5. leht 35-st
Kommenteeriks kah
Postitatud: 29 Jaan, 2010 15:32
Postitas Kilo Tango
Kere paistab olevat endiselt valdavas osas needitud alumiiniumist. Komposiite on silma järgi 1/5
Suurim radarikiirte peegeldaja on imho hoopiski kokpit - sirged kokpiti raamid, ümar kuppel ning ilma radarikiiri peegeldava või absorbeeriva katteta klaas.
Mootorid on paljad (nagu praegustel Su-del), mis tähendab, et need lausa karjuvad IR spektris tähelepanu järele
Õhuvõtukanalid on sirged
Lisaks mõned juba mainitud vidinad
Mis mulle meeldib on selle radarikupli all asuv kühm, mis on mõeldud helilöögi vähendamiseks. Teisalt ma ei usu, et sellest väga palju abi oleks.
Lisaks kõigele on nähtavus selja taha endiselt olematu.
Postitatud: 29 Jaan, 2010 19:09
Postitas Lemet
Lähtudes Lenta.ru jutupaunikutest võiks ka meie õhuvägi uued viienda põlvkonna hävitajad plaani võtta. Nimelt kirjeldab
keski kodanik Vaska Sõtsev seal uut lennukit,
tuues selle hinnaks 20-40 miljonit dollarit.
Samas interpretatsioonis pakutakse F-22
maksumuseks kuni 300 miljonit.
При этом стоимость одного самолета,
по разным оценкам, может составить от 20 до 40
миллионов долларов.
Стоимость одного F-22
составляет 170 миллионов долларов
(но может достигать и 300 миллионов), а час полета истребителя обходится бюджету
США почти в 40 тысяч долларов.
Ka on lennuki muud andmed juba müstikaks
kätte läinud, poole aasta jooksul on kiirus jõudnud
2100 juba 2600-ni etc. Huvitav,
mis veel aasta pärast lugeda saab...
Стоит отметить, что эволюция технических характеристик
самолета проходила непрерывно. Например, еще полгода
назад предполагалось, что ПАК ФА сможет развивать
скорость до 2,1 тысячи километров в час, а дальность
его полета будет составлять четыре тысячи километров.
Сейчас расчетные показатели истребителя составляют уже
2,6 тысячи километров в час и 5,5 тысячи километров соответственно.
Huumorinurga aadress on
http://www.lenta.ru/articles/2010/01/29/pakfa/
Postitatud: 29 Jaan, 2010 20:17
Postitas Hydrazine
Siin vähe pikem klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=NPHzCqSJ5xY
Tundub, nagu oleksid mootorite pikitelg pisut kõrgemal õhuvõtu avade keskkohast. Huvitav on ka asjaolu, et sellel masinal ei ole sabatüüre vaid kogu saba liigub.
Postitatud: 29 Jaan, 2010 20:29
Postitas Lemet
Seda "sabaliputamist" kasutasid nad juba TU-160-l, millele pöörab terve stabilisaatoritest kõrgemal asuv sabaaosa
Postitatud: 30 Jaan, 2010 9:48
Postitas Hydrazine
paul kirjutas:Kõik võrdlema!
See, et enamus maailma lennukeid näevad kaugelt välja nagu lennukid, ei ole piisav põhjus oletamaks, et kes keda kopeerib. Füüsika kehtib siiski ühtemoodi kõigile ja vana hea üteluski ütleb, et "Similar problems create similar solutions."
Postitatud: 30 Jaan, 2010 13:33
Postitas Sporrenberg
Idanaabrid said oma "linnukese" lõpuks õhku.
Aga ka naabrid kellel ajaloost lähedase läbikäimise-kogemusi samasuguseid riistu endale aretamas (Mitsubishi ATD-X)
"The long-awaited Russian stealth fighter, codenamed PAK FA or T-50, has had its first test flight today. This Google translation of a Russian article has a photo of the jet. Production is supposed to begin in 2015; the AP reports that India is helping with development. It's reportedly designed to compete with America's F-22 (first flight: 1997). Relatedly, according to Wikipedia, Japan is planning to fly its own stealth fighter, the ATD-X, which we have previously discussed, in 2011."
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_PAK_FA
http://af.reuters.com/article/worldNews ... V220100129
http://translate.googleusercontent.com/ ... mvoXz2Doog
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 61_pf.html
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -gear.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_ATD-X
http://inventorspot.com/articles/new_ja ... et_be_6254
http://aviationweek.typepad.com/ares/20 ... _stea.html
Selleteemaline vestlus käib teemas PAK-FA
Postitatud: 30 Jaan, 2010 14:08
Postitas Kilo Tango
Postitatud: 30 Jaan, 2010 16:02
Postitas man21
Siis, kui kord taevased jõud tahavad, kui 5. põlvkonna vene masin, kogu vajaliku kupatusega, lendama hakkab on USA´l juba 6. põlvkonna lennuk olemas. Ma kahtlustan, et joonised on juba olemas.
Postitatud: 30 Jaan, 2010 23:15
Postitas Kilo Tango
man21 kirjutas:Siis, kui kord taevased jõud tahavad, kui 5. põlvkonna vene masin, kogu vajaliku kupatusega, lendama hakkab on USA´l juba 6. põlvkonna lennuk olemas. Ma kahtlustan, et joonised on juba olemas.
No nii nobedalt need põlvkondade vahetused nüüd kah ei käi.
Postitatud: 30 Jaan, 2010 23:32
Postitas Xender
Poleks väga võimatu, et ajaks mil venelased selle asja 5 põlvkonna vääriliseks tuunivad, ehk siis mingi 15 aasta pärast, teeb usa 6 põlvkonna hävitaja esmalennu, tuletan meelde, et f22 tegi esmalennu 20 aastat tagasi.
Ise küsimus on hoopis selles, kas venelased oma praegust R&D võimalusi arvestades kunagi üldse jõuavadki 5 põlvkonna masinani, vähemalt iseseisvalt.
Postitatud: 31 Jaan, 2010 2:01
Postitas Hydrazine
Xender kirjutas:Poleks väga võimatu, et ajaks mil venelased selle asja 5 põlvkonna vääriliseks tuunivad, ehk siis mingi 15 aasta pärast, teeb usa 6 põlvkonna hävitaja esmalennu, tuletan meelde, et f22 tegi esmalennu 20 aastat tagasi.
YF-22(NB! YF-22, mitte F-22) esmalend: 29.09.1990, ca 19 aastat ja 4 kuud tagasi.
F-22 esmalend: 07.09.1997, ca 12 aastat ja 4,5 kuud tagasi.
F-22 "in service" 15.12.2005, ca 4 aastat ja 1,5 kuud tagasi.
Postitatud: 31 Jaan, 2010 9:29
Postitas Lemet
Huvitav, millised omadused iseloomustaksid kuuenda generatsiooni masinaid. Pilooditus?
Postitatud: 31 Jaan, 2010 16:24
Postitas metsanurk
Siit lehelt
http://www.airforce-magazine.com/Magazi ... ghter.aspx selline jutt:
Fighter Generations
The definition of fighter generations has long been subject to debate. However, most agree that the generations break down along these broad lines:
Generation 1: Jet propulsion (F-80, German Me 262).
Generation 2: Swept wings; range-only radar; infrared missiles (F-86, MiG-15).
Generation 3: Supersonic speed; pulse radar; able to shoot at targets beyond visual range (“Century Series” fighters such as F-105; F-4; MiG-17; MiG-21).
Generation 4: Pulse-doppler radar; high maneuverability; look-down, shoot-down missiles (F-15, F-16, Mirage 2000, MiG-29).
Generation 4+: High agility; sensor fusion; reduced signatures (Eurofighter Typhoon, Su-30, advanced versions of F-16 and F/A-18, Rafale).
Generation 4++: Active electronically scanned arrays; continued reduced signatures or some “active” (waveform canceling) stealth; some supercruise (Su-35, F-15SE).
Generation 5: All-aspect stealth with internal weapons, extreme agility, full-sensor fusion, integrated avionics, some or full supercruise (F-22, F-35).
Potential Generation 6: extreme stealth; efficient in all flight regimes (subsonic to multi-Mach); possible “morphing” capability; smart skins; highly networked; extremely sensitive sensors; optionally manned; directed energy weapons.
Postitatud: 31 Jaan, 2010 19:39
Postitas Kilo Tango
metsanurk kirjutas:
Potential Generation 6: extreme stealth; efficient in all flight regimes (subsonic to multi-Mach); possible “morphing” capability; smart skins; highly networked; extremely sensitive sensors; optionally manned; directed energy weapons.
Siit listilt tõmbaks morfimise kohe maha. "Smart skins" tähendab ilmselt seda, et tiivad on kaetud sensorivaibaga. Muus osas - miks ka mitte.
P.S!
Kahju, et see vestlus on kahte teemasse hargnenud. Moderaatorid võiksid PAK-FA ja selle teema kokku tõsta.
Postitatud: 31 Jaan, 2010 20:30
Postitas Motronicus
Kilo Tango kirjutas:man21 kirjutas:Siis, kui kord taevased jõud tahavad, kui 5. põlvkonna vene masin, kogu vajaliku kupatusega, lendama hakkab on USA´l juba 6. põlvkonna lennuk olemas. Ma kahtlustan, et joonised on juba olemas.
No nii nobedalt need põlvkondade vahetused nüüd kah ei käi.
Areneb areneb. Planeeritakse juba F-22 järgset maailma, samm korraga.
Üks sammudest on ilmselt ka (uus) droon RQ-170:
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... h-uav.html