34. leht 61-st

Postitatud: 10 Mai, 2010 0:42
Postitas Bigboss
äkki on pilte ka lennuki alla kukkumise kohast, oleks huvitav vaadata.

kas oli mingi kraater ka kõrval.

Postitatud: 10 Mai, 2010 7:03
Postitas EOD
Arguse mootoriga oli näiteks Fieseler Fi 156 Storch. http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2 ... _fi156.htm
Vaata siit: http://en.wikipedia.org/wiki/Argus_Motoren
Pane veel Google päringusse "Argus Flugmotor". Materjali on saada küll, näiteks http://www.luftfahrt-archiv-hafner.de/argus.htm
Tõsi küll, käsiraamatuid on seal raha eest saada, mitte tasuta tõmmatavad.

Postitatud: 10 Mai, 2010 8:35
Postitas ukuaru
Bigboss kirjutas:äkki on pilte ka lennuki alla kukkumise kohast, oleks huvitav vaadata.

kas oli mingi kraater ka kõrval.
Tegu on suht vesise kohaga.
Pilt


Kukkumise suund on ilmselt selles suunas kus pudel vees on. Pudeli vastasuunas on augu äär madalam, pudeli juures väike muldvall. Sealt vallist ka enamus pildi olevatest asjadest leitud. Augu sügavus ca. 1,2 m+ muda. ACE esimese hooga midagi suurt ei näidanud.
Juttude järgi pidi olema AN tüüpi lennuk. Eri põlvkondade jooksul on maapealsed vidinad ära tassitud.
Plaan kontrollida veel paari lennuki allakukkumis kohta . Kolme lennuki väidetavad allakukkumis kohad on üksteisest 4-12 km kaugusel. On ka neljas lennuk selles piirkonnas, kuid see on ilmselt põllule kukkunud ja peale mälestuse midagi leida ilmselt ei õnnestu.
Kohtadeks mets, vesisem koht, raba. Rahvasuus ajatakse neid lennukeid ilmselt üksteisega segi.
Üks lenduritest olevat langevarjuga alla tulnud kuid sakslased olevat ta maha lasnud.
Erinevai jutte ja versioone on palju.
Järgmise retke võtaks ette metsa, siis rabasse. Eks näha ole mis sealt välja tuleb.

Postitatud: 10 Mai, 2010 10:42
Postitas desert eagle
Ega su ACE ei saagi seal suurt midagi näidata.Mootor on tavaliselt 4-6 meetri sügavusel olenevalt pinnasest.Pildi järgi vaadates tundub veel pinnas seal suht pehme olevat.Nii et ACE suurt seal sind ei aita.

Postitatud: 10 Mai, 2010 13:12
Postitas kloss
Mis maakonnas koht on ?

Postitatud: 10 Mai, 2010 14:21
Postitas Bigboss
mulle tundun küll, see lennuki kraater ahvatlev olev.

pumbaga vesi välja ja järjest kaevama.

Postitatud: 10 Mai, 2010 15:16
Postitas Lemet
AN tüüpi lennuk??? Siis ju tegu pealesõja aegse asjaga. Ja ka arguse kiri ei tohiks nagu Antonovi bürooga väga seostuda. Sest Antonov hakkas alles 1946 aastal üht Jakovlevi büroo filiaalidest juhtima, OKB 153-e. Ja siinmail levinud AN-2 sooritas esmalennu 1947 aasta augusti lõpupäevil

Postitatud: 10 Mai, 2010 17:25
Postitas Satakas
ega see emajõe ääres, hästi peipsi lähedal pole? seal samalaadne kukkumise lugu ühes sarnase augu ja sealt aeg-ajalt välja ilmuvate tükkidega.

Postitatud: 10 Mai, 2010 17:33
Postitas ukuaru
Kõik 4 kohta jäävad Tartumaale. Emajõest aga üsna kaugele (va. see raba oma).

Postitatud: 14 Mai, 2010 21:03
Postitas ukuaru
Sai nüüd ühe tegelasega vesteldud kes teadis ka ühest lennukist rääkida.
Tema esivanem oli allakukkumis kohast toonud koju hulgaliselt vasktorusid. Väike retk sai oletatavasse kukkumiskohta tehtud kuid esialgu tulemusteta.
Osa torusid on säilinud, ehk õnnestub kellegil kommenteerida (või on sama lennuki osad?):
Pilt

Postitatud: 15 Mai, 2010 9:34
Postitas arumik1943
Kui vaja kuskilt midagi pumbata siis võin abi pakkuda. Mul 2 pumpa mis löövad kahepeale kokku u. 2400L minutis. Ise lasin ühe augu kuivaks ühe pumbaga. Seal oli kõvasti üle 10T vett.

Postitatud: 15 Mai, 2010 13:20
Postitas Bigboss
endal kah pump olemas, kui kellegil abi vaja.

Postitatud: 16 Mai, 2010 15:22
Postitas ukuaru
Sai augu ümbert mõned asjad üles korjatud:
Pilt
Pilt

Auku seest tasub uuesti kobama minna peale mõningast põuda.

Tundub, et õlisurve näidiku järgi saab olla üks neist:
Erla 5D, Ju52, Fw190, Ju87D, Bf109

http://aircraft-cockpits.com/Engine_Ins ... 999%29.asp

Postitatud: 16 Mai, 2010 16:26
Postitas Bigboss
päris head suured tükkid, minu lennuk on küll väiksemateks tükkideks lennanud.

äkki võib sulle appi tulla. :)

Postitatud: 18 Mai, 2010 17:12
Postitas ukuaru
Mis toru see võiks olla?

Pilt
Pilt