34. leht 64-st
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 01 Sept, 2023 20:21
Postitas Some
Metaprinti suurosanik Lemendik kinnitas, et kaupa on müüdud Venemaale 29,8 miljoni euro eest. Seejuures üht toodet kaubakoodiga 7210122000 („Белая жесть“ ehk tinatatud valgeplekk) just sõja ajal hooga vedama hakatigi. Alates mullu aprillist kuni aasta lõpuni veeti seda Venemaale 60 korda enam kui aasta varem, koguväärtuses üle nelja miljoni dollari (3,7 miljonit eurot) eest. Suuresti tänu sellele kasvas 2022. aastal Metaprinti müük Venemaale 22% võrra, võrreldes sõjaeelse aastaga.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12022 ... gi-kuulnud
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 01 Sept, 2023 21:15
Postitas Madis Reivik
Tinatatud valgeplekist tehakse minu teada konservikarpe. Sõjaväele vajalik kraam.
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 01 Sept, 2023 21:35
Postitas Peeter
Madis Reivik kirjutas: ↑01 Sept, 2023 21:15
Tinatatud valgeplekist tehakse minu teada konservikarpe. Sõjaväele vajalik kraam.
Jep. Sellest räägiti juba skandaali alguses. Kui mõtlema hakata, siis viisakalt öeldes ikka paras sigudikutemp.
P.S. Mitu korda rääkisin siin juba ammu, ja nüüd on Vahukunnid kah huviorbiiti tõusnud. Nüüd oleks ehk aeg kaeda ka sellesse valdkonda, kes neile plastpudeleid teeb. Ehk avasatame ka sealt järgmise Metaprindi?
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 01 Sept, 2023 23:17
Postitas Nibelungen
Kui Kaja ei saa aru, et milles teda süüdistatakse siis jääb arusaamatuks miks ta abikaasa oma osaluse transaäris maha müüb. Võiks ju jätkata ja näiteks saadav tulu osaliselt annetada ukrainlastele kellest väga hoolitakse.
Kunagi J.Ligi väljendas nördimust EKRE katuseraha jagamise osas, kus väga palju kirikuid said toetusi. Selle peale ütles Ligi midagi taolist :" Jumal arvestab inimese isikliku panust mitte teiste raha suunamist ". Kaja on leidnud ukraina abistamisest kõneledes oma nišši poliitiliseks eduks kuid päris tõsist ukrainlastest hoolimist saaks ta tõestada sellega, et astuks tagasi ja hakaks tasustamata aja ja isiklike vahenditega ukrainlasi toetama nii nagu seda teevad A.Punning ja mitmed teised siingi foorumis ja mujal.
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 02 Sept, 2023 21:23
Postitas Wots
Jääb arusaamatuks miks üldse kaubeldakse selle üle kas Kaja ikka päriselt ka teadis või mitte. Isiklikult arvan, et tehti külm kalkulatsioon - mis juhtub kui asi avalikuks tuleb VS äri ära lõpetada. Kõige hullemal juhul peab ta lihtsalt peaministri koha ülesse ütlema ja poliitikas saab ikka jätkata. Seega rahaliselt oli kasulikum jätkata kuni sai.
FAKT on lihtsalt see Eesti peaministri perekond teenib Venemaal raha ja kogu Ukraina "toetamise poliitika" muutus väga kähku sisutühjaks.
Ei näe ühtegi argumenti miks ta PMina jätkama peaks. Riigina oleme tohutu maine kahju saanud.
Samuti jääb arusaamatuks kuidas riigisaladuse luba ära ei võeta - igal juhul on ju tegemist inimesega kellel on suur tõenäosus sattuda VF mõjutustegevuse ohvriks.
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 03 Sept, 2023 9:21
Postitas Crispy
Madis Reivik kirjutas: ↑01 Sept, 2023 21:15
Tinatatud valgeplekist tehakse minu teada konservikarpe. Sõjaväele vajalik kraam.
Pigem siiski seotud Wolfi Grupi ja aerosoolidega.
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 03 Sept, 2023 10:57
Postitas OLAVI
Crispy kirjutas: ↑03 Sept, 2023 9:21
Madis Reivik kirjutas: ↑01 Sept, 2023 21:15
Tinatatud valgeplekist tehakse minu teada konservikarpe. Sõjaväele vajalik kraam.
Pigem siiski seotud Wolfi Grupi ja aerosoolidega.
See on küll liialt lihtsustatud arvamus, et kohe pärast sõja algust ehitati veresse juurde veel üks tehas või pandi olemasolev vahu tootmisliin kuues vahetuses tööle, vahutoodangu kordades suurendamiseks, sest iga toodetud purgi kohta kulub pakendit ikkagi täpselt sama suur kogus.
Kõik tööstuslikud tootmisliinid on arvestatud mingile projektvõimsusele ja loota, et ühest hetkest alates saab samalt liinilt, samas tehases kordades suuremat toodangut on väga lihtsameelne lähenemine.
Kuigi veremaa on väga suure rauatoodanguga on seal juba nõukaajast probleem süvavaltsitava metalli tootmisega.
See on metall, mis pärast süvavaltsimist säilitaks oma soovitud kuju ja mis on vajalik ka pakendite hermeetilisuse tagamiseks.
(Selle pärast ei olnud nõuka autode keredel kõik punktkeevituse punktid keevitunud, vorstikilede pakendite sulgurklambreid osteti läänest, jne.)
Pigem kasutati "nii turvatud veoliini" hulga kallima kauba transpordiks.
(Analoogia silla lõhkunud kilerullidega ja ka metalliäri hiilgeaegadel 90'datel veeti kütuseautode tsisternides üle piiri metallikange.)
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 03 Sept, 2023 11:14
Postitas Lemet
hiilgeaegadel 90'datel veeti kütuseautode tsisternides üle piiri metallikange.)
Olles pisut 90ndatel kütust vedanud seltskonnaga seotud olnud, on selline onfo üllatuseks. Lugupeetav ikka kütusetsisterni seestpoolt näinud on? Ja omab ettekujutust, milline keberniit oleks sel kombel metallkange transportida. Liiati olukorras, kus suvaline piiripunkt suvaline tolliametnik võis lasta pütikaane lahti teha ja selle sisu kontrollida
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 03 Sept, 2023 11:43
Postitas Aivark123
Akf Lemet alahindab piirivalvuri palga ja koorma hinna vahet. Olles ise sel ajal natuke transpordiga seotud, siis üle Narva piiri sai veetud uue volvoga vasest lookas poolhaaget ja juhil oli vaja öelda vaid 2 sõna "tühi" Eesti poolel ja "pusto" vene poolel. Trikk oli õigete inimeste ajal piiri ületamine- vahel passisid päeva teeääres ja kui kõne tuli, siis kettasse ning ajama. Kes kellele maksis polnud autojuhi asi aga üle salanda serva isegi ei vaadatud.
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 03 Sept, 2023 12:15
Postitas Crispy
Lemet kirjutas: ↑03 Sept, 2023 11:14
hiilgeaegadel 90'datel veeti kütuseautode tsisternides üle piiri metallikange.)
Olles pisut 90ndatel kütust vedanud seltskonnaga seotud olnud, on selline onfo üllatuseks. Lugupeetav ikka kütusetsisterni seestpoolt näinud on? Ja omab ettekujutust, milline keberniit oleks sel kombel metallkange transportida. Liiati olukorras, kus suvaline piiripunkt suvaline tolliametnik võis lasta pütikaane lahti teha ja selle sisu kontrollida
Vaevalt seda metalli siis "otse tehasest" tsisternides veeti. Eks lõigati vahesektsioonid välja ning läks vedu käima.
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 03 Sept, 2023 14:57
Postitas OLAVI
Lemet kirjutas: ↑03 Sept, 2023 11:14
hiilgeaegadel 90'datel veeti kütuseautode tsisternides üle piiri metallikange.)
Olles pisut 90ndatel kütust vedanud seltskonnaga seotud olnud, on selline onfo üllatuseks. Lugupeetav ikka kütusetsisterni seestpoolt näinud on? Ja omab ettekujutust, milline keberniit oleks sel kombel metallkange transportida. Liiati olukorras, kus suvaline piiripunkt suvaline tolliametnik võis lasta pütikaane lahti teha ja selle sisu kontrollida
"Suure tellise mõõtu" metallikange sai sujuvalt sisse laduda ja pärast tangiti mingi vedelik peale ning ainult luuki avades poleks midagi näinud.
Tollis deklareeriti kui kemikaali vedu.
Nii veeti kalleimaid materjale kui vanarauda.
(90'datel õnnestus mul külastada Tartus "tehast", kus ehitati ringi (topeltpõhjad , seinad) kaubikuid ja poolhaakeid ning ei olnud seal töös ainult Eesti numbrimärgiga masinad.)
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 03 Sept, 2023 15:07
Postitas Lemet
sai veetud uue volvoga vasest lookas poolhaaget ja juhil oli vaja öelda vaid 2 sõna "tühi" Eesti poolel ja "pusto" vene poolel. Trikk oli õigete inimeste ajal piiri ületamine- vahel passisid päeva teeääres ja kui kõne tuli, siis kettasse ning ajama.
Täpselt. Ja milleks oleks sel juhul pidanud piinlema pütiga???
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 03 Sept, 2023 23:20
Postitas ahto42
90ndatel kerkisid ju piirikatele majad. Omelagi vanem sugulane oli piikikas siis pealr sõjaväge ja tuli ära enne kui liiga ahneks läks. Ütles, et ei suutnud rahale ei öelda ja teadis, et see pardakk kaua ei kesta.
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 04 Sept, 2023 1:26
Postitas lamba-ants
Päris hea ülevaade, kriitikaga esineb ka Reformierakonna liige M. Sutrop.
https://www.err.ee/1609087793/ak-nadal- ... -skandaali
Lisaks soovitan kuulata Vikerraadio saadet Samost ja Aaspõllu (K. Kallast puudutav osa algab umbes 19:40), kus nad on muuhulgas kokku pannud suurepärase Kallase lausete kogumi.
https://vikerraadio.err.ee/1609070510/s ... a-aaspollu
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 04 Sept, 2023 1:45
Postitas hjl85
Wots kirjutas: ↑02 Sept, 2023 21:23
Jääb arusaamatuks miks üldse kaubeldakse selle üle kas Kaja ikka päriselt ka teadis või mitte. Isiklikult arvan, et tehti külm kalkulatsioon - mis juhtub kui asi avalikuks tuleb VS äri ära lõpetada. Kõige hullemal juhul peab ta lihtsalt peaministri koha ülesse ütlema ja poliitikas saab ikka jätkata. Seega rahaliselt oli kasulikum jätkata kuni sai.
FAKT on lihtsalt see Eesti peaministri perekond teenib Venemaal raha ja kogu Ukraina "toetamise poliitika" muutus väga kähku sisutühjaks.
Ei näe ühtegi argumenti miks ta PMina jätkama peaks. Riigina oleme tohutu maine kahju saanud.
Samuti jääb arusaamatuks kuidas riigisaladuse luba ära ei võeta - igal juhul on ju tegemist inimesega kellel on suur tõenäosus sattuda VF mõjutustegevuse ohvriks.
Seletame siis juba mitmendat korda: arvata võid mida tahes. KK ei olnud peale poliitilise põhjuse, mitte mingit muud põhjust kuhu tema abikaasa väikeosalusega ettevõte kaupa transpordib. Tema abikaasa omas sesa juba enne nende tutvumist ehk juba pea 14 aastat.
Riigisaladuse loa äravõtmiseks ei ole absoluutselt mingit alust.
Viimaseks: ei teeni perekond Kallas vaid tema abikaasa. See ettevõte on tema abikaasa lahusvara. KK on täpselt 0 õigust sealt saadavatele tuludele. See vastab ka sinu esinesele küsimusele