Taaniel Tina kirjutas:Rahaliselt on Leedu järgmise aasta kaitsekulutused 424 milj. eurot.
Nüüd võiks meie valitsus ka selle lükke teha. Selleks võiks kasvõi tulumaksu tõsta 1% võrra. See 10-20 eurot, mida ma maksaksin maksudeks rohkem, oleks seda väärt.
Mitte, et mul oleks midagi selle vastu, et ka Eesti kaitsekulud edasi suureneksid, või et mul poleks hea meel, et leedulased on seniste suurte sõnade asemel hakanud ka lõpuks riigikaitset vähegi tõsisemalt võtma, aga üldiselt on see pilt niimoodi, et kaks korda väiksema majandusega Eesti kaitsekulud on ka pärast Leedu hüppeliselt (kolmandiku võrra) tõstmist 2015. aastal praktiliselt sama suured, kui Leedu oma: meil ca 410 miljonit eurot (ehk 2% SKT-st), Leedul 425 miljonit eurot (ehk u 1,1% SKT-st). St. kui Leedu kulutaks sõjalisele riigikaitsele 2% nagu meie, siis peaksid nende kaitsekulud olema seal kuskil 800 miljoni ning miljardi euro vahel.
Eesti poliitikuid võib süüdistada paljudes asjades, aga minu arvates vähemalt mitte selles, et nad ei ole riigikaitsele piisavalt raha andnud – vähemalt võrreldes kogu ülejäänud Euroopa riikidega. Selliseid 30% hüppeid ühe eelarve-aasta jooksul suutsid meie poliitikud kaitse-eelarvega teha nt 2007. aasta riigi-eelarvega, st. „sügaval rahuajal“, enne igasuguseid pronksiöid, Gruusiaid ja Ukrainaid. Toonaste eelarveotsuste (sh „riigikaitse suurima kahjuri Jürgen Ligi“ poolt) vilju saame meie maitsta juba täna, st. toona investeeritud raha tõttu on meil täna reaalselt olemas, kasutusele võetud, väljaõpetatud meeskondadega komplekteeritud, õppustel läbi harjutatud jne lühimaa-õhutõrje, kaks pataljoni soomustransportööridel, Ämari lennubaas jpm, samas kui leedukad saavad 2015. aasta eelarvesse pandud lisaraha vilju tõenäoliselt sisuliselt nautima hakata alles aastate pärast, kui kogu see lisaraha eest ostetud varustus on reaalselt ära tarnitud, kasutusele võetud, meeskondadega komplekteeritud, väljaõpe käima saadud jne.
Aga nagu öeldud, ega mul kaitsekulude tõstmise vastu midagi ei ole, aga olukorras, kus me ise oleme suutnud endale valida parlamendi ja valitsuse, kes korraga langetab makse ja üritab muudkui suurendada riigi kulutusi, peaks aru saama, et ega hetkel seda vaba raha kaitsekulude suurendamiseks eriti kuskil peidus ei ole. Poliitikute süüdistamise asemel soovitan kõigil meenutada oma eelmist valikut 2011. aasta Riigikogu valimistel – kas hääletas keegi erakonna poolt, kes lubas kaitsekulusid üle 2% suurendada samal ajal makse vähendamata? Ega vist. Nii et selles osas hoidke 2015. aasta 1. märtsil silmad lahti ja tehke tark valik.
Mis puudutab ajateenistuse taastamist Leedus, siis mina siin veel rõõmust kilkama ei hakkaks, vaid vaataks ikka seda, mida Leedu KVJ tegelikult selle asja kohta ütles. Sisuliselt ei räägita seal mitte kohustuslikul ajateenistusel põhineva reservarmee taastamisest, vaid selles, et elukutseliste kaitseväelaste värbamiskvoodi täissaamiseks tuleb natukene suurendada nende inimeste hulka, kes läbivad mingisuguse esmase baaskoolituse, mille käigus siis edasiseks valik tehakse. Aga kui Leedu ei suuda täna ka täiesti vabatahtlikult vajalikku värvatavate arvu täis saama, siis ma hästi ei usu, et kui äkki hakata mingit tillukest osa kutsealustest jälle kohustuslikus korras teenistusse ajama, siis selle tagajärjel tekiks äkki mingi õudne motiveeritud vabatahtlike tung. St. järjekordne näide sellest, et ajateenistus ei võrdu tingimata sõnaga reservarmee.