386. leht 500-st

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 27 Sept, 2019 10:31
Postitas Roamless
Eesti kirjanik Einar Ellermaa………..
Mnjaa, kui hakata fakte uurima, siis on tegu järjekordsete "Vahva sõdur Sveijk" laadse kirjutisega, kus näpuotsaga ajalooliselt reaalselt toimunud, kuid ebatäpseid andmeid ja kõva fantaasialend sinna kõrvale.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 27 Sept, 2019 11:34
Postitas herman30
Walter2 kirjutas: 5 lapse isa ja homoseksuaal? Mnjaa...
Elton Johnil on kaks last ja tema on homoseksuaal nagu kindlasti tead.

"Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 9:01
Postitas Kapten Trumm
mis algas jutuga lollidest alaarenenud soviettidest eestlastest, kes ei osanud kallist "välimaist laeva" korralikult hooldada, ega juhtida (omal ajal ajasid eriti vihale need Rootsi ajakirjanduses ilmunud spekulatsioonid "pealtnägijate tunnistustega", kuidas eestlased rambi vahele vanu madratseid toppisid, et seda veetihedaks saada).
Lihtsalt Eesti meremeeste ja nende taseme näiteks: 1986 Gorba ja Reagani tippkohtumisel Reikjavikis tagas Gorba delegatsiooni logistikat muidu Tallinn-Helsinki liinil sõitnud parvlaev Georg Ots. NSVL-l oli tollal palju ilusamaid, luksuslikumaid ja paremaid reisilaevu kui see meie reisipraam, aga ometi näe valiti see. Ja kuuldvasti pidi selle laeva teine ülesanne olema Gorba delegatsiooni kojutoomine, kui ilmaolud peaks lendamise võimatuks tegema (Islandil juhtub). Alus ehitati Poolas ja kapten oli ka täiesti eestlane.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 9:11
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas: Lihtsalt Eesti meremeeste ja nende taseme näiteks: 1986 Gorba ja Reagani tippkohtumisel Reikjavikis tagas Gorba delegatsiooni logistikat muidu Tallinn-Helsinki liinil sõitnud parvlaev Georg Ots. NSVL-l oli tollal palju ilusamaid, luksuslikumaid ja paremaid reisilaevu kui see meie reisipraam, aga ometi näe valiti see.
Georg Ots ei olnud parvlaev või praam. Oligi lihtsalt harilik reisilaev, autotekk ja visiirid-aparellid sellel puudusid. Kurioosumina vähemalt ühel korral sellega sõiduauto siiski Soomest Eestisse toodi - see tõsteti sadamas kraanaga laevatekile ja pärast samamoodi maha.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 9:31
Postitas Svejk
Manurhin kirjutas: autotekk ja visiirid-aparellid sellel puudusid. Kurioosumina vähemalt ühel korral sellega sõiduauto siiski Soomest Eestisse toodi -
see tõsteti sadamas kraanaga laevatekile ja pärast samamoodi maha.
Teatan tagasihoidlikult, et julgen kahelda.... 8)
Oli külje peal täiesti olemas mingisugune autotekimoodi asi. Kas ka aparell, ei mäleta.
Küll aga mäletan, et minu jaapani päritolu kaubikut ei pidanud kraanaga peale tõstma, vaid täitsa ise sõitsin :)
Nii peale kui maha. :D

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 9:42
Postitas smr
Manurhin kirjutas: Georg Ots ei olnud parvlaev või praam. Oligi lihtsalt harilik reisilaev, autotekk ja visiirid-aparellid sellel puudusid.
Ehh?



Pilt

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 9:49
Postitas Manurhin
Autotekk ehitati Georg Otsale hiljem, Wiki ütleb, et 1993. a. Gorba Islandi visiidi ajal ega päris iseseisvusaja alguses seda seal igatahes polnud.

"Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 10:06
Postitas Lemet
NSVL-l oli tollal palju ilusamaid, luksuslikumaid ja paremaid reisilaevu
Nagu näiteks? Lisame siia veel tingimuse, et laeva poleks vaja ümber maakera kuupikkusele reisile kihutada, et Islandile jõuda. Ma pisut kahtlen sellise aluse olemasolus.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 10:09
Postitas Svejk
Manurhin kirjutas:Autotekk ehitati Georg Otsale hiljem, Wiki ütleb, et 1993. a. Gorba Islandi visiidi ajal ega päris iseseisvusaja alguses seda seal igatahes polnud.
Ülalmainitud jaapani päritolu kaubik kuulus mulle tuntavalt varem, kui 1993 aastal.
Veel rubla ajal vedasin sellega kasutatud rehve soomest eestisse, milline sortiment kadus nagu kerisele....:)
Juhin veel korraks akf`i tähelepanu asjaolule, et autotekimoodi asi paiknes laeva küljel.
Aga neid kasutatud kumme vedasid vedasid Eestisse ühe kollase Hiatsikuga, jah? :lol:
Oranz Isuzu, aga eemalt Hiatsikuga äravahetamiseni sarnane...

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 10:26
Postitas Kapten Trumm

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 10:30
Postitas Lemet
Mmmm...lahja, kapteniisand...Ivan Franko projekteerimisaastaga 1964 vrs Georg Ots aastaga 1979. Viisteist aastat. Ja teised laevaf, kuigi pisut uuemad, opereeridid Mustal merel. Mis tähendanuks sõitu ümber Euroopa. Selmet ratsionaalselt kasutada laeva, millisel Islandile jõudmiseks tunduvalt väiksem ajakulu.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 10:31
Postitas Manurhin
Svejk kirjutas:
Manurhin kirjutas:Autotekk ehitati Georg Otsale hiljem, Wiki ütleb, et 1993. a. Gorba Islandi visiidi ajal ega päris iseseisvusaja alguses seda seal igatahes polnud.
Ülalmainitud jaapani päritolu kaubik kuulus mulle tuntavalt varem, kui 1993 aastal.
Veel rubla ajal vedasin sellega kasutatud rehve soomest eestisse, milline sortiment kadus nagu kerisele....:)
Juhin veel korraks akf`i tähelepanu asjaolule, et autotekimoodi asi paiknes laeva küljel.
Ei julge siinkohal vastu vaielda. Ise sattusin esimest korda Rootsi sõitma vist 1993. aastal. Nord Estoniaga oli minek, Nord Neptunusega (no oli aga küna!) tagasitulek. Soome sain, ma ei mäletagi, kas samal või järgmisel aastal.
Aga neid kasutatud kumme vedasid vedasid Eestisse ühe kollase Hiatsikuga, jah? :lol:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 10:35
Postitas Kapten Trumm
Miks mitte Belorussijad, mis ehitati Soomes (mitte Poolas) ja mis ehitati 80ndate esimeses pooles Lääne-Saksamaal valuuta eest kruiisilaevadeks ümber?
Sellised kohtumised plaanitakse kuid (kui mitte aastaid) ette ja NSVL-s oleks selleks ka laev Vladivostokist ära toodud kui käsk anti.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 10:41
Postitas Sekeldaja
Kapten Trumm kirjutas:Miks mitte Belorussijad
Sest Reykjavikis käis Georg Ots. Katsu üle saada.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitatud: 30 Sept, 2019 11:04
Postitas Lemet
Sellised kohtumised plaanitakse kuid (kui mitte aastaid) ette ja NSVL-s oleks selleks ka laev Vladivostokist ära toodud kui käsk anti.
Antud juhul ei vasta tõele.
Встреча состоялась по предложению Горбачёва, которое он сделал 15 сентября 1986 года (менее чем за 30 дней до неё)