351. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 10:13
Postitas Kirs
Kapten Trumm kirjutas: 15 Jaan, 2024 9:53

Massilülitit peaks kasutama moodsal autol siis, kui see pikemalt seisab, muidu on aku tühi mis tühi (kõik see elektroonika tarbib ka seistes voolu).
See kas seistes voolu tarbib ja kui palju on ka tavalise testriga võimalik kontrollida. Kõik see elektroonika ei ikka tarbi küll seistes voolu. Ära aja pada!

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 10:19
Postitas Kapten Trumm
Tarbib ikka, 77Ah päris värske aku on pooleaastade juhtmed küljes, uksed lukus seismisega nii tühi, et isegi armatuur ei võta pilti enne, starterist rääkimata. Kuhu see vool siis kaob?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 10:33
Postitas Ghostship
Tänapäeva mõistes 2000 XC70l küll mingit erilist elektroonikat olla ei tohiks? Mingi algeline traction control ja kõik?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 10:47
Postitas Peeter
Ghostship kirjutas: 15 Jaan, 2024 10:33 Tänapäeva mõistes 2000 XC70l küll mingit erilist elektroonikat olla ei tohiks? Mingi algeline traction control ja kõik?
Selline isend tarbib uinunud olekus sõltuvalt firmadest mudelitest jne 15-25mA. Oluline on auto uinuma saada. Muidu jääb minimaalseimalt 250-300mA üles. Olen ise katsetanud ja mõõtnud, sest üks tolle aja auto mul "läks tuttu" täitsa suvaliselt. St no ei langenud alla 20mA peale. Teinekord läks (kõik ok), teinekord mitte. Tester näitas. Mingi amperaaž jäi jalutama, st mitte konstantselt sama, vaid jalutav varieeruv suurus. Auto ise selline nn "pere teine/tagavaraauto", kupee. Paar päeva seisab, ja siis kuidas kunagi: kas läheb käima, või vajab laadimist. Peale testerdamist ja voolukao (0-2A) leidmist probleem kadus. P.S. Auto ise arvutis loomulikult mingit viga voolukao põhjuseks ei näitanud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 11:36
Postitas Walter2
Massilülitit peaks kasutama moodsal autol siis, kui see pikemalt seisab, muidu on aku tühi mis tühi (kõik see elektroonika tarbib ka seistes voolu).
Selleks on tänapäeval nn. valvelaadijad aga ega neid igalpool tõesti ei saa kasutada. Aku läheb vaikselt tühjaks ka eemaldatud massijuhtme korral kui talvel korralikud miinused väljas. Kõige õigem on seisuajaks aku sooja tuua. Teine probleem on kui nüüd sellise 10a. vana auto kapotialust vaadata siis võib tekkida raskusi massilülitile sobiva koha leidmisel.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 11:44
Postitas Benjy
Mu rav4 teeb peale aku lahtiühendamist rataste pöörlemissensorite? kalibreerimist, ilmselt vajalik adaptiivse kiirusehoidja ja reahoidmissüsteemi jaoks. Mingit nipet-näpet unustab veel ära. Lihtsam on seisulaadija külge panna.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 15:50
Postitas Kirs
Kapten Trumm kirjutas: 15 Jaan, 2024 10:19 Tarbib ikka, 77Ah päris värske aku on pooleaastade juhtmed küljes, uksed lukus seismisega nii tühi, et isegi armatuur ei võta pilti enne, starterist rääkimata. Kuhu see vool siis kaob?
Kaasegsetel autodel peetakse normiks, et seistes 0,05-0,09A Minu enda küna peale lukustamist mitu minutit hoiab seal 4A ligi ja siis kukub ja jääb 0,08A peale. Mõni auto "uinub" kauem. Loomulikult, kui auto 6 kuuks seisma panna, siis lõpuks saab ka väikese tarbimse juures aku lõpuks tühjaks.
Sinu jutt, et "kõik see elektroonika tarbib ka seistes voolu" ei päde. Ei tarbi kõik see elektroonika seistes voolu. Kui tarbiks oleks loetud tundidega sul aku tühi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 16:01
Postitas Walter2
Nii mõnigi järelpaigaldatud signa võib hakata voolu tarbima isegi mittevalves olekus. Mul hobikal tarbib ca. 20 a. tagasi paigaldatud signa mittevalves olekus ~0,25...0,30A. Põhjus ilmselt mingis paksuksläinud/lühistunud kondes, pole viitsinud lahti kookida ja uurida, kuna enamus aja seisab see liikur miinusklemm maas ning kui igapäevaselt kasutaks siis poleks ka probleeme. Pikemalt seisab siis tõmbab aku tühjaks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 17:11
Postitas OLAVI
Walter2 kirjutas: 15 Jaan, 2024 11:36 ...
Selleks on tänapäeval nn. valvelaadijad aga ega neid igalpool tõesti ei saa kasutada. ...
Ajapuudusel ei hakka pikalt põhjendama aga juhiksin siiski tähelepanu säilituslaadijate propageerimisel, et enamikul tilklaadimisrežiimis toimivatel säilituslaadijatel on kasutusjuhendisse kirjutatud: "Aku laadimiseks ühendage lahti akult sõidukisse minevad juhtmed".

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 17:47
Postitas Marvin
OLAVI kirjutas: 15 Jaan, 2024 17:11Ajapuudusel ei hakka pikalt põhjendama aga juhiksin siiski tähelepanu säilituslaadijate propageerimisel, et enamikul tilklaadimisrežiimis toimivatel säilituslaadijatel on kasutusjuhendisse kirjutatud: "Aku laadimiseks ühendage lahti akult sõidukisse minevad juhtmed".
Sellel jutul on natuke folkloori maiku juures - või siis on selle lause sinna juhendisse palunud kirjutada juristid, mitte insenerid.

Minu auto kapoti all on Defa selline laadija:
Pilt.

3 amprit laadimisvoolu ja võimalus väliseid ahelaid (plokisoojendus ja salongipuhur) eraldi juhtkellaga juhtida - lihtne ja mugav. Mitte mingit märkust juhtmete lahti ühendamise kohta ei ole. Samuti ei ole ma sellist märkust näinud oma purjeka Cteki laadija juhendis ega ka mitte tsikli jaoks soetatud Optimate manuaalis. Seega olen selle tarbijaahelate lahtiühendamise jutu enese jaoks sortinud linnalegendide kategooriasse.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Jaan, 2024 17:59
Postitas Kirs
Marvin kirjutas: 15 Jaan, 2024 17:47

3 amprit laadimisvoolu ja võimalus väliseid ahelaid (plokisoojendus ja salongipuhur) eraldi juhtkellaga juhtida - lihtne ja mugav. Mitte mingit märkust juhtmete lahti ühendamise kohta ei ole. Samuti ei ole ma sellist märkust näinud oma purjeka Cteki laadija juhendis ega ka mitte tsikli jaoks soetatud Optimate manuaalis. Seega olen selle tarbijaahelate lahtiühendamise jutu enese jaoks sortinud linnalegendide kategooriasse.
Olavi kasutas sõna "enamikul". On loomulikult erandeid. Mu murutrakatsil ka tehase poolt CTEK laadija ühendus armatuuril küljes.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Jaan, 2024 9:10
Postitas Benjy
OLAVI kirjutas: 15 Jaan, 2024 17:11
Walter2 kirjutas: 15 Jaan, 2024 11:36 ...
Selleks on tänapäeval nn. valvelaadijad aga ega neid igalpool tõesti ei saa kasutada. ...
Ajapuudusel ei hakka pikalt põhjendama aga juhiksin siiski tähelepanu säilituslaadijate propageerimisel, et enamikul tilklaadimisrežiimis toimivatel säilituslaadijatel on kasutusjuhendisse kirjutatud: "Aku laadimiseks ühendage lahti akult sõidukisse minevad juhtmed".
Aga mind siiski huvitaks, mis põhjendus on sellel on? Keedab aku kuivaks? CTEK jne. lõpetavad laadimise, kui aku täis ja nii väikese vooluga laadimisel suudab aku vesiniku ja hapniku veeks tagasi teha. Kui vastav rekombinaator muidugi olemas on.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Jaan, 2024 9:23
Postitas Walter2
Kirs kirjutas: 15 Jaan, 2024 17:59
Marvin kirjutas: 15 Jaan, 2024 17:47 3 amprit laadimisvoolu ja võimalus väliseid ahelaid (plokisoojendus ja salongipuhur) eraldi juhtkellaga juhtida - lihtne ja mugav. Mitte mingit märkust juhtmete lahti ühendamise kohta ei ole. Samuti ei ole ma sellist märkust näinud oma purjeka Cteki laadija juhendis ega ka mitte tsikli jaoks soetatud Optimate manuaalis. Seega olen selle tarbijaahelate lahtiühendamise jutu enese jaoks sortinud linnalegendide kategooriasse.
Olavi kasutas sõna "enamikul". On loomulikult erandeid. Mu murutrakatsil ka tehase poolt CTEK laadija ühendus armatuuril küljes.
Ctek juhend: https://renovaar.akuladu.ee/wp-content/ ... 5.0_ET.pdf

Sõidukitesse kinnitatud akude korral:
1. Ühendage punane klamber aku plussklemmiga.
2. Ühendage must klamber sõiduki šassiiga kütusetorust ja akust kaugemal.
3. Ühendage laadija pistikupessa.
....
ei midagi vajaduse kohta aku lahti ühendada.. :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Jaan, 2024 9:30
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 15 Jaan, 2024 17:11
Walter2 kirjutas: 15 Jaan, 2024 11:36 ...
Selleks on tänapäeval nn. valvelaadijad aga ega neid igalpool tõesti ei saa kasutada. ...
Ajapuudusel ei hakka pikalt põhjendama aga juhiksin siiski tähelepanu säilituslaadijate propageerimisel, et enamikul tilklaadimisrežiimis toimivatel säilituslaadijatel on kasutusjuhendisse kirjutatud: "Aku laadimiseks ühendage lahti akult sõidukisse minevad juhtmed".
Ma vaatasin oma kolme tilklaadimisrezhiimi toetavad laadijad üle ja ühelgi ei ole passis nõuet, et aku peaks lahti ühendama.

Kust sa selle info võtsid, et enamikul see nõue on?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Jaan, 2024 9:54
Postitas Kapten Trumm
Ghostship kirjutas: 15 Jaan, 2024 10:33 Tänapäeva mõistes 2000 XC70l küll mingit erilist elektroonikat olla ei tohiks? Mingi algeline traction control ja kõik?
Antud auto kasutab juba CAN-BUS-i, mis on tänapäeval üldlevinud.
Veojõukontrollid ja asjad olid kasutusel juba enne CAN-BUS-i levikut.