341. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 28 Dets, 2023 15:35
Postitas Kapten Trumm
Fuchs kirjutas: ↑28 Dets, 2023 13:37
Eks ta vist õnneasi ka natuke ole ja sõltub kus peamiselt liigeldakse. Mul on järjepidevat staaži sinust 3 a. vähem aga kraavi pole veel õnnestunud panna. Samuti ei ole ma ühtegi metslooma surnuks ajanud, naine mul samas on viimase 5 a jooksul vist 4 ulukit autoga maha niitnud.
Mingiks superheaks juhiks samas ma ka ennast ei pea, näiteks teiste sõidukitega liikluses kergemaid kokkupõrkeid on ikka olnud (2 korral olen ise süüdlane olnud).
On küll jah. Oma väljasõidud on teinud kõik enamvähem perifeerias. Kui sõita ainult Tallinna ringtee piires (tee on seal enamvähem korras), siis seal võibolla ei juhtugi.
Ulukitega on minuarust sedasi, et palju päästab lihtsalt keskendumine ja hea nägemine, kui juba silmad teeäärses võsas vastu helgivad, siis tasub tegutseda (ja nägemiseks võimalikult palju kaugtulesid kasutada). Ka on õnnestunud ilma hakkama saada, kuigi napikaid on piisavalt olnud. Päästab palju see, et teele hüppav põder ei teki ootamatult nina ette. Korra pääsesin nii, et nägin - pidurdusmaast jääb puudu, aga taipasin signaali anda, sellest ehmatanud sarviline pani hoogu juurde ja õnnestus tagantpoolt tervena mööduda. Täna võib kindlasti nii poolte ulukitappude põhjuseks olla see hiilgav ekraan armatuuril, kellel telefoniga ja kellel on see auto küljes, see röövib tähelepanu ja see sirav asi halvendab nägemist pimedas. Muidu see tagant möödumine on ka riskantne asi, sest peale esimest kitse võib võsast veel 3 tk tulla.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 28 Dets, 2023 18:21
Postitas mart2
Sten1111 kirjutas: ↑27 Dets, 2023 15:24
Kahtlemata on 185 rehviga parem lumes sõita kui 225 aga see ei ole nii oluline nagu näiteks suverehv vs Talverehv...
1996 kevadtalvel sai hakatud kasutama mõne aasta vanust Nissan Maximat. Sellel oli kohe
tehasejuhendis sees, et
soovitatav rehvi laius on suvel 205 ja talvel 195!
Lihtsalt meenutus.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 28 Dets, 2023 19:26
Postitas Kapten Trumm
Rehvi mõõte suurematel autodel määrab ka auto kaal - ehk siis suurema mõõduga rehv on ka suurema kandejõuga. Sellest tulenevalt võivad suurematel autodel ollagi laiemad nõutavad rehvimõõdud kui väikeautol. Ja suurema-raskema auto all võib ka rehv olla laiem, sest pudrus loeb erisuve st mass jagatud pindalaga.
Võidusõidus on see kehtinud tugevamalt kui tavasõidus, näiteks asfaldikatsetel kasutas Lada VFTS kuni 235 laiu rehve ATS valuvelgedel, mispärast need koopalaiendid ongi. Talvised rehvid käisid tihtipeale Lada enda tehasevelgedele, mis olid mõeldud 165 laiale rehvile.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 28 Dets, 2023 21:10
Postitas OLAVI
Fuchs kirjutas: ↑28 Dets, 2023 13:37
Eks ta vist õnneasi ka natuke ole ja sõltub kus peamiselt liigeldakse. Mul on järjepidevat staaži sinust 3 a. vähem aga kraavi pole veel õnnestunud panna. Samuti ei ole ma ühtegi metslooma surnuks ajanud, naine mul samas on viimase 5 a jooksul vist 4 ulukit autoga maha niitnud.
...
Peab vist "õnneasi" ikka olema ja tõenäosusteooriaga siin vist suurt ühist ei ole?
Mõnikümmend aastat tagasi sain ühe nädalavahetuse jooksul, ühe auto erinevatesse rehvidesse 8 (kaheksa) naela.
Rehvivahetaja sai suisa pahaseks ja arvas et teda narritakse, sest temal ei olevat sellise tihedusega klienti varem olnud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Dets, 2023 0:41
Postitas mongol
Pole ka kraavis käinud tavaliikluses..
Matse on küll olnud, igasugu ägedaid nii nelja- kui kaherattalisega. Aga muidugi on kõik teiste põhjustatud, räägivad.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Dets, 2023 9:18
Postitas Kapten Trumm
Kaubandusse on müügile jõudnud Hiinas toodetud Eesti meeste ralliauto ehk Dieneri ja Ohu VFTS mudel 1:18 Akropolise rallilt vist 1984. Paraku on toode tehtud odavtootele omaselt 1:43 upscalemise teel ja suuremal mudelil riivavad räigelt silma, et autos on Lada tavalised istmed. Sedasi ei sõitnud keegi, suured ässad kasutasid juba 80ndatel Recaro vms spetstooteid ja lahjemad vennad sõitsid nn Karksi korvidega (vastavanimelises klubis neid klaasplastist seal tehti). Võibolla mujal kah.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Dets, 2023 19:13
Postitas maxi
Karksi istmed olid toruraamil ja kate peal mitte klaasplastist
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 30 Dets, 2023 18:42
Postitas _dumbuser_
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Dets, 2023 20:45
Postitas ahto42
Mingi test isegi tehtud kitsam vs laiemad rehvid
https://youtu.be/wf_mIlU82Ac?si=eLWoLT0B32qEis4X
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Jaan, 2024 13:33
Postitas Kapten Trumm
Eks me näe ohtusid seal, kus ise näppe kõrvetanud oleme ("Kord kuuma piimaga suu kõrvetanu puhub ka külmale veele peale"). Taoliste lihtsustatud testide probleem on enamasti selles, et neid tehakse sahatatud ja kõvaks tallatud teedel, kus rehvi laius/kitsus eriti tuntavalt ei avaldu. Ja kus "lumi" tähendab mõnda sentimeetrit lahtist lund kõva tee peal, kust iga ratas teepinna leiab. Minu silmis on suurim oht lahtine (tihti soolasegune) pudru ja lumevaalud teel, kus ratas ei taha hästi teed leida. Kui sul on naelad all ja enamvähem ikka olukorrateadlik oled, siis meil pole päris kiilasjää nii suur probleem ja soolamärjal asfaldil võib ka edukalt suverehvidega sõita (mis ei tähenda muidugi ohutust).
Sain just karistatud poolteist nädalat tagasi, kus korraks tähelepanu hajus ja auto haukas esirattaga seda kahe sõiduraja vahelist umbes 20 cm kõrgust valli, enne kui jõudsin rooli pöörata, muutis see auto suunda piisavalt, et sekundi pärast olin vastassuunas. Õnneks ei tulnud kedagi vastu, vastupidisel juhul oleks asi pauguga lõppenud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 03 Jaan, 2024 8:32
Postitas Ghostship
Tuleks vist siis alustuseks kohandada sõidukiirus juhi võimetele vastavaks kui kogu aeg nii kehvasti läheb...
20 cm vall sõiduradade vahel tundub ka ikka väga üle dramatiseeritud. Ilma pildita eriti ei tahaks uskuda. Viimane päris korralikult lumine talv oli 2017-2018 vist. Sõitsin siis kogu Põhja-Eesti sellel talvel enamvähem risti-põiki läbi sellise madaldusega autoga, millele isegi 10 cm vall oleks tähendanud ohtralt plastiku pilpaid. Tegelikult muidugi mitte mingeid Trummi talveprobleeme ei esinenud autoga, millega osad lamavad politseinikud eeldasid isegi suvisel ajal loomingulist lähenemist, müstika?

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 03 Jaan, 2024 9:41
Postitas Kapten Trumm
Võimekas juht on rääkinud, hau.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 03 Jaan, 2024 10:12
Postitas Ghostship
No ilmselgelt on track record palju parem kui sinusugusel kõikide teemade eksperdil. 25 aasta peale on täpselt üks mõlgitud tiib kits-partisani nimel. Vastassuunas sõitmisest või kraavidest ei tea siiamaani midagi muljetada. Ja sõidetud on absoluutselt igasuguste asjadega millel 4 ratast, alates 2102 millel neli erinevat rehvi kõik soomlaste prügimäelt kuni päris kiirete kapitalistide tapariistadeni
Kordame veel igaks juhuks üle, kõik algab ikkagi juhist. Kui sa oma abimehi täis XC90ga roolis nutit näpid või muidu unistad lõpetad kraavis ka testivõitjatega varem või hiljem.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 03 Jaan, 2024 10:18
Postitas Kapten Trumm
Küsimus on jätkuvalt selles, kas ja kuipalju julgetakse tunnistada. Enese petmine pidi olema kõige rumalam petmise viis. Lihtsalt elutark muie seepeale.
Ja XC70 on mul ilma igasuguste "abideta" (kui ABS välja arvata) ning nutiseadet mul muide polegi. Pole kunagi olnud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 03 Jaan, 2024 10:40
Postitas Fuchs
Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Jaan, 2024 10:18
Küsimus on jätkuvalt selles, kas ja kuipalju julgetakse tunnistada. Enese petmine pidi olema kõige rumalam petmise viis.
Läbisõit on ka väga määrav. Mu kadunud isa sai load vist 1955 ja oli eelmine aasta enne parematele jahimaadele minekut igasugu avariide või intsidentide kohalt "puhas leht". Samas reaalselt sõitis ta autoga ainult nädalavahetustel, kui liiklust vähe, talvel väga harva.
Ghostshipi kiitlemine võib ju isegi õige olla aga elu on näidanud, et sellised prügimäerehvidega kiired sõitjad lõpetavad varem või hiljem samuti kraavis (kui mõistus enne koju ei tule) olgu see juht kui osav tahes.