Martin Herem kirjutas: ↑16 Jaan, 2025 0:19 Somaalias, rõhutan SOMAALIAS tehakse seda piraatide poolt.
Mereröövlid ei ole hea näide. Nemad saavad valida ilma nii ilma kui sihtmärki ja ka alati ei õnnestu. Kui meil õnnestub kinnipidamine igal kolmandal või kümnendal juhul, siis sellest ei piisa.
Martin Herem kirjutas: ↑16 Jaan, 2025 0:19 Kui ilm on nii vilets, et meie paadid, kopterid ja laevad ei võimalda seda teha, siis võetakse alus maha enne Läänemerelt lahkumist või tuleb kasutada liitlaste abi.
Senine praktika pole selles osas julgustav.
Martin Herem kirjutas: ↑16 Jaan, 2025 0:19 Alternatiiv on oodata siit edasi 3-5 aastat kuni olete omale "merekindlama, kiirema ja soovitavalt relvadega laeva saanud".
Jah. Ma ei nimetaks seda küll alternatiiviks, vaid siiamaani ongi tegu olnud plaaniga “A”. Oleks 3-5 aastat varem pihta hakanud, oleks praegu midagi valmis. Praegu on nii palju vahet, et kuna olemasolevad laevad muutuvad peagi kasutamiskõlbmatuks (laeva projekteerimine ja ehitamine võtab aastaid), võiks seekord lähtuda sellest, milliseid laevu tegelikult vaja on.
Martin Herem kirjutas: ↑16 Jaan, 2025 0:19 Aga kuule URR, kui te nii väetid olete, äkki vähendaks siis teie ülesandeid ja hoiaks kokku ressurssi?
Teoreetiliselt täiesti võimalik lahendus: las Elering ja Elisa valvavad oma kaableid. Kuulsin täna ka ettepanekut hoopis riigile kaabliparanduslaev hankida, et katkised kaablid kiiresti korda saaks. Lahendus seegi, aga kas ka kõige väärikam riigi jaoks? Samuti võib ka vana süsteemi juurde tagasi minna, kus mere peal tegutseb PPA, aga need kulud peab ikkagi riik kandma, isegi kui raha teisest taskust tuleb.
Martin Herem kirjutas: ↑16 Jaan, 2025 0:19 Ja selle kohalolu osas oled sa URR ka pigem teoreetik. Meelega kritiseerin, sest muidu vist ei hakkagi kaasa mõtlema. Ma küsisin: Mida see
kohalolek sisuliselt tähendab? Mis
tegevused sellega kaasnevad ja mis MeVil
täna siis puudu on?
Kohalolek tähendab, et piisava võimekusega laev on merel. Sellega kaasneb võime teisi laevu tuvastada, vajadusel ka peatada ja sihtmärgistada. Puudu on piisav hulk piisavalt kiireid ja merekindlaid, vajalike sensorite ja relvadega varustatud laevu. Edasi punktide kaupa.
1) Ideaalis jah, aga 90 miili pole vaja, sest huvialasid saab prioritiseerida. Teine aspekt on heidutus: ka liikluses vähendatakse kiirust, kui politseiautot näha on. Isegi kui ideaal pole saavutatav, on suur vahe, kas pidada silm peal igal kümnendal või igal kolmandal laeval või kahel laeval kolmest.
2) See on väga hea küsimus. Keegi meist ei tea, mis oleks juhtunud, kui Eagle S poleks Soome vetesse sõitnud. Ma saan aru, et vähemalt sellega praegu tegeletakse, et edaspidi oleks käsk ja õiguslik alus sekkumiseks.
3) Raju on 235 tonnine ja 44,6 meetrine laev. Ma pean uurima, milline ta merekindlus on, sellega läheb natuke aega. Oma kogemusest võin öelda, et kahemeetrise lainega on 50 meetrisel miinijahtijal juba väga ebamugav. Sealt edasi tegeleb meeskond peamiselt kusagilt kinni hoidmisega ja radar näitab enamasti laineid. 2,5 meetrised lained võivad takistada parvlaevaühendust Soome lahel. Selliseid laineid on seal 30-40 päeval aastas. 12,7 mm kuulipilduja jääb suure laeva peatamiseks nõrgaks. Seda pole väga märgata kui päris silla pihta pihta ei lase ja siis võivad juba ohvrid tekkida.
Disabling Fire on võimatu. Kõige olulisem on see, et Rajusid on üks. Rusikareegel on, et ühe laeva 24/7 merel hoidmiseks on vaja kokku kolme. Kurvits saab muidugi paremini hakkama, aga kuulipildujast suuremaid relvi pole olemasolevale laevale lihtne lisada. Esiteks peab olema selleks vaba ruum. Teiseks peab tekk suutma relva raskust kanda (tuleb välja, et praegused kahurid on Sandownide jaoks natuke liig: laevade moderniseerimise ajal selgus, et kuigi kered on paremini vastu pidanud kui oleks võinud arvata, olid need kohad, kuhu kahuri alus kinnitub, väga kulunud). 76 mm kahur ulatub juba läbi peateki, st ka selle all peab vastav rum olema (
https://www.mycity-military.com/slika.p ... cannon.jpg).
Ju on viga minus, aga mul hakab järg käest ära minema, mille üle vaidlus käib. Joonistasin algoritmi, et selgem oleks.

- Capture.PNG (18.01 KiB) Vaadatud 1406 korda
Minu meelest on nr 3 vastus "rohkem ja paremaid laevu", KT jaoks helikopterid, kellegi kolmanda jaoks midagi muud.