335. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 10:42
Postitas Kapten Trumm
mongol kirjutas: 06 Dets, 2023 22:13 Rehvimehed "armastavad" vahumehi..

Aga 160kW 1200kg tagaveoline sai uued naelad, kõige odavamad tutikad. Väga okei pidamine, kui gaasi ei anna. Aga samas on suvel heade suvekatega sama lugu, et okei pidamine, kui gaasi ei anna. Väga rahul selle ostuga, naeladki alles veel ja teel püsib eeskujulikult hoolimata ca 70-eurisest tükihinnast (esisild 18, tagasild 19 tolli püksirihmad).
Eks see ongi kõikide vanemate autode "püksirihmade" traagika, korralikud rehvid maksavad kõvasti. Mingil määral (kuivõrd esipidurite suurus võimaldab) on võimalik kasutada väiksemaid velgi ja seeläbi saada rehvi hinda alla (pluss second hand valik on palju suurem) pluss tavaliselt on "püksirihhmad" 1200 kg autole talveks liigse laiusega, näiteks lumepudrus kipub uisutama. 16 tolliga on valik juba tunduvalt parem kui 17-19 tolli ja 15 tolli muutuvad ka firma rehvid juba talutavaks, sest pakkumist on palju ja see kisub hinnad mõistlikuks - ning secondhandi on ka igale maitsele.

1200 kg autole lumel ja jääl oleks maksimaalne ehk 195 laius (vt milliste juustulõikuritega WRC autod talverallil sõidavad). Ise ma olen talveks alati teised veljed ostnud ja plekid kindlasti, valuveljele on see talvesool puhas surm.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 10:50
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: 06 Dets, 2023 9:02 Kiire otsusega läksid eelmine hooaeg Masterile Sailun naastud alla aga oodatava hirmu asemel positiivne kogemus - peavad hästi, mõni üksik nael on 2. hooajaks lahkunud. Müratase alla keskmise. Hind oli odav.
Olen pikki aastaid kasutanud talvel Master Nordic 4 naastusid. Need Nokian Hakkapelita 4? mustriga ja väidetavalt Nokiani mustrilindi abiga tehtud. Pidamiselt olid igati ok, ainult tundub, et see oli paras loterii, sest jooksust üks vahetati vibra tõttu garantiiajal välja ja teine läks jõmbuliseks peale garantiiaega. Praegu neid enam ei toodeta ka - mulle tundus see parem valik kui sama hinnaga hiina käkid.

Masterite headuse teooria oli ehk see, et -15 külmas tundus nende muster näpuga katsudes isegi elastsem kui originaal Nokianidel (tööautol olid sellised all). TTÜ autolabor katsetas neid omal ajal jäärajal BMW all ja saavutas analoogseid tulemusi firmatoodetega. Eks ta "firmatoode" oligi, aluseks oli mingi firmarehvi karkass, kuhu oli peale mäkerdatud Nokian Hakkapelita 4 muster ja naastud.

Kunagi olid mul Marix protid, noo need tõesti ei kõlvanud - ja muster oli -10 juures täitsa plastmassistunud. Mina ei ole neid Taiwani ja Hiina talverehve osta julgenud. Suveks olen korra ostnud, aga talveks mitte.

Kui raha napib ja otsida viitsid, siis auto24.ee varuosade all on rehvide rubriik ja kevadel, kui hooaeg lõpeb, on seal tükati täitsa uueväärseid peetud rehve saada. Näiteks poole hinnaga, mis uus poes maksab.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 11:14
Postitas Walter2
Auto on Master, Renault Master - mitte rehvid. :) Master protti tehti Eestis ja pidamine oli tõesti hea, ainuke viga oli kõva müra mis need tegid.
Sailun oli esimene hiinakas kui õigesti mäletan, mis sai Saksa TÜV heakskiidu.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 11:33
Postitas Kapten Trumm
Need karmima mustriga Nokianid mürisevad ka originaalis ja mitte vaiksemalt Masteritest. Mõeldud vist rohkem lumepudrus sõitmiseks, mitte märjale asfaldile.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 12:04
Postitas isakene
Nokiani ma väldin. Pidamine on neil väga hea, aga vastupidavus alla igasugust arvestust.

Tuttav rehvimees tegi mõni aasta tagasi kampaania - kes tuleb rehvivahetusse ühest partiist pärit komplekti kulunud Nokiatega, saab suvalise uue komplekti poole hinnaga. Või oli lausa tasuta, enam ei mäleta... igastahes ühtegi klienti kampaania raames ei tulnudki...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 12:14
Postitas Walter2
isakene kirjutas: 07 Dets, 2023 12:04 Tuttav rehvimees tegi mõni aasta tagasi kampaania - kes tuleb rehvivahetusse ühest partiist pärit komplekti kulunud Nokiatega, saab suvalise uue komplekti poole hinnaga. Või oli lausa tasuta, enam ei mäleta... igastahes ühtegi klienti kampaania raames ei tulnudki...
Mul hobikal uuena Eestist ostetud jooks Hakkapeliitta 1 all - matching numbers, vanus 20+.. :) Siiani kestnud igasugu retsimist.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 12:19
Postitas Kilo Tango
Walter2 kirjutas: 07 Dets, 2023 12:14 ...
Mul hobikal uuena Eestist ostetud jooks Hakkapeliitta 1 all - matching numbers, vanus 20+.. :) Siiani kestnud igasugu retsimist.
Ei tohi ju sõita nii vanade talvekatega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 12:20
Postitas Kapten Trumm
See Nokiani mittevastupidamise jutt ilmselt kuulub valdkonda, kus mingist äärmusjuhust luuakse seaduspärasus.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 12:33
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: 07 Dets, 2023 12:20 See Nokiani mittevastupidamise jutt ilmselt kuulub valdkonda, kus mingist äärmusjuhust luuakse seaduspärasus.
Äkää. Pea kolmekümne aasta jooksul olen ikka päris palju Nokiat kasutanud. Ja mul ei ole siiani ühtegi Nokia paari, jooksust rääkimata, mille oleks õnnestunud lõpuni sõita, ilma et vähemalt üks oleks vormist välja läinud. Nokian on selle koha pealt konkurentsitult number üks. Peale Nokia talvekate on tükk tühja maad, siis tuleb BFGoodrich, siis on veel tükk tühja maad ja siis tulevad kõik ülejäänud.

Võibolla et linnas asfaldil kestavad paremini, kui treppis ja räigete lumekonarustega külateedel. Aga siin on Nokia vastupidavus läbi aastate legendaarselt s*tt. :evil:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 12:45
Postitas davidsoniharald
Maailma parima autojuhi auhinna võitis taaskord Kapten Trumm! Auhinna annab üle võistluste korraldaja Kapten Trumm! Õnnitleme võidu puhul! :D

Kapten Trumm kirjutas: 07 Dets, 2023 10:14 Mul on olnud umbes 30a praktika peale kümmekond juhtumit metsloomaga, mida võiks nimetada "napikas". Napikaks (mitte pauguks) on selle muutnud keskendumine sõitmisele, mitte nutiseadme vahtimine või muu kõrvaline tegevus. Ehk siis - ärge tegelege kõrvaliste asjadega, pimedas sõitke maksimaalselt kaugtuledega ja pidage silmas, mis teile teeäärsest metsast paistab. Nii mõnegi napika eelduseks on olnud võsast tulede valguses hiilgavad silmad, mispeale olen aegsast pidurdanud. Võimalus looma märgata on küllalt suur.

Kõik see ei tähenda, et 11. või 12. kord ei või minuga pauk juhtuda, aga üllatavalt palju õnnestub siiski laveerida, kui õigel ajal haisu ninna saad. Ja armatuuril olev hiilgav ekraan (kus jookseb nt navigatsioon) halvendab kindlasti nägemisvõimet pimeduses. Armatuuri valgustus tasub ka pimedas miinimumis hoida. Ja mul on kombeks (mul pole praegu ega pole ka olnud ühtegi ksenoonidega autot) panna esilaternatesse kõrgema valgusjõuga pirne (mitte 100W, aga suurendatud valgusjõuga), mis on legaalsed kasutada (Osram Coolblue ja Night Breaker). Eriti suur efekt on siis, kui originaalis on autosse topitud mingid longlife pirnid, mis näitavad kehva valgust ja on mõeldud selleks, et neid ei peaks garantiiajal vahetama. Mida eredam valgus, seda kaugemalt kitse silmad paistavad. Loomal on miskipärast komme nendesse tuledesse jõllitada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 13:32
Postitas Walter2
Kilo Tango kirjutas: 07 Dets, 2023 12:19
Walter2 kirjutas: 07 Dets, 2023 12:14 Mul hobikal uuena Eestist ostetud jooks Hakkapeliitta 1 all - matching numbers, vanus 20+.. :) Siiani kestnud igasugu retsimist.
Ei tohi ju sõita nii vanade talvekatega.
Ääh.. ei kontrolli keegi selliseid asju, kontrollijatel targematki teha. Kahju viia utiili korralikus seisus rehve - naelad sees ja segu pehme. Ülevaatuse teen suvekatega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 14:13
Postitas Kapten Trumm
davidsoniharald kirjutas: 07 Dets, 2023 12:45 Maailma parima autojuhi auhinna võitis taaskord Kapten Trumm! Auhinna annab üle võistluste korraldaja Kapten Trumm! Õnnitleme võidu puhul! :D
Aasta mõttetuima trolli auhind kuulub seekord davidsoniharaldile! Hurraa, seltsimehed!

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 14:15
Postitas Kapten Trumm
isakene kirjutas: 07 Dets, 2023 12:33
Kapten Trumm kirjutas: 07 Dets, 2023 12:20 See Nokiani mittevastupidamise jutt ilmselt kuulub valdkonda, kus mingist äärmusjuhust luuakse seaduspärasus.
Äkää. Pea kolmekümne aasta jooksul olen ikka päris palju Nokiat kasutanud. Ja mul ei ole siiani ühtegi Nokia paari, jooksust rääkimata, mille oleks õnnestunud lõpuni sõita, ilma et vähemalt üks oleks vormist välja läinud. Nokian on selle koha pealt konkurentsitult number üks. Peale Nokia talvekate on tükk tühja maad, siis tuleb BFGoodrich, siis on veel tükk tühja maad ja siis tulevad kõik ülejäänud.

Võibolla et linnas asfaldil kestavad paremini, kui treppis ja räigete lumekonarustega külateedel. Aga siin on Nokia vastupidavus läbi aastate legendaarselt s*tt. :evil:
Mina viskasid äsja ära terve jooksu Goodyear Efficient Grip SUV suverehve, millel oli pool mustrist veel alles. Üks oli jõmbuline (traadid katki), kaks tükki tegid niisama vibrat, kuigi tasakaalus olid ilusti ja selle üheainsa probleeme ei hakanud enam ootama. Kah nagu testivõitja ja esikolmiku tootja...

Ju siis on nii "efektiivseks" tehtud, et traate on liiga vähe või traadid liig peened. :dont_know:
Mulle tuli üllatusena, olen varem neid GY suvekaid ka päris siledaks sõitnud, ilma et karkassiga midagi juhtuks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 14:32
Postitas Some
Walter2 kirjutas: 07 Dets, 2023 11:14 Auto on Master, Renault Master - mitte rehvid. :) Master protti tehti Eestis ja pidamine oli tõesti hea, ainuke viga oli kõva müra mis need tegid.
Sailun oli esimene hiinakas kui õigesti mäletan, mis sai Saksa TÜV heakskiidu.
Võtsin ka oma Stingerile kevadel uuteks suvekateks Sailunid. 255mm laiad. Hinnavahe premiumitega kolmekordne ja ausalt öeldes Eesti kiiruste juures mina küll originaalidega võrreldes vahet ei taju... Teoorias peaks veslius kehvasti käituma aga ei mäleta, et hooaja jooksul mingit jama oleks olnud. Talvekad Bridgestone Blizzak lamellid. Kaks talve olen sõitnud, ka kõige hullemate tormidega. Kui jää peal lumi siis vahel ikka õnnestus nelja rattaga külglibisemist harrastada (teistest liiklejatest liikusin siis ka oluliselt kiiremini). Aga muudes oludes sõidab muretult. Et Sailuni suvekatest jäi hea mulje siis naise Outbackile sai sama firma lamellid ostetud. Siiberdab Tallinn-Haapsalu-Tallinn ja ütleb, et siiani libisema pole saanud. Muidugi -25C pole veel olnud ka, ehk siis muutub kummisegu jäigemaks aga loodame, et mitte.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Dets, 2023 14:35
Postitas Kapten Trumm
Neliveolisel autol tajubki rehvide puudujääki siis, kui üle pakutud kiirusega pidurdusmaast puudu jääv 5 meetrit jääb eessõitja pagasnikusse või puutüvesse. Ses mõttes ongi selline asi salakaval, et aru saab siis, kui hilja on.

Kui tuntud tootjate Ida-Euroopa kontorite uute talverehvide ostuks jääb eelarvet puudu, siis soovitaksin vaadata enne hiina rehvide ostmist kasutatud rehvide pakkumisi. Tõsi, neliveolisel on see probleem, et need peavad rangelt kõik sama kulunud olema, muidu hakkab see neliveo tervisele.

See pole praktilises ilmas kuidagi võimalik, et soojamaafirmad teevad samu häid rehve kui need, kes on põhjamaades 50a rehve teinud ja näevad siin pidevat vaeva järjest parema tegemiseks. OK, suvel võib see isegi tõsi olla, aga talvel kahtlen.

See, et Saksa TÜV midagi sertifitseeris, ei tähenda, et tegemist on samahea tootega, tuleks enne uurida, mida seal sertifitseeriti ja kui palju sellest on maaletooja reklaamikära.