374. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 10:15
Postitas vanahalb
Võib- olla Moskvitshidel olid vasktorud ja vasktorud olid ka vanematel autodel. Aja jooksul ratsionaliseeriti ning tõsteti tööviljakust ning Zigulidel millega ma sõitsin olid torud tehase poolt ikka terasest. Vähemalt esimese remonditi sest siis pandi isetehtud vasktorud sinna asemele.
Kooperatiivimehed hakkasid 1980 -ndate lõpus tegema spets piduritoru mutri lahti keeramise võtmeid. Välimuselt nagu ühe ära lõigatud kandiga padrun ja saba taga. Sellega oli tõenäosus et mutri kandid jäävad terveks kuid toru ise võis ikka katki minna.
Piduritoru otsa valtsimise vormid olid samuti saadaval, vasktorude jaoks siis.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 10:38
Postitas Kapten Trumm
Hüdrauliliste piduritega veoautodel olid ka vasest, nt Gaz-53. Olin lapsena kõva laevamudelite ehitaja ja selle jaoks oli vaja peenikest vasktoru. Seda sai siis kohaliku autobaasi taga olnud vanarauaaiast, piduritoru tuli veoauto raami pealt lihtsalt sirgena maha harutada.

Toru oli vajalik sõuvõllide ja roolivõllide kerest läbiviimiseks (vastavalt dedvud ja baller). Sinna otstesse istutati peened pronkspuksid ja oligi olemas. Võll sai tehtud jalgrattakodarast ja pukse sai vanadest mikromootoritest. Toona selliseid asju poes ei müüdud ju.

Muidugi oli tegemist ajaga, kui tiiusilvesest ei teatud midagi ja sellist metallirüüstamist ei toimunud. Vedelesid seal isegi 53 alumiiniumist katkised mootoriplokid.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 11:02
Postitas Kapten Trumm
https://epl.delfi.ee/artikkel/120271415 ... kkonnamoju

Möö ja mää, kes meil siis rahaministeeriumi juhib, Võrklaev või mingid facebooki "keskkonnaühendused"?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 11:06
Postitas Rebane11
Ja ei olnud piduriklotse esinduse laos? Käibelt kohe filtrite järgi olev varuosa?
[/quote]

Algul see polnud nii. Ma mäletan et õlifiltreidki tuli tellida. Peugeote vähe liikus ja need mõnedki olid siis uued ja ei vajanud eriti varuosi. Vähemalt 207 oli nii.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 11:38
Postitas Peeter
Rebane11 kirjutas: 20 Veebr, 2024 11:06 Ja ei olnud piduriklotse esinduse laos? Käibelt kohe filtrite järgi olev varuosa?


Algul see polnud nii. Ma mäletan et õlifiltreidki tuli tellida. Peugeote vähe liikus ja need mõnedki olid siis uued ja ei vajanud eriti varuosi.
No jah. Poetan kah sõna: Ei maksa kohe Rebase kallal tühjast norida. Uskumatu tundub küll, aga (ka esindustel) on ikka aeg-ajalt juhtunud, et tööde teostamise ajal riiulisse uute juppide järgi minnes selgub, et teada-tuntud varuosad on riiulist ootamatult lõppenud ja/või on karbis "ootamatult" teise versiooni oma. Eriti, kui siia panna "vähese käibega ääremaa" (nt Valga), eriti harva kasutatavate varuosade riiul, vmt. Mul on omal olnud kaks korda auto, mis ühel korral kohe, ja teisel on tagantjärele selgunud, on olnud "üleminekuversioon". Veel vana keha, aga juba uue põlvkonna tehniline sisu. Ja selle vana kehaga tehti masinaid veel kaks aastat. Tagantjärele selgus, et selle kahe aasta jooksul tehti pidevalt juurde jooksvaid muudatusi-üleminekuid juba täitsa uue keha jaoks. Tegemist siis S/V70 üleminek S80-ks. Mul oli S70, mis oli S80-ne softiga ja mille nii mootoris, kui ka veermikus olid risti-rästi erinevad asjad. Sellele masinale tuli mingeid juppe aati väga tähelepanelikult vaadata ja suisa kontrollida, sest selle aasta sõidukitel oli kuude kaupa toimunud mingite sõlmede muudatusi, mis kajastusid erinevate koodidena ja omavahel siiski tihti ei pruukinud sobida. Ja lisaks avastasin ka ühe asja, mis kataloogist erines. See oli käigukast Aisin. Kuigi nii descriptionis kui ka kataloogides oli märgitud käigukast, mis on ainult services õli lisamise ja arvutist kontrollimise lahendusega, st ilma vardata versioon oma koodidega, siis tegelikult oli autol teine tarkvara teise varasema versiooni jaoks koos hoopis teise koodiga vardaga kastiga. Korra isegi üritati skeemi aretada, et kas ma olen nüüd ise kasti ära vahetanud? jne
Kuskil "Põlva ja Elva vahel ... Puhjas" (kild Swingeritest, infoks neile, kes vaadanud pole) võib täiesti nii olla, et isegi "tavalisi" juppe pole kohapeal ja käiakse Tartust toomas)

Aga niimoodi klotsideta sõitma laskmine??? Midagi pead ikka lahenduseks panema? A no mis mina, eks siis sõitja vastutada jääb, kui pidurdamistega hakkama ei saa, siis lähevad kettad kah uued koos töösilidritega...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 12:09
Postitas Marvin
Rebane11 kirjutas: Algul see polnud nii. Ma mäletan et õlifiltreidki tuli tellida. Peugeote vähe liikus ja need mõnedki olid siis uued ja ei vajanud eriti varuosi. Vähemalt 207 oli nii.
Varuosi mittevajav 207 on paranähtus, looduse ime, mida päris maailmas tegelikult enamasti ei kohata.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 12:14
Postitas Kapten Trumm
Pauguotil oli toona üks legendaarne 1,4 55kW mootor, mille plokikaanepoldid olid tehtud tainast ja millel ei püsinud need kinni - perioodiliselt olid mootoril mahlad segamini. Seda pandi ka kaubikute peale ja on seeläbi eriti "kuulus". Mu toonases töökohas oli neid ka paar tükki - plokikaan käis seal maha kord aastas. Läbisõidud seejuures olid kõigil alla 100 tuhande.

Hiljem saadi targemaks, et igal õlivahetusel (st 10 tuhande takka) tuleb kaanepoldid üle pingutada, siis püsis paremini.

Mõni aasta tagasi kui naisele otsisin sellist 6-8a vana väikeautot, oli väga suur kiusatus - väikse läbisõiduga 208d, mis olid võileivahinnaga. Kui nägin aga mootori andmeid (1,4 55 kW), siis hakkasid kõik punased tuled põlema :D

Pauguoti mootorid olid toona saast ja on ka täna. Muud asjad on vähem saast, aga juhtub ka seal. Näiteks Eestis on üks millise läbisõiduga I põlve Peugeot Partner, millel on selle milli jooksul vahetatud 6 (jah kuulsite õigesti, kuus) tagasilda. Ja mitte osi, vaid terve tagasild oma ikaldunud torsioonilaagritega.

Kes ei tea, siis Minide kapoti all on ka enamasti Pauguoti mootorid, kuigi autot marketeeriti, kasutades BMW kvaliteedi-imagot. Peetud autol proovisõitu tehes, kui mõni rikketuli armatuuris ei sütti, on erandlik juhtum.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 12:48
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 9:56 ... kui murrad piduritoru kuskil 10 cm eemal katki, on kellad - siis toru vahetusest pole pääsu.

...Kui piduritoru on vaja vahetada, siis tehase originaali ei soovita...
Ei ole kellad. Selle jaoks on olemas lihtne vidin, lähed suvalisse hüdraulikapoodi ja küsid 5mm toru jätkuniplit, letikaup. Vajalik ka siis, kui auto alt on pool toru ära mädanenud, see viimane pool on terve, ja kogupikkuses toru vahetuseks pead uue toru kusagilt raami vahelt läbi prillmao **rse toppima ja nurga tagant kinni keerama. Palju lihtsam on jätkata.

Kes krt kaasajal ostab originaaltoru? Rull vasktoru ripub töökoja seinal naela otsas, oma autode toruotsad on riiulis karbis ja otsapress maksis amazonis suurusjärgus €15. Originaal on habras terastoru, üks vale liigutus ja ongi aamen. Vasktoru vead põhja alt nagu voolikut. 8)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 12:57
Postitas Lemet
Uskumatu tundub küll, aga (ka esindustel) on ikka aeg-ajalt juhtunud, et tööde teostamise ajal riiulisse uute juppide järgi minnes selgub, et teada-tuntud varuosad on riiulist ootamatult lõppenud
Ma sõitsin üle poole aasta tutika asendusautoga, sest margiesindus ei suutnud avariilisele juhiuksele leida kolmnurkset nurgaklaasi. Mitte et mul midagi selle vastu oleks olnud...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 13:22
Postitas Rebane11
Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 11:02 https://epl.delfi.ee/artikkel/120271415 ... kkonnamoju

Möö ja mää, kes meil siis rahaministeeriumi juhib, Võrklaev või mingid facebooki "keskkonnaühendused"?
Keskkonnaühendused tahavad sundlinnastumist teha? Mu oma koduküla viimase otsa majapidamised - suure tee ja bussijaamani 2,5 km. Neist porgand tuhiseb küll mööda, aga lähima raudteejaamani piki liini kas sinnapoole või tänna ikka 5-6 km. Ja kui saadki kuidagi linna bussi/raudteejaama, siis lähim kauplus Maxima asub umbes 1 km kaugusel. Ehitus ja muud asjad aga mitmete kilomeetrite kaugusel. Too sa näpu otsas suurt midagi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 13:34
Postitas Kapten Trumm
Moraal on selles, et 1. Võrklaeval on pappi puudu ja mida rohkem autoga sõitvalt pursuilt saab, seda parem 2. Oleks lahe ju facebooki "keskkonnakaitses" omada "rohelist" imagot - nagu meie tänane regionaalminister tegi (kiusates maal tööd andvat puidusektorit raie piiramisega).

Enamik facebookirohelisi on eluvõõrad (kesk)linnainimesed ega kujuta ettegi, kui magus on elu nende jutlustatavas ökofashismis. Õigemini, ega seda palju kogeda ei saagi, majanduse kokku kukutamisel võib siia tulla vene võim ja nemad ilmselt ökofashismi internetis ei tolereeri, Salehardi koloonia vajab uut tööjõudu.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 13:42
Postitas Rebane11
Jah piira raiet siis kui sõda lõppenud. Vargamäe Andres ja Oru Pearu tuleks ka rahvavaenlaseks kuulutada, kuivendasid soid raisad, tuleb nüüd kraavid kinni ajada. :wall:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 13:44
Postitas Kapten Trumm
isakene kirjutas: 20 Veebr, 2024 12:48 Kes krt kaasajal ostab originaaltoru? Rull vasktoru ripub töökoja seinal naela otsas, oma autode toruotsad on riiulis karbis ja otsapress maksis amazonis suurusjärgus €15. Originaal on habras terastoru, üks vale liigutus ja ongi aamen. Vasktoru vead põhja alt nagu voolikut. 8)
Tean puriste, kes peale esinduse originaalosade muud ei kasuta. Ei ole nii rikkad, et osta odavaid asju või nii. :P
Aga no ma räägin, mis ma ise kogenud olen. Originaaltoru BMW esindusest ei maksnud eriti suurt midagi, ainult kui kätte sain, taipasin kohe, et polnud hea mõte.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 14:03
Postitas Rebane11
Ma tegin viimases töökohas ka hüdraulikat ja muud torundust. Suurem peavalu olid roolivõimu voolikud. Tegime hüdrovoolikust, vanad otsad, düüsid ja kapilaarid. Juba nende nurkade meelde jätmine oli paras jama.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Veebr, 2024 14:22
Postitas Kapten Trumm
Mul oleks just taolisi oskusi vaja.
Alustasin mõnda aega tagasi konditsioneeri projekti E28 seeria BMW-le, kasutades saadaolevaid E34 seeria juppe (originaale pole saada).
Kuna esindus küsib iga vooliku eest 250 eurot, siis hankisin ebayst kolmanda mudeli (E32) kasutatud kondi torude ja voolikute komplekti, millest loodan nüüd asja saada (E34 omi polnud saada pikemat aega). Eks vist Hydroscandi tuleb hakata väisama.

Peetud torud-voolikud ostsin just mõttega, et sealt saada vajalikud otsikud, kummivoolikud laseks ehk ikka uued panna. Et kogu üritus oleks ka tavainimese maksejõu piirides (loodan hakkama saada alla 1000 euro), siis tuleb leiutada.

Tunnistan, et konditsioneeride juures kasutatav keermete süsteem on mulle väga võõras, mingid UNP keermed ja asjad. Miks ei või seal tavaline meeterkeere olla, arumaeisaa....