Uus ettevõtmine "
droonibuss" koos
paadimeestega
Toetada saab MTÜ Vaba Ukraina tehnikakonto kaudu:
EE031010220294765222 (SEB pank), selgitussse märksõna: DROONIBUSS
Lühem teksti veebis
https://www.vabaukraina.ee/tehnikaabi
Pikem tekst Facebookis
https://www.facebook.com/groups/VabaUkr ... 313008355/

- Droonitöökoda.jpg (38.84 KiB) Vaadatud 3449 korda
Saab ka õkva siit lugeda:
Lühidalt juttu drooniüksuse sõidukitest ja meie edasistest ettevõtmistest koos "paadimeestega".
Droonirühm sõdib umbes 25 sõidukiga, milles 4-5 on stabiilselt remondis. Mis seal salata, Ukrainasse saadetud kasutatud tehnika ikka laguneb ja on väga hea kui väeosal on olemas tõhus remondiüksus, kes suudab ise neid sõidukeid töökorras hoida.
Kõrvalpõikena märkuseks, et Ukraina stepistes piirkondades seda tsivilisatsiooni infrastruktuuri lihtsalt sellele, et see on puruks lastud on ka teda hõredalt, ehk kui masin seisma jääb siis tema remont piirkonnas on pehmelt öeldes problemaatiline.
Kõigepealt droonimeeskonna sõiduk, see on kas suurem maastur (mitte kastikas) või väiksem neliveoline mikrobuss. Meeskond (2-3) liiget istub sisse, sõidab piirkonda, peidab auto, liigub positsioonile, teeb töö ära ja tagasi. Kola, mida kaasa tassida on piisavalt, iga element millest on ka mahu poolest väiksem mudel olemas läheb väga hästi kaubaks, et meeskond koos varustusega ära mahuks.„Paadimeestel“ on analoogse masina ettevalmistamine nüüd üks järgmistest ettevõtmistest, täiendavate lisadega loomulikult
„Drooniveok“ - ühe sellise me oleme saatnud, selline suurem L4H3 mõõtudes kaubik, ei pea olema neliveoline, tema transpordib neid suuremaid droone, mis moskalite naftabaase maha põletavad. Ühe rünnaku läbiviimiseks on vaja kümneid droone ja kuidagi tuleb need droonid stardipaika transportida. See, mille me saatsime ei pidanud olema neliveoline.
„Droonitöökoda“ - kõik üksusesse saadetud droonid testitakse ja seadistatakse üksuse tehnomeeste poolt läbi, stepipiirkondade omapära on see, et pole sageli seda ruumi, kus seda soojas istudes seadistamise tööd mõnusalt teha ja meie poole pöördutigi abipalvega saata selline suurem kaubik, ei pidanud olema neliveoline, ühe drooniüksuse töökoja jaoks, kes hetkel väga kehvades oludes peavad tegutsema. Suur kaubik, koha peal ehitatakse ümber töökojaks. See, et kõik droonid üle kontrollitakse on ukrainlastel sisse töötatud protseduur, et olla kindel, et droon, mis lendu läheb saab oma töö korralikult ära tehtud. Üks töökoja kaubik on meil hangitud.
„Juhtimispunkt“ – kus ekraanide taga istuvad operaatorid ja juhivad suuremaid droone, üks lendab, teine töötab kaameraga. Soojas ja ventileeritud ruumis on kahtlemata seda mugavam teha. Juhtimispunkti drooni masinaks sobib väga hästi kiirabi auto, millele ventilatsioon, elektrisüsteem ja istmed on kohe alguses sisse ehitatud, lisaks on kiirabiauto üks sein väga sobivalt täis panipaiku ja sahtleid. Ühe sellise kiirabi me oleme Ukrainasse saatnud ja koha peal on ta ka väeosa poolt ümber ehitatud. Väärt asjandus, kui Vaba Ukraina karavan väeosal külas käis ja väosa ülem kuulis, et meie kaudu selline masin tuli siis suruti kohe eriliselt kätt. See on nüüd teine sõiduk, mille "paadimehed" on ette võtnud.
Kogu muu sõidukipark mida kasutatakse väga loominguliselt sõltuvalt sellest, mis väeosal olemas on. Näiteks videopildi kaudu juhitavate (FPV) droonide meeskonnas on ca 6 inimest kellest paar tegeleb ainult droonide transpordi ja laskemoona ette valmistamisega. Päevas võib meeskonnal kuluda tihedamatel juhtudel 40-50 FPV drooni operaatori kohta.