35. leht 113-st

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 10:59
Postitas Kriku
Smith kirjutas: 12 Juul, 2023 10:50
Selleks tuleb enne liikuma hakata. Seisev auto ei keera kuhugi.
Absoluutselt. Ja enne liikuma hakkamist lülitab sõiduk suuna aegsasti sisse. See tähendabki seda, et vilkuva suunatulega auto võib igal hetkel alustada manöövrit paremale (parklasse, teepervele, bussijaama, miks mitte kõrval asuvale haljasalale jne) ja jalgratas ei tohi antud sõidukist paremalt mööduda.
Kui hakata väitma, et põlevat suunatuld tuleb alati tõlgendada kui märki vahetult eesseisvast manöövrist, jõuab loogiliselt kohe välja selleni, et foori taga seistes ei tohikski suund sees olla, kui alles foori alt tahetakse manöövrit sooritada, sest see annab segase signaali. Vähemalt mind õpetati autokoolis vastupidi.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 11:18
Postitas Smith
Mind õpetati, et ca 3 sekundit enne manöövri sooritamist tuleks suunatuli sisse lülitada, mis tundub ka loogiline. Liiga vara suunatuli sisse lülitada annabki segaseid signaale.
Kaheksanda autona foori punase tule all, suunatuld sees hoida polegi tõenäoliselt korrektne, kui soovitaks alles pärast foori paremale keerata.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 11:31
Postitas Kapten Trumm
LS:
§ 39. Juhi märguanded
(1) Juht peab andma suunamärguande vastavalt liiklusolukorrale õigel ajal, kuid mitte hiljem kui kolm sekundit enne sõidu, manöövri või sõiduki peatamise alustamist. Suunatulemärguanne peab jätkuma manöövri ajal ja tuleb lõpetada kohe pärast manöövrit, käega märguande andmise võib lõpetada vahetult enne sõidu alustamist, manöövrit või sõiduki peatamist. Juht peab pärast suunamärguannet veenduma, et talle antakse teed ja et sõidu jätkamine on ohutu.
Ca 3 sek pole päris õige tõlgendus, näiteks maanteel pööret alustades peaks seda tegema ikka oluliselt varem ja kui pidurdate, siis tagant tulijad teaksid aegsasti, kummalt poolt sinust mööduda. Seda tuleks lugeda kui " vähemalt kolm sekundit, kuid mitte enneaegselt".

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 11:32
Postitas Kriku
Smith kirjutas: 12 Juul, 2023 11:18Kaheksanda autona foori punase tule all, suunatuld sees hoida polegi tõenäoliselt korrektne, kui soovitaks alles pärast foori paremale keerata.
Sellisel juhul, kui jalgrattur näeb ees foori taga sabas seisvat autojuhti, millel on kaugelt üle kolme sekundi suund sees, peaks ta oletama, et autojuhi signaal on ekslik ning seda enam oleks põhjust temast paremalt mööduda.

Mitte et ma ülaltsiteeritud väitega nõus oleksin.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 11:39
Postitas mongol
Kapten Trumm kirjutas: 12 Juul, 2023 9:04 Ma ei bloki kedagi põhimõtteliselt, lihtsalt umbes 30 m enne parempööret (kui ma just ei sõida mingi suure autoga, mis ei pööraks välja) läheb parem suund sisse, vaade peeglitesse/paremale ja siis võtan äärekivi äärdne nii, et sealt enam läbi lipsama keegi ei mahu. See on täiesti legaalne ja minu arvates ja ainus võimalus vältida pöördel võimalust, et mõni targa sõidujoon sinu omaga lõikub. Mul ei ole vaja lisaprobleemi mingi käna näinud jalgratturiga, kellel pole ju liikluskindlustust ja kellelt auto remondiraha otsi nagu tuult põllult. Ja ekstra mingeid "seise" ma ei tekita.
Mis mäda sa jälle ajad -
a) blokid ju põhimõtteliselt
b) peeglisse kindlasti ei vaata, kui tagant lähenev ratas "ehmatab"
c) kindel, et keerad nii välja ilma velgesid kriipimata?
d) tekitad ju seise, kui liiklusvärd oled?

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 11:39
Postitas _dumbuser_
Smith kirjutas: 12 Juul, 2023 11:18 Mind õpetati, et ca 3 sekundit enne manöövri sooritamist tuleks suunatuli sisse lülitada, mis tundub ka loogiline. Liiga vara suunatuli sisse lülitada annabki segaseid signaale.
Kaheksanda autona foori punase tule all, suunatuld sees hoida polegi tõenäoliselt korrektne, kui soovitaks alles pärast foori paremale keerata.
Ikka päris loll õpetaja oli selle suunatule koha pealt. Või oled ise valesti aru saanud. Suunamärguannet peab andma mitte vähem kui 3 sekundit enne manöövri alustamist. Aga mina tänan neid kes selle suuna juba varem sisse lülitavad kuna siis ON TEADA, et mingi tempomuutus eesliikujal plaanis on.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 11:48
Postitas Kapten Trumm
Selle 3 sekiga on...natuke keerulisem, näiteks ringteelt väljasõidul, kui neid väljasõite on mitmeid võib päris kihla vedada, et ilma eksliku suunamärguandeta neid sekke täis ei tule, liiga vara aga andes tekitad segadust (justkui tahad juba varasemalt mahasõidult lahkuda).

Ärgem tähti närigem.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 13:02
Postitas Smith
Ikka päris loll õpetaja oli selle suunatule koha pealt.
No mina igatahes ca 3 sekundit enne manöövri alustamist suunatule sisse lülitangi (3-4). Maanteel , kus muid mahapöördeid pole, lülitan veidi varem ja ringteel sageli vähem kui 3 sekundit. Olen erinevaid kategooriaid käinud autokoolis tegemas ja kõigil õpetajatel on sama jutt olnud. Rooli taga olnud peaaegu 19 aastat ja plekimõlkimisi pole ette tulnud.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 13:11
Postitas Kapten Trumm
Õpilasele ongi vaja korrutada seda 3 sekundit, kuna nad kipuvad unustama ja lülitama liiga hilja. Ringteedel enamasti tekitab aga liigne agarus tarbetut segadust, sest ringteele sõitu ootavad juhid plaanivad oma tegevust ringteel suunatulede järgi. Eriti kui liiklus on tihedam, siis need ringteele pääsu aknad on ülinapid. Aga pigem on ringteel probleemiks mölakad, kes mahasõidu suunda ei näita üldse ja kelle pärast peavad teised niisama ootama (kuna jääb mulje nagu subjekt jätkaks ringteel, kuigi tegelikult keeravad maha).

Ja võite arvestada sellega, et eksamineerija sõidueksamil vaatab seda 3 sekki päris rangelt. Just seda suuna näitamisega hilinemist. Niiet kes õppesõitu peavad tegema, siis tuleb arvesse võtta. :P

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 18:36
Postitas Sten1111
Mul viimane ärev olukord oligi siis kui kohmaka autoga ringile pääsemist ootasin. Mingi tüüp oleks nagu pidanud enne minuni jõudmist ringilt maha keerama suunatule järgi aga ei...

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 21:23
Postitas mongol
Kapten Trumm kirjutas: 12 Juul, 2023 13:11 Aga pigem on ringteel probleemiks mölakad, kes mahasõidu suunda ei näita üldse ja kelle pärast peavad teised niisama ootama (kuna jääb mulje nagu subjekt jätkaks ringteel, kuigi tegelikult keeravad maha).
Lahendus on sõita piisavalt võimsa auto või tsikliga, et selliste järgi ootama ei pea.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 22:13
Postitas Turist 47
Väiksemate ringteede korral, sa mõnikord lihtsalt ei näe seda kui suunda näidatakse. Lisaks, mõnikord, segavad nähtavust mingid lilled, pöösad. Ei muud

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 22:20
Postitas Fucs
tra tippisin näpuga telos pika posti ja kui vajutadin sisesta viskas sisselogimislehele ja läonud see oligi ... :twisted:

ülilühidalt

suund tuleb sisse panna enne kui hakkad kiirust manöövriks vähendama, mitte ei loe sekundeid

3 sekundist ja ringliiklusest
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.p ... 58#p567458

aegade hämaruses oli liikluseeskirjades punkt, et kui aeglase sõiduki taha hakkas tropp kogunema, siis see oli kohustatud võtma teeserva ja jääma seisma, et tropp mööda lasta. enam pole. miks, ei tea. euroteedel kus killerperved ja olematu laiusega teeperv, poleks enam ka vist võimalik.

jalg jm rattad häirivad mind kahel juhul:
kui ületavad sõites jal.käiate ülek.rada ja tekivad sinna ootamatult, või sõiduteel liigeldes ei näita käega suunda, kui hakkavad manöövrit sooritama. siin pikalt kirjutatud muud X probleemid mulle suht arusaamatud.

pikem ja ergumenteeritum jutt koos näidetega läks kahjuk interneeduse prügikasti :mrgreen:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 22:28
Postitas davidsoniharald
Lemet kirjutas: 11 Juul, 2023 18:12
Aga kuidas PEAKS reageerima sinu arvates?
PEAKS...tädi PEAKS pea peal seisma, oleks rahakogumine märksa lihtsam. Politseid PEAKS rohkem olema tänavatel, nii öösel kui päeval. Igale kodaniku kaebusele PEAKS patrull reageerima 5-7 minuti jooksul. Iga sedasorti ülbe rikkumine kui seda on 40 alas kolmekordne kiiruseületamine, PEAKS vältimatult karistuse saama...peaks...palju meil laupäeva õhtul terve Harjumaa peale politseipatrulle ongi? Et kasvõi sealsamas Rohuneeme teel kümmetkonda tsiklihullu neutraliseerida?


Ma näen siin ainult ühte töötavat lahendust: kollane vest ja föön. Mõlemad peaksid olema kodust leitavad. Keegi kihutab - jooksed vest seljas föön peos tee äärde. Efekt peaks kohene olema.
Aga ära Politseisse helistamist unusta. Pidev mure kurtmine toob ka tähelepanu murele. Need künnised on enamuses paigaldatud elanike kaebuste peale.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 12 Juul, 2023 22:59
Postitas mongol
davidsoniharald kirjutas: 12 Juul, 2023 22:28 Need künnised on enamuses paigaldatud elanike kaebuste peale.
Naljakas fakt - mul on üks sõber, kes elab Tallinna kesklinna lähedal eramajade rajoonis. Tema naabruses elab ka tuntud kiilaspäine poliitik I.G., kelle sebimisel olla tema aia taha pandud lamav kuhi asfalti. Noh, et oleks rahulikum. Nii nõmeda nurgaga künnis, et 30 km/h üle minna ei saa, lööb isegi Passatil põhja ära. Kas ta kiirendab eeskujulikult 5-30 km/h poliitiku aia taga, kui jalakäijaid pole ja kogemata on alati legaalselt lärmakad pillid? No siuke küsimus temalt. Küsisin sõbra eest ilukirjanduslikus vormis.