33. leht 50-st

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 08 Jaan, 2025 12:59
Postitas Kriku
Traficomi inspektorid leidsid Eagle S-i kontrollimise käigus 32 puudust, millest kolm on nii tõsised, et nende tõttu ei lubata laeva liikuma. Puudused on seotud laeva tuleohutuse, navigeerimisseadme ja pumbaruumi ventilatsiooniga, vahendab Yle Uutiset. Traficomi merendusvaldkonna juhi Sanna Sonnineni sõnul on laeval selliseid puudusi, et selle opereerimine enne nende kõrvaldamist on keelatud. Puuduste kõrvaldamine nõuab välist abi ja võtab aega, lisas Sonninen. Puudusi on ka meeskonna eluruumides ja juhendamises, elektriohutuses ja laeva üldises hooldamises.
https://www.delfi.ee/artikkel/120348402 ... ta-liikuma :mrgreen:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 08 Jaan, 2025 13:12
Postitas Sakamoto
Kriku kirjutas: 08 Jaan, 2025 12:59
Traficomi inspektorid leidsid Eagle S-i kontrollimise käigus 32 puudust, millest kolm on nii tõsised, et nende tõttu ei lubata laeva liikuma. Puudused on seotud laeva tuleohutuse, navigeerimisseadme ja pumbaruumi ventilatsiooniga, vahendab Yle Uutiset. Traficomi merendusvaldkonna juhi Sanna Sonnineni sõnul on laeval selliseid puudusi, et selle opereerimine enne nende kõrvaldamist on keelatud. Puuduste kõrvaldamine nõuab välist abi ja võtab aega, lisas Sonninen. Puudusi on ka meeskonna eluruumides ja juhendamises, elektriohutuses ja laeva üldises hooldamises.
https://www.delfi.ee/artikkel/120348402 ... ta-liikuma :mrgreen:
:o :shock:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 08 Jaan, 2025 14:22
Postitas Kapten Trumm
Hea on näha, et asja menetletakse "täie seaduse rangusega" 8)
Järgmisel katseajatel on mõelda, kas tasub oma elust järgmine aasta veeta soome mereohutusbürokraatia murdmise ja vaidlemisega.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 08 Jaan, 2025 14:24
Postitas olevtoom
Kriku kirjutas: 08 Jaan, 2025 12:59
Traficomi inspektorid leidsid Eagle S-i kontrollimise käigus 32 puudust, millest kolm on nii tõsised, et nende tõttu ei lubata laeva liikuma. ...
Kas see on midagi Al Capone kinnipaneku sarnast? Sel juhul võiks säärast tehnilist kontrolli kogu varilaevastiku peale laiendada.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 08 Jaan, 2025 14:37
Postitas Kapten Trumm
Iva on milles: Kreml ja Peking saavad hästi aru sellest keelest, millega nad ise teistega suhtlevad. Ehk siis hallil alal tegutsemine, valge ilma vabaduste ärakasutamine meie vastu, juuksekarva lõhki ajamine ja kõige jama eitamine. Nendega tuleb hakata suhtlema samas või analoogses keeles. Ja mitte teha poliitkorrektset nägu ja lasta neil kristuseta põgeneda.

Kõigele vaatamata pole "Kremli karmi reaktsiooni" ega tuumasõja algust järgnenud, jäädes vahele, istuvad nagu tuppa lasknud kassid seal. Kui nüüd hakkavad Saksamaa ja Poola sõjalaevad siin patrullima, siis võtab see kindlalt ka tegevuskihku vähemaks. Ehk nad jätavad oma "varilaevad" ka "külma kätte".

Päris kõva heidutus oleks, kui vähemalt vahis olnud vahetus pistetaks paariks aastaks trellide taha. Muidugi tuleb valmis olla selleks, et sama hakatakse ka meie meremeestega tegema.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 08 Jaan, 2025 14:51
Postitas affa
Mu arusaamist pidi suunati Eagle S enne ametnike pardumist majandusvööndist territoriaalvetesse. Ega pole kuulda olnud veenmismeetoditest midagid?

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 08 Jaan, 2025 16:07
Postitas rallikas
See varilaevastik on venelastel kindlasti omajagu suur, aga kui väga kannataks Läänemere äärsetel riikidel neid laevu tehnokontrolli võtta ja puuduste korral nad seisma panna, nagu hetkel põhimõtteliselt Eagle S soomlaste poolt? Kui laevad tulevad Venemaalt täislastiga ning nad kontrolli tõmmatakse, siis on orkistan ilma kaubast kui ka tulust mis venima jääb.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 08 Jaan, 2025 16:29
Postitas Kilo Tango
rallikas kirjutas: 08 Jaan, 2025 16:07 See varilaevastik on venelastel kindlasti omajagu suur, aga kui väga kannataks Läänemere äärsetel riikidel neid laevu tehnokontrolli võtta ja puuduste korral nad seisma panna, nagu hetkel põhimõtteliselt Eagle S soomlaste poolt? Kui laevad tulevad Venemaalt täislastiga ning nad kontrolli tõmmatakse, siis on orkistan ilma kaubast kui ka tulust mis venima jääb.
Seda peaks saama teha Rootsi ja Taani vahelistes väinades, sest seal seilavad laevad minu teada vastavate riikide territoriaalvetes.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 08 Jaan, 2025 17:28
Postitas retti
Ajalehe Helsinkin Sanomat andmetel puudub laeval jääklass.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 09 Jaan, 2025 8:31
Postitas Walter2
rallikas kirjutas: 08 Jaan, 2025 16:07 See varilaevastik on venelastel kindlasti omajagu suur, aga kui väga kannataks Läänemere äärsetel riikidel neid laevu tehnokontrolli võtta ja puuduste korral nad seisma panna, nagu hetkel põhimõtteliselt Eagle S soomlaste poolt?
Mingi aeg käis Välisilmast sanktsioonide teemast läbi laevade arv 600 ümber mis vatte teenindavat. Neid künasid riburada pidi kontrolli võtta tekitab koheselt logistilisi probleeme (kuhu need parkida, kes seda massi üle kontrollida jõuab, sest muu töö vajab ka tegemist jne.) ning oodata võib frustratsioonist tingitud ekstsesse riikide merealade piiridel (näit. reostuse teket või valmis tuleb olla ka selleks, et mõni neist Taani väinadesse sihilikult ära uputatakse kogu laevaliikluse takistamiseks).

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 09 Jaan, 2025 10:11
Postitas Peeter
Walter2 kirjutas: 09 Jaan, 2025 8:31Mingi aeg käis Välisilmast sanktsioonide teemast läbi laevade arv 600 ümber mis vatte teenindavat.
Mingi aeg varem käis ka läbi mingi intervju, kus mingi vene asjapulk ütles, et just sõja ja sellest tulenevate sanktsioonidega arvestamise kontekstis soetati vahetult enne sõda sellesse varisüsteemi juurde ca 300 laeva. Ehk siis ca pooled on viimane laiendus.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 09 Jaan, 2025 10:38
Postitas Lemet
Räägitud on ju numbritest üpris laial skaalal, näiteks ka900, 1200 ja ca 1400....

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 09 Jaan, 2025 10:40
Postitas Kapten Trumm
affa kirjutas: 08 Jaan, 2025 14:51 Mu arusaamist pidi suunati Eagle S enne ametnike pardumist majandusvööndist territoriaalvetesse. Ega pole kuulda olnud veenmismeetoditest midagid?
Muidu võib äkki antud pardumise juriidiline definitsioon olla "piraatlus"?
Aru võib saada, et laeva kapten ei hakanud Matrossovit tegema ja tegi soomlastega koostööd.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 09 Jaan, 2025 11:37
Postitas Peeter
Peeter kirjutas: 09 Jaan, 2025 10:11 Mingi aeg varem käis ka läbi mingi intervju, kus mingi vene asjapulk ütles, et just sõja ja sellest tulenevate sanktsioonidega arvestamise kontekstis soetati vahetult enne sõda sellesse varisüsteemi juurde ca 300 laeva. Ehk siis ca pooled on viimane laiendus.
Lemet kirjutas: 09 Jaan, 2025 10:38 Räägitud on ju numbritest üpris laial skaalal, näiteks ka900, 1200 ja ca 1400....
Jah muidugi, täpsustan, et see 300 laeva jutt käis naftasaaduste veoks juurde muretsetud ja igatsugu muude lippude alla peidetud tankeritest. Ainult tankeritest. Ja siis see tegelane seletaski, et ei mõju need teie sanktsioonid, te ei suuda seda laevastikku biitidagi...

Ja lisan veel, et meie (st meie mõttemaailm) arutab, et kuidas ankru küljest kaabli jäänuseid küll tuvastada ja kuidas ankru laevaga kokku siduda annaks ja siis kui kapten ütleb ükskõik mida stiilis: "oi-ma-küll-ei-tea-midagi", siis arutame, et "aga äkki ikka ei teadnudki" jne jne, siis venepool teadlikult tegeleb pehme sõja variantidega Läänemerel ja arvestab võimaliku otsese sõjalise sekkumisega nende taoliste laevade nii veealuse kui ka veepealse sabotöörliku tegevuse tõkestamiseks. Valides ja oodates võimalikke edasisi arenguid, kuidas üle maailma siis oma versiooni juhtunust levitada. Siseriiklikult öeldi juba ka välja "jutukanalites", et see ongi nende sõjaline operatsioon taristu hävitamiseks. Täna tehakse veel lolli nägu, aga homme või muul suvalisel ajahetkel võib minna üks ekstra sihituna ja tõmmata viimasele hetkele ajastatud ankurdamisega läbi ka Estlink-1-e ja samamoodi öelda, et "uups", ja siis võib selguda, et vat see laev on meie leeri jaoks selle intsidendi jaoks juba veelgi ebameeldivama lipu all, st võib tekkida olukord, kus terve maailm vaatab pealt ja itsitab pihku, kui venemaa ütleb siis midagi taolist stiilis: "Mis te meie otsa vahite? Jagelege ise oma nt Kreeka (või Türgi, või Itaalia vmt krst) lipu all istuva ja Šveitsi (või Luksemburgi või krst veel kuhu peidetud) omanikega!" jne Praegu pidi ju kah juba suur maineprobleem olema maakera kuklapoolel, sest Cook pidi ju tahtma Uus-Meremaaga "samastuda", aga nüüd on U-M väga häiritud, et Cooki lipu all Läänemeres selline sigadus korraldatud... Ja seda kõike jälgib omakorda Hiina, et korjata üles nii know-how-d kui ka käekirja, et sama asja vajadusel ja võimalusel Taivani kallal rakendada.

Mul on meeles üks intsident 80ndail Tartus elektrialal, kus veneprodjagad korduvalt üritasid elektrit varastada visates lihtsalt juhtme õhuliini peale. No eks see senikaua töötas, kuni maha jälle libises, ja siis visati uuesti. Aga teinekord see "haakekonks" lõi ka tuulekäes traate kokku ja siis lõi ka piirkonda pimedaks, kuniks siis jälle alajaama poisid läksid ja uuesti sisse lülitasid. Ja kõik teadsid kelle kätetöö see on ja kelle otsa vaadata, ja tõendusmaterjalidki olemas, aga need seletasid oma prodjaagase peaga aga muudkui, et "Ptitški, ptitški (linnud), ei nemad ei tea mitte midagi". Teemast saadi tookord jagu nii, et öeldi ära, et järgmine kord enam ei tule mitte see sama vanematest meestest koosnev brigaad ainult alajaama sisse lülitama, vaid nüüd tuleb kohale hoopis teine valve-elektrikute brigaad, mis ekstra just nende jaoks koosneb noortest heas kehalises vormis meestest, kes dessantuura-dmb, kes kust. Ja nad võtavad mõned oma sõbrad ka veel kaasa. Ja et esimese asjana annavad nad neile prodjaagadele tappa, et aitab küll sellest lollimängimisest.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 09 Jaan, 2025 12:29
Postitas Some
Kuulasin just valitsuse pressikonverentsi, paistab et kavatsetakse kaablite kaitseks kasutama jäämurdjaid EVA-316 ja Botnica. Et suudavad kaua merel olla ja taluvad halba ilma.