34. leht 109-st
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 05 Dets, 2022 14:24
Postitas Kapten Trumm
Praegu on tekkimas järgmine probleem - kohalike maavarade, eelkõige liiva ja killustiku nappus.
RB taolise mahuga ehituse lisandumise turule tõstab materjalide hinna kosmosesse, sest uusi kaevandusi samahea kui ei lisandu.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 03 Veebr, 2023 22:02
Postitas parkija
Kuidas selle RB tasuvusega olema saab ?
Kleebin ERR i lehelt : Mullu ületasid Eesti Raudtee kulud tulusid 20,7 miljoni euroga ja seadus ütleb, et riik peab selle kahjumi kompenseerima. MKM-ile eraldati ettenägelikult mulluses riigieelarves kahjumi katmiseks raha, kuid seda vaid 12 miljonit eurot. Seega on vaja veel 8,7 miljonit.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 03 Veebr, 2023 23:44
Postitas Dr.Sci
parkija kirjutas: ↑03 Veebr, 2023 22:02
Kuidas selle RB tasuvusega olema saab ?
Kleebin ERR i lehelt : Mullu ületasid Eesti Raudtee kulud tulusid 20,7 miljoni euroga ja seadus ütleb, et riik peab selle kahjumi kompenseerima. MKM-ile eraldati ettenägelikult mulluses riigieelarves kahjumi katmiseks raha, kuid seda vaid 12 miljonit eurot. Seega on vaja veel 8,7 miljonit.
Rail Balticuga hakatakse Eestist Euroopa suunal fosforiiti vedama, samuti meritisi Hiinast läbi Soome tulevaid konteinereid. Lisaks käib iga enesest lugupidav eestlane vähemalt korra kuus Berliinis ja korra nädalas Riias (keskmistatult), ja nii see tulu tulebki.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 9:23
Postitas JimLaheyUnlimited
RB võtab endale suure osa transiidist, mis hetkel tiksub veokite peal. Põhja-Jäämere sulamisel tekib ka potentsiaalne transpordikoridor Põhja-Norrast läbi Soome ning potentsiaalse tunneli otse Ida-Euroopa turule.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 13:58
Postitas Dr.Sci
JimLaheyUnlimited kirjutas: ↑04 Veebr, 2023 9:23
RB võtab endale suure osa transiidist, mis hetkel tiksub veokite peal. Põhja-Jäämere sulamisel tekib ka potentsiaalne transpordikoridor Põhja-Norrast läbi Soome ning potentsiaalse tunneli otse Ida-Euroopa turule.
Ok, mina oma viimases postituses ironiseerisin, mõni usub vist tõemeeli. Uuringud on näidanud et tavaveokite kaubavedu ei koli RB peale sest selleks oleks vaja eri piirkondades suuri vaheterminale mida ei planeerita, autovedu kasvab järjest, võetakse kasutusele suuremaid veokeid (hetkel TRAM-is käimas järjekordne vastavateemaline uuring millega ka ise seotud). Autovedu on kordades paindlikum, ja kui arvestada võimalikku ümberladustamist ja sellele kuuluvat aega, siis ka kiirem. Pealegi, RB lõppeb endiselt Poolas, seal lõppeb siis ka planeeritav transiit. Hiinast tulev kaup tuleb ka unustada, esiteks oleks optimaalsem transiit läbi Rootsi, aga teiseks on Hiina hetkeolukord selline et tellimused venivad, kauba ja transiidi hind on kõvasti kõrgem ja need Eesti kaubitsejad kes on Hiinaga pikka aega arvestanud, koostööleppeid sõlminud ja tootmisesse investeerinud on sügavates muremõtetes praegu (vähemalt eilse õhtuse seisuga, isiklikest kontaktidest)
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 14:04
Postitas parkija
Julgen kahelda selles reisiliikluses , kaubavedu pole ka kindel , kui jääb siis fosforiit siit minema , vastu saame ää ussitud maa . Olen RB vastu , selle nutsu võiks kaitsevõime suurendamiseks kasutada , aga "vunts" ei luba seda . Samamoodi võiks läbikukkunuks lugeda "tasuta" ühistranspordi , kulu 80 miljonit , ka riigikaitsesse .
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 14:34
Postitas Kilo Tango
parkija kirjutas: ↑04 Veebr, 2023 14:04
Julgen kahelda selles reisiliikluses , kaubavedu pole ka kindel , kui jääb siis fosforiit siit minema , vastu saame ää ussitud maa . Olen RB vastu , selle nutsu võiks kaitsevõime suurendamiseks kasutada , aga "vunts" ei luba seda . Samamoodi võiks läbikukkunuks lugeda "tasuta" ühistranspordi , kulu 80 miljonit , ka riigikaitsesse .
Tasuta ühistranspordi koha pealt nõus - tegemist on riikliku laristamisega.
RB koha pealt mitte. See on strateegilise infra projekt samamoodi, kui energiasüsteemi ühendamine ja sageduse sünkroniseerimine Euroopaga ning sellisena täiesti vältimatu. Jutt, et RB-d tehakse fosforiidi pärast on propaganda, mille allikaid tasub otsida meist ida poolt. Kui siin kunagi peaks hakatama fosforiiti kaevandama, veetakse see välja laevade, mitte kiirrongidega. Meretransport on vähemalt poole odavam.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 15:07
Postitas Lemet
Autovedu on kordades paindlikum
Siin on ju riigil piisavad hoovad maksustamisel. Ja olgem ausad_ järjest populaarsust koguva rohelise ilmavaate poole pealt on kaubavedu rongidel märksa odavam ja keskkonnasäästlikum. Ja kiirem. Palju võtab kütust 60 haake vedamine Tallinna sadamast Berliini alla raudteel ja maanteel ninadega? juhtide tööajast ma siinkohal ei räägigi.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 15:54
Postitas Aspelund
Kas need 60 haaget Berliini eksisteerivad ka reaalselt?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 16:02
Postitas Lemet
Aspelund kirjutas: ↑04 Veebr, 2023 15:54
Kas need 60 haaget Berliini eksisteerivad ka reaalselt?
Suuri autoronge (üle 12 meetri) sõidab Maanteeameti loenduse põhjal ööpäevas sel trassil 1575. Nii et võiks arvata, et päris reaalselt eksisteerivad
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 16:37
Postitas Fucs
See on strateegilise infra projekt
No vat just.
Me saame omale "Lääne-Euroopa" rööpmelaiusega ühenduse ja liitlaste tavaari ei pea enam kusagil pudelikaelas ümberlaadima või vagunite-vedurite rattaid vahetama...
Eesti Raudtee: Euroopa rööpmelaiusele üleminek maksaks 8,7 miljardit
https://majandus.postimees.ee/7599021/e ... -miljardit
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 17:31
Postitas trs
Tasuvus on väga suhteline. Riigikaitse sisse toomine on eriti loominguline valdkond, sest seal sõltub tasuvuse arvutamine juba parasjagu käigusolevast stsenaariumist. Kaubaveo osas on selge, et mingi turg kindlasti on ja see vähendab autotransporti. Ka autodega veetakse suur osa kaubast logistikakeskustesse ja sealt laiali, seega paindlikkuse eelis on suhteline. Reisijatranspordi osas on aga kiired ja mugavad ühendused alati teretulnud.
Tasuta kohalik ühistransport on ka täiesti ok mõte. Ideaalsel juhul teen oma toimetused linnas kasutades ühistransporti, mis on mugav, kiire, lihtne ja öko. Praktiline korraldus on meil siin aga täiesti erinev, sest ühistranspordi kasutamine ei ole enamasti mugav, kiire ega lihtne. Kirsiks tordil näiteks Tallinna puhul on tasuta lühistranspordi tingimustes jätkuvalt pileteid kontrollivate mängupolitseinike ja keskpartei värvides valideerimiskaartide süsteemi üleval pidamine.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 17:53
Postitas AMvA
Dr.Sci kirjutas: ↑04 Veebr, 2023 13:58
JimLaheyUnlimited kirjutas: ↑04 Veebr, 2023 9:23
RB võtab endale suure osa transiidist, mis hetkel tiksub veokite peal. Põhja-Jäämere sulamisel tekib ka potentsiaalne transpordikoridor Põhja-Norrast läbi Soome ning potentsiaalse tunneli otse Ida-Euroopa turule.
Ok, mina oma viimases postituses ironiseerisin, mõni usub vist tõemeeli.
Uuringud on näidanud et tavaveokite kaubavedu ei koli RB peale sest selleks oleks vaja eri piirkondades suuri vaheterminale mida ei planeerita, autovedu kasvab järjest, võetakse kasutusele suuremaid veokeid (hetkel TRAM-is käimas järjekordne vastavateemaline uuring millega ka ise seotud). Autovedu on kordades paindlikum, ja kui arvestada võimalikku ümberladustamist ja sellele kuuluvat aega, siis ka kiirem. Pealegi, RB lõppeb endiselt Poolas, seal lõppeb siis ka planeeritav transiit. Hiinast tulev kaup tuleb ka unustada, esiteks oleks optimaalsem transiit läbi Rootsi, aga teiseks on Hiina hetkeolukord selline et tellimused venivad, kauba ja transiidi hind on kõvasti kõrgem ja need Eesti kaubitsejad kes on Hiinaga pikka aega arvestanud, koostööleppeid sõlminud ja tootmisesse investeerinud on sügavates muremõtetes praegu (vähemalt eilse õhtuse seisuga, isiklikest kontaktidest)
Paluks viiteid sellisetele uuringutele.
Lisaks viitaks, et Poolas on raudteevõrk täitsa olemas

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 18:05
Postitas Lemet
Pealegi, RB lõppeb endiselt Poolas, seal lõppeb siis ka planeeritav transiit.
Ka minu teada on Varssavist Euroopasse toimiv raudtee olemas. Tiba üle 500 kilomeetri ja võtab aega viis ja pool tundi.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 04 Veebr, 2023 19:19
Postitas maksipoiss
Aspelund kirjutas: ↑04 Veebr, 2023 15:54
Kas need 60 haaget Berliini eksisteerivad ka reaalselt?
AKF ilmselgelt ei ole Via Baltical liigelnud,Kui sellised küsimused tekivad.