355. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 9:45
Postitas Tegelane5
OLAVI kirjutas: ↑25 Jaan, 2024 0:26
Sony DSX-A210UI pöördnupuga ja elementaarne autoraadio, millele tootja annab tehnilistes andmetes vastuvõtu tundlikuse on hetkel viimane raadiona müüdav autoraadio.
Mis 40cm auto katuseantenniga võtab Mäo ristist nii Tallinna kui Tartu jaamu ja Tallinnas Kesk-Eesti 100,5 Kukut.
(Teised "autoraadiote" tootjad ei anna vastuvõtu tundlikuse numbreid, sest nad müüvad "raadio vastuvõtu võimekusega" meediamängijaid.)
/--/
Minul oli selle Sony eelmine või üleeelmine versioon ning kuigi vastuvõtt oli parem ja kaugemale kui varasemate sama firma raadiotega, siis kõik rikkus see et moonutused kui need tekkisid olid palju häirivamad. Sõidad silla alt läbi või kusagile mujale leviauku siis sahina asemel hakkas hakkima hoopis. Minumeelest ei olnud ka võimalust mono peale lülitada, samas see võis ka kusagil menüüdes olla, kuna nuppudega oli koonerdatud vähe (paneelil oli neli mälupesa nuppu kuid kohti nagu ikka kuus

)
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 10:19
Postitas Some
OLAVI kirjutas: ↑25 Jaan, 2024 0:37
vanahalb kirjutas: ↑24 Jaan, 2024 22:45
... DAB raadio või I-föönist muusikaedastus pole vaja olnud. ...
DAB raadio ei kõlba levi äärealadel liikumisel kasutamiseks ja kesklinna majadevahel kuulamiseks, sest kui nõrga levi korral hakkab tavaraadio vastuvõttu sahin segama, siis DAB raadio vaikib täiesti.
Näiteks Jüri ringil oli signaal max aga Liivalaias katkendlik ja Nõmmel jälle korralik.
DAB levikaardid ja kasutajate testkaart:
https://digilevi.ee/digiraadio/
Mul DAB+ autos täitsa olemas ja Tallinnas täitsa toimib. Jaamu on lisaks tōesti palju. Ainult minu arust on heli kuidagi tuhm, analoograadiost ja internetist kuulates on märksa säravam. Ju siis koonerdavad bitreidiga. Väljaspool linna pole katsetanud, kuulan ainult podcaste.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 10:34
Postitas Kapten Trumm
vanahalb kirjutas: ↑24 Jaan, 2024 22:45
+/- nuppudega on mul probleem selles et kõigepealt tuleb käsikaudu emmale-kummale nupule pihta saada ja siis ära tabada et kas see on + või -. Järgmiseks vajutada ja kui raadios parasjagu kandev paus on tuleks ekraanilt helitugevuse numbreid vaadata. Ja muud sellised nüansid mille tõttu niisuguse raadioga opereerimiseks oleks hea pardamehhaanikut kõrvalistmel pidada

Keeratava nupuga on üks nupp, 30 kraadi vasakule või paremale ja tulemus on suht ettearvatav.
Võib-olla on need +/- nupud viimase 25 aastaga paremuse poole liikunud? Ei tea...
Sellist 500 EUR Blaupunkti pole ise näppinud. Päris kallis on ja selliseid funktsioone nagu DAB raadio või I-föönist muusikaedastus pole vaja olnud.
Kui vaja olen mõnest lammutusele minevast Audist või Mersust veel saksaaegseid saanud.
Blaupunkti kaubamärk müüdi pankrotiprotsessi käigus maha ja vsitisti on tänaseks tõesti hiinlaste käes. Ühe ca 50 EUR lauaraadio ostsin 7-8 aastat tagasi ja see küll ei kõlvanud. Viskasin järgmisel nädalal minema.
Võimalik muidugi et hiinlased on arenenud sest üldiselt suudavad nad päris korralikku kaupa samuti teha. Milwaukee tööriistad - kui hakata omanikku otsima siis joptv, Hiina firma
Kui secondhand ei häiri, siis ebayst saab tükati igasugu kraami ja üsna uueväärset. Ma otsisin Eestist mõnda aega tulemuseta taga Mercedesele tehasest pandud kassettraadio mudelit (Blaupunkt Frankfurt) ja lõpuks leidsin selle Horvaatiast, umbes 100 euroga sai minu omaks ja töötas perfektselt, ka need turvakaardid olid olemas (kui mäletate, siis 90ndate mersudel selline asi oli). Ainus häda, et seda isevaljenevat funktsiooni ei saanud tööle, kuigi juhe auto küljes oli (signaal tuleb tagasilla ABS/kiiruse andurist).
Eks need "classic" asjad on täna nishikraam, mida tuleb hoolega otsida - kuid osad tootjad toodavad ka eri mudeleid vanematele autodele. USA turul, kus aftermarket turg on tohutu suur, olid ka spets kataloogid vanematele ja klassikalistele autodele mõeldud helitehnikaga.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 12:12
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Jaan, 2024 10:34
Kui secondhand ei häiri, siis ebayst saab tükati igasugu kraami ja üsna uueväärset. Ma otsisin Eestist mõnda aega tulemuseta taga Mercedesele tehasest pandud kassettraadio mudelit (Blaupunkt Frankfurt) ja lõpuks leidsin selle Horvaatiast, umbes 100 euroga sai minu omaks ja töötas perfektselt, ka need turvakaardid olid olemas (kui mäletate, siis 90ndate mersudel selline asi oli). Ainus häda, et seda isevaljenevat funktsiooni ei saanud tööle, kuigi juhe auto küljes oli (signaal tuleb tagasilla ABS/kiiruse andurist).
Eks need "classic" asjad on täna nishikraam, mida tuleb hoolega otsida - kuid osad tootjad toodavad ka eri mudeleid vanematele autodele. USA turul, kus aftermarket turg on tohutu suur, olid ka spets kataloogid vanematele ja klassikalistele autodele mõeldud helitehnikaga.
Kas Mersudel ei ole läbi aegade Beckeri raadiod tehaseraadiotena olnud?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 13:02
Postitas Kapten Trumm
Beckerid tundub minujaoks nagu rohkem 1980ndate teema. 1990ndate paistab, et peamised olid nn turvakaardiga (selline pangakaardi suurune magnetkaart, mida sai autost lahkudes kaasa võtta) Blaupunktid, mäletan selliseid ka siis, kui W210 ehk "kurbade silmadega" E-klass oli veel uus auto ja need salongis seisid. Sai siis uuritud ja imetletud.
Antud autol lähtusin sellest, millise raadio manuaal oli auto dokumentide hulgas, ka internet kippus seda versiooni toetama. Ja eelmise omaniku poolt pandud tümpsumasinad eemaldasin sealt viimseni, pole ju vaja panna rämedat võimu ja juhtmeid, aga jätta originaalsed papist membraanidega kõlarid. E-bayst sai isegi parema ajastutruuduse huvides Laura Braningani originaalkassett ostetud
Tegelt paistab see Blaupunkt olevat asjalik masin, seal on palju funktsioone, mida olen tehaseraadiotel hulk uuematel autodel näinud, paistab, et see aktsepteerib ka CD boksi, kuid rohkem pole süvenenud, mille piisab kassetist ja raaadiost kah.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 17:12
Postitas Rebane11
See kassett võib küll üsna kulunud olla. Vitamiin vol.1?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 21:54
Postitas kaupo51
Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Jaan, 2024 14:04
Taolisi veerevaid idiootsusi on küllalt ju tehtud, kus salongivent, temperatuur, istmesoojendused ja tagaklaasi soojendus tuleb sisse panna puutetundlikult ekraanilt. Kolm korda võib arvata, kas see ekraan töötab -15 kraadi juures hommikul. Konkreetsemalt oli nt Fiat Freemont selline, proovisõidu päeval oli mõni kraad külma ja juba siis toimis see peale külmkäivitust kahtlaselt.
Tegelikult asi nii hull ei ole. Minu Peugeotil töötas puutetundlik ekraan edukalt isegi -20 kraadiga. Istmete soojendus ja tagaklaasi soojendus on eraldi nupuga ja ei ole puutetundlikult ekraanil. Salongi temperatuuri ja ventika kiirust saab muuta puutetundlikult ekraanil ja see töötas tõrgeteta. Iseasi palju seda vaja näppida on. Mul talvel on sisetemp 22 kraadi peal ja seda ning ventika kiirust ma tegelikult praktikas väga ei muuda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 22:03
Postitas kaupo51
Becker oli 80-ndatel tõesti Mercedese tehaseraadio. Täna maksavad need päris kena kopika. Googeldage näiteks Becker LMKU. Kasutati minu teada näiteks MB W123 peal, võimalik, et ka W126 peal. Hilisemal ajal oli MB tehaseraadio ka Blaupunkt. Siis kuulus Blaupunkt veel Robert Boschi kontserni. Blaupunkti turvakaartidega raadioid tehti ka järelturule 90-ndatel, ma ise müüsin neid toona. Kaarte oli tegelikult kahesuguseid. Vanematel oli kaardi servas metallist triibukesed ja uuematel oli kaardi sees kiip nagu tänasel pangakaardil. See turvakaart oli mõeldud asendama äravõetavat raadiopaneeli. Bosch müüs Blaupunkti aga maha, pakun, et mingi 2008-2009 umbes. Täna on ta hiinlaste käes.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 22:14
Postitas davidsoniharald
Lisaks eelnevale on ka puutetundlike ekraanide tehnoloogia arenenud edasi. Sellest saab aimu kui mõnd vanakooli ekraani näppida. Moodsad ekraanid töötavad nii külma kui kinnastatud käega.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 25 Jaan, 2024 22:18
Postitas vanahalb
Blaupunkt on mingise retroprogrammi käima pannud sest Trummi MB Frankfurt on samuti tuunitud kujul saadaval:)
https://blaupunkt.com/de/produkt/frankfurt-rcm-82-dab/
Turvakaartiga Blaupunkt oli ühe mu kätte sattunud 1990-ndate lõpu Volkswageni raadio. +/- häälenuppudega, täitsa võimatu kasutada ja jätsin ta kapi otsa paremaid aegu ootama.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 26 Jaan, 2024 10:59
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Jaan, 2024 13:02
Beckerid tundub minujaoks nagu rohkem 1980ndate teema. 1990ndate paistab, et peamised olid nn turvakaardiga (selline pangakaardi suurune magnetkaart, mida sai autost lahkudes kaasa võtta) Blaupunktid, mäletan selliseid ka siis, kui W210 ehk "kurbade silmadega" E-klass oli veel uus auto ja need salongis seisid. Sai siis uuritud ja imetletud.
Tundub siiski, et Beckerid olid tehaseoriginaalid ja muud on lihtsalt aftermarket.
https://www.original-autoradio.de/to-ve ... -cc-radio/
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 26 Jaan, 2024 11:37
Postitas Fuchs
Need Beckerid on välimuselt ägedad küll (ja mängivad oma aja kohta ka hästi) aga tänaseks on paljud neist mingi hädaga. Mul paar 80ndate alguse isendit seisab, mõlemal mingi viga küljes. Nad on seest küllaltki keeruka ehitusega (mitu kihti trükkplaate ja igavene kaablipusa pressitud sinna kitsukesse korpusesse) ja keegi korda pole osanud või tahtnud neid teha.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 27 Jaan, 2024 10:56
Postitas Walter2
Tihti lähevad kondensaatorid paksuks - esimene põhjus miks vana elektroonika jamab. Vanade kassetikate tüüpviga on ajamirihmade vananemine. Uusi küll pakutakse aga rihm peab klappima täpselt rihma tehasemõõduga, muidu see kassett seal õieti ei mängi. Kaua seisnud kassettide korpused deformeeruvad samuti, seetõttu on takistatud lindirullide vaba keerlemine.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Jaan, 2024 9:42
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: ↑26 Jaan, 2024 10:59
Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Jaan, 2024 13:02
Beckerid tundub minujaoks nagu rohkem 1980ndate teema. 1990ndate paistab, et peamised olid nn turvakaardiga (selline pangakaardi suurune magnetkaart, mida sai autost lahkudes kaasa võtta) Blaupunktid, mäletan selliseid ka siis, kui W210 ehk "kurbade silmadega" E-klass oli veel uus auto ja need salongis seisid. Sai siis uuritud ja imetletud.
Tundub siiski, et Beckerid olid tehaseoriginaalid ja muud on lihtsalt aftermarket.
https://www.original-autoradio.de/to-ve ... -cc-radio/
Antud tüüpi Blaupunkti raadio kasutaja käsiraamat oli MB originaal päris kindlasti - st sellse, autod dokumentide pakis leiduva manuaaliga on raadio paigaldatud juba tehases. Fanboyde saidid mõnikord eksivad ka. Võibolla oli tegemist auto omaniku erisooviga vms. Mul on alles kogu auto paberimajandus ja sealt jookseb antud raadio igatahes läbi.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Jaan, 2024 9:55
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Jaan, 2024 9:42
AMvA kirjutas: ↑26 Jaan, 2024 10:59
Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Jaan, 2024 13:02
Beckerid tundub minujaoks nagu rohkem 1980ndate teema. 1990ndate paistab, et peamised olid nn turvakaardiga (selline pangakaardi suurune magnetkaart, mida sai autost lahkudes kaasa võtta) Blaupunktid, mäletan selliseid ka siis, kui W210 ehk "kurbade silmadega" E-klass oli veel uus auto ja need salongis seisid. Sai siis uuritud ja imetletud.
Tundub siiski, et Beckerid olid tehaseoriginaalid ja muud on lihtsalt aftermarket.
https://www.original-autoradio.de/to-ve ... -cc-radio/
Antud tüüpi Blaupunkti raadio kasutaja käsiraamat oli MB originaal päris kindlasti - st sellse, autod dokumentide pakis leiduva manuaaliga on raadio paigaldatud juba tehases. Fanboyde saidid mõnikord eksivad ka. Võibolla oli tegemist auto omaniku erisooviga vms. Mul on alles kogu auto paberimajandus ja sealt jookseb antud raadio igatahes läbi.
Fanboy oled sa ise

.
Kas su Blaupunktil on MB kirjad peal, kas selline raadio on loetletud MB ametliku lisavarustuse loetelus?
See, et selle raadio dokumendid olid autoga kaasas ei tähenda mitte midagi.