mikks kirjutas:Lemet kirjutas:Ja selle taustal- pisut vandenõuteooriat- kuidas suhtuda selle taustal EKV Peastaabi ülema, kelle asjatundlikus on vähemast küll selles teemas ilmselt väljaspool kahtlust, samaaegsesse edutamisse(jutumärkidega või ilma) õppeasutuse juhiks. Oli ju tema see, kes toimunusse äärmiselt negatiivselt suhtus ja ilmselt omaenda praktika baasil hoopis midagi muud väitis.
Miks sa arvad, et Laaneots oli sellel teemal asjatundja? Nagu ma aru saan õppis ta tankivägesid juhtima, aga kas ta õppis ka eelarvete planeerimist, rahavoogude juhtimist, laovarude haldamist-juhtimist ning kõike muud pikka ja keerulist varustamise, remondi, hoolduse, hankimise, rahastamise ahelat.
Tervist.
Sissejuhatuseks.
Ma proovin esitada möned mötted. Palun, vötke seda köike kerge huumoriga. Tsiuteerides klassikuid "inimene on niikaua inimene kuni ta suudab enese yle naerda"
Esmalt teen foorumlastele nyyd ettepaneku kirjutada google otsingusse ostingusönad kindral Laaneots, Tanki - Ants, polkovnik.
Seejärel palun varuda aega ja otsingu tulemused ka läbi lugeda. Palun tehke seda hoolikalt.
Lyhitsitaat EPL intervjuust:
Kysimus: Etioopiast tulite juba Eestisse ja mitu astet madalamale kohale.
Vastus: Etioopias olin ühe aasta jalaväediviisi ülema ja teise aasta armeekorpuse ülema nõunik. Korpuses on juba üle 42 000 mehe, see on suur väekoondis. Väeüksuste juhid olid kohalikud, mina olin nõunik.
Esitasin antud tsitaadi siia selleks, et selgitada milliste mastaapidega juhtimis-planeerimis ylesandeid on inimene sooritanud 25 aastat tagasi.
Kas vöib kysida, kus oli kysimuse esitaja 25 aastat tagasi?
Samas yleskutse, palun leidke meie kaasmaalaste hulgast tänapäeval inimene, kellel on midagi vastavat juhtimispoolelt körvale panna.
mikks kirjutas: kas ta õppis ka eelarvete planeerimist, rahavoogude juhtimist, laovarude haldamist-juhtimist ning kõike muud pikka ja keerulist varustamise, remondi, hoolduse, hankimise, rahastamise ahelat.
Käesolevas kysimuses on esitatud asi keerulisena. Asi ei ole nyyd niiväga keeruline. Asi on lihtne. Selleks et asja sisu paremini möistetav oleks, vahetame hirmsa söna TANK, meeldiva mönna sönaga JÄÄTISEAUTO.
Funktsionaalselt on miski sarnasus olemas. Söidab ringi, jagab vasakule ja paremale head ja paremat.
Eriti julge jäätiseuto söidab lahingussegi, konkurentidega. Kelle on julmem rehv all, kellel on eelis kiiruses, kellel massis.
Jäätiseauto puhul on lihtsalt tehnilise riistapuuga, millel on möned liikuvad osad. Jäätiseutod elavad koos JÄÄTISEAUTOBAASIS. Ise nad uhkeldavad omavahel, me oleme pataljon!
Eelarve planeerimine:
on lihtne kindlat funktsiooni omavale JÄÄTISEAUTODE autobaasile.
Sul on taristuga seotult pysikulud ja sul on personaliga seotud pysikulud. Exeli tabel. Eriti eesrindlik autobaas planeerib oma juhtidele ja mehaanikutele väljaöpet. Exeli tabel.
Jooksvad kulud, vesi elekter soojus prygivedu muud nipet näpet. Kas Eestis on möni asutus, millel on oma AUTOBAAS jäänud hätta oma majandamisega, kui klient olemas, kes maksab nagu kellavärk? Mis siin keerulist on. Ei ole tuumafyysika ju.
rahavoogude juhtimist Jäätiseautobaasis ei harrastata.
JÄÄTISEUTO EMAFIRMA ei eelda et asutuse juht käiks eelarve rahadega börsil mängimas. Selline tegevus ei ole ettenähtud antud asutuses.
On preemia -ergutusfond, erakorraline remondi avariifondid, no mis sel yle möistuse,
Laovarude haldamist-juhtimist
Taas kord, no on puutumatu JÄÄTISE TAGAVARA, ja puutumatu jäätiseutode esmaste hooldustarvikute tagavara. Suht stabiilne köik. No kytust kulub kui autod liiguvad, Saab juurde hangitud, teada kui palju aastas vaja on nende masinatega söitmiseks. 3
Kusjuures! Kui tuleb sisse uus JÄÄTISEPARTII, pannakse se puutumatusse lattu ja sealt vöetakse samapalju välja ja kasutuatakse öppeesmärgil.
Laohaldus ei ole raketiteadus.
Ning kõike muud pikka ja keerulist varustamise, remondi, hoolduse, hankimise, rahastamise ahelat-see vajab lahtiseltamist.
Esitan JÄÄTISEAUTODE varustamise, remondi, hoolduse, ahela.
1. aste Juht mehaanikm koos kahe söbraga. teostab ettenähtud remonditöid ettenähtud mahus kohapeal jooksvalt oma jöududega. Sisulislet vaatab et mootris vedelikud tasmel ja roomikud all. Kujutage ette on roomikutel liijuvad Jäätiseutod.
2. Aste Jäätiseauto firma baas. teostab poldid lahti poldid kinni juppide vahetust. Ei miskit erilist. Ei tuuni ise, ei ehita uut kohapeal. Autobaasil on evakuaatoridki olemas, kui teised trossi otsas kohale ei saa veetud.
3. Aste Jäätisaeutode tehas. Suuremate Liiklusönnetuste pöhjustatud tehniliste rikiete korral minnakse sinna. Vajadusel vöetakse aatomiteks ja pannakse kokku tagasi. Juhul kui tehas neid autosid ei hoolda, on see Emafirma Remonditöökoda. Selles Emafirma remonditöökojas tehakse teinekord ka poldid lahti poldid kinni moderiniseerimist, kui selline vajalikusk osutus, Aga ei musta maagait, ei tuumafyysikat sea ei harrastata. Köik on lihtne
Kogu ahel. Kolm astet, rohkem pole.
Hankimise ja planeerimise ahelaga tegeleb JÄÄTISEAUTOFIRMA peakontor.
Seal pannakse kymme inimest kasvöi aastaks kabinetti luku taha ja antakse käsk kätte et möelgu välja järgnevad asjad:
1. Milline on Jäätiseutofirma KONKURENTSIVÖITLUSE seis.
Kas on ettenäha et, konkurendid on yhimemas ja plaanivad miskeid sigadusi turul korda saata?
Kas keegi tuleb uute teaduslike toodetega vöi rohkema hulgaga, mahukamate autodega, issand jummal robotautega turule, kas äkkis on juba GPS ja sidevahendid jäätiseutodel uued? Mis uusi vöimalusi need pakuvad
2. Millised on JÄÄTISEAUTOFIRMA inimresusid ja rahaised resursid vastu hakata, milles vöimalik haarata eelis, milised on oma firma nörgad kohad,
3, Miillist väljaöpet vajavad juhid ja palju vaja neid on.
4. Milline peab olema JÄÄTISEUTOFIRMA tehnika ja personali valmiduse aste konkurentsivöimeliselt esinemaks kasvavavs kokurentisvöitluses. Palju neid vaja on? Kas on vaja miski aeg moderniseerima hakata, et pysiks koknurentsis?
5. juhul kui asjade analyys näitab et uusi JÄTISEAUTOSID vaja, milline on hankimise, ylapidamise koolituse ja remondi vajadus ja maksuus elutsykli jooksul?
Köik vötab kokku EXELI tabel.
Kus see keerulisus on?
Juppide ja JÄÄTISE ja AUTODE ja vruosade nimistu on teada, kirjutad numbrid tabelisse.
Selle pöhjal teen järelduse:
Asja Soovitakse näidata keerulisemana kui see on. Kui kogu ooperi suudab spetsialist sulle ettelugeda, mida vaja on, siis kas nyyd exeli tabeli koostamine on ylejöu käiv pingutus? Täitsa tavaline mergonoom lööb asja kokku. Miks sellist asja väita ?
Kuna ma ei saa aru, kus ja mis nii keerulsit olla saab, pystitatn teooria:
Vene kooli Polkovniku kartus, kui nähtus. Kirjutan sellest järgmise postituse.