38. leht 113-st
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 13:04
Postitas Lemet
taara kirjutas: ↑14 Juul, 2023 13:00
Ega ei oskagi muud öelda kui et naised ja litsid. Lihtsalt ühe mehe kogemus ja nägemus.
Irw...et siis kogu Poola politsei on pandud üht vaest juhti Maarjamaalt jahtima ja puhuma panema...nu-nu. Väääga tõsiseltvõetav argumentatsioon.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 13:22
Postitas Walter2
Rohkem kui küll. Portugal, Hispaania, Prantsusmas, Itaalia, Malta- kõik on risti ja põiki läbi sõidetud- lihtsalt töö on selline. Ja sealsest liiklusest võin ma lugupeetavale pikki loenguid pidada.
Jajah - sm kunstiteadlast oleme me kõik valmis kuulama tundide kaupa.. Kahju et see aeg pole vorminud kogemuseks, millest austet võiks elus midagi õppida. Kurb..
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 13:53
Postitas Lemet
Jajah - sm kunstiteadlast oleme me kõik valmis kuulama tundide kaupa.. Kahju et see aeg pole vorminud kogemuseks, millest austet võiks elus midagi õppida. Kurb..
Tule nuta mu laia karvase rinna naal, lapsuke...
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 13:56
Postitas mongol
Lemet kirjutas: ↑14 Juul, 2023 12:47
Ja seda muidugi Poola numbriga sõites? Natuke politseipatrullide mõtlemisepeade sisu tundes - võõras number maakohas/kõrvalteedel on alati hea põhjus seda lähemalt uurida. Toimub ka Eestis, lihtsalt meil on liikuvaid patrulle vähem. Poolas neid tegelikult jätkub.. Kah oma silmaga omandatud kogemus.
LISA: Muidugi on alati ka võimalus, et kaastatoodud Eesti liikluskultuur või sõiduvõtted jäävad silma.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 14:01
Postitas Lemet
mongol kirjutas: ↑14 Juul, 2023 13:56
Lemet kirjutas: ↑14 Juul, 2023 12:47
Ja seda muidugi Poola numbriga sõites? Natuke politseipatrullide mõtlemisepeade sisu tundes - võõras number maakohas/kõrvalteedel on alati hea põhjus seda lähemalt uurida. Toimub ka Eestis, lihtsalt meil on liikuvaid patrulle vähem. Poolas neid tegelikult jätkub.. Kah oma silmaga omandatud kogemus.
Eesti numbritega. Aga kontrolliti mitte konkreetselt mind, vaid enne mind oli neli-viis Poola numbritega sõiduautot. Nii et...
Aga seda, kuidas näiteks Helsingöris või Oslos praamilt maha sõitvat Eesti numbrit nähes tolliametnikul või politil silmad särama lähevad, tean ma taas suurepäraselt.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 15:50
Postitas vanahalb
Kas Eestis polnud mingit seaduse(muudatust) mille kohaselt ei tohi nö.põhjuseta joovet kontrollida. Mingi 10-15 aastat tagasi sellest juttu oli nii et "autojuhtide võit" . Politsei vastukäiguna leidis tegelikult põhjuse alati - politseireid, kahtlane sõidustiil vms.
Ma sõidan Eestis väga vähe, maksimum 20 päeva aastas. Sellegipoolest olen viimase aasta jooksul kaks korda alkomeetrisse puhunud. Sugugi mitte "Kõik puhuvad" reidil ja ka sadamas pole keegi oodanud.
Üks kord varahommikul Narva-Jõesuu- Peeterristi teel. Paksu metsa vahel oli varitsus ja polnud seal peale minu ühtegi teist sõitjat. Seda kõrvalteed kasutavad kohalikud õllesõbrad linna imbumiseks ja ju siis juba oodati varakult. Sinise esmaspäeva hommik.
Teine kord Tallinnas Peterburi tee ja Mustakivi tee ristmikul . Ka omapärane kohavalik. Mahapöördel paremale oli kaks politseiautot ja kes Narva poolt tuli ja Mustakivi teele pöörad see puhus. Kes ikka tundis et vibra on veel sees võis otse sõita, keegi ei takistanud. Ma keerasin paremale, puhusin ja tegin märkuse et seaduse järgi tegelikult ristmikul niisugust aktsiooni ei või korraldada ja üldse on politseiametniku praegused suunised mu hinnangul ebaseaduslikud. Siis käisin Nestes tankimas ja kui tagasi tulin olid juba läinud.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 16:18
Postitas isakene
Lemet kirjutas: ↑14 Juul, 2023 12:47
Viimase kümne aasta jooksul on mind Eestis puhuma pandud täpselt neljal korral.
Sa oskad siis õigel ajal õiges kohas olla. Mina olen viimase poole aasta jooksul neli korda puhunud, kusjuures kaks korda neist sissesõidul Kadrinasse õhtul üheksa paiku. Ning teised kaks korda ka miskitel väiksemate asulate juures. Keegi pole poolt piixu ka teinud peale järgmise päeva rutiinse teadaande, et nii ja nii mitu joogist tüüpi roolist maha võetud.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 16:26
Postitas Kriku
vanahalb kirjutas: ↑14 Juul, 2023 15:50Kas Eestis polnud mingit seaduse(muudatust) mille kohaselt ei tohi nö.põhjuseta joovet kontrollida. Mingi 10-15 aastat tagasi sellest juttu oli nii et "autojuhtide võit" .
Mina olen viimase 10 aasta jooksul korduvalt puhunud teiste samal ajal samast kohast läbi liiklejatega koos. Sisetunde järgi ütleks, et keskmiselt rohkem kui kord aastas. Sõidan üsna vähe, suurusjärgus 10 000 km aastas.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 18:35
Postitas Rebane11
Mina töötasin aastaid ühes Leedu firmas ja mulle tundus kummaline - kõik leedukad, ka naised tellisid lõunasöögi juurde suure klaasi õlut. Ja kõik nad olid autodega. Eestis pole see lubatud. Mul küsimus - oleme me rahvana tõesti nii alaväärsed?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 19:10
Postitas vanahalb
0,5 promilli või mis ühik see oligi on enamuses Euroopas lubatud. Isegi va lätlaste juures. Sõidad Valgas , kaks õlut keres, oled räme roolijoodik aga kui jõuad kõrvaltänavasse ,Valka , lipsata soovitakse head teed. Soomes on samuti 0,5 veel OK ja kui Tallinna poolt Helsinki sõita võib julgelt ühe Iiri kohvi võtta. Vastupidi suunal pole see hea mõte.
Vanal Inglismaal muteada isegi 0,8, merekarude asi.
See ei kehti kutselistele juhtidele.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 19:31
Postitas Lemet
Rebane11 kirjutas: ↑14 Juul, 2023 18:35
Mina töötasin aastaid ühes Leedu firmas ja mulle tundus kummaline - kõik leedukad, ka naised tellisid lõunasöögi juurde suure klaasi õlut. Ja kõik nad olid autodega. Eestis pole see lubatud. Mul küsimus - oleme me rahvana tõesti nii alaväärsed?
Tegelikuses on ka Eestis lubatud kerge promill. Seaduse kohaselt ei tohi see lihtsalt ületada 0,2te. Nagu ka kõigile Poolas, Rootsis ja vististi ka Norras ning kutselistele lisaks veel Iirimaal, Belgias, Luksemburgis ja veel paaris riigis.
See ei kehti kutselistele juhtidele.
Paljudes riikides kehtib. Maltal ja Suurbritannias on kutselistele lubatud 0,8, Prantsusmasl 0,5, Soomes ja Taanis samuti.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 19:33
Postitas Rebane11
Mina sain Valgas 0.22 jääknähtudega nätaka kätte. Politseinikud ise ka naersid, et oleks ma olnud pool kilomeetrit lõuna pool, poleks midagi. Ja siis pakuti trahvi asemel kasvatuslikku tsüklit. Seal oli üks vana, jõi eelmine õhtu saunas 2 õlut. Hommikul puhumine. Ja näitas. Hakkasime juurdlema - õlu 0,5 l, 4.5 promilline. Kuidas võimalik? Juurdlemise käigus selgus, et vana pani enne sõitu proteesid suhu ja korras. Kuna eelmisel õhtul tõesti tarbis 2 õlut, siis vaidlemiseks tal ka kindlust polnud.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 19:55
Postitas Rebane11
Leedukad statistiliselt peaksid jooma natuke rohkem kui eestlased. Tegelikult palju rohkem. Ma pole Eestis kohanud samagonni julgelt 25 aastat. Leedus on see aga tavaline. Mulle on siiani müstika, kuidas 2 nädalasel reisil lennukiga moslemi Tuneesiasse oskasid leedukad ennast nii varustada, et samakast puudust ei tulnud.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 20:48
Postitas klemm
Tegelikuses on ka Eestis lubatud kerge promill. Seaduse kohaselt ei tohi see lihtsalt ületada 0,2te. Nagu ka kõigile Poolas, Rootsis ja vististi ka Norras ning kutselistele lisaks veel Iirimaal, Belgias, Luksemburgis ja veel paaris riigis.
Eestis on lubatud null, ja mitte grammigi rohkem.
0,13 ja 2 kuud ilma lubadetta.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Juul, 2023 20:53
Postitas Smith
klemm kirjutas: ↑14 Juul, 2023 20:48
Tegelikuses on ka Eestis lubatud kerge promill. Seaduse kohaselt ei tohi see lihtsalt ületada 0,2te. Nagu ka kõigile Poolas, Rootsis ja vististi ka Norras ning kutselistele lisaks veel Iirimaal, Belgias, Luksemburgis ja veel paaris riigis.
Eestis on lubatud null, ja mitte grammigi rohkem.
0,13 ja 2 kuud ilma lubadetta.
Vale jutt - joove hakkab 0.2 promillist. Ehk ajad segamini
alkomeetri näiduga? See tuleb korrutada kahega, et saada hinnanguline joove promillides.
Liiklusseadusseadus § 69 lõige 3
Mootorsõidukijuhi, trammijuhi ja maastikusõidukijuhi ühes grammis veres ei tohi olla alkoholi 0,20 milligrammi või rohkem või ühes liitris väljahingatavas õhus 0,10 milligrammi või rohkem.