Re: Tankid EKV-le?
Postitatud: 11 Apr, 2014 0:26
Küsimus pole mitte odavates või kallistes tankides, vaid lahinguvõimelistes masinates. Mingeid T72, Leo 1, M1A1 või ära rööbatud Leo 2A4 ei ole mõistlik nagunii osta. Venelaste uuemate tankidega nad kohtumislahingut üle ei ela. Kui kasutame neid BMPde ja BTRide varitsemiseks, ajab asja samahästi ära ka CV90.
Samuti poleks väga suurt ideed osta ka Leo 2 A5/A6 kasutatud peast nii 2 - 2.5 miljonit eurot tk. Pigem osta siis juba tehasest uued. Ühtpidi saad tutika masina, teistpidi on sellisel juhul ka vastuostu kohustus. Riigi majanduse jaoks teeks sama välja - samuti annaks üht teist muud ehk välja kaubelda.
Hetkel tundub, et kui me Krauss‐Maffei tehase uksetaha ei lähe, pole meil neid tanke kusagilt võtta. Ainsana on Euroopas näidanud üles Hispaania oma Leo 2A4 müügist. Kuid need peaks olema juba päris korralikult ära rööbatud.
Seega hetkel oleks meil hoopis kõige mõistlikum proovida käpp peale panna nii paljudele PHz 2000 ja CV 90netele kui võimalik ...
Kui saudid saavad oma Leo 2A7 tellimusega ( ligi 600 - 800 masinat ) asjad ühele poole, ehk haakida end taha ... juttu on olnud, et Leo 2A7 võib tehasest väljuda ligi 4 miljoni euro eest saudidele. Kui arvestada vastuostu kohustust, tuleb selle masina hind riigi jaoks umbes sama mis kasutatud Leo 2A6 oma 2 miljoni eurose hinnalipikuga.
Mis puutub kuludesse, siis odavama, kuid vanema tanki ostmine ja sellelt ümber-relvastumine kaasaegse masina peale ei ole odav lõbu. Üldjuhul nii laskemoon, varuosad jne ei kattu. Samuti võib probleeme tekkida igasuguse muu juurdekuuluva kolaga ( treilerid, pioneeri, mobiilsed sillad, evak- tehnikaga ) näiteks Leo 2 viimased mudelid kaaluvad ligi 63 tonni, samas T72 kaalub 42 tonni ja ka suuruse vahe on päris korralik.
Samuti poleks väga suurt ideed osta ka Leo 2 A5/A6 kasutatud peast nii 2 - 2.5 miljonit eurot tk. Pigem osta siis juba tehasest uued. Ühtpidi saad tutika masina, teistpidi on sellisel juhul ka vastuostu kohustus. Riigi majanduse jaoks teeks sama välja - samuti annaks üht teist muud ehk välja kaubelda.
Hetkel tundub, et kui me Krauss‐Maffei tehase uksetaha ei lähe, pole meil neid tanke kusagilt võtta. Ainsana on Euroopas näidanud üles Hispaania oma Leo 2A4 müügist. Kuid need peaks olema juba päris korralikult ära rööbatud.
Seega hetkel oleks meil hoopis kõige mõistlikum proovida käpp peale panna nii paljudele PHz 2000 ja CV 90netele kui võimalik ...
Kui saudid saavad oma Leo 2A7 tellimusega ( ligi 600 - 800 masinat ) asjad ühele poole, ehk haakida end taha ... juttu on olnud, et Leo 2A7 võib tehasest väljuda ligi 4 miljoni euro eest saudidele. Kui arvestada vastuostu kohustust, tuleb selle masina hind riigi jaoks umbes sama mis kasutatud Leo 2A6 oma 2 miljoni eurose hinnalipikuga.
Mis puutub kuludesse, siis odavama, kuid vanema tanki ostmine ja sellelt ümber-relvastumine kaasaegse masina peale ei ole odav lõbu. Üldjuhul nii laskemoon, varuosad jne ei kattu. Samuti võib probleeme tekkida igasuguse muu juurdekuuluva kolaga ( treilerid, pioneeri, mobiilsed sillad, evak- tehnikaga ) näiteks Leo 2 viimased mudelid kaaluvad ligi 63 tonni, samas T72 kaalub 42 tonni ja ka suuruse vahe on päris korralik.