Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
No AGM ei tohigi vist üle 14,8V väga minna. Mul traffo laadija, nn automaatne, siis tava-aku laadimise lõpus on pinge ligi 16V. Aga seda tõesti kui amprid on sinna 1A peale langenud.
Töökaaslase AGM laadisime, siis oli voltmeeter klemmidel, et üle 14,7 ei läheks.
Töökaaslase AGM laadisime, siis oli voltmeeter klemmidel, et üle 14,7 ei läheks.
Re: Autotehnikateema
Proovisin täna üht suht tühja (9,8 V) ja väikest (64 Ah) akut samasuguse seadmega laadida ja sain algselt sellised numbridOLAVI kirjutas: ↑20 Jaan, 2024 2:41
Kaasaegsete autode akusid laadides tasub kontrollida ka vanemate laadijate väljundpinget (mis sõltub võrgupinge kõikumisest), sest näiteks sellise lihtsa trafoga akulaadija max väljundpinged on:
tava laadimisel - 14,7V
boost laadimisel - 17,5V
ja stardiabina ca -23V
tavalaadimine - 13 V
boost laadimine - 14,5 V
stardiabina laadimine - 16 V
Pärast kui aku juba peaaegu täis oli (11,5 V) olid ka laadimispinged langenud 0.5-1 V.
Need erinevad reziimid annavad eelkõige erinevad voolutugevused. Pinge muutub väikestes piirides ja see pole eriti oluline. Töötava mootoriga auto normaalne pardapinge on juba ise 14 V ja seda võib kas armatuuril olevalt voltmeetrilt või sigaretisüütajasse pistetud julkarilt vaadata. Isegi väikese võimsusega impulsslaadija teoreetiline 20 V pole ohtlik sest see sumbub pingelangu tõttu akusse ja auto elektrisüsteemi. Sellised püsilaadijad laevad ju heal juhul 0,5 ampriga.
Kirvereegli järgi on aku normaalne laadimisvool ca 1/10 mahutavusest ehk 100 Ah akut võiks laadida 10 ampriga. Boost laadimisel sellise loll-laadijaga on pinge enamvähem õige kuid amperaaž liiga suur ja aku võib keema lasta. Auto enda elektrisüsteemile ei tee see midagi sest sealsed seadmed võtavad ikka sellise tugevusega voolu mida neil vaja. Stardiabi reziimis laadimisel on voolutugevus juba selline mis on mõeldud starterile. 400 A suurusjärgus vähemalt ja oleneb laadija võimsusest. Jällegi - ükski pirn sellest läbi ei põle aga aku läheb tuksi kui pikemalt küpsetada.
Ma olen ise samuti mõnikord üksi olles autot niimoodi käivitanud et lülitan stardiabi reziimi sisse , lähen siis rooli taha ja annan starterit. Mitu korda üle õla sülitada - midagi halba pole juhtunud. Kaasaegsematel seadmetel jah on eraldi kaabel lülitiga mille saab kabiini kaasa võtta.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Stardiabi teemal pole enamasti probleemiks mitte seadme arendatavad amprid, vaid kehvad krokodillid, mis ei anna akuklemmidega piisavalt ühendust, et need arendatavad amprid läbi mahuks. Kui auto enda akus veel elu sees on, aga starterit enam ei vea, siis "lisa" on vaja suht natuke.
Meil on töökohas selline päris proff laadija (vist 50A), käivitamine jääb ikka krokodillide taha - see, mis piisab 50A saatmiseks aku klemmidele, ei piisa 500A saatmiseks. Vaja oleks hoopis paremaid klemme. Seetõttu see särtsub, paugub ja tegelikult voolu läheb läbi napilt.
Meil on töökohas selline päris proff laadija (vist 50A), käivitamine jääb ikka krokodillide taha - see, mis piisab 50A saatmiseks aku klemmidele, ei piisa 500A saatmiseks. Vaja oleks hoopis paremaid klemme. Seetõttu see särtsub, paugub ja tegelikult voolu läheb läbi napilt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Eks tuleb tunnistada, et endalgi autoaku laadimine järjest hooletumalt toimuv.
Kui vanadel aegadel aku kuidagi nukker talvel tundus, siis sai esmalt autoalarm + muud süsteemid ohutusse režiimi viidud, aku maha võetud ja tuppa sooja tassitud. Peale mõningat ülesoojenemist voltmeeter külge, algpinge kirja, siis laadija külge ning laadimisvoolu hoidmine 1/10 mahtuvusest. Hommikul veel pinge ülemõõtmine ja siis soe ja laetud aku masina peale ning kõik hästi.
Nüüdsel ajal Ctexi laadija naksti külge autole ning vahepeal rusika aknast näitamine, et sõiduk viisakalt käituks.
Eks tänapäeval kipub masin tagasi ka tegema. Oli Škoda Octavia 7 aastat noore akuga. Tegi sõiduk külmal aja ainult lühikesi linnasõite ja käima läks rõõmsalt. Ühel jahedal hommikul käivitus kenasti, aga salongiventilaatori poolt ei tulnud mingit õhku. Kirusin kurja saatust ning sõitsin vaikselt seest jäätuvate akendega tööpostile. Õhtul pimedas parklas võtsin lähema uurimise ette, ventilaatori kaitse igati terve. Mõninga lammutamisega (paar plastnaga said kannatada) sai kätte salongifiltri, selle all olev ventilaator käis käega sudides kenasti ringi. Raske südamega sai kõik jälle kokku, mootor käima ning mõne aja pärast ärkas ventilaator ellu. Tekkis tunne, et auto elektrisüsteem blokeeris salongiventilaatori kui suure tarbija kasutamise, et aku laadimiseks voolu rohkem jääks. Uurisin sõiduki juhendi läbi, midagi sellist kirjeldatud polnud. Ka kiirotsing Skoda foorumites ei toonud kohe tulemusi. Et elektrisüsteem otsustas ennast kaitsta ning igaks juhuks lõppkasutajat ei informeerinud. Või oleks see keskmisele Škoda kasutajale liiga segadustekitav, kui tabloole tuleks kiri energiasäästurežiimi kasutuselevõtust?
Kui vanadel aegadel aku kuidagi nukker talvel tundus, siis sai esmalt autoalarm + muud süsteemid ohutusse režiimi viidud, aku maha võetud ja tuppa sooja tassitud. Peale mõningat ülesoojenemist voltmeeter külge, algpinge kirja, siis laadija külge ning laadimisvoolu hoidmine 1/10 mahtuvusest. Hommikul veel pinge ülemõõtmine ja siis soe ja laetud aku masina peale ning kõik hästi.
Nüüdsel ajal Ctexi laadija naksti külge autole ning vahepeal rusika aknast näitamine, et sõiduk viisakalt käituks.
Eks tänapäeval kipub masin tagasi ka tegema. Oli Škoda Octavia 7 aastat noore akuga. Tegi sõiduk külmal aja ainult lühikesi linnasõite ja käima läks rõõmsalt. Ühel jahedal hommikul käivitus kenasti, aga salongiventilaatori poolt ei tulnud mingit õhku. Kirusin kurja saatust ning sõitsin vaikselt seest jäätuvate akendega tööpostile. Õhtul pimedas parklas võtsin lähema uurimise ette, ventilaatori kaitse igati terve. Mõninga lammutamisega (paar plastnaga said kannatada) sai kätte salongifiltri, selle all olev ventilaator käis käega sudides kenasti ringi. Raske südamega sai kõik jälle kokku, mootor käima ning mõne aja pärast ärkas ventilaator ellu. Tekkis tunne, et auto elektrisüsteem blokeeris salongiventilaatori kui suure tarbija kasutamise, et aku laadimiseks voolu rohkem jääks. Uurisin sõiduki juhendi läbi, midagi sellist kirjeldatud polnud. Ka kiirotsing Skoda foorumites ei toonud kohe tulemusi. Et elektrisüsteem otsustas ennast kaitsta ning igaks juhuks lõppkasutajat ei informeerinud. Või oleks see keskmisele Škoda kasutajale liiga segadustekitav, kui tabloole tuleks kiri energiasäästurežiimi kasutuselevõtust?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mul oli tööautol selline viga, et ära minestas geneka laadimine, kuid kuna seal pole enam eraldi tabletti, tuli tellida uus genekas, mis võttis aega.
Sõitsin siis edasi, lihtsalt tööl oli laadija taga ja sain sõidud tehtud. Siis aga oli vaja sõita 50 km kaugusele ja üsna lõpus jäin teeäärde. Auto hakkas järjest tarbijaid välja lülitama, et akust jätkus kauemaks, kõigepealt läks salongiventikas, siis läks ABS ja ühel hetkel hakkas mootor juba puterdama, kui voolust ei jätkunud pihustite avamiseks (diiselauto). Viimase km käisin jala, võtsin garaazist teise auto ja ühe aku ning selle abil sain lõpuni.
Ehk siis tänapäeval sellised "kaitsed" on olemas tõesti - antud auto oli 2017 toodetud.
Muidu eraldi tableti müümisest loobumine on päris "kõva" äriidee - et antud autol tähendab see iga 100 tuhande takka uue 250 eurose geneka (+tööraha) ostmist. Muidu vanasti maksis Boschi tablett suurusjärgus 20 eurot ja selle suutis iga mees paari tööriistaga vahetada. Selline asi ei tooda tootjale piisavalt käivet - järelikult tuleb leida uusi viise kliendi tagantjärele nöörimiseks.
Muidugi probleem võib ka olla selles, et võibolla genekatel polegi enam "tabletti", laadimist juhitakse juba mootori ajust, see võimaldab nt laadimise välja lülitada siis, kui mootori võimsust on vaja, või laadida kõvemini siis kui nt ilm on külmavõitu (tõsta laadimispinget), tavaline loll "tablett" seda ei võimalda, tema annab nürilt ikka seda pinget, mis talle ette on antud.
NB! Veel üks nope - diislitega külmade ilmadega andke 3-4 korda eelsüüteküünlaid, läheb käima märksa vaevatumalt kui esimese korraga. Muidu esimese korraga ongi tunne, et kohe kooleb aku ära.
Sõitsin siis edasi, lihtsalt tööl oli laadija taga ja sain sõidud tehtud. Siis aga oli vaja sõita 50 km kaugusele ja üsna lõpus jäin teeäärde. Auto hakkas järjest tarbijaid välja lülitama, et akust jätkus kauemaks, kõigepealt läks salongiventikas, siis läks ABS ja ühel hetkel hakkas mootor juba puterdama, kui voolust ei jätkunud pihustite avamiseks (diiselauto). Viimase km käisin jala, võtsin garaazist teise auto ja ühe aku ning selle abil sain lõpuni.
Ehk siis tänapäeval sellised "kaitsed" on olemas tõesti - antud auto oli 2017 toodetud.
Muidu eraldi tableti müümisest loobumine on päris "kõva" äriidee - et antud autol tähendab see iga 100 tuhande takka uue 250 eurose geneka (+tööraha) ostmist. Muidu vanasti maksis Boschi tablett suurusjärgus 20 eurot ja selle suutis iga mees paari tööriistaga vahetada. Selline asi ei tooda tootjale piisavalt käivet - järelikult tuleb leida uusi viise kliendi tagantjärele nöörimiseks.
Muidugi probleem võib ka olla selles, et võibolla genekatel polegi enam "tabletti", laadimist juhitakse juba mootori ajust, see võimaldab nt laadimise välja lülitada siis, kui mootori võimsust on vaja, või laadida kõvemini siis kui nt ilm on külmavõitu (tõsta laadimispinget), tavaline loll "tablett" seda ei võimalda, tema annab nürilt ikka seda pinget, mis talle ette on antud.
NB! Veel üks nope - diislitega külmade ilmadega andke 3-4 korda eelsüüteküünlaid, läheb käima märksa vaevatumalt kui esimese korraga. Muidu esimese korraga ongi tunne, et kohe kooleb aku ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Hästi ei tahaks uskuda, et auto salongiventilaatori kasutamist piirama hakkaks - ikka otseselt ka turvalisusega seotud asi.Zwyx kirjutas: ↑23 Jaan, 2024 12:07
Eks tänapäeval kipub masin tagasi ka tegema. Oli Škoda Octavia 7 aastat noore akuga. Tegi sõiduk külmal aja ainult lühikesi linnasõite ja käima läks rõõmsalt. Ühel jahedal hommikul käivitus kenasti, aga salongiventilaatori poolt ei tulnud mingit õhku. Kirusin kurja saatust ning sõitsin vaikselt seest jäätuvate akendega tööpostile. Õhtul pimedas parklas võtsin lähema uurimise ette, ventilaatori kaitse igati terve. Mõninga lammutamisega (paar plastnaga said kannatada) sai kätte salongifiltri, selle all olev ventilaator käis käega sudides kenasti ringi. Raske südamega sai kõik jälle kokku, mootor käima ning mõne aja pärast ärkas ventilaator ellu. Tekkis tunne, et auto elektrisüsteem blokeeris salongiventilaatori kui suure tarbija kasutamise, et aku laadimiseks voolu rohkem jääks. Uurisin sõiduki juhendi läbi, midagi sellist kirjeldatud polnud. Ka kiirotsing Skoda foorumites ei toonud kohe tulemusi. Et elektrisüsteem otsustas ennast kaitsta ning igaks juhuks lõppkasutajat ei informeerinud. Või oleks see keskmisele Škoda kasutajale liiga segadustekitav, kui tabloole tuleks kiri energiasäästurežiimi kasutuselevõtust?
Minu Volvo lülitas start-stopp funktsiooni välja, kui aku väsima hakkas.
Re: Autotehnikateema
Kurjam teab, samas käis vent jne teema juba kiviaegsetel VAG riistapuudel üle X relee- ehk siis osad tarbijad mis hakkasid süütega tööle, need lülitati välja starteri andmise ajaks. VBolla tänasel päeval lülitub sarnane relee välja ka teatava madalusega pinge ja/või generaatori veakoodi peale.AMvA kirjutas: ↑23 Jaan, 2024 13:33Hästi ei tahaks uskuda, et auto salongiventilaatori kasutamist piirama hakkaks - ikka otseselt ka turvalisusega seotud asi.Zwyx kirjutas: ↑23 Jaan, 2024 12:07 /---/Tekkis tunne, et auto elektrisüsteem blokeeris salongiventilaatori kui suure tarbija kasutamise, et aku laadimiseks voolu rohkem jääks. Uurisin sõiduki juhendi läbi, midagi sellist kirjeldatud polnud. Ka kiirotsing Skoda foorumites ei toonud kohe tulemusi. Et elektrisüsteem otsustas ennast kaitsta ning igaks juhuks lõppkasutajat ei informeerinud. Või oleks see keskmisele Škoda kasutajale liiga segadustekitav, kui tabloole tuleks kiri energiasäästurežiimi kasutuselevõtust?
Minu Volvo lülitas start-stopp funktsiooni välja, kui aku väsima hakkas.

[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Autotehnikateema
Kui sul genekas ikka normaalselt laeb ja aku täiesti koolnud/lühises ei ole, siis on töötava mootoriga elektrisüsteemi pinge normis ja ei tohiks seal midagi hakata välja lülitama. Ja kui genekas on pekkis, siis selle kohta on üks tuluke armatuuris.Tegelane5 kirjutas: ↑23 Jaan, 2024 15:30Kurjam teab, samas käis vent jne teema juba kiviaegsetel VAG riistapuudel üle X relee- ehk siis osad tarbijad mis hakkasid süütega tööle, need lülitati välja starteri andmise ajaks. VBolla tänasel päeval lülitub sarnane relee välja ka teatava madalusega pinge ja/või generaatori veakoodi peale.AMvA kirjutas: ↑23 Jaan, 2024 13:33Hästi ei tahaks uskuda, et auto salongiventilaatori kasutamist piirama hakkaks - ikka otseselt ka turvalisusega seotud asi.Zwyx kirjutas: ↑23 Jaan, 2024 12:07 /---/Tekkis tunne, et auto elektrisüsteem blokeeris salongiventilaatori kui suure tarbija kasutamise, et aku laadimiseks voolu rohkem jääks. Uurisin sõiduki juhendi läbi, midagi sellist kirjeldatud polnud. Ka kiirotsing Skoda foorumites ei toonud kohe tulemusi. Et elektrisüsteem otsustas ennast kaitsta ning igaks juhuks lõppkasutajat ei informeerinud. Või oleks see keskmisele Škoda kasutajale liiga segadustekitav, kui tabloole tuleks kiri energiasäästurežiimi kasutuselevõtust?
Minu Volvo lülitas start-stopp funktsiooni välja, kui aku väsima hakkas.![]()
Re: Autotehnikateema
Rendiautofirma Hertz müüb tuhandeid elektrisõidukeid-pikk lugu..
https://novaator.err.ee/1609230456/usa- ... triautosidUSA autorendihiid Hertz püüab vabaneda umbes 20 000 uuest elektriautost, sest nende juhid satuvad sagedamini õnnetustesse ja elektriautode remondikulud ületavad märgatavalt sisepõlemismootoriga sõidukite omi, vahendab R2 tehnikakommentaaris Kristjan Port.
Pooleteise aasta eest sõlmis USA üks suuremaid autorendi ettevõtteid Hertz autotootjatega mitmeaastased lepingud paarisaja tuhande uue põlvkonna elektriauto ostuks. Nüüd püüab Hertz 20 000 uuest autost vabaneda ja asendada need sisepõlemismootorit omavate mudelitega.
Põhjus seisneb rahas, kuigi raha arvestamine oli ka elektrisõidukite hanke põhiargument. Mis siis vahepeal muutus? Nagu juhtub paljude uute suhetega, saadi teisest rohkem teada ja meeldivus hakkas kaduma. Võrdlus on kohane autodegi puhul.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Autotehnikateema
Hakkab küll. Oma kogemus:
Sajandialguse täiesti plangu varustusega tööauto Peugeot Partner. Purunenud ventikarihm tõmbas kapoti alt kaasa bensupumba hädastop lüliti. Mõtlesin, et mis seal ikka, kolm juhet, kombinatsioone kokkuühendamiseks palju pole. Tutkit brat, selgus et uuestikäivitamiseks vaja service arvuti taha ühendada. Reede õhtu, ei viitsinud võõrasse linna asju ajama jääda, kutsusin naise autoga järgi, et koju sikutaks. Pime aeg, gabariidid põlesid, aku kulus. Ventikas jäi seisma juba üsna ruttu. Veidi aega, ja kojamehed jäid ka seisma. Midagi kadus veel, aga need kaks häirisid ikka korralikult.
Turvalisus my ass.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Turvalisus eeldanuks platvormi järelekutsumist ja selle kukil töökoja ukse taha sõitmist. Nagu valges ilmas kombeks...Turvalisus my ass....
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
Niimoodi ilma laadimiseta ja ainult aku najal sõites võivad ventilaatorid ja asjad hakata kaduma pinge langemise tõttu. Kui pinge on juba 11,5 V siis sellised mootorid nagu kojameestel või salongiventilaator ei pruugi enam töötada. Gabariidid ja muud sellised asjad hõõguvad veel kaua-kaua, isegi kui vaid 6 volti järel.
Ma sõitsin kunagi ilma laadimiseta Ziguliga Pärnust Põhja-Eestisse. Raplas tuli juba käima lükata pärast seda kui olin auto, mingist optimismist tingitult, poe juures seisma jätnud. . Ventilaator suurema tarbijana kadus ka ja kojamehed ei jaksanud end liigutada ning viimase kümne kilomeetri jaoks lülitasin isegi gabariidid välja et akut säästa. Päris lõpus töötaski vist ainult süütepool
Bensiinipump oli Zigulil mehhaaniline.
(Mobiiltelefone siis ei olnud aga talv oli ja paluks seepärast liikluse ohustamises mitte süüdistada)
Ma sõitsin kunagi ilma laadimiseta Ziguliga Pärnust Põhja-Eestisse. Raplas tuli juba käima lükata pärast seda kui olin auto, mingist optimismist tingitult, poe juures seisma jätnud. . Ventilaator suurema tarbijana kadus ka ja kojamehed ei jaksanud end liigutada ning viimase kümne kilomeetri jaoks lülitasin isegi gabariidid välja et akut säästa. Päris lõpus töötaski vist ainult süütepool

(Mobiiltelefone siis ei olnud aga talv oli ja paluks seepärast liikluse ohustamises mitte süüdistada)
Re: Autotehnikateema
Täitsa nõus.
Aga - kuigi autol oli kasko peal koos hädaabiga, olid nood nõus mind ainult kohalikku esindusse toimetama, seal olid juba uksed kinni ja keegi oleks võibolla ehk vaid relva ähvardusel nõus olnud kodust viina, süldi ja sauna juurest mind aitama tulema. Asi juhtus Tartus, reede õhtul. Reede õhtul ühistranspordiga Tartust Kadrinasse - paras logistiline õudukas, pluss veel esmaspäeval Tartu tagasi. Ülemus kratsis telefoni teises otsas täiesti kuuldavalt kukalt ja lubas toimida oma äranägemise järgi koos mõistlike kulude kompenseerimisega. Platvormi kahepoolesajakilomeetrine ots mõistlike kulude alla ilmselgelt ei käinud.

Ja nagu eelpool öeldi, turvalisus eeldaks ka extreme emergency actioni korral kliendi informeerimist turvalisuse järkjärgulisest kadumisest. Ekstra uurisin, manuaalis polnud poolt piixugi...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Suht hiljaaegu venitasin end kõngenud generaatoriga Vito bussiga koju, lõpuotsa näitas voltmeeter armatuuris 9,6 volti. Kõik asjad töötasid, kuigi hädiselt, ja tegemist oli ometi CDI mootoriga, kus pooled tööks vajalikud asjad elektrilised peal. 11,5V on tavaline tühjemapoolse või parajalt koormatud aku pinge, kui laadimist ei toimu.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Veidi teine situatsioon, mis ei ole võrreldav.isakene kirjutas: ↑23 Jaan, 2024 18:45Hakkab küll. Oma kogemus:
Sajandialguse täiesti plangu varustusega tööauto Peugeot Partner. Purunenud ventikarihm tõmbas kapoti alt kaasa bensupumba hädastop lüliti. Mõtlesin, et mis seal ikka, kolm juhet, kombinatsioone kokkuühendamiseks palju pole. Tutkit brat, selgus et uuestikäivitamiseks vaja service arvuti taha ühendada. Reede õhtu, ei viitsinud võõrasse linna asju ajama jääda, kutsusin naise autoga järgi, et koju sikutaks. Pime aeg, gabariidid põlesid, aku kulus. Ventikas jäi seisma juba üsna ruttu. Veidi aega, ja kojamehed jäid ka seisma. Midagi kadus veel, aga need kaks häirisid ikka korralikult.
Turvalisus my ass.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist