5. leht 19-st

Postitatud: 15 Jaan, 2010 19:13
Postitas Faust
Siin sellest mootorrattast artikkel piltidega. Masin ise mõlema ratta veoline:

http://www.janes.com/defence/land_force ... _1_n.shtml

Postitatud: 15 Jaan, 2010 22:12
Postitas Kilo Tango
Faust kirjutas:Siin sellest mootorrattast artikkel piltidega. Masin ise mõlema ratta veoline:

http://www.janes.com/defence/land_force ... _1_n.shtml
Pannud siis juba tootja koduleht kah:

http://www.rokon.com/products/trailbrkr.htm

Pilt

Lisadest saab juurde osta üherattalise käru ...

Pilt

... mullafreesi ...

Pilt

... saha ...

Pilt


... ja palju muud.

Minul tekkis selline arusaamine, et kui tavaline mootorratas on u. nagu kaherattaline vaste autole, siis selle riista näol on tegemist kaherattalise vastega traktorile.

Postitatud: 15 Jaan, 2010 23:22
Postitas T-62
See viimane siis nagu piirivalvele. Sobib idapiirile, ainult natuke kitsa piiririba märgib maha, Kersna Vahur hüppab jälle üle :lol:

Postitatud: 16 Jaan, 2010 12:26
Postitas szultz
Bagi kohapealt natuke ...
jackpuuk kirjutas:... ka jääb kütusekulu ja mürasummutus probleemiks, selleks et see piisavalt väle oleks, on vaja suurt erivõimsust ehk head kaalu-võimsuse suhet. Kuna asi peaks olema võimalikult kerge, siis tuleks kasutada suht väikese töömahuga kõrgelt forsseeritud mootorit (soovitatavalt turbotatud, turbo ise töötab päris hea summutina), aga kõrgforsseeritud mootori mürasummutus on ikkagi probleemiks, kui sellisel väljalase kinni toppida, siis on ka pool võimsusest kadunud.
Ma olen küll autonduse kohapealt võhik aga kas oleks võimalik peale katalüsaatorit väljalase kaheks juhtida, üks haru läheks läbi sumpa ja oleks siis väiksema võimsusega vaiksemalt liikumiseks. teine haru oleks "vabalthingav" ja klapiga suletav (hürauliliselt?), et kui on vaja kiirelt kaabet teha ja müraprobleem ei ole hetkel oluline siis klapp lahti ja võimsus suureneb.

low budget Unimog 416 bagi EKLile

Postitatud: 16 Jaan, 2010 13:02
Postitas setu
Pilt

bagi ehitus võib olla ka low budget. Oleneb mis nurga alt "bagi" mõistet eesti kaitsetaktikasse integreerida.Ülal Unimog 416 baasil.

Re: low budget Unimog 416 bagi EKLile

Postitatud: 16 Jaan, 2010 13:56
Postitas szultz
setu kirjutas:bagi ehitus võib olla ka low budget. Oleneb mis nurga alt "bagi" mõistet eesti kaitsetaktikasse integreerida.Ülal Unimog 416 baasil.
Millised on selle versiooni eelised (peale natuke vähenenud kaalu) doonormasina ees?

Postitatud: 16 Jaan, 2010 14:05
Postitas kaur3
Vist norrakad Afganistanis?

Pilt

Prantslased Afganistanis.

Pilt

Briti Unimog Iraagis 1991.

Pilt

Briti Unimog, Land Roverid, tsiklid Iraagis.

Pilt

(Vist) austraallased Afganistanis.

Pilt

Siia võibki neid pilte ritta seadma jääda. Eks iga üksuse struktuuril ole loogika sees. Kui suudetakse kokku leppida, et kuidas me sõdime (palju on kraami, palju on mehi, mida keegi peab tegema jne), siis võib hakata ka struktuure kokku panema. Kui tekib vajadus, siis tsiviil-ATV, tsiklid pluss Unimog skeeme saab juba ka tänasel päeval kokku kleepida. Oluline on logistika küsimus. Tuleb kokku arvutada kui palju on vaja varuosasid, kütust jne taoliste kolonnide varustamiseks. Nagu kpt Trumm kunagi ütles, siis kui ühed mehed räägivad taktikast, siis targad mehed räägivad logistikast. Trumm võiks selle tarkusetera üle korrata :)

Postitatud: 16 Jaan, 2010 23:12
Postitas jackpuuk
Setu, sa unimogi hinnast oled midagi kuulnud? :roll:
szultz, selliseid klapiga süsteeme kasutatakse osade kõvemate tsiklite ja ka sportautode juures, summutamine on iseenesest lihtne, ainuke häda selle juures on, et sumpa peab olema kole suur, sel juhul on võimalik konstruktsioon, mis eriti võimsust maha ei tõmba. Aga pmst. see klapiga süsteem oleks asjalik näiteks ATV puhul küll, ligihiilimise puhul nagunii max võimsust ei kasuta ja kui juba sind avastatakse, siis pole ka lärmil enam tähtsust, lõõrid lahti ja põhjagaas.

Postitatud: 17 Jaan, 2010 4:02
Postitas hagen
Ommik,kamraadid.Tõstatatud on huvitav teema,ise teemas sees olles ja asju proovinuna,räägin oma kogemustest.
Tsikliga sõites,on sõita ok,iga muu tegevus unustage ära,va tagaistuja ja tema tegutseb ainult,siledal teel.Muu maastiku puhul lihtsalt hoiab ennast kinni,sama ka ATV puhul.ATV-l on ainult üksikud variandid,mis 2-kohalised,laskesuund on kas ette või kõrvale,kärus hoiad end kogu aeg kinni,va kui pole kinni seotud,2 teljega käru on stabiilsem,käru ei lase manööverdada,koormuse,koorma,käru kasvades,kasvab ka toodetav müra.
ATV on võimetu sügavamas lumes,roomikud aitavad hädast,aga maksavad sama palju kui suur hiina ATV.Bagi on äge masin,tulistada saad paremale,või otse ette,püsti olles,oled suur märklaud ja võssa bagiga ei lähe,liialt lai agregaat.Märtsis on üritus kus proovime,tsiklite ja ratas ATV-ga midagi korda saata,kogemus ütleb,et meie võsas,on ATV liikuva koormakandjana tegija(lumeta),kärru läeb miinipilduja ,koos moonaga,või jagu mehi,ja mida iganes.Meie teedevõrk võimaldab kiiresti asja ajada,ka tavalise Unimogiga.
ATV rohkem transaks(minu arvamus)sitta läheks keerama mitme Quadiga,kergem,kiirem,vaiksem.

Postitatud: 17 Jaan, 2010 7:26
Postitas jackpuuk
No näete, on küll meil inimesi, kes selliste küsimustega tegelevad.
Ainult harva satuvad siia, hea et ainult 5 lk.-d siin jahutud jõudsime :).
Hagen, kahtlustan et meie siin pole niimoodi lahterdanud ATV ja Quad, üldiselt keskmine inimene neil vahet ei teegi.

Postitatud: 17 Jaan, 2010 14:20
Postitas hagen
Ommik,Quad on ainult tagaveoline ATV,kergem ja kiirem kui tavakonditsioonis ATV,(muidugi see ka sõitjas kinni),tavaliselt manuaalse käiguvahetusega.Tavapillid on automaatkastiga,kiire edasikäik,töökäik,neutraal,tagurpidikäik.Päris palju variaatoreid keeratakse sellega tuksi,et unustatakse tööd tehes,kiire sisse :(
Quadiga saaks ülikiirelt luuret teha,ega ta muuks eriti ei ei kõlba,krossikas ikkagi.

http://www.speedace.info/quad_bikes.htm

väike ingliskeelne infokild,mõne pildiga mille kiirelt leidsin.
Oleme kamraadidega isekeskis arutanud ja leidnud et tavaline kastikas, millega sissid igal pool maailmas ringi rallivad,oleks üle prahi värk.Mahutab,mehed,moona,relvad,saab haavatuid transada ja saad veel käru ka lisada.
Aga jah,see ainult minu arvamus,igatahes minu lugupidamine.

Postitatud: 17 Jaan, 2010 14:45
Postitas kaur3
hagen, jõudu lahenduste otsimisel! Üks Prantsuse kindral pakkus juba 1970. aastate alguses välja oma nn rahvaarmee mudeli võimalike idast saabujate vastu. Ma arvan, et Sul tasuks pilk peale heita selle mehe struktuurile, sest seal temal ligub seal 1 5-mehelin jagu tsiviilautoga. Struktuur on täitsa lahti kirjutatud ja VG mehed leiaksid võib-olla midagi huvitavat ja kasutatatvat. Mul on juba spämmija tunne, sest see on vist juba vähemalt 5x kui selle strukutuuri üles riputan.

http://rapidshare.com/files/336680516/TMO.pdf.html

Väikeste üksuste taktika seisukohalt oleks Unimogi(de) ülesanne olla eelkõige mobiilne emalaev (sisside jaoks peidik), kust ülejäänud üksused end tankimas käivad. Prantsuse kindrali struktuuris tulevad sellised masinad sisse kompanii tasemel.

Postitatud: 17 Jaan, 2010 18:43
Postitas Mõmps
Atv?- minu tagasihoidlik arvamus on, et saaks ju kasutada küll, kasvõi "gustimehed" laevad oma moona ja "toru" masinale, ei pea käeotsas vedama, kui olukord "kuumaks" läheb, saab ju vägagi kiirelt eemalduda, Miski 850 kuubikune Polaris ju üsna võimas liikur, samas saab talle ka lisasummuti panna ( vabrikutöö, jahimeestele), mis ta vägagi vaikseks muudab. Läbitavus parem kui maastikuautol.Kas terve kaitsevägi atv-dele panna, kahtlane, kuid kui lahingolukorras oleks valida, kas jala või masinal- no mõtelge ise.

Postitatud: 17 Jaan, 2010 19:16
Postitas hagen
Tänu info eest Kaur :D

Postitatud: 18 Jaan, 2010 22:23
Postitas taifunk
http://soldiersystems.net/2010/01/17/th ... om-magpul/
MBus is a working field support truck built from a Unimog.
Pilt