Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Keevitamisest. Kaugetel aegadel oskas keevitada meie majandis ainult joodik Stjopa ja Vasja. Mujal asi teisem polnud. Ja ma ei oska ega suuda? Mingi trafo oli olemas ja hädaga õppisin. Keevitaja käsiraamat oli kempsus. Praegu elektroodiga probleeme pole, jämedat rauda ja üsna õhukest plekki. Aga sai soetatud traatkeevitus ja plasmalõikur, tervisega nii nagu läks, pole pakendist veel välja võtnud. See suvi vast parem.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Liivapaber akuklemmide puhastamiseks on kõlbmatu , liiv läheb akuklemmi pinnakihti hõõrudes ja on sel moel isolaator , pigem kraapida kasvõi noaga pinnad puhtaks .
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

OLAVI kirjutas: 12 Jaan, 2024 11:31
Erinevad söeelektroodid on ka tänapäeval metallitöös kasutuses ja saadaval: https://www.keevitus.ee/et/soeelektrood ... c-956.html
Sa ikka ise vaatad ka mida sa postitad, "metallimees"?
"Süsielektroodi kasutatakse terase lõikamiseks, faasimiseks ja hööveldamiseks, kus sulametall puhutakse ära suruõhuga."
:mrgreen:
Keegi pole küsimuse alla seadnud kaarkeevituse olemust ja ajaloolist tähtsust, vaid mis asi on keevitus. Kui tekkivat õmblust ei kaitsta räbusti või kaitsegaasidega sinna tungiva hapniku eest siis rikutakse keevitustehnoloogiat. Kodukootud kuliibinlus söeelektroodiga asjade kokkulaskmiseks vabas õhus ei ole kahjuks keevitus.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4625
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

parkija kirjutas: 13 Jaan, 2024 10:21 Liivapaber akuklemmide puhastamiseks on kõlbmatu , liiv läheb akuklemmi pinnakihti hõõrudes ja on sel moel isolaator , pigem kraapida kasvõi noaga pinnad puhtaks .
Hull värk siis, äkki oleks variant kasutada normaalset paberit ?
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Võimalik et nüüdse aja liivapaber ei eralda abrasiivseid osakesi samasugusel hulgal kui nsvl aegne , ei ole akuklemmide puhastamisel kasutanud , praeguse aja pealt kinnised akud ja täpsemini töötavad pingeregulaatorid vähendavad kindlasti aku klemmide oksüdeerumist .
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4625
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Tegelikult olin ilmaasjata irooniline. Sry.

Ehituspoodides müüakse igasugu p.... ja arvad küll et rellakakettad, liivapaber ja maalriteip jms üks kama kõik.
Aga ostad korra kvaliteeti - 3M, Tyrolit... siis saad aru mis krdi sodi sa suvalisest poest saad.

Ostke kvaliteetset kraami, 3M esindus Tondi ärikeskuses on hea koht. Ja ei ole sugugi kallim kui suvaline nimetu rämps kusagil ehituspoes.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

parkija kirjutas: 13 Jaan, 2024 14:51 Võimalik et nüüdse aja liivapaber ei eralda abrasiivseid osakesi samasugusel hulgal kui nsvl aegne , ei ole akuklemmide puhastamisel kasutanud , praeguse aja pealt kinnised akud ja täpsemini töötavad pingeregulaatorid vähendavad kindlasti aku klemmide oksüdeerumist .
Ei ole mõtet santi sundida, kui sant ei taha kõndida.
Iga kauboi ise vastutab oma hobuse eest.

Kõik on õige, et abrasiivse liivapaberiga ei puhastata mitte ühtegi agressiivses keskkonnas asuvat elektrilist ühendust, mis peaks olema ajas kestev.
Ega akuklemm ei ole porgand, mis tuleb suvalt puhtaks kraapida.
Akuklemmil on koonuskontaktpind, mis peab max kontakti ja hermeetilisuse tagamiseks säilitama oma koonuse nurga.
Oksiid metalli pinnal ja metall kuluvad liivapaberiga nühkides erinevalt ja see rikub pinna geomeetria, samamoodi nagu noaga kraapimine.

Kui akujuhtme klemmi koonuspind on kraapimisega rikutud, siis taastatakse koonuse pind hõõritsaga.
Pilt
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Sai kunagi pakk Luga lõikekettaid soetatud. Vahetamise rõõm ja silmad suu tolmu täis.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Ma mäletan, et Ziksiga oli neid akuklemmide puhastamise probleeme, viimased 20 - 25 aastat see teemaks pole olnud. Seega mingeid harju riiulipeale, kus niigi träna, korjata ei tahaks. Riiulitest. Seal oled nagu arheoloog, igasugu põnevaid asju avastad.
Aku juhtme klemmide paar maksab mingi 6 EUR kanti, mida kuradit sa siis teda taastad kalli riistaga?
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4625
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Akuklemmid on pliist minuteada ? Seega igal juhul emane klemm pressib ennast vastu.

See liivapaberi mittekasutamine ja hõõritsad tundub pastakast väljaimetud teooria.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Ega ei mäletagi enam mis ja miks vene ajal nende akuklemmidega oli. Praegu paned uue aku peale, kui vaja ja 5 -6 aastat isegi ei mõtle sellele. Nühkimisest rääkimata. Klemmide hinda tean, kuna inverterile tegin juhtmeid.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Rebane11 kirjutas: 14 Jaan, 2024 0:19 Ma mäletan, et Ziksiga oli neid akuklemmide puhastamise probleeme, viimased 20 - 25 aastat see teemaks pole olnud. Seega mingeid harju riiulipeale, kus niigi träna, korjata ei tahaks. Riiulitest. Seal oled nagu arheoloog, igasugu põnevaid asju avastad.
Aku juhtme klemmide paar maksab mingi 6 EUR kanti, mida kuradit sa siis teda taastad kalli riistaga?
Zigulli ajast on tehnika tänapäevaks kaugele arenenud.
Ziksimehi on tänaseks väheseks jäänud aga "tavalise" 10-15 aasta vanuse BMW anduriga akuklemmi hinnaks oleks ca 180-eur.
https://alvadi.ee/varuosad/bmw/5-e60-e6 ... -2004-2010
Pilt

Prantsuse rahvaauto akuklemmi saab odavamalt, ca 120eur:
Pilt
Selle anduri abil arvutab auto aju aku seisukorda ja kui oksiidikiht klemmivahel eksitab tõest infot, siis muutub ka aku laadimine.

Ja kaasaegse auto püropadruniga (airbägi osa) originaal akuklemmi hind, (mille eest lammutused küsivad sadu eure) on miinusklemmist veel kordades kallim:
https://www.google.com/search?q=BMW+935 ... X_enEE1028
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Rebane11 kirjutas: 14 Jaan, 2024 0:40 Ega ei mäletagi enam mis ja miks vene ajal nende akuklemmidega oli.
Vene ajal olid akudel õhutusavadega korgid ja laadimine oli ka nagu oli - pahatihti ülepingega. Seepärast tuli päris tihti vedelikku lisada ja kogu aku pealne leemendas happeraurudest. Ühel Zigulil, ma mäletan, mädanes isegi see rauast raam ära mis akut ülevalt kinni hoidis :)
Tänapäeval on laadimine korda saadud ja kui sealt ka tuleb mingit aura siis ei satu see klemmidele.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Jaan, 2024 17:02 Ma soovitan ikka tungivalt kasutada massilülitit, siis pole akuklemme maha kiskuda tarvis.
Tänapäevasel autol kaasnevad massilüliti kasutamisega igasugused ebamugavused mida Ladade ja Mossede aegadest ei teatud. Kaovad ära erinevad eelseadistused, mälud, teatud tüüpi raadiotel eelsalvestatud jaamad, kellad nullis, akupasunaga signad kipuvad miinusahela katkestamisel karjuma hakkama. Tükk tüli ja mässamist enne kui sõitma saab. Kuidas käituvad uuemad autod intelligentse laadimisega akude puhul, millel aku vahetuse järgselt tuleb autole "uut" akut tutvustama hakata las täpsustavad targemad (endal pole sellist autot kunagi olnud). :)
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2000 a Volvo XC70, mis on tuubil täis elektroonikat, "kaotas" ilma massita 6 kuud seistes ainult armatuuril oleva kella kellaaja. Muid akuutseid probleeme ma ei märganud. Raado eelseadistatud jaamad olid alles, mingeid mäludega asju mul pole. Antud autol on tehase (akusireeniga) alarm, mingeid ülearuseid piikse ei teinud.

Ei täheldanud erilisi probleeme. Ma propageeri valimatult seda tegema, aga lõppeks võib olla odavam kui aku tühjaks lasta.

Massilülitit peaks kasutama moodsal autol siis, kui see pikemalt seisab, muidu on aku tühi mis tühi (kõik see elektroonika tarbib ka seistes voolu).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist