37. leht 61-st
Postitatud: 03 Juun, 2010 8:07
Postitas FW Anton
Jak-3 tootsid paljud tehased. Standard versioonil oli telik tõesti erinev Jak-9U omast. Lemeti fotol on standardversioon kuid mitte originaal mootoriga. Jak-3 VK-107A tootsid Tbilisi (1945) ja Saratovi (1946) tehased, kus juures kasutati palju Jak-9U detaile. Mõlema tehase lennukitel oli välispidiseid erinevusi. Sellest ka teliku sarnasus Jak-9U-le
Postitatud: 03 Juun, 2010 8:58
Postitas Würger 190G
Peale teliku veel üks Jak-9 tunnus, kabiini tagaosa klaasosa pikem kui Jak-3 oma ehk siis ala Jak-9U/P. Leidsin isegi joonise Jak-9U samasuguse kabiini esiklaasistusega nagu Jak-3.
Sellel fotol isegi nagu oleks sellise kabiini klaasistusega:
http://www.airwar.ru/image/idop/fww2/ya ... 107-c6.jpg
Postitatud: 03 Juun, 2010 9:01
Postitas Lemet
Huvitav, kus need kaks postamenti asusid, millistest teema esimeses postituses juttu oli? Ja kus see viimane pilt tehtud?
Postitatud: 03 Juun, 2010 9:59
Postitas Parovoz
Tere-tere!
Come-on mehed, minu viga, ei vaadanud postitust, tahtsin kirjutada tuulutus kanali ava kahe kahuri vahel. Mis mootor ei oska nii öelda. ...Ei osanud ette arvata et selline melu läks lahti
Lugupidamisega
Postitatud: 03 Juun, 2010 12:49
Postitas -=Mortyr=-
Kolasin juba oma poolteist-kaks tundi ringi natiavarustes, aga mitte kuskilt ei leidnud sellist masinat, millel kapotipealne ava oleks eespool ning õhuavad tiibadel oleksid sellised nagu autori piltidel. Tõsi küll tiibadel olevad õhuavad on tüüpilised siiski Yak-9'tele. Würgeri pakutud kuppelklaasistus oli nagu näha ka Yak-9'l kasutusel, kuid ilmselt väga vähe, võib-olla isegi ainult tehasekatsetustel.
Postitatud: 03 Juun, 2010 14:59
Postitas Aspelund
Tere!
Teisel pildil on tegu sama lennukiga. See oli tema viimane peatuspaik enne vanarauda jõudmist Viljandis, lauluväljaku kõrval oleva miilitsamaja ees. Hoone nurk paistab taustal.
Minu pilt on tehtud esimeses seisukohas Viljandi raekoja esisel platsil.
Algselt, motoristide kursuste ajal seisis see lennuk Viljandi vana tuletõrjehoone hoovis. Ümbritsevate majade elanike suureks rõõmuks tegeleti aeg-ajalt mootori käivitamise ja tuuritamisega.
Parimat.
A
Postitatud: 03 Juun, 2010 15:29
Postitas FW Anton
Würger 190G kirjutas:Peale teliku veel üks Jak-9 tunnus, kabiini tagaosa klaasosa pikem kui Jak-3 oma ehk siis ala Jak-9U/P. Leidsin isegi joonise Jak-9U samasuguse kabiini esiklaasistusega nagu Jak-3.
Sellel fotol isegi nagu oleks sellise kabiini klaasistusega:
http://www.airwar.ru/image/idop/fww2/ya ... 107-c6.jpg
Vaevu väheke internetis surfama! Fotosid Jak-3 VK-107A peaks olema. Selle lennuki baasmudeliks oligi Jak-9U mistõttu ka tagaklaas pikem kui satndardversioonil.
Postitatud: 03 Juun, 2010 16:03
Postitas Würger 190G
Vaevusin. Mina ei leidnud midagi, mis pole muidugi näitaja. Osavam ehk leiab.
Kergema lennuki baasmudeliks raske masin?
Postitatud: 03 Juun, 2010 16:06
Postitas FW Anton
Würgeri osutatud lingil on väidetavalt Jak-9U VK-107A. Pilt on kehva ja kumer esiklaas on vaidlustatav, mina näen seal metallliiste näteks. Ühelgi teisel fotol ega joonisel pole see versioon kumera esklaaasiga. Ei saa välistada, et foto ülesriputaja võis eksida. Nikolai Jakubovitši raamat Jak-9 ei anna ka sellele mudelile ümarat esiklaasi. Mina väidan, sel fotol on tegu Jak-3 VK-107A prototüübiga, mis pandigi kokku Jak-9U detailidest. Jak-9U VK-107A joonis siin:
http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9u-107.html ja ei mingit ümarat kuplit! Samuti kõigil teistel joonistel.
Postitatud: 03 Juun, 2010 16:26
Postitas Würger 190G
Võid ju väita, aga kindlalt sa ka ei tea ja arvestades, et Jak-9 erinevaid modifikatsioone toodeti (ka peale sõja lõppu) siiski rohkem kui Jak-3, siis suurem võimalus, et Eestisse eksis Jak-9U kui Jak-3 VK-107.
Kabiini kuju suhtes sul on tuline õigus.
Hea lugu teemasse:
http://mig3.sovietwarplanes.com/yak3/ya ... vk107.html
Postitatud: 03 Juun, 2010 17:57
Postitas FW Anton
Peale sõda toodeti Jak-9U VK-107A ja Jak-9P. Fotod ja joonised näitavad, et kabini esikuppel oli kantis ja metallliistudega. Ja Jak-3 oli Eestis peale sõda piisavalt. Balti laevastiku mitmed polgud kasutasid seda tüüpi masinaid. Baseerusid Tallinnas Lasnamäel, Suurkülas ja Kiltsis (Haapsalu). Nendest polkudest anti vähemalt kolm Jak-3 ALMAVÜ Tallinna Lennuspordi Klubile esialgu pilootide väljaõppeks hiljem tehnikute-mehaanikute väljaõppeks. Mu vanamehe fotoalbumites oli nendest fotosid navalom aga kahjuks juba tükk aega tagasi andsin need muuseumisse. Omal oli kodus see vaidlusalune kumer kabiini esikuppel aga sellegi sokutasin rumala peaga ennem ära kui Tõrs oma muuseumi tegi. Nüüd oleks olnud seal hea eksponaat.
Postitatud: 03 Juun, 2010 18:04
Postitas Würger 190G
Kahju fotodest, aga küsimus Jak-3 VK-107, mitte massilisest tava Jak-3 (-105PF), mille Eestis olemises ma ei kahtlegi.
Ja sellel lingil kõik VK-107 mootoriga Jak-3ed ikka oma originaal telikuga.
http://mig3.sovietwarplanes.com/yak3/ya ... vk107.html
Postitatud: 03 Juun, 2010 18:12
Postitas Lemet
Würger 190G kirjutas:Kahju fotodest, aga küsimus Jak-3 VK-107, mitte massilisest tava Jak-3 (-105PF), mille Eestis olemises ma ei kahtlegi.
Ja sellel lingil kõik VK-107 mootoriga Jak-3ed ikka oma originaal telikuga.
http://mig3.sovietwarplanes.com/yak3/ya ... vk107.html
[/quote]
Not Found
The requested URL /yak3/yak3vk107/yak3vk107.html[/quote] was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Postitatud: 03 Juun, 2010 18:17
Postitas Würger 190G
Minu viga , nüüd avaneb.
Postitatud: 03 Juun, 2010 18:42
Postitas FW Anton
Fotodel on prototüübid, seeriamasinda veidi erinesid nendest ja Ka tehaseti erinesid veidi kui tähelepanelikumalt uurid. Tbilisi hakkas VK-107A versioone tootma 1945, Saratov 1946. Arvatavalt vahetati suurelt osalt vanemat tüüpi Jak-id nende vastu välja ning uuemaid mudeleid oli ka Balti laevastikul. KBF 12. IAP piloot V. Tihomirov iseloomustab oma polgu Jak-3 standard versiooni nõrkadena millega üle 3000m polnud mõtet ronida, lasti kohe alla. Kuid kiitis Jak-3 võimsamat versiooni. Seega olid masinad täitsa siin olemas. 12. IAP baseerus Haapsalus, Pärnus ja Saaremaal....
Nüüd mõttearendusena: Jak-9 oli massilisem toodang omasuguste seas. Ühel päeval pandi tootmine seisma ja öeldi, et nüüd teed Jak-3 VK-d. Direkor lõi kulpi ja pani tootmise käima. Kuid mis teha Jak-9 alles jäänud juppidega? Igavene hunnik telikuid järgi aga tagavara osadena ilmselt nii palju vaja ei lähe ja pealegi võetakse 9 teenistusest maha. Direktor on majanusmees ja leaiab, et ära visata ei tohi. Küsib ülemustelt mida teha. Peakonstruktor ütleb paigalda uuele mudelile kuni jätkub neid.
