316. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 15:05
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas: 04 Okt, 2023 15:00
Kõik need "kus seda küll laadida saab jne" hirmud on asjatud. Ütles, et see on kõige parem auto, mida ta kunagi omanud ol
Igal inimesel on võimalik teha puust ja punaseks katse. Sisestame enda arvutisse marsruudi Tallinn-Lissabon (või Travemünde-Lissabon) ja võtame kaks võrdlevat reisiplaani- üks diisliga ja teine elektriga. Saadav tulemus peaks täna igasuguse tahtmise elektriga töötava kaubiku soetamiseks kilomeetrite kaugusele ajama. Lustisõitu, kus sihtpunkt ja selleni jõudmise aeg määramata on- miks mitte. Asjatamist, kus aeg ja kilometraaž loevad- never. Vähemalt lähitulevikus mitte.
Ainuke "roheline" tehnoloogia, mis kommertskasutuseks vajaliku tempo tagab, on vesinikuauto. Seal pidada tõesti tankimine kuni 15 min kestma, mis on üsna sarnases skaalas diiselkaubiku tankimise 2-3 minutiga. Ja muidugi ka biogaasi sööv gaasiauto (eeldusel, et marsruudil vajalikud tanklad ikka on).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 15:12
Postitas Kilo Tango
Nii? Sinu armastatud rullnokaautol kukub see vääne ära 5000 pöörde juures ja üle 7000rpm mootor ei lähegi. Mis sa selle graafikuga öelda tahtsid? Seda, et matemaatika kehtib ka elektrimootori puhul? Võimalik, et Trumm ei tea, et vääne ja võimsus on omavahel matemaatiliselt seotud.

Ja muide, vääne just minimaalsetel mootori pöörlemiskiirustel oluline ongi. Ning Leafi vääne on uuematel Leafidel suurem, kui näiteks BMW 328-l. Mis ei tee sellest muidugi mingit sportautot, aga see pole ka ambitsioon.

Muide, on üsna ogar võrrelda elektriautot sispõlemismootoriga autoga ainult ostuhinna alusel. Praktiliselt on ikkagi nii, et auto on inimese jaoks kulu ja selle kasutamine sisaldab kõiki kulukomponente. Nii liisingut (või siis amortisatsiooni), mis sisuliselt on auto hind jagatud aastate peale, kütuse, hoolduse kui ka parkimise jms. kulusid.
Minul kukkus kunagi igatahes nii välja, et kui ma numbrid kokku lõin, palju ma maksan bensiini ja parkimise ja hoolduse eest selgus, et mul on Leafi liisingusse võtmine nii kasulik, et ma sain sisuliselt omale teise auto sisuliselt "tasuta". Lihtsalt üks kululiik muutus teiseks. Uusi kulusid tuli juurde u. 30€ kuus (elektri eest).

Mis puudutab seda BMW haipimist, siis sellise "mina, sõber ja hea auto" kombinatsiooni jaoks on olemas sportautod. Miks peab üks pereauto teesklema sportautot ... :dont_know: Kehtib muide ka Tesla Model S Plaid kohta.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 16:00
Postitas Fuchs
Kilo Tango kirjutas: 04 Okt, 2023 15:12 Mis puudutab seda BMW haipimist, siis sellise "mina, sõber ja hea auto" kombinatsiooni jaoks on olemas sportautod. Miks peab üks pereauto teesklema sportautot ... :dont_know: Kehtib muide ka Tesla Model S Plaid kohta.
Milleks üldistada, BMW toodab rohkem kui ühte mudelit... mulle tundub, et siin BMW mahategijad on sõitnud sellise low end või keskmise osa bemmidega mis ei ole jah midagi erilist. Kui võimalus tekib, soovitan proovida näiteks M5 Competitioniga sõita, kasvõi kõrvalistmel. Ja neid kiireid ja ägedaid autosid on M osakonnas veelgi tehtud. No IMHO trügivad need masinad ikka vägisi sinna superautode territooriumile juba. Või siis luksuse hindajatele 7 seeria.

Aga mulle tundub, et Eestis ongi see BMW teema selline kange kraam, mis mõnele mehele mõjub nagu punase lipu näitamine härjale. Eks 90ndate pärand paraku, kus mafiossid ja rullnokad tegid hea auto mainele palju kurja.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 16:10
Postitas Kilo Tango
Fuchs kirjutas: 04 Okt, 2023 16:00 ...

Aga mulle tundub, et Eestis ongi see BMW teema selline kange kraam, mis mõnele mehele mõjub nagu punase lipu näitamine härjale. Eks 90ndate pärand paraku, kus mafiossid ja rullnokad tegid hea auto mainele palju kurja.
Pigem mõjus kehvasti see statistika: https://lkf.ee/sites/default/files/auto ... duauto.pdf

Hiljem on BMW selles nimekirjas tahapoole liikunud ja stigmatiseerumisel ei ole tänapäeval tegelikult enam põhjust.
Olen BMW omanik olnud. Ei olnud midagi kurta. MIdagi erilist ka ei olnud. Edasistel automarkide valikutel on muud kriteeriumid mõjule pääsenud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 17:08
Postitas Mopple
Fuchs kirjutas: 04 Okt, 2023 16:00 Milleks üldistada, BMW toodab rohkem kui ühte mudelit... mulle tundub, et siin BMW mahategijad on sõitnud sellise low end või keskmise osa bemmidega mis ei ole jah midagi erilist. Kui võimalus tekib, soovitan proovida näiteks M5 Competitioniga sõita, kasvõi kõrvalistmel. Ja neid kiireid ja ägedaid autosid on M osakonnas veelgi tehtud. No IMHO trügivad need masinad ikka vägisi sinna superautode territooriumile juba. Või siis luksuse hindajatele 7 seeria.
Kindlasti on uuemate M-seeria autode puhul tegemist inseneeria kõrgsaavutustega, mis teisalt on ka nende autode suurim nõrkus. Neid autosid on mõistlik omada(kasutada) ainult garantiilistena.
Mu eksjuhil on viimase põlvkonna M5, ühel hommikul teatas auto, et jahutusvedeliku tase on madal. Aga auto ei täpsustanud, et millises anumas see tase on madal. Anumaid on aga kokku 3. Ma ei mäleta kuidas see lugu lõppes aga igal juhul kohaliku BMW esindusega ta telefonitsi pidi konsulteerima, et lisada jahutusvedelikku.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 17:34
Postitas OLAVI
Lemet kirjutas: 04 Okt, 2023 15:00
Kõik need "kus seda küll laadida saab jne" hirmud on asjatud. Ütles, et see on kõige parem auto, mida ta kunagi omanud ol
Igal inimesel on võimalik teha puust ja punaseks katse. Sisestame enda arvutisse marsruudi Tallinn-Lissabon (või Travemünde-Lissabon) ja võtame kaks võrdlevat reisiplaani- üks diisliga ja teine elektriga. Saadav tulemus peaks täna igasuguse tahtmise elektriga töötava kaubiku soetamiseks kilomeetrite kaugusele ajama. Lustisõitu, kus sihtpunkt ja selleni jõudmise aeg määramata on- miks mitte. Asjatamist, kus aeg ja kilometraaž loevad- never. Vähemalt lähitulevikus mitte.
Kõik kaasaegne tehnika on nii kaua hea, kuni talle on olemas kasutajatugi.
Praegu kaotatakse Leafi ja I.Miev laadijaid maanteedel kuigi nende autode turuosa on Eestis üle 25%.
Niigi väikse akuga autodel jääb üle võimalus laadida kas kodus või sõita mitmekümne kilomeetri kaugusele laadima ja teise linna sõit võib kujuneda tülikaks seikluseks.

Kui I-Mev hinnad olid juba ca 3000 eur kanti, siis oodata võib, et Leafide hinnad kukkuvad nüüd ka samale tasemele.
https://www.energia.ee/et/uudised/avale ... o-laadijat
https://www.energia.ee/et/uudised/avale ... aadijatest
https://www.energia.ee/et/uudised/avale ... -maakonnas

Eesti Teslade omanike negatiivsetest remondikogemustest Helsingi esinduses võib netist lugeda palju ja et "kui see oleks pere ainuke auto, millest sõltub pere igapäevaelu, siis ei tasu Tesla ostmisega praeguses remondi olukorras riskida".

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 17:46
Postitas mart2
Mehed, ärge nüüd leili ka minge!
Iga auto jaoks on oma aeg ja koht. Lihtsalt tuleb omad vajadused ja võimalused vastavusse panna.

Põhimõtteliselt saab ju ka vana sapika politsei patrulliga teele saata, iseasi, millal ta kohale jõuab ja kas siis enam vaja on. :scratch:
Samas sportautoga ma kuskile sügavasse metsa ei trügiks ...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 21:09
Postitas muruniiduk
Kapten Trumm kirjutas: 04 Okt, 2023 14:51 Minu jaoks on BMW iva perfektselt arusaadav, ainus millest ma aru ei saa on nende ostmine automaatkäigukastidega.
No ma ei tea, võta või värske 540, kõik see luksus ja siis vaja putru seal kangiga segada? Tema automaat on täiesti suurepärane lahendus. Manuaal sellistele autodele oleks lihtsalt jabur.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 21:34
Postitas vanahalb
muruniiduk kirjutas: 04 Okt, 2023 21:09
No ma ei tea, võta või värske 540, kõik see luksus ja siis vaja putru seal kangiga segada? Tema automaat on täiesti suurepärane lahendus. Manuaal sellistele autodele oleks lihtsalt jabur.
Ma ei tea kas nüüd päris viimastel aastatel aga varemalt olevat Ferraril olnud häbi tervele tehasele kui keegi tellis automaatkastiga mudeli. (Selle sai raha eest). Mingi jorn ostis auto, ise ei oska sõitagi.
Usas jälle teatakse et manuaalkastiga saavad hakkama Arnold, James Bond, Chuck Norris muidugi ja võib-olla veel mõni supermees. Aga meie linnakeses küll mitte keegi :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 21:40
Postitas muruniiduk
vanahalb kirjutas: 04 Okt, 2023 21:34 Ma ei tea kas nüüd päris viimastel aastatel aga varemalt olevat Ferraril olnud häbi tervele tehasele kui keegi tellis automaatkastiga mudeli. (Selle sai raha eest). Mingi jorn ostis auto, ise ei oska sõitagi.
Usas jälle teatakse et manuaalkastiga saavad hakkama Arnold, James Bond, Chuck Norris muidugi ja võib-olla veel mõni supermees. Aga meie linnakeses küll mitte keegi :)
Just just, manuaalkastiga auto olevat mikide maal väga hea varga-vastane vahend. :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Okt, 2023 5:00
Postitas Lemet
Usas jälle teatakse et manuaalkastiga saavad hakkama Arnold, James Bond, Chuck Norris muidugi ja võib-olla veel mõni supermees
Kadunud doktor Donald "Ducky" Mallard samuti...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Okt, 2023 7:27
Postitas Väino
Akf vanahalb kirjutas: 04 Okt, 2023 21:34 Usas jälle teatakse et manuaalkastiga saavad hakkama Arnold, James Bond, Chuck Norris muidugi ja võib-olla veel mõni supermees. Aga meie linnakeses küll mitte keegi :)
Möödunud aastal sain kokku ameeriklasega, kes siin sõitis manuaalkastiga autoga ja sai väga hästi hakkama. Kodus sõidab ta küll automaadiga, aga nooruses oli manuaalkastiga sõitnud. Ja ei ole Ken Block.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Okt, 2023 8:31
Postitas Kapten Trumm
muruniiduk kirjutas: 04 Okt, 2023 21:09
Kapten Trumm kirjutas: 04 Okt, 2023 14:51 Minu jaoks on BMW iva perfektselt arusaadav, ainus millest ma aru ei saa on nende ostmine automaatkäigukastidega.
No ma ei tea, võta või värske 540, kõik see luksus ja siis vaja putru seal kangiga segada? Tema automaat on täiesti suurepärane lahendus. Manuaal sellistele autodele oleks lihtsalt jabur.
Minu jaoks on BMW alati olnud nõudlik auto keskmist paremale juhile, st ka jõu ohjamist pedaalide ja kangi abil. Ja iga lammas sellisega sõidetud ka ei saa, käiguvahetuse tehnika peab korras olema, muidu teeb auto jõnkse ja on muidu ebameeldiv. Kui aga valdad, seda, puhas rõõm.

Meil muidu on load märkega "automaatkäigukast" (st nagu piiratud juhtimisvõime või nii) enamasti enda jäsemete koordineerimise probleemide tundemärk.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Okt, 2023 8:40
Postitas Kapten Trumm
Fuchs kirjutas: 04 Okt, 2023 16:00 Milleks üldistada, BMW toodab rohkem kui ühte mudelit... mulle tundub, et siin BMW mahategijad on sõitnud sellise low end või keskmise osa bemmidega mis ei ole jah midagi erilist. Kui võimalus tekib, soovitan proovida näiteks M5 Competitioniga sõita, kasvõi kõrvalistmel. Ja neid kiireid ja ägedaid autosid on M osakonnas veelgi tehtud. No IMHO trügivad need masinad ikka vägisi sinna superautode territooriumile juba. Või siis luksuse hindajatele 7 seeria.
Seda fiilingut pakuvad ka vähemad autod, kui seda leida oskad. Näiteks E30 318iS 100 kW (tundud kui "baby M3"). On selline olnud. Aga kui su eesmärk on jõuda punktist A punkti B võimalikult väikse vaevaga, siis täielik mõttetus, vehi käigukangiga, pagasnik väike, ainult 2 ust, sportistmed on ebamugavad, kollased Bilsteinid on liiga jäigad ja libedal kipub tagaots oma teed minema. Mu naine ütles ka, et väga paha auto on. :D

Eks neid raamatupidajaid on ka selle auto kallale liigselt lastud. Ja tänapäeva nisanäpud ei saaks ka 300+ hj ohjamisega käsikastiga hakkama kah. Aga mis puudutab fopaasid, siis võiks vastu vaielda, kindlasti on tegemist ühe autoehituse pioneeriga ja neil juhtub ikka, odavatel kopeerijatel ongi elu lihtsam ja juhtub vähem.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Okt, 2023 8:46
Postitas Kapten Trumm
OLAVI kirjutas: 04 Okt, 2023 17:34 Kui I-Mev hinnad olid juba ca 3000 eur kanti, siis oodata võib, et Leafide hinnad kukkuvad nüüd ka samale tasemele.
https://www.energia.ee/et/uudised/avale ... o-laadijat
https://www.energia.ee/et/uudised/avale ... aadijatest
https://www.energia.ee/et/uudised/avale ... -maakonnas

Eesti Teslade omanike negatiivsetest remondikogemustest Helsingi esinduses võib netist lugeda palju ja et "kui see oleks pere ainuke auto, millest sõltub pere igapäevaelu, siis ei tasu Tesla ostmisega praeguses remondi olukorras riskida".
Soome lehed kirjutavad: https://gizmodo.com/finnish-man-passes- ... 1848268874

Autoleht üllitas hiljuti kasutatud autode raamatu II osa. Soovitaks seal lugeda mõne elektriauto kommentaare. Kui öeldakse, et kolm korda kontrolli akut, sest uus maksab "ainult" 16 000 eurot :D Tesla Model S kohta võib leida arve 13-20 tuhat dollarit, huvitav, palju meil on?

Ja kellelgi (kas mitte Leaf 1 põlvkond) pidi sõiduarvuti valetama (on tehase poolt pandud optimistlikumaks), mistõttu Tartust tulema hakates tasub kaks korda marsruut läbi mõelda, et mitte autos ööbida.