37. leht 101-st

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 27 Jaan, 2019 18:46
Postitas eloscuro
Kere ei pea tingimata mäda olema. Külma ilmaga võib bardaki poolt mõjutatud metall või sellele samades tingimustes tehtud parandus hapraks muutuda.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 27 Jaan, 2019 18:59
Postitas Dr.Sci
eloscuro kirjutas:Kere ei pea tingimata mäda olema. Külma ilmaga võib bardaki poolt mõjutatud metall või sellele samades tingimustes tehtud parandus hapraks muutuda.
Need lennukid on projekteeritud lendama oludes kus on stabiilselt -55 kraadi (13 km kõrgusel). Kindlasti muutub metall sellel temperatuuril hapramaks, aga sellega on projekteerimisel arvestatud ja need olud seal lennuväljal polnud ligilähedasedki äärmuslikele tingimustele. Muidugi on võimalik veel metalli väsimuspurunemine aga videost jääb küll mulje et asi sai alguse liialt järsust maandumisnurgast.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 27 Jaan, 2019 22:48
Postitas Sekeldaja
Kokkupuude oli päris tugev, vasaku teliku lõi korralikult koopasse sisse. Eelpool jagatud raportis olnud lühendite kohta tuhnides leidsin siit ja sealt, et (vene sõja)lennukitel arvestatakse eraldi lennutunde ja maandumiste arvu - viimast just jälgimaks/arvestamaks kere (lisa)amortisatsiooni maandumisel tekkivatest lühiajalistest koormustest.
Mulle kui lennunduse igapäevaga mitte kõige kursisolevale tekitasid vastavad numbrid küll küsimusi (1157 lennutundi ja 1021 maandumist, kui pidada "час" - i tunniks ja "пос" - i посадка - ks, ehk keskmise lennu kestus vaid 1,13 tundi. Tundub vähevõitu, aga ei tea ju ka patrull- ja treeninglendude proportsioone selles ja omakorda nende keskmisi kestusi.
25087768.jpg

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 7:02
Postitas mart2
Sekeldaja kirjutas:… Mulle kui lennunduse igapäevaga mitte kõige kursisolevale tekitasid vastavad numbrid küll küsimusi (1157 lennutundi ja 1021 maandumist, kui pidada "час" - i tunniks ja "пос" - i посадка - ks, ehk keskmise lennu kestus vaid 1,13 tundi. Tundub vähevõitu, aga ei tea ju ka patrull- ja treeninglendude proportsioone selles ja omakorda nende keskmisi kestusi...
Mina (täieliku profaanina) saan aru nii, et ei tehta ju ainult patrull-lende. Treeninglennud sisaldavad sageli korduvaid lennuväljale lähenemisi ja maandumisi. Sellist asja saab küll algul õppida mingil odavamal lennukil, kuid korralik treening tuleb teha ikkagi selle masinaga, millega lendad. Tavaliselt sellistel "suurtel lindudel" on ka vahetusmeeskonnad. Sealt kordused.

PS. Kevadel on ilus vaadata, kui Ülenurmel Lennuakadeemia õppurid teevad just sellist korduvat harjutust üle Tartu-Võru maantee.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 7:34
Postitas Lemet
vene sõja)lennukitel arvestatakse eraldi lennutunde ja maandumiste arvu 
See pole ju mingi vene militaarlennunduse eripära, nii toimub see ju terves maailmas. Nagu ka ressursiarvestus eraldi lennutundide ning üldvanuse osas. Nii võib ressurss otsa saada teatud vanuse juures sõltumata lennutundide arvust.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 7:44
Postitas Dr.Sci
Maandumisharjutusi teevad teinekord ka Ämaris asuvate liitlasvägede lennukid - ükskord kui peale juhtusin tehti tunni jooksul nii 5-6 harjutust. Ja mis antud õnnetusse puutub siis hoolimata video kvaliteedist oli näha et telikuga midagi juhtus. Üks võimalik põhjus võib olla ka lennuki jäätumine - kuigi reeglina on neil kõigil jäätumisvastased süsteemid, siis selle tõrge viib ära nii aerodünaamika, kui ka muudab lennuki raskemaks, tulemuseks pealesunnitud järsem maandumisnurk.
1685724_original-min-1140x570.jpg
Lennuki esiotsast jäi suht palju järele - selle põhjal oleks meeskond võinud kõik ellu jääda...

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 8:55
Postitas Lemet
Telikuga oli kõik normaalne, lihtsalt ületati tunduvalt telikule ettenähtud koormusi.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 9:58
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
Mind kõrvaltvaatajana hämmastab tegelt nende raskete lennukite näiliselt haprate telikute tugevusvaru:
-- kõigepealt põrutab halvasti maandunud pommitaja tagumiste telikutega ülemäärase jõuga vastu lennurada - ei hullu, telikud peavad vastu..
-- peale mida "virutab" aga inertsiga esiteliku ülemäärase jõuga vastu lennurada - telik jälle peab, aint kere enam ei pea, esiteliku "küljesolev kabiiniosa" murdub muu kere küljest ära..

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 10:06
Postitas nimetu
Lennuki esiotsast jäi suht palju järele - selle põhjal oleks meeskond võinud kõik ellu jääda...
Nagu öeldakse - mitte kiirus ei tapa, vaid hoopis järsk peatumine. Kui kaelas naks ära käib, siis pole väga vahet milline see kabiin pärast on.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 12:25
Postitas Dr.Sci
Borja kirjutas:Mind kõrvaltvaatajana hämmastab tegelt nende raskete lennukite näiliselt haprate telikute tugevusvaru:
-- kõigepealt põrutab halvasti maandunud pommitaja tagumiste telikutega ülemäärase jõuga vastu lennurada - ei hullu, telikud peavad vastu..
-- peale mida "virutab" aga inertsiga esiteliku ülemäärase jõuga vastu lennurada - telik jälle peab, aint kere enam ei pea, esiteliku "küljesolev kabiiniosa" murdub muu kere küljest ära..
Kuisjuurtes kui vaadata videot, siis kere murdus enne kui esitelik maad puudutas... murdumine oleks ka siis teistpidi toimunud.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 13:04
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
..see venek. pealtnägija text väidab siiski minumoodi :|
Гурьев шёл по глиссаде все норм, тут резко стена снега, вывались над полосой точного приземления и от туда рухнул на основные стойки, в результате удара резко опустил нос и ударился передней стойкой, после чего отвалилась кабина прям за штурманами и откатилась в сторону
Et kõigepealt oli räige laks tagumisele telikule..
Siis tuli võimendatud litakas esimesele telikule..
Peale mida murdub kere esiosa küljest..

..et mehaanik ei ole aga tundub logish :dont_know:

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 13:25
Postitas Lemet
Noh, üldiselt pilti uurides saab aru, et komandöri iste on kadunud...üritas viimasel hetkel siiski katapulteeruda?

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 17:21
Postitas Lemet
Spekuleeritakse tehnilise probleemi teemadel...
причиной крушения могла стать неисправная КГС (курсо-глиссадная система).

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 17:55
Postitas Che Latino
Lemet kirjutas:Noh, üldiselt pilti uurides saab aru, et komandöri iste on kadunud...üritas viimasel hetkel siiski katapulteeruda?
Video 1:24 ajal, ehk siis kohe peale "bljaadi" eraldub lennukist ebamäärase kujuga asi, lisaks veel miski hele sähvatus (katapultistme väljaheitelaeng ???). Hetk hiljem paistab korraks lennuki esiosa kohal midagi avatud kokpitiluugitaolist...

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 28 Jaan, 2019 20:31
Postitas Sam Beaver
Che Latino kirjutas:
Lemet kirjutas:Noh, üldiselt pilti uurides saab aru, et komandöri iste on kadunud...üritas viimasel hetkel siiski katapulteeruda?
Video 1:24 ajal, ehk siis kohe peale "bljaadi" eraldub lennukist ebamäärase kujuga asi, lisaks veel miski hele sähvatus (katapultistme väljaheitelaeng ???). Hetk hiljem paistab korraks lennuki esiosa kohal midagi avatud kokpitiluugitaolist...
Ebamäärase kujuga asi tundub olevat lennuki ninakoonus. Must asi mis korraks murdunud esiosa kohal vilksatab on vast esitelik. Videot korduvalt vaadates mulle vähemalt tundus et murdunud esiosa rullis niiöelda "üle katuse." Kui komandör ka katapulteerus siis suure tõenäosusega maasse.