384. leht 430-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 30 Jaan, 2025 10:09
Postitas gooligan
Roamless kirjutas: 29 Jaan, 2025 14:52
kusjuures ajaleheartiklis mainitakse ka seda, et need läbivalgustus (röntgen-) seadmed eriti ei töötavat (Eesti poolel)
Siin on EnnR-il Soome keele tõlkeviga, mitte ei läbivalgustus eriti ei töötavat ala rikkis, vaid ei ole kasutuses enamasti ehk kasutatakse vastavalt vajadusele. Kindlasti mingi salakaubavedu toimub st on leitud, et Eesti ei kontrolli piisavalt ja kasutatakse tekkinud nö akent ära, aga imelik, et Eesti bussijuht Soome lehele läheb kurtma või on tegu hoopis Soome firmaga ja Eesti toll võtab asja umbes nii, et "no sealt küll keegi midagi keelatut keegi ei vii ning sellest ka pealiskaudne tollikontroll". Ühesõnaga, Soome ajaleht peaks kindlasti info asjaomastele organitele edasi andma, muidu on tegu kuulujutuga klikkide kogumiseks. Mind näiteks häiris, kunagi Soomes elanuna, kaksikmoraal, et kui somaalane või muu mustanahaline immigrant sooritas suht võika kuriteo (tihti seksuaalkuritegu ala alaealise vägistamine), siis rassismilmingute vältimiseks, kohalik ajakirjandus varjas kiivalt kurjategija rassi või päritolu, jäi eestlane vahele väikse koguse narkoga või poevargusega, oli järgmine päev suur ajalehe pealkiri "VIROLAINEN......", et siis järsku samad reeglid ei kehtinud. :D
Väga naljakas artikke tõestil. Kahtlused visatakse õhku, meid valatakse pasaga üle, aga ühtegi konkreetset nime/ettevõtet jms välja ei tooda.
Minu silmis on kogu see jutt võrdsustatav "naised saunas rääkisid" tasemega.
Keegi bussijuht kuskilt tundmatust firmast ületab poolsalaja piiri võttes kaasa salakaubana Soomes toodetud tooteid...

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 30 Jaan, 2025 17:29
Postitas puudulik
navigator kirjutas: 29 Jaan, 2025 19:36 Minu teada läbi Luhamaa sõidab ainult Lätlaste Ecolines. Lux sõidab Narva, sealt saab ainult jala üle. Seega kas käib ainult üks bussifirma kes sellist "äri" ajab ?
Eccolinesi buss sõitis, vähemasti suvel, väga tihti Nursipalu harjutusväljaku teed mööda Sõmerpalust läbi. Jumal teab mis põhjustel ja mida turistidele näidati või kuulata anti. Läheb samasse kategooriasse, kui peale sanktsioone hakkasid Võru-Valga raudteed mööda igapäev/nädal rongid Lätti vurama. Sanktsioonide maailm on imeline.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 30 Jaan, 2025 17:48
Postitas isonts
gooligan kirjutas: 30 Jaan, 2025 10:09
Roamless kirjutas: 29 Jaan, 2025 14:52
kusjuures ajaleheartiklis mainitakse ka seda, et need läbivalgustus (röntgen-) seadmed eriti ei töötavat (Eesti poolel)
Siin on EnnR-il Soome keele tõlkeviga, mitte ei läbivalgustus eriti ei töötavat ala rikkis, vaid ei ole kasutuses enamasti ehk kasutatakse vastavalt vajadusele. Kindlasti mingi salakaubavedu toimub st on leitud, et Eesti ei kontrolli piisavalt ja kasutatakse tekkinud nö akent ära, aga imelik, et Eesti bussijuht Soome lehele läheb kurtma või on tegu hoopis Soome firmaga ja Eesti toll võtab asja umbes nii, et "no sealt küll keegi midagi keelatut keegi ei vii ning sellest ka pealiskaudne tollikontroll". Ühesõnaga, Soome ajaleht peaks kindlasti info asjaomastele organitele edasi andma, muidu on tegu kuulujutuga klikkide kogumiseks. Mind näiteks häiris, kunagi Soomes elanuna, kaksikmoraal, et kui somaalane või muu mustanahaline immigrant sooritas suht võika kuriteo (tihti seksuaalkuritegu ala alaealise vägistamine), siis rassismilmingute vältimiseks, kohalik ajakirjandus varjas kiivalt kurjategija rassi või päritolu, jäi eestlane vahele väikse koguse narkoga või poevargusega, oli järgmine päev suur ajalehe pealkiri "VIROLAINEN......", et siis järsku samad reeglid ei kehtinud. :D
Väga naljakas artikke tõestil. Kahtlused visatakse õhku, meid valatakse pasaga üle, aga ühtegi konkreetset nime/ettevõtet jms välja ei tooda.
Minu silmis on kogu see jutt võrdsustatav "naised saunas rääkisid" tasemega.
Keegi bussijuht kuskilt tundmatust firmast ületab poolsalaja piiri võttes kaasa salakaubana Soomes toodetud tooteid...
Mu isa sõitis kunagi eesti aja alguses ühe bussifirma alt regulaar liinil venemaa otsasi. Õhtul sihtkohta jõudes andis bussi üle seal kellegile ja hommikul oli buss jälle platsipeal. Pikka aega, kuni ükskord ikkagi tollis buss laiali lammutati. Ma ei mäleta mida täpselt nad sealt venemaalt sellel ajal eestisse vedasid.
Nüüd siis liigub kaup vastupidises suunas.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 30 Jaan, 2025 17:57
Postitas Sekeldaja
Metalli ilmselt. Seda olen isegi kuulnud, kuidas busside kõikvõimalikesse õnarustesse, sh istmetesse, metallikange peideti. Aga ka tsemendipüttidesse ja kuhu iganes.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 30 Jaan, 2025 18:12
Postitas puudulik
Sekeldaja kirjutas: 30 Jaan, 2025 17:57 Metalli ilmselt. Seda olen isegi kuulnud, kuidas busside kõikvõimalikesse õnarustesse, sh istmetesse, metallikange peideti. Aga ka tsemendipüttidesse ja kuhu iganes.
Läheb teemast välja, aga üks kunagi minuga seotud inimene, olles toona tolliinspektor, väitis, et neil keelati venemaalt tulnud rongikoosseisude viimast vagunit kontrollida. Põhjenduseks oli, et "teil on siis parem tervis".

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 30 Jaan, 2025 19:41
Postitas Rebane11
Vat ei tea, otseselt mind ei puudutanud, aga kolleegid kes piiril olid, rääkisid suhkrurongist, mis kell 23 saabus Lätist Valga jaama ja mis kella 1 paiku samasse suunda tagasi sõitis.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 30 Jaan, 2025 21:55
Postitas hjl85
https://x.com/gerashchenko_en/status/18 ... 80108?s=46

Bloombergi andmetel on Ust-Luugq sadama kaudu veetavad naftatooted kukkunud peale 29 jaanuaei rynnakur nulli

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 30 Jaan, 2025 22:04
Postitas Sektor gazovoi ataki
Läinud pühapäeval loksus Taevaskojalt Tartusse 6-7 tünnine poslamaslarong. Oligi ainult nii lühike rong.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 30 Jaan, 2025 23:04
Postitas Peeter
Sektor gazovoi ataki kirjutas: 30 Jaan, 2025 22:04 Läinud pühapäeval loksus Taevaskojalt Tartusse 6-7 tünnine poslamaslarong. Oligi ainult nii lühike rong.
Jah olen kah selliseid lühikesi "RŽD-ussikesi" näinud, aga on ka pikemaid liikunud.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 31 Jaan, 2025 12:50
Postitas Sekeldaja
Kuna Ust-Lugasse viivatel naftatorudel on plahvatused hetkel ära käinud ja loodetavasti põleb omaette edasi, siis järgmised mõtisklused ja tähelepanekud sobiksid siia teemasse paremini.
Tuhnisin mööda netti t!blastani majanduse arterite kaarte leida, üht-teist isegi õnnestus.
Paukude teemast juba tuttav:
Druzba_Balti_torud_2.gif
Püstine punane on päevakangelane, toru, mis üleeilseni veel kuigivõrd toitis Ust-Lugat. Selle ülaosa hargneb Ust-Lugasse ja Kiriši.
Ma isiklikult arvan, et torude omaniku ja operaatori Transnefti kangelaslik kollektiiv rabab hetkel palehigis, et Jaroslavli poolt tulevat naftat Kirišist pumbajaama number 7 kaudu, mis selle haru alguses on, osaliselt Ust-Lugasse ümber suunata.
Või siis teine võimalus, et Ust-Luga pannaksegi määramatuks ajaks naftalaadimisele kinni ja tankerid suunatakse Primorskisse. Sest Ust-Luga on ukraina lendavate pauguraudadega juba kaks korda pihta saanud, aga Primorsk veel mitte.
Ning vahepealne võimalus, et Ust-Luga jääb mingi miinimumi peal tööle, näiteks rafineerimistehased, sellejagu antakse Kirišist naftat peale, ja toodang viiakse väikeste tankeritega Primorskisse, kus see suurematele ümber laaditakse. Või ka raudteega. Peale seadmete roostemineku vältimise ei tundu mõttekas, sest ega Ukraina oma sihikut sealt maha võta, aga kõne all on ikkagi t!blastan.
Läheb kuidas läheb, hetkel ekspordib vene Ust-Luga kaudu 0 tonni naftat ja see on peamine.

Aga edasi on huvitav spekuleerida, kui vaadata, kuidas jooksevad torud Jaroslavlis ja selle läheduses. Lisaks Nižni Novgorod - Kirišile läheb sealt risti läbi ka Surgut - Polotsk (Valgevene) ning üks ots lausa Moskva südamesse.
Ehk et tegemist on väga olulise sõlmjaamaga, mis kottiajamise korral halvab nii kõigi t!blastani Soome lahe äärsete naftasadamate varustuse, Piiteri koos Leningradi oblastiga kui osaliselt (kuna see pole ainuke naftajuhe sinna) ka Moskva.
Igaks juhuks lisan siia juurde, et sealsamas on ka Jaroslavli rafineerimistehas, see t!blastani suuruselt neljas... ning et töö selle kallal on juba varem käinud ja käib edasi. :)

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 31 Jaan, 2025 17:08
Postitas Vastaja
Naabrimees valmistab odavast maagaasist odavat väetist, mida müüb edukalt Euroopa liitu- eelmisel aastal läks kaubaks üle 6 miljoni kuupmeetri 2, 12 miljardi eest, milline kogus on suurim 2022 a. alates. See aga survestab EL-i väetisetootjaid. Nüüd kurdab Norra Yara viitsepresident, et EL-i poolt vene väetisele kavatsetav kaitsetollide kehtestamine (40 euri juurest 430 kanti 3 aasta jooksul) hakkab mõju avaldama mitte enne 2026 a. ja nõuab palju radikaalsemate sanktsioonide kehtestamist. Praeguseid meetmeid leidsid iseloomustust kui "too little, too late". Teisest küljest ei tohi jälle EL i farmerite jaoks hinda liiga üles ajada...
https://www.politico.eu/article/brussel ... u-farmers/

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 03 Veebr, 2025 9:20
Postitas olavsu1
maagaasist väetis? see kipub olema sama, kui sukkpükstest tsement.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 03 Veebr, 2025 9:27
Postitas Põldur
Lämmastikväetisi just nii valmistataksegi

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 03 Veebr, 2025 9:45
Postitas AMvA
olavsu1 kirjutas: 03 Veebr, 2025 9:20 maagaasist väetis? see kipub olema sama, kui sukkpükstest tsement.
Kui ei tea, pole mõtet kirjutada

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 03 Veebr, 2025 10:37
Postitas Kilo Tango
olavsu1 kirjutas: 03 Veebr, 2025 9:20 maagaasist väetis? see kipub olema sama, kui sukkpükstest tsement.
Harime siis kodanikku. Lämmastikväetise toore on ammoniaak ja seda saadakse atmosfäärilämmastiku kombineerimisel maagaasist saadud vesinikuga Haberi-Boschi protsessi tagajärjel. Ehk siis pmst. saab väetist toota ka ilma maagaasita, kui kusagilt niriseb juurde piisav kogus puhast vesinikku. Seni, kuni seda ei tule, on allikaks maagaas.