Ninarattaga lennuk on maa peal stabiilne, samas sabarattaga Wilgaga on maandutud platsidele, kuhu ninarattaga lennukiga ei tükiks. Ja ka purilennuk oma ainsa ratta peal on maa peal päris hästi juhitav.
Milleks küll?
Lennuki piloteerimisomadusi teliku konsruktsioon peaaegu ei mõjuta. Vahe on tuntav ruleerimise ajal.
Ninarattaga lennuk on maa peal stabiilne, samas sabarattaga Wilgaga on maandutud platsidele, kuhu ninarattaga lennukiga ei tükiks. Ja ka purilennuk oma ainsa ratta peal on maa peal päris hästi juhitav.
Ninarattaga lennuk on maa peal stabiilne, samas sabarattaga Wilgaga on maandutud platsidele, kuhu ninarattaga lennukiga ei tükiks. Ja ka purilennuk oma ainsa ratta peal on maa peal päris hästi juhitav.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44107
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Aga nt nii argised lennumasinad nagu B-52 ja M-4?Hydrazine kirjutas: Et mõtisklusteks, tiibade all olevate abiratastega meenuvad kohe Harrier ja U2, mis on märkimisväärsed tehnikaimed mõlemad, ja teps mitte lihtsad piloteerida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10281
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Misasi see M-4 on?Kapten Trumm kirjutas:Aga nt nii argised lennumasinad nagu B-52 ja M-4?Hydrazine kirjutas: Et mõtisklusteks, tiibade all olevate abiratastega meenuvad kohe Harrier ja U2, mis on märkimisväärsed tehnikaimed mõlemad, ja teps mitte lihtsad piloteerida.
B-52 tiivaotsarattad puutusid maad ainult koormatud tiibade korral ruleerimise lõpus (või alguses - sõltub, kas maandutakse või tõustakse). Siis ei ole enam nende poolt tekitatav takistus nii häiriv. Sama kehtib ka Harrieri kohta. Viimane on püststardiga lennuk ja selle puhul ei mängi ülaltoodud tiivaotsateliku arutlus üldse mingit rolli. U2 jätab oma tiivarattad stardi ajal lausa maha. U2-ga on opereeritud ka lennukiemalaeva peal: http://www.youtube.com/watch?v=I_3WeYXD ... re=related
Pikem lugu siin: http://www.aerospaceweb.org/question/hi ... 0050.shtml
Muide. Ka C-130 on maandunud lennukiemalaevale.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44107
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Keegi Mjashitchevi nimeline venelane tegi omal ajal valmis ainukese vene reaktiivpommitaja, mis suutis vahetankimiseta USA-s ära käia.Kilo Tango kirjutas:
Misasi see M-4 on?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Harrier ei stardi kunagi püststardiga kui selleks pole ilmtingimata vajadust, sest see rezhiim on kütusenõudlik, koormav ja seotud suuremate riskidega.Kilo Tango kirjutas:Sama kehtib ka Harrieri kohta. Viimane on püststardiga lennuk ja selle puhul ei mängi ülaltoodud tiivaotsateliku arutlus üldse mingit rolli.
Mul on iseenda tehtud pilt, kus kolm Harrieri on kõrvuti startimas TLL 08 rajalt ja neil on abirattad maas. Suht unikaalne pilt, sest ma viitsisin oodata kuni nad lahkuvad ja passisin, kedagi teist sellest rakursist pildistamas polnud.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10281
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Kuna sellise tegevuse ilmne idee on "tooge midagi ruttu kohale", siis startis see C-130 sealt arvatavasti tühjalt. Ja 20 tonnise kandevõimega lennuk läheb tühjalt väga kergesti õhku. Eriti kui lennukikandja sõidab täiskäigul edasi.Lemet kirjutas:Huvitav, kuidas nad selle juraka sealt pärast uuesti lendu said?Muide. Ka C-130 on maandunud lennukiemalaevale.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10281
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Tõsi ta on. Teisalt tuleb tõele au anda, et ega Harrieri rattad ei ole ka täiesti tiiva otstes. Pigem u. poole peal. Samuti ei kanna need rattad seal lennuki raskust, vaid on pigem stabiliseerival otstarbel ümbermineku vältimiseks.Hydrazine kirjutas:Harrier ei stardi kunagi püststardiga kui selleks pole ilmtingimata vajadust, sest see rezhiim on kütusenõudlik, koormav ja seotud suuremate riskidega.Kilo Tango kirjutas:Sama kehtib ka Harrieri kohta. Viimane on püststardiga lennuk ja selle puhul ei mängi ülaltoodud tiivaotsateliku arutlus üldse mingit rolli.
Mul on iseenda tehtud pilt, kus kolm Harrieri on kõrvuti startimas TLL 08 rajalt ja neil on abirattad maas. Suht unikaalne pilt, sest ma viitsisin oodata kuni nad lahkuvad ja passisin, kedagi teist sellest rakursist pildistamas polnud.
Muidu eelpoolnimetatud lennukitest, on vast Quickie ainuke, mis regulaarselt maandub muruväljakutele.
-
Sporrenberg
- Liige
- Postitusi: 334
- Liitunud: 21 Juun, 2007 9:05
- Kontakt:
Teemasse ja lihtsalt tore vaadata...
1. osa http://www.youtube.com/watch?v=CMANuNAF ... re=related
2. osa http://www.youtube.com/watch?v=NHXTMn6c ... re=related
3. osa http://www.youtube.com/watch?v=tiMaB56U ... re=related
Kolmanda osa lõpus võite pilgu heita sakslaste poolt ekshumeeritud Katõni ühishauale....kui see detail välja arvata siis suhteliselt tasakaalukas dokumentfilm.
1. osa http://www.youtube.com/watch?v=CMANuNAF ... re=related
2. osa http://www.youtube.com/watch?v=NHXTMn6c ... re=related
3. osa http://www.youtube.com/watch?v=tiMaB56U ... re=related
Kolmanda osa lõpus võite pilgu heita sakslaste poolt ekshumeeritud Katõni ühishauale....kui see detail välja arvata siis suhteliselt tasakaalukas dokumentfilm.
Mul kadus peale paari minutit huvi propagandafilmi vaadata.Sporrenberg kirjutas:Teemasse ja lihtsalt tore vaadata...
1. osa http://www.youtube.com/watch?v=CMANuNAF ... re=related
2. osa http://www.youtube.com/watch?v=NHXTMn6c ... re=related
3. osa http://www.youtube.com/watch?v=tiMaB56U ... re=related
Kolmanda osa lõpus võite pilgu heita sakslaste poolt ekshumeeritud Katõni ühishauale....kui see detail välja arvata siis suhteliselt tasakaalukas dokumentfilm.
Lihtsalt üks järjekordne film,mis näitas 3 Reichi lõppu väga kriitilise pilguga.
Kuna meil hakkab teema väga laiali valguma,siis proovin jutu tagasi lennukite juurde juhtida. Nimelt on minul tekkinud 2 vägagi asjalikku küsimust:
1. WW2 ajal kasutati nii "kuulikindlat" klaasi kui ka pleksiklaasi lennuki kuplite tegemiseks,kumb kaitses paremini pilooti?
Näiteks BF109 esiklaas pidas vastu 20mm mürsule! Vot kuskilt raamatust leidsin pildi isegi.
2. Kas juba WW2 ajal poleks saanud kasutada komposiitmaterjali(klaaskiudu) lennukikere valmistamiseks?
Kuna meil hakkab teema väga laiali valguma,siis proovin jutu tagasi lennukite juurde juhtida. Nimelt on minul tekkinud 2 vägagi asjalikku küsimust:
1. WW2 ajal kasutati nii "kuulikindlat" klaasi kui ka pleksiklaasi lennuki kuplite tegemiseks,kumb kaitses paremini pilooti?
Näiteks BF109 esiklaas pidas vastu 20mm mürsule! Vot kuskilt raamatust leidsin pildi isegi.
2. Kas juba WW2 ajal poleks saanud kasutada komposiitmaterjali(klaaskiudu) lennukikere valmistamiseks?
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Peale 3M ja M-4 olid veel olemas ja isegi lendasid sellised masinad nagu M-50 ja M-52. Ikka kõhualuse tandemteliku ja tiibade otsas olevate kaherattaliste tugitelikutega.
http://www.airwar.ru/enc/bomber/m50.html
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/50/m50.htm
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/52/m52.htm
http://www.airwar.ru/enc/bomber/m50.html
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/50/m50.htm
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/52/m52.htm
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10281
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Sedand küll, kuid see ei tõesta ikkagi kuskilt otsast, et sabarattaga ja tiivaotstes oleva tugitelikuga lennuk oleks lihtne maanduda.Lemet kirjutas:Peale 3M ja M-4 olid veel olemas ja isegi lendasid sellised masinad nagu M-50 ja M-52. Ikka kõhualuse tandemteliku ja tiibade otsas olevate kaherattaliste tugitelikutega.
http://www.airwar.ru/enc/bomber/m50.html
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/50/m50.htm
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/52/m52.htm
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline