Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis need WRC teoreetikud asjast teavad, kui Rootsi talverallil mingite juustulõikuritega sõidavad, mis asfaldiralli omast on poole kitsamad.
Ühe autoga kõvad praktikud, kel on õnnestunud kraavis käimist seni vältida, teavad ikka rohkem :lol:
Viimati muutis Kapten Trumm, 14 Dets, 2023 9:26, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 13 Dets, 2023 16:13 Mul on iPiked ja ütleks, et vaiksemat rehvi pole mul olnud ning ka muud omadused on väga head. Seni sõidetud Nokian'i, Conti, Bridgestone ja muude kvaliteetrehvidega.
Nokiani kiitmisest ma suurt aru ei saa, sest eelmised suverehvid olid selle firma toodang ja ma olin ülipettunud. Müra suurem kui nendelsamadel iPike naastrehvidel, lisaks ei olnud ühtegi muud omadust, mis oleks selle suure müra kuidagi heastanud.
Selles hinnaklassis rehv ei saa lihtsalt mingi valemiga väga hea olla. Odav hind tuleb sellest, et arendustöö tehti väga ammu ja selle osa rehvi hinnas on pisuke. Mul olid need talvel tööautol all, kui selle 2013 ostsin, 10a tagasi - ja siis oli see mudel turul juba aastaid olnud. Täpselt samasugused said 2 talve tagasi ka naise pisiauto alla. Loomulikult on see täitsa rahuldav toode ja perfektselt sõidetav, aga tänaste "testivõitjatega" ma seda ikkagi ei võrdleks, ka Nokianiga mitte.

Kui väike müra tuleb sellest, et need on sul XC70 all, siis tõesti - XC70 on isegi Masteri prottidega perfektselt vaikne auto (erinevalt Aasia justudest, millel naastudega võib 100 kmh pealt kõrvaklapid pähe panna). Aga vaikus ei tule mitte rehvist, vaid auto silmapaistvast müraisolatsioonist. Seepärast autot ostma minnes tasub vaadata neid, millele esindus proovisõiduks on julgenud naastud alla panna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

wolfgang kirjutas: 08 Dets, 2023 14:21 Oi jeerum! Mulle meelestuvad nonde Kellydega küll elu libedamad sõidud. Tol aastal oli vaja palju mööda metsateid seigelda, kus vahel ka mõningane kõrgustevahe. Naelad olid neist ammu lahkunud(rendiauto, Corolla) ja sa tundsid ennast hokilitrina nendega sõites. Üks eriti ere mäluklipp - mäest alla ja languse lõpus kurv paremale(nii 120 kraadi vbl), samal ajal tekib sinna Eesti Posti pirukas ja lihtsalt libised nende pasteldega nagu kuradi tuubiga... Kuidagi sain pirukast mööda ja kuuske ka ei sööstnud, aga no raisk need olid sitad kummid! Peale seda on mu veeremil alla PREEMIUM NAASTREHVID ja mu meel on sel teemal igasuguseks kompromissiks lukus :). Kusjuures naelu peab olema niiet mustab(helgib).
Politsei kasutas omal ajal seda Kelly mudelit, mida Goodyear nimetas Ultra Grip 400. Mäletan, et kui ma 1997 paiku autoremondi töökojas töötasin, olid jõukamatel kundedel juba sellised all -ehk tegemist on muidu 25a vana mudeliga. Kui täna paneks alla mingid ürg-Hakkapelitad, siis ei jõuaks vist keegi ära imestada, kui libedad on need jääl ja kui kõva müra teevad, rehvimajandus siiski areneb. :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas wolfgang »

No ei tea ei tea. Ma mäletan isegi neid 80. Nokia talverõngaid. Nagu ruudiline muster, suured kummiklohmakad-protolamellid ja naelad. Nõuka ajal sõitsid kõvemad võllid sellistega ja mu paps ostis 1993 aastal ühe 123 mersu sellistega. Ilm oli siis umbestäpselt nagu praegu ja haakisivad küll. Mees oli ise väga rahul ja siiamaani kõik talvekad Nokiad tal :). Müra ei oska kommenteerida, kuna kui koobas lund täis siis ei kuule mingit rehvimüra.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui sa täna nende ürg-Nokianitega sõidaks, kukuks pikali, kui libedad need on. :)
Muidugi, asi sõltub ka olukorrast, Tallinna enamvähem korras tänavate põhjal ei saa teha järeldusi karumustika külavaheteede kohta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Neid I Peake on ka mitmeid variante. Kõike uuem peaks olema I'peak RS2, aga Testides toodi välja, et peab hästi aga just müra oli miinuseks. Seda kinnitab ka eksi 2019 civiku all nee rehvid. See auto muidugi mürasummutusega ei hiilga, aga I'peak RS2 teeb olemise eriti karmiks.
Odavus on suhteline. 235/45 R17 150-160€/tk.
Mich, conti gy 220+
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 14 Dets, 2023 9:25
AMvA kirjutas: 13 Dets, 2023 16:13 Mul on iPiked ja ütleks, et vaiksemat rehvi pole mul olnud ning ka muud omadused on väga head. Seni sõidetud Nokian'i, Conti, Bridgestone ja muude kvaliteetrehvidega.
Nokiani kiitmisest ma suurt aru ei saa, sest eelmised suverehvid olid selle firma toodang ja ma olin ülipettunud. Müra suurem kui nendelsamadel iPike naastrehvidel, lisaks ei olnud ühtegi muud omadust, mis oleks selle suure müra kuidagi heastanud.
Selles hinnaklassis rehv ei saa lihtsalt mingi valemiga väga hea olla. Odav hind tuleb sellest, et arendustöö tehti väga ammu ja selle osa rehvi hinnas on pisuke. Mul olid need talvel tööautol all, kui selle 2013 ostsin, 10a tagasi - ja siis oli see mudel turul juba aastaid olnud. Täpselt samasugused said 2 talve tagasi ka naise pisiauto alla. Loomulikult on see täitsa rahuldav toode ja perfektselt sõidetav, aga tänaste "testivõitjatega" ma seda ikkagi ei võrdleks, ka Nokianiga mitte.

Kui väike müra tuleb sellest, et need on sul XC70 all, siis tõesti - XC70 on isegi Masteri prottidega perfektselt vaikne auto (erinevalt Aasia justudest, millel naastudega võib 100 kmh pealt kõrvaklapid pähe panna). Aga vaikus ei tule mitte rehvist, vaid auto silmapaistvast müraisolatsioonist. Seepärast autot ostma minnes tasub vaadata neid, millele esindus proovisõiduks on julgenud naastud alla panna.
Me räägime siis ilmselt erinevatest iPike rehvidest. Minul on all iPike RS2 ja see on suhteliselt uus rehv. Max 3 aastat vana mudel. Ja pole ta midagi nii väga odav
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 760
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

Kilo Tango kirjutas: 07 Dets, 2023 12:19
Walter2 kirjutas: 07 Dets, 2023 12:14 ...
Mul hobikal uuena Eestist ostetud jooks Hakkapeliitta 1 all - matching numbers, vanus 20+.. :) Siiani kestnud igasugu retsimist.
Ei tohi ju sõita nii vanade talvekatega.
Praegu rehvi vanusele tehnonõuete poolt piirangut ei ole.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... lisa_1.pdf
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 14 Dets, 2023 17:42 Me räägime siis ilmselt erinevatest iPike rehvidest. Minul on all iPike RS2 ja see on suhteliselt uus rehv. Max 3 aastat vana mudel. Ja pole ta midagi nii väga odav
Rehvid, mis tulid mu tööautoga esindusest kaasa 2013 sügisel ja mis ostsin oma naise pisiautole kaks aastat tagasi, on täiesti identse mustriga, samamoodi pandud naeltega jne. Ma ei ole kõiki tähti võrrelnud, aga tundub sama rehv, mis 10a tagasi, võibolla on Hankook teinud selle "uueks" uuema tähistuse kasutamisega. See 2-3 a vanune teeb samasugust pigem kõvemat mürinat ja omab suht palju naelu, mis kahjuks on enamasti paigutatud samale joonele nagu vanasti kombeks oli. 4WD auto all tunduvadki rehvid head, sest enamasti tekib see tunne paremast kiirendusest ja külgsuunalisest pidamisest, mitte hädapidurdusest.

Ütlen veel korra, et need pole halvad rehvid, lihtsalt "testivõitjad" tunduvad siiski natuke paremad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Marvin kirjutas: 15 Dets, 2023 10:18 Praegu rehvi vanusele tehnonõuete poolt piirangut ei ole.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... lisa_1.pdf
Seda kaaluti, aga loobuti, kuna meil on läbisõidud pigem väikesed ja palju on rahvast, kel pole jõukohane uusi korralikke rehve nii tihedalt osta. Või ei tundu mõttekas. Mul on garaazis üks auto, millele ostsin uue jooksu 2002 paiku, kuid rehvid on all nagu uued, sest ma olen vahepeal sõitnud ehk 2000 km sellega.

Liiklusohutuses ei saa tulemus parem, kui panna kõik ostma iga 5 või 10a takka uut jooksu Taiwani rehvikärakaid. Need, kes sõidavad palju, neil probleemi ei teki, rehv kestabki max 3 hooaega. Aga penskari Lada, mis sõidab suvel 500 km?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
muruniiduk
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas muruniiduk »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Dets, 2023 13:21
...Taiwani rehvikärakaid...
Tekkis küsimus, et mida siis Taiwan toodab ja tuleb välja, et siinkandis populaarne Nankang nende hulgas.
Michelini tehas ka seal.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Täna oleks vaja olnud kappi vedada. Tahtsin Tähesaju Hortese taga olevast parklast Bolti rendikaubikut võtta, seal paistis neid palju olevat. Kohale jõudes selgus, et sealses parklas pole sel talvel veel lund lükatud - sahkasin oma sportauto spoileriga tee ette ja parkisin ära. Kaubikud olid parklas risti-rästi, nii nagu parkijad olid parasjagu kinni jäänud. Parasjagu kaapis kolm kaubikut, sai siis ise neljandaks hakatud. Üritasin autot käikudega edasi-tagasi kiigutada, edutult. Proovisin siis teist parklast olevat kaubikut - sama tulemus. Kst, mis imelikud rehvid neil all olid, hüppasin oma sportautosse tagasi ja surusin läbi lume ennast edukalt koduteele tagasi. Sportauto vs kaubik lumes 1:0 spordika kasuks. PS, vahepeal aitasin ühte taksot ka samast parklast välja lükata.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Dets, 2023 13:13
AMvA kirjutas: 14 Dets, 2023 17:42 Me räägime siis ilmselt erinevatest iPike rehvidest. Minul on all iPike RS2 ja see on suhteliselt uus rehv. Max 3 aastat vana mudel. Ja pole ta midagi nii väga odav
Rehvid, mis tulid mu tööautoga esindusest kaasa 2013 sügisel ja mis ostsin oma naise pisiautole kaks aastat tagasi, on täiesti identse mustriga, samamoodi pandud naeltega jne. Ma ei ole kõiki tähti võrrelnud, aga tundub sama rehv, mis 10a tagasi, võibolla on Hankook teinud selle "uueks" uuema tähistuse kasutamisega. See 2-3 a vanune teeb samasugust pigem kõvemat mürinat ja omab suht palju naelu, mis kahjuks on enamasti paigutatud samale joonele nagu vanasti kombeks oli. 4WD auto all tunduvadki rehvid head, sest enamasti tekib see tunne paremast kiirendusest ja külgsuunalisest pidamisest, mitte hädapidurdusest.

Ütlen veel korra, et need pole halvad rehvid, lihtsalt "testivõitjad" tunduvad siiski natuke paremad.
No siis mine ja vaata, mis sul seal all on, parem tee veel ka foto.

Ja mis puudutab seda "testivõitjate" juttu, siis seesama Hankook iPike RS2 oli 2022 TM talvetrehvitestis 2-l kohal ja ka varasemates testides kõrgetel kohtadel. Näiteks 2018 aasta testis oli Hankook 3-s ja Nokian alles 4-s
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Some kirjutas: 15 Dets, 2023 16:17 Täna oleks vaja olnud kappi vedada. Tahtsin Tähesaju Hortese taga olevast parklast Bolti rendikaubikut võtta, seal paistis neid palju olevat. Kohale jõudes selgus, et sealses parklas pole sel talvel veel lund lükatud - sahkasin oma sportauto spoileriga tee ette ja parkisin ära. Kaubikud olid parklas risti-rästi, nii nagu parkijad olid parasjagu kinni jäänud. Parasjagu kaapis kolm kaubikut, sai siis ise neljandaks hakatud. Üritasin autot käikudega edasi-tagasi kiigutada, edutult. Proovisin siis teist parklast olevat kaubikut - sama tulemus. Kst, mis imelikud rehvid neil all olid, hüppasin oma sportautosse tagasi ja surusin läbi lume ennast edukalt koduteele tagasi. Sportauto vs kaubik lumes 1:0 spordika kasuks. PS, vahepeal aitasin ühte taksot ka samast parklast välja lükata.
irw

A sport limu oli esiveoline eks?

Need igasugused kaubikud ja kastikad mis tagaveolised vajavad lobjakas liiklemises ballastiks liivakotte vms, et kerge tagumiku "effekti lumes" vähendada.
Esiveolistel on 99% mootor ees ja seetõttu lumes parema läbivusega.
Vana zapper läks ka üsna eduliselt läbi lume ja sopa, sest mootor oli taga.
:D
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Fucs kirjutas: 15 Dets, 2023 18:52
Some kirjutas: 15 Dets, 2023 16:17 Täna oleks vaja olnud kappi vedada. Tahtsin Tähesaju Hortese taga olevast parklast Bolti rendikaubikut võtta, seal paistis neid palju olevat. Kohale jõudes selgus, et sealses parklas pole sel talvel veel lund lükatud - sahkasin oma sportauto spoileriga tee ette ja parkisin ära. Kaubikud olid parklas risti-rästi, nii nagu parkijad olid parasjagu kinni jäänud. Parasjagu kaapis kolm kaubikut, sai siis ise neljandaks hakatud. Üritasin autot käikudega edasi-tagasi kiigutada, edutult. Proovisin siis teist parklast olevat kaubikut - sama tulemus. Kst, mis imelikud rehvid neil all olid, hüppasin oma sportautosse tagasi ja surusin läbi lume ennast edukalt koduteele tagasi. Sportauto vs kaubik lumes 1:0 spordika kasuks. PS, vahepeal aitasin ühte taksot ka samast parklast välja lükata.
irw

A sport limu oli esiveoline eks?

Need igasugused kaubikud ja kastikad mis tagaveolised vajavad lobjakas liiklemises ballastiks liivakotte vms, et kerge tagumiku "effekti lumes" vähendada.
Esiveolistel on 99% mootor ees ja seetõttu lumes parema läbivusega.
Vana zapper läks ka üsna eduliselt läbi lume ja sopa, sest mootor oli taga.
:D
See sportlimu on tagaveoline/neljaveoline. Peaks olema nupust valitav.
Tagaveoline kaubik on ainult Mersul ja Ivecol. Mõlemad ei kuulu Volti valikusse.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist