Peeter kirjutas: ↑04 Mai, 2024 10:39
manjabes kirjutas: ↑04 Mai, 2024 9:46
Peeter kirjutas: ↑04 Mai, 2024 9:23
Seda olen ma korduvalt käsitlenud ÕT-teemas. Tõepolest 360 kraadi ei piisa. Vene ÕT-kompleksidel on see ca 500 kraadi piires. St üks täisring ja lisaks ports veel peale. Jagatakse keskasendist tagamaks märgi jälgimise suutlikust ka APU äärmistes alades.
Obstacle avoidance ei ole märgijälgimine...
Täpselt samamoodi võib seda tõlkida ka
"takistuste vältimise ulatus" või kui veel vabamalt tõlkida, siis
"takistuseta käigu-ulatus" või siis veel edasi
"piirkust piirikuni tööulatus".
Tundub, et siin tuleb teha üks
workshop. Teeme siis kõigepealt selgeks mida pidas selle lause kirjutaja silmas rääkides
drooni all paiknevat pöördliideses olevat relvasüsteemi kirjeldades:
* Kas drooni enda või tema poolt väljalastavate kuulide või rakettide vmt takistusest möödumiseks 720 kraadises ulatuses arukusest ja suutlikusest .... või;
* pöördaluse piirikutest piirikuteni käigu-ulatusest, ehk võimest kui suures ulatuses suudab relvasüsteem drooni all ennast pöördalusel pöörata.
Palun vabandust, aga enne kui hakata teoretiseerima mida kõike võiks selle sõnapaari alla mahutada (või selleteemalist workshoppi korraldama), võiks natuke ise ka kontekstiga tutvuda.
Väljavõte konkreetse jubina reklaamist, kust see 720 kraadi alguse sai:

- obstacle_avoidance.png (12.51 KiB) Vaadatud 2937 korda
Teine AKF kommenteeris seda:
meees kirjutas: ↑04 Mai, 2024 0:49
Veel kui vaadata 360 kraadi sensoreid siis need tavalised Mavic drooni omad. Kui droonil oleks all minigun siis pildil oleks see sensor ala samasuur kui helikopteri keres olev neet. Pigem kellegi fantaasialend ja muud ei midagi. Olen Mavic 2 pro drooni omanud ja saan aru pildil nähtavast kui ka mõõtkavas. Kui see oleks ehtne siis sellise mõõtkavaga droonil ei oleks selliseid aku realease nuppe ammust ilma olemas ja sensorid ei olek lae pirni suurused.
Ilmselgelt ei ole jutt "pöördaluse piirikutest piirikuteni käigu-ulatusest" vaid siin on kaamera, mis vastavas suunas reklaamitud vaateväljas (kui hästi läheb) takistusi tuvastab. Jah, lisaks reklaamitakse sellel imeriistal olevat ka millimeeterlaine radarit, aga ma sügavalt kahtlen, et sellega tehakse mingeid imetrikke nagu
miniguni kuulide sihtmärgile juhtimine.
Obstacle avoidance laiatarbedrooninduses tähendabki seda, et jubinal on peal takistuste tuvastamiseks lisakaamerad, mille abil üritatakse ära hoida seda, et piloot masinaga puusse sõidab. Takistust ei ole vaja "jälgida" ja radari kiires "kinni" hoida, sinna on vaja lihtsalt mitte sisse sõita. Minul on ka "lustidroon" millel kahes suunas kokku 120 kraadi ulatuses
obstacle avoidance, aga pöörlevad seal ikkagi ainult propellerid (ja kaamera
gimbal).
Ära saa valesti aru, sinu ÕT-teemas olevad kirjeldused vene ÕT toimemehhanismidest on endalgi väga huvitavad lugeda, aga tundub, et siin oled sina see, kes on jäänud mingisse asja kinni, ning keeldud oma silmaringi laiendamisest. Saadetuna sellisest tarbetust tänitamisest, kuidas noorus on hukas:
Peeter kirjutas: ↑04 Mai, 2024 10:39
P.S. See nii minu jutt siin, kui ka tõlgendused ja küsimused/küsitavused käivad siin jällegi ÕT-tehnika või ka muude pöördalusel olevate tehniliste lahenduste
insertehnilise A ja B algõppe juurde. Et mida miski asi tähendab ja iseloomustab. Arvuti-terminid on üks asi, aga sealt edasi mehaaniline lahenduse terminid võivad olla juba hoopis teine asi. Kuigi sõna on sama.
Lugesin just ühte head mõttetera (silmaringi)(laiemate teadmiste)(jne) asjus:
.... tänapäeva noortel olevat silmaring üpris ahtake, ainult mobiili ekraani laiune, nb! püsti oleva ekraani laiune..