Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
Wardog
Uudistaja
Postitusi: 5
Liitunud: 27 Juul, 2007 11:08
Asukoht: Rootsi
Kontakt:

Postitus Postitas Wardog »

Täna tuli teade, et Norra Gripenit ei osta.

http://www.star-telegram.com/190/story/1049585.html
Furor idioticus
Panzerdivison "MARDUK"
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Postitus Postitas Some »

Hmmm.... Nende hindadega maksaks 12 F-35-t 8 miljardit krooni? Muidugi total cost of ownership tuleks 12 lennukil ka huvitav - 2,3 miljardit krooni aastas. Seda siis 30 aasta lõikes.
araterI
Liige
Postitusi: 949
Liitunud: 20 Jaan, 2007 15:00
Kontakt:

Postitus Postitas araterI »

Valusam on hoopis tütarlapse tõdemus
Defense Minister Anne-Grete Stroem-Erichsen said, "The Joint Strike Fighter is considered to be the better of the two candidates regarding intelligence and surveillance, counter air, air interdict and anti-surface warfare."
Kujutad ette, kuidas kõrtsis istub bemmimeeste lauda modellimõõtu lummav tissakas blond ja ütleb poistele, et poisid, teie M5-tega võrreldes on minu Lambo parem nii kiirenduse, väändemomendi, hobujõudude, juhitavuse kui ka ägeduse osas :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No siin polnud ka midagi võrrelda. Kuigi F-35 on kallim ja kulukam, on ta siiski järgmine põlvkond, mida Gripen mistahes tuuninguga ei ole.

Kes oleks nõus minema vabatahtlikult MiG-29-ga F-22 vastu või T-55ga Leopard 2 vastu? Tõstke käsi!

Nüüd saabub saalis piinlik vaikus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Maanteedel ei toimeta üksnes Gripenid
http://www.youtube.com/watch?v=hSfIpvLC ... re=related
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Maanteedel ei toimeta üksnes Gripenid
http://www.youtube.com/watch?v=hSfIpvLC ... re=related
Pmst. paneb 747 kah maantee peale maha. Küsimus on millise maantee peale. Gripen istub ikka üsna kitsa ja lühikese sirge lõigu peale. Selles suhtes on raske rootslastele vastu saada.

Ise küsimus on see, et maanteele maandumise oskused pole peamine kriteerium mille järgi hävitajat valida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Reaalses elus ei ole nt F-16 või F-18 jaoks vaja märgatavalt laiemat ega pikemat maanteed. Kordan veelkord eelpool öeldut, et Gripeni väidetav maanteemonopol on rohkem SAABi marketingiosakonna müügivaht. Ei ole teiste sama klassi lennukite tiivaulatus nii metsikult suurem, et tee peale ära ei mahu ja pole mul ka usku, et F110 mootoriga F-16 hoojooks samasuguse koormaga (Gripeni lahingukoorem pole isegi poolt F-16 lahingukoormast) on nii palju pikem, et välistada maanteede kasutamist. Raja pikkuse määrab eelkõige pidurdusjooks - Gripeni piltidel ei leia ma miskipärast kahte olulist asja 1.piduriduslangevarju 2. trosspidurduse konksu. Ja startimisel on alati JATO kasutamise võimalus.

Külma sõja ajal peetud NATO lennuväeõppuste standardne osa oli opereerimine maanteedelt (selleks kasutati Saksa kiirteid, õppuse nimi oli Highway xy - nt Highway '84) ja sellega said hakkama KÕIK lennukid (ka transpordilennukid), kaasa arvatud F-104, F-4 ja F-16 (kuna nende omadused tekitavad alati küsimärke.

http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahn-Behelfsflugplatz

http://www.youtube.com/watch?v=pNk-ljy-diA
(3 eri lennukitüüpi)

Muide, Gripenid ei stardi ega maandu, kuhu juhtub, vaid tegemist on ikkagi tee-ehitusel spetsiaalselt selleks rajatud kohtadega põhibaasi läheduses. Rootsis on tüüpiline kiirtee kolmerajaline (kaks rada vaheldumisi ühes ja teise suunavööndis) ka keskel on metallbarjäär - sellisele teele ei maandu küll ükski Gripen.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Reaalses elus ei ole nt F-16 või F-18 jaoks vaja märgatavalt laiemat ega pikemat maanteed. Kordan veelkord eelpool öeldut, et Gripeni väidetav maanteemonopol on rohkem SAABi marketingiosakonna müügivaht. Ei ole teiste sama klassi lennukite tiivaulatus nii metsikult suurem, et tee peale ära ei mahu ja pole mul ka usku, et F110 mootoriga F-16 hoojooks samasuguse koormaga (Gripeni lahingukoorem pole isegi poolt F-16 lahingukoormast) on nii palju pikem, et välistada maanteede kasutamist. Raja pikkuse määrab eelkõige pidurdusjooks - Gripeni piltidel ei leia ma miskipärast kahte olulist asja 1.piduriduslangevarju 2. trosspidurduse konksu. Ja startimisel on alati JATO kasutamise võimalus.

Külma sõja ajal peetud NATO lennuväeõppuste standardne osa oli opereerimine maanteedelt (selleks kasutati Saksa kiirteid, õppuse nimi oli Highway xy - nt Highway '84) ja sellega said hakkama KÕIK lennukid (ka transpordilennukid), kaasa arvatud F-104, F-4 ja F-16 (kuna nende omadused tekitavad alati küsimärke.

http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahn-Behelfsflugplatz

http://www.youtube.com/watch?v=pNk-ljy-diA
(3 eri lennukitüüpi)

Muide, Gripenid ei stardi ega maandu, kuhu juhtub, vaid tegemist on ikkagi tee-ehitusel spetsiaalselt selleks rajatud kohtadega põhibaasi läheduses. Rootsis on tüüpiline kiirtee kolmerajaline (kaks rada vaheldumisi ühes ja teise suunavööndis) ka keskel on metallbarjäär - sellisele teele ei maandu küll ükski Gripen.
Hakkab jälle vana vaidlus peale.

Kordan siis veelkord. Gripen ei vaja pidurdusvarju ega -konksu, sest:
1. tegu on suhteliselt kerge lennukiga
2. tegu on partskeemiga lennukiga, mille kõrgustüüride pindala on suhteliselt suur. Need keeratakse maandumisel kohe surveasendisse, mis tekitab tugeva survejõu ratastele (võimaldades tõhusamalt kasutada rattapidureid) ja mõjudes ise aerodünaamiliste piduritena. Selline järsk survejõu suurendamine on tavalise skeemiga lennukil võimatu. Grippeni pidurdusmaa on seetõttu üsna lühike.

Vaata seda enda lingitud videot - nii F-16 kui F-18 veerevad pikalt seal maanteel tagaratastel. Seevastu Gripen saab kohe nina maha, kõrgustüürid pööratakse maandumisasendisse. Samuti eleronid. Lennuk pidurdub silmnähtavalt ja saab üsna kiirelt seisma.

Pealegi on F-16 ja F-18 õhukogurid suhteliselt madalal erinevalt Gripenist, mille õhukogurid on maast üsna kõrgel. Lisaks on F-18 õhukogurid esitelikust oluliselt tagapool, mistõttu suvaline ca. 30 kraadise nurga all üles paiskuv sodi lendab neist sisse. Praktiliselt tähendab see seda, et nii F-16 kui F-18 jaoks peab maantee vähemalt tõusuks spetsiaalselt ette valmistama. Gripeni puhul sellist vajadust ei ole.

Need teelõigud on üldkasutatavad maanteelõigud, mis on alles hiljem kohaldatud hävitajate vastu võtmiseks. Midagi erilist seal muudetud ei ole, rahatud on hoolduseks vajalik parkimisplats ja tee siledamaks tehtud.


Selles mõttes on sul õigus, et praktiliselt suvalise lennukiga saab maanteele maanduda. Eriti siis kui trossid on paigaldatud ja selle jaoks vajalik haakekonks olemas. Milles sa eksid on see, et Gripen ei ületa maanteele maandumise võimekuse osas moodsaid UsA hävitajaid. Ületab küll, sest selle lennuki loomisel on maanteedelt kasutamist silmas peetud. Pealegi on Gripeni turnaround aeg oluliselt lühem ja maanteel hooldamine oluliselt lihtsam.

Face-it. Gripen on võimekas lennuk. Samas ei ole see kaugeltki kogu vastus küsimusele "millne lennuk sobib kõige paremini EKV-le."
mehaanik
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Mai, 2008 23:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas mehaanik »

Vast saab varsti gripenit ka Eesti õhuruumis näha: http://www.postimees.ee/?id=51947 . Võidupüha tulemas, võiksid nato hävitajad kah kutsuda. Tõusmist ja maandumist vaataks huviga ja paljut muudki.
Jään põnevusega ootama. http://www.youtube.com/watch?v=NXmX1UtFzE0
Kel ei ole lootust tulevikuks, selle minevik röövib temalt oleviku.
Kasutaja avatar
Qtec
Liige
Postitusi: 666
Liitunud: 08 Veebr, 2008 10:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Qtec »

mehaanik kirjutas:Vast saab varsti gripenit ka Eesti õhuruumis näha: http://www.postimees.ee/?id=51947 . Võidupüha tulemas, võiksid nato hävitajad kah kutsuda. Tõusmist ja maandumist vaataks huviga ja paljut muudki.
Jään põnevusega ootama. http://www.youtube.com/watch?v=NXmX1UtFzE0
Järgmisel Vabariigi aastapäeval hävitajate ülelendu ei toimu, kuna paraad toimub Narvas ning piir olevat liiga lähedal :(
Jaanus2
Liige
Postitusi: 4566
Liitunud: 31 Mai, 2007 13:17
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus2 »

Kas on mingid reeglid, kui kaugel piirist võivad hävitajad lennata? Narvas jääksid nad hea tahtmise juures siiski EV õhuruumi (ruumi on küll veidi napilt). Vene sõjaväe transpordilennukid sõidavad Vaindloo juures pidevalt nurka sirgeks ja kõik on parimas korras nende arvates. Annaks eelnevalt teada, et meil paraad, ärge ehmatage, ja probleemi ei tohiks nagu olla eriti. Või hirmus provokatsioon siiski?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Meie laseme esimese Kremli köhatuse peale püksid maja ja kummargile.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Meie laseme esimese Kremli köhatuse peale püksid maja ja kummargile.
Trumm?

Mis sinuga juhtunud on, et sa selliseid hüüatusi pritsid?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ega sa ometi ei usu, et meil jätkub julgust lasta teha nelja sõjalennuki demolend kilomeetri kaugusel piirist?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mehaanik
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Mai, 2008 23:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas mehaanik »

Qtec kirjutas: Järgmisel Vabariigi aastapäeval hävitajate ülelendu ei toimu, kuna paraad toimub Narvas ning piir olevat liiga lähedal :(
See on küll huvitav põhjus. Kas mingi ametlik teadaanne kohe? Kas oma lennukitega oleks kah nii? Kui selles suunas edasi mõelda - võib olla selle pärast hävitajaid kah ei hangita, et piir liiga lähedal :shock: .
Kel ei ole lootust tulevikuks, selle minevik röövib temalt oleviku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist