eemaldatud ja peale paigutatud reaktiivmootorid.
Postitatud: 12 Dets, 2008 15:08
Postitas Kilo Tango
Faust kirjutas:Selle Kuveidi naftapuuraukude kustutamisega seoses kuskil dokumentaalis läbi jooksnud T-34, millelt torn eemaldatud ja peale paigutatud reaktiivmootorid.
Selle idee peale tuli keegi madjar. Alguses katsetati seda Venemaal Mig-15 mootoritega. T-34 peale pandi Mig-21 mootorid. Videod:
http://www.youtube.com/watch?v=BYky_7Uh ... re=related (inglisekeelne)
http://www.youtube.com/watch?v=uyGDxglT ... re=related (saksakeelne)
Siin on veel mingi sarnane kaagapuu
http://www.youtube.com/watch?v=-en1Pp87 ... re=related
Postitatud: 12 Dets, 2008 15:10
Postitas Karuke
Muuseas ka venelased olla taolise miinitraaleriga maha saanud. (Прогрев-Т)
Paraku on sellega aga nii nagu paljude teistegi kummaliste riistapuudega - viide asjanduse olemasolule eksisteerib vaid ühes-kahes mitte liiga usaldusväärses allikas.
Puudub saamislugu, autor jms...
Kahjuks pole mahti tõsisemalt "jälgi" otsida...

Postitatud: 12 Dets, 2008 19:39
Postitas Soobel
Suure tule ärapuhumiseks passis nagu hästi - varsti hakatakse nõudma kõikide kahtlaste keemiatehaste standardvarustusse kahe Mig21 mootoriga tanki.
Postitatud: 21 Dets, 2008 0:12
Postitas Lemet
Pole küll päris militaarne tehnika, aga päris huvitav kaeda, mida ja kui kiiresti roomik toimetada suudab
http://www.youtube.com/watch?v=p_iup2jX ... rubricid=7
Aga ega ratas ka palju maha jää...
http://www.youtube.com/watch?v=EZtlTHEH ... rubricid=4
Postitatud: 21 Dets, 2008 1:14
Postitas Faust
See Ripsaw oli alguses mehitatud juhtimisega. Aga nad selle masina kaugjuhtimisele ümber ehitanud.
Siin üks leht sellest:
http://www.howeandhowe.com/
Ja üks video ka veel:
http://www.youtube.com/watch?v=vghxllzO ... re=related
Postitatud: 21 Dets, 2008 9:27
Postitas vre
Viimasel Kurtna laadal oli midagi taolist ,ise ehitatud roomik masina laadset ,ühe treileri peal parkimis platsil.Piilusin asja veidi lähemalt ja nägin,et riist liikus edasi 600 kawasaki mootori toel.Lindid olid tehtud transportöör lindist jne,vaeva oli masinaga nähtud kõvasti.Ehk keegi nägi ,või teab sellest masinast rohkemat
